Irodai szoftverek

Levelezés - Windows 10 Posta

1. Posta alkalmazás megnyitása

Kattints a Tálcán lévő Posta ikonra:
Posta alkalmazás megnyitása

2. Postafiók beállítása

A Posta alkalmazás első használatakor be kell állítani legalább egy postafiókot.
Most egy Gmail fiók beállítását mutatom be:

1. Fiók hozzáadása:

Válaszd a Fiókok menüsort, majd a Fiók hozzáadása sort
Postafiók kiválasztása

2. Kattints a Google soron:

Postafiók kiválasztása

3. Add meg a Gmail e-mail címed - Következő

E-mail cím megadása

4. Add meg a Gmail jelszavad - Következő

Jelszó megadása

5. Engedélyezd a fiókhoz való hozzáférést a Windowsnak: - Engedélyezés

Hozzáférés engedélyezése

6. Add meg, milyen név szerepeljen feladóként;
a név mező kitöltése után aktívvá válik a Bejelentkezés gomb
- Bejelentkezés

Hozzáférés engedélyezése

7. Ha „Minden kész!” jelenik meg - Kész

Hozzáférés engedélyezése

3. Posta alkalmazás kezelőfelülete

1. - Navigációs ablakrész
2. - Az üzenetlista: az aktuálisan megnyitott levelezési mappa tartalma
3. - A kiválasztott levél megjelenítése az Olvasóablakban
4. - Beállítások megnyitása
5. - Navigációs ablakrész összecsukása
6. - Új e-mail létrehozása
7. - Alapértelmezett mappák

Az Üzenetlista részei:
Keresőmező: A levél címzettje, feladója, tárgya és tartalma között lehet keresni.
A kereséshez írd be a megadott keresőkifejezést, majd üss Enter-t.
A nézet szinkronizálása:
Az üzenetlista a beállítás szerint automatikusan frissíti magát.

A nézet szinkronizálása

Azonnali frissítést A nézet szinkronizálása gombbal kezdeményezhetsz.
Kijelölés:

Belépés a kijelölési módba

A Belépés a kijelölési módba gombra kattintva a levelek előtt egy jelölőnégyzet jelenik meg.
A szükséges leveleket kijelölheted a jelölőnégyzet bejelölésével.

Műveletek

Az ablak felső részén további ikonok jelennek meg.
Balról: A kijelölt elem(ek) archiválása; törlése; áthelyezése másik mappába.
A műveletek gomb (három pont) lenyomására további beállítási lehetőségek jelennek meg.
Szűrés:

Szűrés

A szűrés gombra kattintva módosíthatod a megjelenített levelek sorrendjét.

4. Új levél létrehozása

Új e-mail

Kattints az Új e-mail gombra, ekkor megjelenik az Olvasóablak.
Az Olvasóablak részei:

Olvasóablak

Feladó: Automatikusan megjelenik a beállított fiókhoz tartozó e-mail cím.
Címzett: A címzett e-mail címét írd be.
Másolat és Titkos másolat:
A Másolat és Titkos másolat gombra kattintva további két mező jelenik meg az ablakban, ahol további címzettek e-mail címe adható meg, vagy a Partnerek listájából választható ki.

Partnerek kiválasztása

Kapcsolatok

Tárgy:
Tárgy mező kitöltése kötelező.
Üzenet:
Megszólítás után az üzenet szövegének megadása.

5. Levél formázása

Az Olvasóablak felső részén található a menüsor.
A menüsor első eleme a Formázás menü.

Formázás

A menü az alapvető karakter- és bekezdésformázásokat tartalmazza.

6. Elemek beszúrása a levélbe

A menüsor második eleme a Beszúrás menü.

Beszúrás

Melléklet csatolása:

A Fájlok hozzáadása gombra kattintva megjelenik a Megnyitás Windows ablak, ahol kiválaszthatod a csatolni kívánt fájlt.
A megjelenő ikonról leolvasható a fájl neve, mérete, valamint, ha lehetséges, akkor megjelenik az előnézete is.

Melléklet

A mellékleten jobb egérgomb-bal kattintva,
a megjelenő menüből választhatjuk a melléklet mentését, megnyitását, vagy eltávolítását.
Az X-gombra kattintva szintén eltávolításra kerül a melléklet.

