The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Lui » 2012.02.25. 15:40

TLW_Adam írta:ne hagyjátok abba neeeee!

Egy részt Adammal is egyetértek, meg egy rész magammal :D
Úristen!!! Miattatok kettészakad a személyiségem!!
Lui
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 365
Csatlakozott: 2012.01.07. 19:42
Tartózkodási hely: Győr/Siófok

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Apollo17hu » 2012.02.25. 18:15

Szerintem eljött az ideje, hogy az első hetek tapasztalatai alapján módosítsuk/kiegészítsük a szabályzatot, illetve kiemeljünk innen egy lehetőleg minden felmerülő problémára útmutatót nyújtó magyarázatköteget, amit a Random Team Tournament (RTT) menübe is beépítünk majd, hogy mindenki könnyen hozzáférhessen. A topikindító hozzászólás alapján indulva:


A Miért jó ez nekünk részből egy bővített mondatokat tartalmazó bevezetőt kellene szerkeszteni, amiben tényleg csak a leglényegesebb dolgok szerepelnek kibővítve a kulturált viselkedéssel.


A Belépés részben két feltételt kellene megemlíteni:
- a jelentkező vállalja, hogy más nem fog a nevén játszani,
- a jelentkező folyékonyan beszél magyarul.
Ez utóbbit fontosnak tartom, és érdemes lenne róla szavazni. Bár eddig csak magyar résztvevők vannak, de a jelenlegi szabályok lehetőséget adnak külföldiek csatlakozására, ami szerintem a nyelvi különbségek miatt rontaná a TG szerepét, főleg akkor, ha már TS-en/Ventrilo-n/Skype-on/... megy majd a kommunikáció.
A létszámos dolog is felejtős, nincs technikai korlát.


A Hogyan működik a játék és a Hogyan működik a rendszer részeket összevonnám, és módosítanám.
- Az Online Random Team Generator-t ki fogjuk venni a menüből, mivel Turbo jelölőnégyzetes fejlesztése után nincs rá szükség.
- A recfeltöltő kinevezése is felesleges, ráér játék után, győztesoldalon.
- Mindenképp fel kell venni a játékot. --> Ezt abban a részben említeném meg, ahol a játék indításának beállításai szerepelnek.
- 2v2, 3v3, 4v4 --> Ezt úgy módosítanám, hogy minden olyan elosztás elfogadott, ahol minden csapat legalább két főből áll. (Gondolok itt a 3v4-re vagy a 2v2v2v2-re.)
- A kezdeti pontszámok skáláját nem számszerűsíteném, mivel van, aki 1580-nál alacsonyabb ponttal indult.
- A fair elosztásról bővebben írnék, és bevezetnék egy nagyobb módosítást (amiért már sokan panaszkodnak): szerintem a Random Team Generatorral (RTG) történő osztás azért vezet esetenként unfair csapatokhoz, mert a kezdeti pontok tévesen lettek megállapítva. Az RTG akkor működik jól, ha olyan pontok alapján oszthat, amelyek a játékosok játékerejének különbségeit a lehető legpontosabban tükrözik [adott mapon, adott civvel, adott helyen (szél/pocket) stb.]. Ez a feltétel jelenleg nem teljesül. Megpróbálom egy példával szemléltetve leírni, hogy mi a gond a pontokkal és az RTG-vel:

Képzeljétek el, hogy egy kötélhúzó versenyre kizárólag olyan emberek jelentkeznek, akik azonos technikával, azonos izomerővel stb. rendelkeznek, a kötélhúzás ideális körülmények között zajlik, egyedüli különbséget az emberek testtömege jelenti. Vagyis minden egyes kötélhúzásnál az a csapat nyer, amelyiknek nagyobb az össztömege. A szervezők ezért úgy állítják össze a csapatokat, hogy minden csapat össztömege lehetőség szerint ugyanannyi legyen, a különbség 0-hoz közelítsen. Az RTG ugyanezt csinálja, csak nem tömeget mér, hanem pontokat: összeadja a - tegyük fel, hogy - 8 játékos pontjait, és létrehoz két olyan csapatot, amelyek összpontjai minimálisan térnek el egymástól, ideális esetben a két csapat összpontja egyezik. Viszont ha az egyes játékosok egyéni pontjai rosszul vannak meghatározva, akkor az összpontok sem a valós képet fogják mutatni, tehát rossz lesz az osztás is. Visszatérve a kötélhúzós példára: a verseny előtt elromlik a mérleg, egyes versenyzőknél többet, másoknál kevesebbet mutat, emiatt kiegyenlítetlen csapatok jönnek létre. Azok a versenyzők, akiknél nagyobb testtömeget mutatott a mérleg, hátrányba kerülnek, mert úgy kell teljesíteniük pl. 70 kilósan, mint egy 100 kilós embernek, ha a tévedés 30 kg volt. Hasonlóan az alulbecsült versenyzők előnybe kerülnek.

