A repülőgép – elsősorban vadászrepülőgép – szárnyai alá szerelt indítósínről indították, mellyel a rakéta – jó célzás esetén – meglehetősen pontosan találta el a célt.

FFAR 5“
Rakétatest átmérője:  3,5”
Rakéta tömege: 55 lbs / 25 kg 
Hossza: 55” / 1397 mm 
Robbanófej tömege: 20 lbs / 9 kg 
Sebessége: 485 mph / 780 km/h

Az FFAR 5” a kezdeti időszakban jó szolgálatot tett, de alkalmazása során fény derült a két legnagyobb gyengéjére: az alacsony sebességére (780 km/h), illetve, hogy az indítósín a rakéták kilövése után továbbra is rontotta a repülőgép aerodinamikai jellemzőit, és csökkentette a sebességét.

HVAR 5“, AP HVAR 5”

Az FFAR 5” rakéta továbbfejlesztésének eredményeként született meg a HVAR 5” (High–Velocity Aircraft Rocket).
Az FFAR 5” rakéta viszonylag alacsony sebességét egy nagyobb, 5” átmérőjű rakétahajtómű alkalmazásával oldották meg, a robbanófej eredeti 5”–os méretének változatlanul hagyása mellett, így az új rakéta a HVAR 5” már 1530 km/h sebességet ért el.
A II. világháború során az általános rendeltetésű, elsősorban páncélzat nélküli célok elleni robbanófejjel, illetve a könnyű páncélzattal, vagy csak részben páncélozott célok elleni robbanófejjel szerelt változatait alkalmazták

Vissza

Bezár

Tovább