Tartalomjegyzék AoE2.hu archívum
2008-2011
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Elméleti gondolkodás a játékról
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő
 
Lezárt fórum: ide nem küldhetsz témát, választ, nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.   Lezárt téma: ide nem írhatsz választ, és nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.    Tartalomjegyzék -> Singleplayer
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
Dolph Lundgren



Csatlakozott: 2010.01.31. Vasárnap 16:58
Hozzászólások: 28

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 12:50 am    Hozzászólás témája: Elméleti gondolkodás a játékról Hozzászólás az előzmény idézésével

de ha annyira kirakom a házat akkor nem tudom megvédeni a tcvel és tornyot kell építsek és ugyanott vagyok akkor mint a TC-vel, mert a házakat, favágót bányászt védeni kell. Mondjuk ez annyiból valóban el?nyösebb, hogy legalább ott fennakad az ellen, és nem nyomul ba a farmok felé, és azok így nyugodtan dolgozhatnak, ha fát vágni mondjuk nem is tudok, mert épp nyilaznom kell a towerb?l. Viszont a towernek megvan az a hártánya, hogy ha alámegy a butykosával, akkor nem tudom nyilazni.

Milyen alapsorrendet kell hogy betartsak?

Most mértem és számolgattam egy kicsit, nagyon elméleti síkon, ha csak a kajagy?jtést és a parasztgyártást nézzük, és nem vennénk figyelembe a mozgásokat, akkor 200. másodperc körül át lehetne lépni feudalba 16 paraszttal, ennél gyorsabb elméletileg sem lehet, gyakorlatilag meg egy csomót kell mozognia a parasztnak, meg építeni + neked is kell irányítani, meg a favágást sem kalkuláltam bele,és ez egyrészt kitolja az id?t, és addig gyártanod kell a parasztokat, ami mégtovább tolja, mert több kajába kerül, így jutsz el 8,5 perc környékéra azaz 510 másodperchez, amikor ált. feudalba váltasz, azaz a felj?dési id? üteme kb 50%ban attól függ, hogy mi történik a játékban. Ergo ha valamit az elején egy kicsit lassabban csinálsz az már 2xes veszteség, pl ha nem tudsz elég báráynt gy?jteni, vagy kicsit távolabb mászik a vadkan, és ezek a hibák természetesen exponenciálisan halmozódnak, 2 hiba 4x-esen, 3 hiba 8xosan 4 hiba 16x-osan üt vissza...még jó, hogy a másik is hibázik Very Happy
mert azon gondolkodtam, hogy mi lenne, ha valaki írna egy masszív AI-t akár csak a gazdaságra( ez eléggé mechanikusan m?ködik), és ?maga egyedül a harci egységek mozgatását vezérelné, szerintem nem sokan lennének akik fel tudnák vele venni a harcot. Kiváncsi vagyok lehet e ilyen, am?bát meg sakkot, már játszottam program ellen neten, csak az t?nt fel, hogy sehogy se lehetett megverni Very Happy
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
TLW_Apollo17hu
Site Admin


Csatlakozott: 2006.10.21. Szombat 12:26
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: nappali

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 1:28 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Az épületekre nem kell nagyon figyelned, f?leg a házakra, ha azokat támadják. A parasztokat kell védened. Ha úgy építettél, hogy pl. egy ház a falad részét alkotja, és azt támadják, akkor simán építs mögé mégegy házat vagy falat, nem kell feltétlenül leverned a támadókat, f?leg, ha nem ranged egységekkel jön.

Toronyra is általában csak akkor van szükség, ha skirmit/archert kell távoltartanod. Ahhoz, hogy torony alatt ne tudjanak támadni, falazd körbe a tornyot!

És ne számolgass annyit, inkább gyakorolj helyette! Smile Mongollal a vadak evésére kapott bónusz miatt lehet annyi kaját szedni, hogy 8:30 körül feudalban legyél. Talán hamarabb is, de ez csak akkor lehet jó taktika, ha egyb?l forwardolsz is, támadod az ellenfeled, mert ilyenkor a gazdaságod egy kalap szar.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Dolph Lundgren



Csatlakozott: 2010.01.31. Vasárnap 16:58
Hozzászólások: 28

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 1:52 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

8:30 körül szerintem lehetetlen feudalban lenni, 8:30ra az upgrade beindítását értettem, az még +1,5 perc. Legjobbam 10:20 volt, most kipróbáltam hogy 20 paraszttal milyen, 10:30 lett, és úgy, hogy tudtam melyik birka merre van, + nem nyomtam semmi sereget, csak egy mill meg egy lumber camp, pont 200 fával, aztán böllérkedtem ezerrel, így is csak 10:30.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
TLW_Apollo17hu
Site Admin


Csatlakozott: 2006.10.21. Szombat 12:26
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: nappali

