Simson S51B felújítás
Egyik ismerősöm, akinek sok mindent köszönhetek, elhozta hozzám a robogóját, mert elég sok elektromos probléma volt vele...

Az
adattáblán látható, hogy 1990-ben gyártották.

Az
ülés tartóvasa el volt törve a benzintank mögött.

Az
ülés hátulját is csak félig fogta a gyári fül.

Tank
leszerelve.

Az
ülés törött hátsó felfogatása

Lecsupaszítva


A
feszültség szabályzó és index relé egység

Szétszedve:
A kondenzátor oldala eléggé kivirágzott...


Kábelezés
előtt:

Szétszedve

Régi
szemes saruk leszerelése

km
óra alatt... Az órában találtam belül egy törött izzót... Szerintem
ezért téphette el mindig a spirált.

Újra
kábelezve az első lámpa (tele volt toldásokkal).

Az
irányjelzőkhöz is új földelő saru került.

Régi
biztosíték foglalat kicserélve szigetelt késes biztosíték foglalatra.

A
régi index búrák sérültek voltak és a színük is elég matt volt,
úgyhogy kapott újakat.

A
törött ülés tartó csavar lecsiszolva,

meg
az ülés hátsó tartója is...

Majd
meghegesztve.

A
motorblokkot az olajsártól meg kellett szabadítani. Erre a Brigéciol
az egyik legjobb megoldás.

Ecsettel
és egy kis vödörrel sikáltam át, alig 2 nap alatt...


Régi
kábelek szerteszét...

A
motor alatt már kisebb tócsa keletkezett a mosófolyadéktól.

A
kerekek is le lettek mosva..

A
régi burkolatok címkéit hőlégfúvóval tudtam csak leszedni,

de
a ragasztója persze ott maradt...

Néhány
óra sikálás lakkbenzin hígítóval és láss csodát...

A
lámpa saruit azért egy kicsit összenyomkodtam, hogy garantáltan
érintkezzenek.

Burkolatok
még egyszer utoljára lemosva hígítóval, festésre előkészítve.

Az
ülés is új csavart kapott, mert egy ilyen rozsdás sz@rt én vissza nem
teszek...

Az
egész motor le lett mosva magasnyomásúval, hogy ne legyen rajta kosz
sehol.


Elemek
festésre előkészítve

Festés
indul...

A
váz hegesztett, illetve a kopott, rozsdás részei miatt le lett fújva
matt fekete festékkel.


A
hátsó sárvédő és a váz alja is le lett csiszolva és újra festve, ahol
rozsdás volt.

Elemek
lefestve.

Első
sárvédő előkészítése:

A
sárvédő tartó bilincsek is le lettek mosva.

Tank
visszaszerelve.



A
felirat is szép tiszta lett. Előtte a betűk már feketék voltak az
olajos kosztól.

Első
sárvédő rozsda lecsiszolása

Festése...

A
hátsó csomagtartó eléggé szét volt hajolva, ezt is viszonylag
kiegyenesítettem.

A
lemosott blokk sokkal jobban néz ki.

Akárcsak
az újra festett sárvédő.

Ülés
és oldalelem visszaszerelve.

Egy
ideiglenes akkumulátorral kipróbáltam az indexeket, meg a töltést
stb.

A
teleszkóp porvédői még nagyon nem tetszettek...


Ezekből
is vettem rá újakat.

Mindjárt
más :)

A
karburátor tömítését is kicseréltem, mert papírból vágtak rá egyet
házilag, de az szivárgott...

Beindítva,
világítás tesztelve :).

Egész
pofás lett már..

Kapott
új benzincsövet és egy plusz üzemanyag szűrőt.

Meg
hátulra is új indexbúrákat

A
kuplung kar vége le volt törve és a bowden is akadt...

Ezeket
is kicseréltem.

A
kormány közepén mállott a műanyag bevonat, ezért inkább leszedtem.

Ez
is le lett festve metál kékre.

A
végeredmény egész szép lett :).

Az
új kuplung kar és bowden páros.
Végül egy általam magyarított kapcsolási rajz:
2017.05.19.