Jelentések nyomtatása

A jelentéseket a Nyomtatási kép, az Elrendezés megtekintése és a Tervező nézetből, valamint az adatbázisablakból is kinyomtathatja. Nyomtatás előtt ellenőrizze a nyomtatási beállításokat, például a margók és a tájolás beállítását. Az Access a jelentéssel együtt menti a nyomtatási beállításokat, így ha egyszer beállította azokat, legközelebb csak akkor kell ismét foglalkoznia velük, ha módosítani szeretné őket.

Oldalbeállítások módosítása

Nyissa meg a jelentést Tervező nézetben vagy Nyomtatási kép nézetben (vagy jelölje ki a jelentést az adatbázisablakban).

Kattintson a Fájl menü Oldalbeállítás parancsára. (Nyomtatási kép nézetben az eszköztár Beállítás gombjára is kattinthat.)

Az Access megjeleníti az Oldalbeállítás párbeszédpanelt.

Az Oldal lap Tájolás csoportjában jelölje be a megfelelő választógombot:

Álló helyzet esetén az Access álló helyzetben nyomtatja ki a jelentést.

Fekvő helyzet esetén a lap tájolása vízszintes lesz.

A papír és a nyomtató beállításai is megadhatók a párbeszédpanelen.

Kattintson az OK gombra.

Ha közvetlenül a Nyomtatási kép nézetből szeretné nyomtatni a jelentést, kattintson az eszköztár Nyomtatás gombjára vagy a Fájl menü Nyomtatás parancsára.

A jelentés küldése nyomtatóhoz

Nyissa meg a jelentést valamelyik nézetben, vagy jelölje ki az adatbázis ablakában.

Kattintson a Fájl menü Nyomtatás parancsára. (Az adatbázis ablakában, valamint az Elrendezés megtekintése és a Nyomtatási kép nézetben az eszköztár Nyomtatás gombjára is kattinthat.)

Az Access megjeleníti a Nyomtatás párbeszédpanelt.

Adja meg a szükséges beállításokat, például jelölje ki a megfelelő nyomtatót, adja meg a nyomtatási tartományt és a másolatok számát.

Kattintson az OK gombra.

Jelentések mentése

A jelentésterv és a jelentés eredménye egyaránt menthető:

A jelentésterv mentésekor csak a jelentés elrendezését vagy szerkezetét menti, az adatokat nem. Az Access a jelentéstervet a megnyitott adatbázisba menti.

Egy jelentés eredményeinek mentésekor a teljes jelentést menti – azaz mind az adatokat, mind a jelentéstervet – egy fájlba, melyet aztán más programokkal, például a Microsoft Excel alkalmazással megnyithat.

Jelentésterv mentése

Kattintson a Fájl menü Mentés parancsára vagy az eszköztár Mentés gombjára.

Ha a jelentésnek még nem adott nevet, akkor most be kell írnia számára egy nevet a Jelentésnév mezőbe. Ezt követően kattintson az OK gombra.

Jelentés eredményeinek mentése más programbeli felhasználás céljából

Kattintson a Fájl menü Exportálás parancsára.

Írjon be egy fájlnevet.

Jelöljön ki egy fájltípust a Fájltípus legördülő listában.

Kattintson az Exportálás gombra.

Bezárás