Jelentések nyomtatása |
||
---|---|---|
A jelentéseket a Nyomtatási kép, az Elrendezés megtekintése és a Tervező nézetből, valamint az adatbázisablakból is kinyomtathatja. Nyomtatás előtt ellenőrizze a nyomtatási beállításokat, például a margók és a tájolás beállítását. Az Access a jelentéssel együtt menti a nyomtatási beállításokat, így ha egyszer beállította azokat, legközelebb csak akkor kell ismét foglalkoznia velük, ha módosítani szeretné őket. Oldalbeállítások módosítása Nyissa meg a jelentést Tervező nézetben vagy Nyomtatási kép nézetben (vagy jelölje ki a jelentést az adatbázisablakban). Kattintson a Fájl menü Oldalbeállítás parancsára. (Nyomtatási kép nézetben az eszköztár Beállítás gombjára is kattinthat.) Az Access megjeleníti az Oldalbeállítás párbeszédpanelt. Az Oldal lap Tájolás csoportjában jelölje be a megfelelő választógombot: Álló helyzet esetén az Access álló helyzetben nyomtatja ki a jelentést. Fekvő helyzet esetén a lap tájolása vízszintes lesz. A papír és a nyomtató beállításai is megadhatók a párbeszédpanelen. Kattintson az OK gombra. Ha közvetlenül a Nyomtatási kép nézetből szeretné nyomtatni a jelentést, kattintson az eszköztár Nyomtatás gombjára vagy a Fájl menü Nyomtatás parancsára. A jelentés küldése nyomtatóhoz Nyissa meg a jelentést valamelyik nézetben, vagy jelölje ki az adatbázis ablakában. Kattintson a Fájl menü Nyomtatás parancsára. (Az adatbázis ablakában, valamint az Elrendezés megtekintése és a Nyomtatási kép nézetben az eszköztár Nyomtatás gombjára is kattinthat.) Az Access megjeleníti a Nyomtatás párbeszédpanelt. Adja meg a szükséges beállításokat, például jelölje ki a megfelelő nyomtatót, adja meg a nyomtatási tartományt és a másolatok számát. Kattintson az OK gombra. Jelentések mentése A jelentésterv és a jelentés eredménye egyaránt menthető: A jelentésterv mentésekor csak a jelentés elrendezését vagy szerkezetét menti, az adatokat nem. Az Access a jelentéstervet a megnyitott adatbázisba menti. Egy jelentés eredményeinek mentésekor a teljes jelentést menti – azaz mind az adatokat, mind a jelentéstervet – egy fájlba, melyet aztán más programokkal, például a Microsoft Excel alkalmazással megnyithat. Jelentésterv mentése Kattintson a Fájl menü Mentés parancsára vagy az eszköztár Mentés gombjára. Ha a jelentésnek még nem adott nevet, akkor most be kell írnia számára egy nevet a Jelentésnév mezőbe. Ezt követően kattintson az OK gombra. Jelentés eredményeinek mentése más programbeli felhasználás céljából Kattintson a Fájl menü Exportálás parancsára. Írjon be egy fájlnevet. Jelöljön ki egy fájltípust a Fájltípus legördülő listában. Kattintson az Exportálás gombra. |
||