Suzuki Swift 2005-2010 vonóhorog felszerelés




Ha a kedves olvasó böngészi a honlapomat, akkor láthatja, hogy egy vályogház felújítás közepén (vagy inkább elején) járok.

Ennek folyományaként úgy gondoltam, hogy egy vonóhorog is szükséges lenne, ha kisebb-nagyobb dolgokat szeretnék elhozni a boltból.

Olyasmire gondolok, aminek nem sok keresnivalója van az utastérben (zártszelvény, cement, mész, zsalukő).

Szóval olyasmi, ami után kocsit kell takarítani és az utastér is megsérülhet.


Az elektromos bekötést nem szívesen bízom szakműhelyre, mert vagy sokat kérnek a munkáért, vagy összecsapják és abban sem lesz sok köszönet.

Mivel nekem nem szimpatikus, hogy a lámpatestek alatt kívül vinnék el a kábeleket (kívül, párás környezetben), így inkább magam oldanám meg.

A másik problémám, hogy a gépkocsi nem túl vastag vezetékeit nem szívesen terhelném még több izzóval, így egy leválasztó elektronikát is be kellene építeni,

valamint az index visszajelző is kötelező. A műszaki úgyis hamarosan lejárna, így hát a Húsvéti ünnepet kihasználva elkészítettem a saját leválasztó elektronikát és az elektromos bekötését is.


Az áramkör:





A 2db biztosíték azért kell, hogyha valahol zárlat keletkezik, akkor csak az egyik oldalon menjen el a világítás. A bejövő kábelen van még egy 20A-es biztosíték, ami az elektromos ablakemelőre lett kötve (az egyidejűséget figyelembe véve soha sem lesz túlterhelve).


A kocsi lebontva így néz ki:



Felszerelt vonóhoroggal:

A nyíllal jelölt gyári kábel bevezetést használtam fel az utánfutó csatlakozó kábeleinek a bevezetésére.

Utána szigetelő szalaggal végig be lett tekerve.



A vonóhorog felszerelése nem volt túl egyszerű, mert a gyártó hiába garantálta, hogy erre a típusra készült, csak nem lehetett tőle felszerelni a lökhárítót rendesen...

A ködlámpa sajnos útban volt, így vesznie kellett a hátuljának (amúgy sincs bekötve a ködlámpa).



Levágva:



Fúrás közben: (Az ebay-en elég jó áron lehet venni lépcsős fúrót Titán bevonattal. Lemez fúráshoz tökéletes).




A másik bajom, a távtartók hossza volt... Lehetett volna vagy 5mm-el hosszabb, mert így kissé behajlott a padlólemez a csavarok meghúzása közben.

Ettől persze még stabilan tart a vonóhorog, mert alul ráfekszik a zárt profilra az alváz alján, de lehetett volna szebb is...

A rozsdafoltokat meg lekentem rozsdagátló festékkel. (A gyártó nevét szándékosan nem írom ide, de ha beválik, akkor talán igen :) ).

Sajnos a régi Swiftek hajlamosak itt rohadni...



A vezérlő jeleket a lámpák mögötti csatlakozóból vettem le. A gyári csatlakozó tüskéit egyesével kiszedtem, ráforrasztottam a vezetéket, majd visszatettem.



Készül a visszajelző is:



Persze csatlakozó is kerül rá, hátha szét kell egyszer bontani.



A visszajelző csatlakozója diódasorral (ez érzékeli, hogy rá van-e dugva az utánfutó a kocsira és csak akkor adja ki az áramot, a két szélsó vezeték meg az index visszajelző):



A gyári kábel sajnos túl rövid volt az elektronika elrejtéséhez, ezért toldani kellett... Egyesével zsugorcsövezve a forrasztott kötések, majd az egész leszigetelve.



Az elektronika dobozolva, még fedő nélkül, a hűtőbordából levágva, hogy beférjen.

Amúgy nem kell neki túl nagy hűtés, mert ha a féklámpát nézzük, ami 2x21Watt, az is csak 3,5Amper 12Volton.

A felhasznált FET tranzisztorok meg kibírnak 23A-t is :). A túlméretezésből még baj sosem volt.

Amúgy egy 65Wattos izzóval próbáltam le az egészet és nem izzadt meg tőle...



Majd elfelejtetem:

Az utánfutó szabványos bekötése a következő (forrás:www.vonohorog.hu) :


1: Index bal

2: tartalék, vagy ködlámpa, esetleg tolatólámpa

3: Földelés (Közös 0V)

4: Index jobb

5: Helyzetjelző jobb

6: Féklámpa

7: Helyzetjelző bal













<< Vissza <<