Kép beszúrása

A Kép és a Táblázat menü csak akkor válik aktívvá, ha a kurzor az üzenet részben van. Kép hozzáadásánál is a Megnyitás Windows ablak jelenik meg, de ekkor a szövegfolyamba kerül beillesztésre maga a kép fájl, mely tetszőlegesen méretezhető.

Melléklet

7. Egyéb beállítások

Beállítások

A Beállítások menüből választhatod ki a levél prioritását.
A felkiáltójellel a Nagyon fontosnak, a lefelé mutató nyíl bekapcsolásával Kevésbé fontosnak jelölheted a levelet.
Az elkészült levél tartalmát szükség esetén ellenőrizd a Helyesírás-ellenőrzés gombra kattintva.

8. Levél küldése

A menüsor jobb oldalán találhatók az Elvetés és a Küldés gombok.

Elvetés - Küldés

A levél elküldéséhez válasz a Küldés gombot.
Amennyiben a levelet mégsem szeretnéd elküldeni, válaszd az Elvetés gombot.
Ekkor egy figyelmeztető üzenet jelenik meg.

Elvetés figyelmeztetés

Mégse gomb választása esetén visszatérhetsz a levél szerkesztéséhez, az Elvetés gombbal törlöd a levelet.

9. Levél megválaszolása

Válasz:
A menüsor jobb oldalán találhatók az Elvetés és a Küldés gombok.

Elvetés - Küldés

A Válasz gombra kattintva a levél eredeti feladójának válaszolhatsz.
Ha az üzenetnek több címzettje van, akkor a Válasz mindenkinek gombra kattintva a minden címzettnek válaszolhatsz.
Ekkor a Feladó mezőbe bekerül a levél küldőjének e-mail címe,
a Tárgy mezőbe bekerül az eredeti tárgy, előtte RE jelöléssel.
RE = Reply – válasz.
Továbbítás:

Továbbítás

A Továbbítás gombra kattintva a levelet továbbíthatod más címzett(ek)nek.
Ekkor a Tárgy mezőbe bekerül az eredeti tárgy, előtte FW jelöléssel.
FW: Forward - továbbítás.
A továbbított eredeti levelet nem illik módosítani, legfeljebb kiegészíteni a saját üzeneteddel.

10. Üzenet mentése, nyomtatása

Műveletek

A Műveletek (...) gombra kattintva további műveletek végezhetők az üzenettel.
A Mentés másként sorra kattintva az üzenet elmenthető.
A mentett fájl kiterjesztése .eml lesz.
A Nyomtatás sort választva az üzenet kinyomtatható.

11. Üzenet áthelyezése, törlése

Az üzenetek áthelyezhetők bármelyik alapértelmezett vagy általunk felvett mappákba.
Üzenet törlése esetén még néhány másodperc időt kapunk, hogy a törlést visszavonhassuk.
Ez főleg a Végleges törlés esetén hasznos.
Törléskor a törölt üzenet a Kuka mappába kerül, ahonnan még visszaállítható.
A Kuka mappából való törlés esetén viszont csak az a néhány másodperc marad a törlés visszavonására, utána az üzenet véglegesen törlődik.

Törlés visszavonás

12. Mappák használata

A Navigációs ablakrészben alapértelmezésben 4 mappa látható.
A Mappák gombra kattintva jeleníthető meg a többi mappa.

Mappák

A csillaggal jelzett mappák a kedvencek.
Minden mappa mellett megjelenik egy szám, ennyi üzenet található az adott mappában.
A +-jelre kattintva új mappát vehetsz fel.
A mappán a jobb egérgomb-bal való kattintásra megjelenő menüből további műveletek végezhetők el.
Az Átnevezés, Törlés, Áthelyezés művelet a csillaggal jelzett mappákon nem használható.

Mappaműveletek

13. Automatikus aláírás készítése

A Posta alkalmazás bal alsó sarkában válaszd a Beállítások gombot.

Beállítások

A jobboldalon megjelenő panelen nagyon sok beállítást elvégezhetsz, testre szabhatod a megjelenést.
Az aláírás készítéséhez válaszd az Aláírás sort.

Aláírás létrehozása

A megjelenő párbeszédpanelen add meg az aláírás tartalmát. Az aláírást kedvedre formázhatod.

Aláírás készítése

A Mégse gombot választva a módosítások nem kerülnek mentésre.
Ha elkészültél, kattints a Mentés gombon.
Ezek után, ha egy új levelet kezdesz, vagy válaszol egy üzenetre, a beállított aláírás fog megjelenni a tartalom alsó részén.

Aláírás használata