TLW_Apollo17hu Site Admin
Csatlakozott: 2006.10.21. Szombat 12:26 Hozzászólások: 329 Tartózkodási hely: nappali
|
Elküldve: Szomb. Júl. 16, 2011 11:41 am Hozzászólás témája: Domborzati hatások |
|
|
Fordítás Clacus 2002-es írásából (Elevation Effects):
Elvégeztem egy tesztet a domborzati hatásokkal kapcsolatban, ami alapján a következ?ket állapítottam meg:
A magaslati el?ny mértéke nincs hatással a támadási bónuszokra. Egy íjász pontosan akkora kárt okoz egy nála 1 szinttel alacsonyabb helyen tartózkodó célpontjának, mintha az 5 egységgel alacsonyabb szinten helyezkedne el.
legyen „normál támadás” az alábbiak összege:
[normál támadás] = [alap támadás] + [támadási fejlesztések] – [célpont páncélzata] + [támadási bónusz]
ekkor egy magaslati el?nyt élvez? egység támadóerejét az alábbi képlet adja meg:
[normál támadás] x 1,25
hasonlóan alakul egy magaslati hátrányban lev? egység támadóereje:
[normál támadás] x 0,75
Példa
Egy fullos pikeman egy fullos paladin ellen (pikeman magaslaton) harcol. Ekkor:
Támadóer?[pikeman] = ( [4 alap] + [4 fejlesztés] – [5 páncél] + [22 bónusz] ) x 1,25 = 31,25
Támadóer?[pal adin] = ( [14 alap] + [4 fejlesztés] – [3 páncél] ) x 0,75 = 11,25
A különböz? magaslati szinteken folyó harc gyakran csak tört értékekkel kifejezhet?, ezért úgy t?nhet, hogy a támadó váltakozó er?vel l?. Például ha egy hand cannoneer magaslati el?nnyel 3-as páncélzatú gyalogost támad, akkor
( [17 alap] – [3 páncél] + [8 bónusz] ) x 1,25 = 27,5 lesz a támadóereje lövésenként. Próbáld ki, és meglátod, hogy a hand cannoneer felváltva 27-et és 28-at sebez célpontján! A számítógép gyakran – de nem mindig – értelmezi a negyed (0,25) és háromnegyed (0,75) törtrész? támadásokat is, vagyis „emlékszik” a korábbi lövésekre.
A képletek mindennem? támadásra érvényesek, legyen szó közelharcról, íjászokról vagy ostromgépekr?l.
A domborzati viszonyok nincsenek hatással a l?távra (range) vagy a látótávra (LOS). |
|
Richard Site Admin
Csatlakozott: 2006.10.15. Vasárnap 19:40 Hozzászólások: 304 Tartózkodási hely: Solt/Budapest
|
Elküldve: Szomb. Júl. 16, 2011 4:15 pm Hozzászólás témája: |
|
|
Jó fordítás, köszi.
Nem is tudtam, hogy a játék így kiátlagolja a nem egész támadásokat is. Nagyon jól meg van írva ez az AoC. _________________
|
|