A fentieket át lehet ültetni az RTT kezdeti pontkiosztásába. A legjobb és a legrosszabb pontszámot kapó játékos között nem volt 100 pont különbség. Sőt, ha 1550-et és 1650-et vesszük alapul, akkor az arányokat nézve a különbség 6(!) százalék körüli. Vagy sarkítva: csinálhattunk volna olyan induló pontozást is, ami a jelentkező játékosokat (mondjuk 30 főt) rangsorolja, és rangnak megfelelően 1-től 30-ig kapott volna mindenki pontot. Ebben az esetben a legjobb és legrosszabb játékos között 29 pont, de 2900% lett volna a különbség. A magyarázatot tehát abban kell keresni, hogy a pontok közötti abszolút és relatív különbségek hogyan alakulnak. Mi a kezdeti relatív különbségeket - a 10-10 pontos különbségek 6 ezreléknek(!) felelnek meg - állítottuk be rosszul.

A pontszámítás ugyanazt a képletet (Élő-képlet) használja, mint a Voobly pontszámítása. Mennyire tűnik életszerűnek, hogy a jelentkezett játékosok TG-tudása között a legerősebb és a leggyengébb eltérése 100 pont körül van?

Az RTG egészen addig tévesen fog osztani, amíg a pontok nagyjából be nem kalibrálják a játékosok valódi tudását. A mostani állapot szerint még mindig csak 126 pont a legnagyobb eltérés, ezért azt javaslom, hogy az RTG-t csak akkor kelljen használni, ha a játékosok tanácstalanok az osztásban, vagy van olyan játékos, akinek a többiek által javasolt osztás nem megfelelő.


A Játékszabályok részben minden olyan beállítást engedélyeznék, ami nem korlátozza feleslegesen a csapatjátékot:
- nem kellene korlátozni a mapok listáját,
- az egymásutáni mapokra vonatkozó szabályt át kellene gondolni, mert mi van akkor, ha egy 3v3 archipelago után öt ember lelép, jön három új, és a 2v2-nél az új játékosok archipelagozni szeretnének? Az az egy játékos, aki mindkét játékban benne van, megvétózhatja?
- a "Game" opciói közül a scenariot tiltani kéne, minden mást (King of the Hill, Defend the Wonder stb.) engedélyezni - persze ebben is a játékosoknak kell majd megegyezniük
- egyezség esetén lehetővé kellene tenni az All techs bekapcsolását.
- a slingelést egyértelművé kell tenni (elterjedt, hogy 30. percig tilos slingelni, pedig ilyen szabály nincs), ez is a TG megnyilvánulásának egyik módja

+ Nagyon fontos, hogy a játék indítása előtti "engedményeket" (pl. az egyik csapat választhat civet, a másik nem, mert erősebbnek tűnik) tiltanám, mivel ez torzítja a pontozást. Az ugyanis, hogy melyik csapat milyen engedményeket kapott 1-1 játékon belül, nem fog megjelenni a pontokban, csak az, hogy győzött-e vagy sem.
++ Pause szabályt részletezni kellene, ahogy azt Adam kezdeményezte is.
+++ Esetleg szankcionálást kidolgozni a szabályszegők miatt.
++++ A feltöltéssel kapcsolatos problémákra útmutatókat kellene írni.


