Domborzati hatások

Domborzati hatások

HozzászólásSzerző: Apollo17hu » 2011.12.30. 20:25

[center]Domborzati hatások (Elevation Effects)[/center]


Elvégeztem egy tesztet a domborzati hatásokkal kapcsolatban, ami alapján a következőket állapítottam meg:

A magaslati előny mértéke nincs hatással a támadási bónuszokra. Egy íjász pontosan akkora kárt okoz egy nála 1 szinttel alacsonyabb helyen tartózkodó célpontjának, mintha az 5 egységgel alacsonyabb szinten helyezkedne el.

legyen „normál támadás” az alábbiak összege:

[normál támadás] = [alap támadás] + [támadási fejlesztések] – [célpont páncélzata] + [támadási bónusz]

ekkor egy magaslati előnyt élvező egység támadóerejét az alábbi képlet adja meg:

[normál támadás] * 1,25

hasonlóan alakul egy magaslati hátrányban levő egység támadóereje:

[normál támadás] * 0,75


Példa

Egy fullos pikeman egy fullos paladin ellen (pikeman magaslaton) harcol. Ekkor:

Támadóerőpikeman = ( [4 alap] + [4 fejlesztés] – [5 páncél] + [22 bónusz] ) * 1,25 = 31,25

Támadóerőpaladin = ( [14 alap] + [4 fejlesztés] – [3 páncél] ) * 0,75 = 11,25


A különböző magaslati szinteken folyó harc gyakran csak tört értékekkel kifejezhető, ezért úgy tűnhet, hogy a támadó váltakozó erővel lő. Például ha egy hand cannoneer magaslati előnnyel 3-as páncélzatú gyalogost támad, akkor
( [17 alap] – [3 páncél] + [8 bónusz] ) * 1,25 = 27,5 lesz a támadóereje lövésenként. Próbáld ki, és meglátod, hogy a hand cannoneer felváltva 27-et és 28-at sebez célpontján! A számítógép gyakran – de nem mindig – értelmezi a negyed (0,25) és háromnegyed (0,75) törtrészű támadásokat is, vagyis „emlékszik” a korábbi lövésekre.

A képletek mindennemű támadásra érvényesek, legyen szó közelharcról, íjászokról vagy ostromgépekről.

A domborzati viszonyok nincsenek hatással a lőtávra (range) vagy a látótávra (LOS).


Írta: Clacus (2002)
Fordította: Apollo17hu (2010)
Forrás: http://www.mrfixitonline.com/viewtopic.php?t=2388 (MFO)
Apollo17hu
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2011.12.28. 00:18

Re: Domborzati hatások

HozzászólásSzerző: Maxxtro » 2012.01.14. 13:25

Engem az mindig is érdekelt, hogy mi a helyzet az épületekkel?
Egy torony vagy egy kastély dombról lefelé lőve nagyobb sebzést okoz?
Vagy megfordítva a kérdést: egy magaslatról sebző unit, nagyobb kárt csinál egy épületben az eredetihez képest?
Maxxtro
Profi
Profi
 
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2012.01.07. 17:12

Re: Domborzati hatások

HozzászólásSzerző: Ultram » 2012.01.14. 14:04

a megfordítottra: igen, nagyobbat, kipróbáltam. house vs gk: a lentről felfelé lövőnek még hátravolt 373/900 mikor a fentről lefelé lövő már végzett
Avatar
Ultram
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 280
Csatlakozott: 2012.01.09. 11:59

Re: Domborzati hatások

HozzászólásSzerző: Lui » 2012.01.14. 15:05

furA is lenne szerintem, ha nem lenne hatással a magaslati különbség a sebzésre. Ezt a plusz sebzést betudhatjuk annak, hogy a gravitáció is közbejátszik :)
Lui
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 365
Csatlakozott: 2012.01.07. 19:42
Tartózkodási hely: Győr/Siófok

Re: Domborzati hatások

HozzászólásSzerző: Maxxtro » 2012.01.14. 16:14

S az torony/kastély sebzés?
Maxxtro
Profi
Profi
 
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2012.01.07. 17:12

Re: Domborzati hatások

HozzászólásSzerző: Turbo B. » 2012.01.14. 17:50

Maxxtro írta:S az torony/kastély sebzés?


én úgy tudom igen
AoC - Military Technology Table

- Ez az SC mit is jelent?
- Scout.
- Ezért, diploma, nem jár.

Kép
Kép
Avatar
Turbo B.
Fejlesztő
Fejlesztő
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.01.07. 19:00

Re: Domborzati hatások

HozzászólásSzerző: TLW_Beszosz » 2012.01.15. 23:07

Ha minden igaz mindenre vonatkozik a magaslati sebzés szabálya. Mivel AoCot annak idején jól összerakták így a gravitáció mindenre hatással van :)
Avatar
TLW_Beszosz
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 409
Csatlakozott: 2012.01.07. 20:54


Vissza: Általános

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég

cron