Simson S51B felújítás



Egyik ismerősöm, akinek sok mindent köszönhetek, elhozta hozzám a robogóját, mert elég sok elektromos probléma volt vele...


Az adattáblán látható, hogy 1990-ben gyártották.



Az ülés tartóvasa el volt törve a benzintank mögött.



Az ülés hátulját is csak félig fogta a gyári fül.



Tank leszerelve.



Az ülés törött hátsó felfogatása



Lecsupaszítva






A feszültség szabályzó és index relé egység



Szétszedve: A kondenzátor oldala eléggé kivirágzott...






Kábelezés előtt:



Szétszedve



Régi szemes saruk leszerelése



km óra alatt... Az órában találtam belül egy törött izzót... Szerintem ezért téphette el mindig a spirált.



Újra kábelezve az első lámpa (tele volt toldásokkal).



Az irányjelzőkhöz is új földelő saru került.



Régi biztosíték foglalat kicserélve szigetelt késes biztosíték foglalatra.



A régi index búrák sérültek voltak és a színük is elég matt volt, úgyhogy kapott újakat.



A törött ülés tartó csavar lecsiszolva,



meg az ülés hátsó tartója is...



Majd meghegesztve.



A motorblokkot az olajsártól meg kellett szabadítani. Erre a Brigéciol az egyik legjobb megoldás.



Ecsettel és egy kis vödörrel sikáltam át, alig 2 nap alatt...






Régi kábelek szerteszét...



A motor alatt már kisebb tócsa keletkezett a mosófolyadéktól.



A kerekek is le lettek mosva..



A régi burkolatok címkéit hőlégfúvóval tudtam csak leszedni,



de a ragasztója persze ott maradt...



Néhány óra sikálás lakkbenzin hígítóval és láss csodát...



A lámpa saruit azért egy kicsit összenyomkodtam, hogy garantáltan érintkezzenek.



Burkolatok még egyszer utoljára lemosva hígítóval, festésre előkészítve.



Az ülés is új csavart kapott, mert egy ilyen rozsdás sz@rt én vissza nem teszek...



Az egész motor le lett mosva magasnyomásúval, hogy ne legyen rajta kosz sehol.






Elemek festésre előkészítve



Festés indul...



A váz hegesztett, illetve a kopott, rozsdás részei miatt le lett fújva matt fekete festékkel.






A hátsó sárvédő és a váz alja is le lett csiszolva és újra festve, ahol rozsdás volt.



Elemek lefestve.



Első sárvédő előkészítése:



A sárvédő tartó bilincsek is le lettek mosva.



Tank visszaszerelve.









A felirat is szép tiszta lett. Előtte a betűk már feketék voltak az olajos kosztól.



Első sárvédő rozsda lecsiszolása



Festése...



A hátsó csomagtartó eléggé szét volt hajolva, ezt is viszonylag kiegyenesítettem.



A lemosott blokk sokkal jobban néz ki.



Akárcsak az újra festett sárvédő.



Ülés és oldalelem visszaszerelve.



Egy ideiglenes akkumulátorral kipróbáltam az indexeket, meg a töltést stb.



A teleszkóp porvédői még nagyon nem tetszettek...






Ezekből is vettem rá újakat.



Mindjárt más :)



A karburátor tömítését is kicseréltem, mert papírból vágtak rá egyet házilag, de az szivárgott...



Beindítva, világítás tesztelve :).



Egész pofás lett már..



Kapott új benzincsövet és egy plusz üzemanyag szűrőt.



Meg hátulra is új indexbúrákat



A kuplung kar vége le volt törve és a bowden is akadt...



Ezeket is kicseréltem.



A kormány közepén mállott a műanyag bevonat, ezért inkább leszedtem.



Ez is le lett festve metál kékre.



A végeredmény egész szép lett :).


Az új kuplung kar és bowden páros.


Végül egy általam magyarított kapcsolási rajz:




<< Vissza <<


2017.05.19.