Összefoglalva: egy nagyon rövid, tömör szabályzatot szeretnék, mellette pedig egy nagyon részletes, minden eshetőségre kitérő magyarázatot. Jó lenne, ha legalább az általam félkövérrel kiemelt módosításokat megvitatnánk!
Apollo17hu
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2011.12.28. 00:18

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Rolo » 2012.02.25. 19:09

Kezdetnek nyithatnál egy topicot, amit csak moderátorok tudnak szerkeszteni és ott megvitathatjuk a dolgokat.
A legfontosabb pontelosztáshoz már most hozzászólnék: teljesen igazad van abban, hogy deformáció van a rendszerben. Ezt az anomáliát direkt hoztuk létre, amit te mondasz apollo az nem más, mint h voobly pontokkal játszunk. Pont ennek kiküszöbölésre jött létre a magyar pontszámítási rendszer, mivel senki sem tudja megmondani egy játékos valódi magyar TG-ben nyújtott erejét. Valóban nagyon kis különbségek vannak a játékosok között, de a legjobb megoldás az lenne, ha semmilyen különbség nem lenne, mivel így mindenki egyenlő eséllyel indulhatna, más kérdés hogy ez természetesen kiegyenlítetlen játékok sorozatát jelentené. Viszont ha még jobban széthúzzuk a pontok intervallumát, annál nehezebben tud feljönni egy rosszul beállított játékos (és ne feledjük - nem tudjuk biztonsággal meghatározni senki valódi induló pontját). Én úgy érzem, hogy a legnagyobb probléma a nagyon gyenge játékosokkal (1400) van, mivel ők rendkívüli módon túlértékelődnek, mindeközben tényleges szerepük nincs a játék folyamán. Összességében tehát megfelel a pontrendszer, esetleg kategóriák bevezetése lehetne még célszerű.
A többi észrevétellel egyébként egyetértek.
Avatar
Rolo
Adminisztrátor
Adminisztrátor
 
Hozzászólások: 285
Csatlakozott: 2012.01.07. 22:37
Tartózkodási hely: Győr, Budapest

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Turbo B. » 2012.02.25. 19:23

Elég jól összefoglaltad Apollo17hu. Kérdés h ezeket ki fogja megcsinálni :D

Feltöltés:
1. A gamma után egy győztes becsomagolja a recet zip-be, csak is azt semmi mást.
2. MagyarRating/feltoltes/
3. tallóz...
4. feltöltés
Ha itt valami hibát ír, akkor meglehet próbálni a viewtopic.php?f=23&t=34 mgxfix el kijavítani a recet, majd újracsomagolni a javított recet és 2.pont.
Ha ismét hibát ír, akkor szólni moderátoroknak a hiba okával (elvileg kiír valami hibát ha hiba van)
5. ha minden jó akkor az elemző kiadja az eredményt. Itt esetleg ellenőrizni kéne az eredményt, úgy hogy a játékos civ képére visszük az egeret. Ekkor ugyanis kiírja az egyes korba lépések idejét, és ami fontos, hogy vesztett e vagy nem (ha van resigned rész akkor igen, legalábbis ilyenkor annak veszi az elemző h vesztett az illető függetlenül attól hogy a nyertes csapatban volt e vagy nem)
Ezek után érdemes lehet összehasonlítani az elemző eredményét az alsó táblázattal és ha megegyezik az eredmény minden játékosra vonatkozólag akkor:
6. feltöltés az adatbázisba
ezek után azonnal bekerül az eredmény (amennyiben ez a lépés kimarad, akkor a feltöltött rec itt: MagyarRating/feltoltes/uploads/ megtalálható lesz (továbbá ha a feltöltés sikeres volt akkor is) de az adatbázisba nem kerülnek be az eredmények, így az nem kerül módosításra)
Ekkor minden egyes játékos stat. módosításáról (rate stb. )visszajelzés jön játékosonként. Végül pedig magáról a recről, hogy felkerült ide is az eredmény: MagyarRating/matches.php
Ha valahol itt ismét hiba keletkezik (elvileg jelzi a rendszer), akkor ezt jelezni kell a moderátoroknak, megadva a teljes visszajelzést is amit a rendszer adott (ami sikeres is és ami nem volt sikeres)


Amint valamelyik moderátor értesült a hibáról, addig akár a feltöltést megállíthatja. Legegyszerűbb talán az ha a feltöltő kezdőoldalát átnevezi és kész :D (csak ne felejtse el visszaállítani az eredeti névre a hiba feldolgozása után) Továbbá ekkor az eredeti fájlnéven létre lehetne hozni egy másik fájlt aminek a tartalma "A feltöltés jelenleg szünetel...", így jelezve a többiek számára, hogy nem lehet feltölteni, továbbá így elkerülhető a további feltöltés amíg a hiba nem került feldolgozásra.
AoC - Military Technology Table

- Ez az SC mit is jelent?
- Scout.
- Ezért, diploma, nem jár.

