Simson S51B felújítás
Egyik ismerősöm, akinek sok mindent köszönhetek, elhozta hozzám a robogóját, mert elég sok elektromos probléma volt vele...
Az
adattáblán látható, hogy 1990-ben gyártották.
Az
ülés tartóvasa el volt törve a benzintank mögött.
Az
ülés hátulját is csak félig fogta a gyári fül.
Tank
leszerelve.
Az
ülés törött hátsó felfogatása
Lecsupaszítva
A
feszültség szabályzó és index relé egység
Szétszedve:
A kondenzátor oldala eléggé kivirágzott...
Kábelezés
előtt:
Szétszedve
Régi
szemes saruk leszerelése
km
óra alatt... Az órában találtam belül egy törött izzót... Szerintem
ezért téphette el mindig a spirált.
Újra
kábelezve az első lámpa (tele volt toldásokkal).
Az
irányjelzőkhöz is új földelő saru került.
Régi
biztosíték foglalat kicserélve szigetelt késes biztosíték foglalatra.
A
régi index búrák sérültek voltak és a színük is elég matt volt,
úgyhogy kapott újakat.
A
törött ülés tartó csavar lecsiszolva,
meg
az ülés hátsó tartója is...
Majd
meghegesztve.
A
motorblokkot az olajsártól meg kellett szabadítani. Erre a Brigéciol
az egyik legjobb megoldás.
Ecsettel
és egy kis vödörrel sikáltam át, alig 2 nap alatt...
Régi
kábelek szerteszét...
A
motor alatt már kisebb tócsa keletkezett a mosófolyadéktól.
A
kerekek is le lettek mosva..
A
régi burkolatok címkéit hőlégfúvóval tudtam csak leszedni,
de
a ragasztója persze ott maradt...
Néhány
óra sikálás lakkbenzin hígítóval és láss csodát...
A
lámpa saruit azért egy kicsit összenyomkodtam, hogy garantáltan
érintkezzenek.
Burkolatok
még egyszer utoljára lemosva hígítóval, festésre előkészítve.
Az
ülés is új csavart kapott, mert egy ilyen rozsdás sz@rt én vissza nem
teszek...
Az
egész motor le lett mosva magasnyomásúval, hogy ne legyen rajta kosz
sehol.
Elemek
festésre előkészítve
Festés
indul...
A
váz hegesztett, illetve a kopott, rozsdás részei miatt le lett fújva
matt fekete festékkel.
A
hátsó sárvédő és a váz alja is le lett csiszolva és újra festve, ahol
rozsdás volt.
Elemek
lefestve.
Első
sárvédő előkészítése:
A
sárvédő tartó bilincsek is le lettek mosva.
Tank
visszaszerelve.
A
felirat is szép tiszta lett. Előtte a betűk már feketék voltak az
olajos kosztól.
Első
sárvédő rozsda lecsiszolása
Festése...
A
hátsó csomagtartó eléggé szét volt hajolva, ezt is viszonylag
kiegyenesítettem.
A
lemosott blokk sokkal jobban néz ki.
Akárcsak
az újra festett sárvédő.
Ülés
és oldalelem visszaszerelve.
Egy
ideiglenes akkumulátorral kipróbáltam az indexeket, meg a töltést
stb.
A
teleszkóp porvédői még nagyon nem tetszettek...
Ezekből
is vettem rá újakat.
Mindjárt
más :)
A
karburátor tömítését is kicseréltem, mert papírból vágtak rá egyet
házilag, de az szivárgott...
Beindítva,
világítás tesztelve :).
Egész
pofás lett már..
Kapott
új benzincsövet és egy plusz üzemanyag szűrőt.
Meg
hátulra is új indexbúrákat
A
kuplung kar vége le volt törve és a bowden is akadt...
Ezeket
is kicseréltem.
A
kormány közepén mállott a műanyag bevonat, ezért inkább leszedtem.
Ez
is le lett festve metál kékre.
A
végeredmény egész szép lett :).
Az
új kuplung kar és bowden páros.
Végül egy általam magyarított kapcsolási rajz:
2017.05.19.