Oldal: 1 / 1

Domborzati hatások

HozzászólásElküldve: 2011.12.30. 20:25
Szerző: Apollo17hu
[center]Domborzati hatások (Elevation Effects)[/center]


Elvégeztem egy tesztet a domborzati hatásokkal kapcsolatban, ami alapján a következőket állapítottam meg:

A magaslati előny mértéke nincs hatással a támadási bónuszokra. Egy íjász pontosan akkora kárt okoz egy nála 1 szinttel alacsonyabb helyen tartózkodó célpontjának, mintha az 5 egységgel alacsonyabb szinten helyezkedne el.

legyen „normál támadás” az alábbiak összege:

[normál támadás] = [alap támadás] + [támadási fejlesztések] – [célpont páncélzata] + [támadási bónusz]

ekkor egy magaslati előnyt élvező egység támadóerejét az alábbi képlet adja meg:

[normál támadás] * 1,25

hasonlóan alakul egy magaslati hátrányban levő egység támadóereje:

[normál támadás] * 0,75


Példa

Egy fullos pikeman egy fullos paladin ellen (pikeman magaslaton) harcol. Ekkor:

Támadóerőpikeman = ( [4 alap] + [4 fejlesztés] – [5 páncél] + [22 bónusz] ) * 1,25 = 31,25

Támadóerőpaladin = ( [14 alap] + [4 fejlesztés] – [3 páncél] ) * 0,75 = 11,25


A különböző magaslati szinteken folyó harc gyakran csak tört értékekkel kifejezhető, ezért úgy tűnhet, hogy a támadó váltakozó erővel lő. Például ha egy hand cannoneer magaslati előnnyel 3-as páncélzatú gyalogost támad, akkor
( [17 alap] – [3 páncél] + [8 bónusz] ) * 1,25 = 27,5 lesz a támadóereje lövésenként. Próbáld ki, és meglátod, hogy a hand cannoneer felváltva 27-et és 28-at sebez célpontján! A számítógép gyakran – de nem mindig – értelmezi a negyed (0,25) és háromnegyed (0,75) törtrészű támadásokat is, vagyis „emlékszik” a korábbi lövésekre.

A képletek mindennemű támadásra érvényesek, legyen szó közelharcról, íjászokról vagy ostromgépekről.

A domborzati viszonyok nincsenek hatással a lőtávra (range) vagy a látótávra (LOS).


Írta: Clacus (2002)
Fordította: Apollo17hu (2010)
Forrás: http://www.mrfixitonline.com/viewtopic.php?t=2388 (MFO)

Re: Domborzati hatások

HozzászólásElküldve: 2012.01.14. 13:25
Szerző: Maxxtro
Engem az mindig is érdekelt, hogy mi a helyzet az épületekkel?
Egy torony vagy egy kastély dombról lefelé lőve nagyobb sebzést okoz?
Vagy megfordítva a kérdést: egy magaslatról sebző unit, nagyobb kárt csinál egy épületben az eredetihez képest?

Re: Domborzati hatások

HozzászólásElküldve: 2012.01.14. 14:04
Szerző: Ultram
a megfordítottra: igen, nagyobbat, kipróbáltam. house vs gk: a lentről felfelé lövőnek még hátravolt 373/900 mikor a fentről lefelé lövő már végzett

Re: Domborzati hatások

HozzászólásElküldve: 2012.01.14. 15:05
Szerző: Lui
furA is lenne szerintem, ha nem lenne hatással a magaslati különbség a sebzésre. Ezt a plusz sebzést betudhatjuk annak, hogy a gravitáció is közbejátszik :)

Re: Domborzati hatások

HozzászólásElküldve: 2012.01.14. 16:14
Szerző: Maxxtro
S az torony/kastély sebzés?

Re: Domborzati hatások

HozzászólásElküldve: 2012.01.14. 17:50
Szerző: Turbo B.
Maxxtro írta:S az torony/kastély sebzés?


én úgy tudom igen

Re: Domborzati hatások

HozzászólásElküldve: 2012.01.15. 23:07
Szerző: TLW_Beszosz
Ha minden igaz mindenre vonatkozik a magaslati sebzés szabálya. Mivel AoCot annak idején jól összerakták így a gravitáció mindenre hatással van :)