Objektumok módosítása

A kész objektumok alakját nem tudjuk változtatni utólag. Viszont a méretüket és a textúrájukat igen!

Textúra és méretcsere

A méretük módosítása kétféleképpen történhet. Az épületek behelyezése leírásban már tudtuk őket méretezni. De van egy másik módszer, bár nem szoktuk használni.

A fények módosításán kívül mindent meg lehet csinálni a Sticktoolban könnyedén. Az összes lehetőség ott egy csokorba van gyüjtve. Csak ki kell választanunk az épületet és rámenni a szürke legó jelre fent. Fontos, hogy ez csak a v0.9ben található meg!

Szóval magát az épületet nem textúrázhatjuk át, csupán a rajta levő textúrákat cserélhetjük ki. A középső csúszkán válthatunk az épületet borító textúrák között, felette pedig a data mappában levő textúrák között mazsolázhatunk.

Ezek alatt pedig az épület mérete van, ezt ha átírjuk, úgy nyúlik majd.
Fontos, hogy ne felejtsük el rámenni az "Alkalmaz" gombra, különben nem történik semmi.

Lightmap

Ez a modell mellett található hozzá hasonló ( egy lm betűpárossal megtoldott) nevű bmp képfájl. Ez a lightmapje az adott objektumnak, ez határozza meg a fényeket, árnyékokat, hogy süt be a nap.

Egy átlag ember nem sok mindent tud vele kezdeni, de nézzünk néhány alap dolgot.
Átfestjük fehérre, szürkére, feketére, egy adott színre: fehér = marha világos lesz, szürke = olyan semilyen lesz, fekete = marha sötét, szín = olyan színű. Lényeges, ha csak úgy átfestjük akkor megszűnik minden önárnyék fénybesütés, teljesen homogén lesz.
Több értelme van mondjuk a kép fényerejének, kontrasztjának állításának, a fények ugyanígy fognak változni.
Aztán aki beleveti magát a mélyébe, az csinálhat színes fényeket...(majd egyszer leírom az egyebek részben)

Fontos, hogy ezek nem a földre vetett árnyékot jelentik, hanem az önmagukra vettett árnyékot. A földrevetett árnyék a cmapokban van tárolva, lásd a Táj modolása részt.