![]() |
||||
![]() |
A Hellcat következő változata az F6F–5 volt, ami annyiban tért el az F6F–3–tól, hogy az erősebb Pratt-Whitney 2800-10W erőforrás került bele, továbbá a hűtőzsalukat áramvonalasabbá alakították és jobb kilátást biztosító pilótafülkét kapott. Az F6F–3–tól első ránézésre onnan lehet megkülönböztetni, hogy az 5. változaton elhagyták a pilótafülke mögötti kis ablakokat.
F6F–5 A megnövekedett teljesítmény elviekben alkalmassá tette a Hellcat–et arra, hogy a 6 db 0,50 cal. géppuska helyett 4 db 20 mm–es Hispano gépágyút hordozzon, azonban a konstrukciót pár prototípus után mégsem bocsátották sorozatgyártásra. A késői F6F–5N éjszakai vadászokat azonban 2–2 db 20 mm Hispano gépágyúval (csövenként 220 db lőszerrel) + 1–1 db 0,50 cal. géppuskával (csövenként 400 db lőszerrel) szerelték fel. A következő lépés az F6F–5–nek a Corsair–ekben is használt Pratt-Whitney 2800-18W kétfokozatú turbófeltöltővel ellátott motorral történő felszerelése lett volna. |
|
||
![]() |
||||