Kép
Kép
Avatar
Turbo B.
Fejlesztő
Fejlesztő
 
Hozzászólások: 236
Csatlakozott: 2012.01.07. 19:00

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: WOodo » 2012.02.26. 02:33

még 1x megkérdezem... hogy lehet erről "leiratkozni"?
WOodo
Új tag
Új tag
 
Hozzászólások: 77
Csatlakozott: 2012.01.09. 14:28

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Apollo17hu » 2012.02.26. 03:17

TLW_WOodoo írta:még 1x megkérdezem... hogy lehet erről "leiratkozni"?


1. megvesztegetsz egy moderátort, hogy töröljön téged a listából
2. megváltoztatod a neved / nem játszol azon a néven, amivel jelentkeztél

Amúgy azzal, hogy "fel vagy iratkozva", semmilyen kötelezettséged nincs, viszont ha leiratkozol, előfordulhat, hogy nem fognak beengedni játszani, mert ha te is játszol, akkor nem lehet pontozni.
Apollo17hu
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2011.12.28. 00:18

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: WOodo » 2012.02.26. 09:55

Apollo17hu írta:
TLW_WOodoo írta:még 1x megkérdezem... hogy lehet erről "leiratkozni"?


1. megvesztegetsz egy moderátort, hogy töröljön téged a listából
2. megváltoztatod a neved / nem játszol azon a néven, amivel jelentkeztél

Amúgy azzal, hogy "fel vagy iratkozva", semmilyen kötelezettséged nincs, viszont ha leiratkozol, előfordulhat, hogy nem fognak beengedni játszani, mert ha te is játszol, akkor nem lehet pontozni.


köszi :) megpróbálok egy nickváltoztatást
WOodo
Új tag
Új tag
 
Hozzászólások: 77
Csatlakozott: 2012.01.09. 14:28

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Lui » 2012.02.26. 14:20

a megvesztegetés egyszerűbbnek tűnik! :D
Lui
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 365
Csatlakozott: 2012.01.07. 19:42
Tartózkodási hely: Győr/Siófok

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Maxxtro » 2012.02.26. 14:22

TLW_WOodoo írta:
Apollo17hu írta:
TLW_WOodoo írta:még 1x megkérdezem... hogy lehet erről "leiratkozni"?


1. megvesztegetsz egy moderátort, hogy töröljön téged a listából
2. megváltoztatod a neved / nem játszol azon a néven, amivel jelentkeztél

Amúgy azzal, hogy "fel vagy iratkozva", semmilyen kötelezettséged nincs, viszont ha leiratkozol, előfordulhat, hogy nem fognak beengedni játszani, mert ha te is játszol, akkor nem lehet pontozni.


köszi :) megpróbálok egy nickváltoztatást


Elveszítettük George babát..: (
Maxxtro
Profi
Profi
 
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2012.01.07. 17:12

Re: The AoKTCFE Random Team Tournament 2012 HUNGARY

HozzászólásSzerző: Apollo17hu » 2012.02.26. 18:42

TLW_WOodoo írta:köszi :) megpróbálok egy nickváltoztatást

Ha "csak" emberekkel van gondod, akkor nincs semmi teendőd, egyszerűen nem játszol velük. Ha valamilyen problémád van magával a bajnoksággal, akkor kiveszem a neved az adatbázisból (vagy rakok mögé mondjuk egy inaktív jelölést, és akkor sem kell nicket váltanod).
Apollo17hu
Aktív tag
Aktív tag
 
Hozzászólások: 325
Csatlakozott: 2011.12.28. 00:18

ElőzőKövetkező

Vissza: Általános

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég

cron