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 2:36 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Nem akarok hülyeséget írni, de mongollal úgy van a 8:30-as feudal, hogy alapból majdnem mindegyik pari barit eszik. Ahogy meglátod a malacokat, becsalod tc alá. Talán 3-4 favágó kell összesen. Kell építeni egy lumber camp-et, és mire majdnem megvan az 500 kaja, a favágók kitermelnek még 100 fát, amib?l mehet a mining camp / mill. Talán 18 parival lehet így upolni, de én nem nagyon csináltam, valaki biztos le tudja írni a menetét holnap.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Dolph Lundgren



Csatlakozott: 2010.01.31. Vasárnap 16:58
Hozzászólások: 28

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 4:53 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

hát akkor valami nagyon gyors bónusz van a kajaszedésen nekik, mert én a hunokkal szoktam lenni most, mivel ezeknek nem kell ház, és összesen 1 favágót használok onnéttól kezdve, hogy folyamatos a kajaellátás, ezzel egy lumbert meg egy millt építek mikor megvan a fa, a többi folymatosan kaját szed, és így van megy a 10:30, de csak akkor ha minden klappol. Ha nincs elég birka, vagy nem találok disznót, akkor tovább tart egy fél perccel kb.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
TLW_Apollo17hu
Site Admin


Csatlakozott: 2006.10.21. Szombat 12:26
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: nappali

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 5:11 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

+50% Smile

mod: De csak malacra és ?zre - birkára nem.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
TiL_Lui_



Csatlakozott: 2006.10.16. Hétfő 14:20
Hozzászólások: 1310

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 12:05 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

ha jön az ellen meg keljen kerülnie? Very Happy hát ha falazol úgy falazz hogy ne tudjon bejönni...uhhh ezt a másnaposságot Very Happy
_________________

Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése MSN Messenger
Maxxtro



Csatlakozott: 2007.06.18. Hétfő 19:59
Hozzászólások: 151

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 12:05 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

@Dolph Lundgren: Ha 10:30-ra érsz feudalba, az 22 popot jelent, amit ha már vagy egy szinten (és nem próbálják el lopni a malacod mint mostanában minden második gamében) elvileg könnyedén kell hogy menjen.
A 21 pop biztosan akkor érhető el (de ez csak scoutolásnál, illetve fw-nél használatos) ha a loomot legvégén fejleszted ki.
20 poposat hunnal tehát sztem úgy lehetne, hogy lumberjacket teszel legutoljára, addig tc mellett vágod a fát, míg nincs elegendő, és a addig mindenki kaján van + loom a korlépés előtt közvetlen. (de a pop 20 már nem igazán használható, túl rizikós és ha nem sikerül nagyobb előnyre szert tenned, a másik szimplán lever ecoból)
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Dolph Lundgren



Csatlakozott: 2010.01.31. Vasárnap 16:58
Hozzászólások: 28

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 3:21 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

TiL_Lui_ : Már ne is haragudj de ez hülyeség. Ha teljesen körbeveszem házakkal a tc-t én sem tudok kimenni. Másrészt meg ha nem tud bejönni az ellen a házak mentén, akkor más utat fog keresni, hogy betaláljon, és nem azon az úton fog végigmenni, amit én készítettem el? neki, hogy amig jön, tudjam l?ni.

Maxxtro: Nem szoktam feljeszteni a loomot, mert csak pazarolja az aranyat. Castle Agehez pont 200 arany kell, ezt meg egy parasszttal ki lehet termelni, ha nem verem el loomra a zsetont. A farkasokat elkerüllön, a disznó el?l meg bemenekülök a tc-be, míg a juhászokkal lövöm, és így nem döfik le egyetlen parasztomat sem. Katonaság ellen meg amúgy sem sokat ér a paraszt, inkább a gyorsa castle age kell.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Andrew_LK



Csatlakozott: 2007.02.26. Hétfő 1:00
Hozzászólások: 40

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 4:39 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Ne írj nekik ilyesmiket, mert vérszemet kapnak a hülyeségeden és pár oldal szidás után ban-on leszel Razz

Félretéve a tréfát, az jó hogy gondolkozol, csak nincs igazad még, nem ismered eléggé a játékot. Szerintem mind2-en megvernének téged 20-ból 20x. Sokszor gondoltam azt hogy igazam van, majd rájöttem hogy nagyot tévedtem, az utóbbi években nagyon sokszor változott hogy mit tartottam jónak, jobbnak. Ez a gondolkodásmódra is igaz, nem csak a stratégiáinkra.

Nem úgy értették hogy a tc-t kell körbeházalni, hanem egy olyan méret? területet, amit azért körbe lehet falazni, van bent fa, arany, hely farmoknak, épületeknek (de az még jobb ha az épületet is falnak használod, legalábbis sokszor job). Kés?bb visszajöhet az el?nyöd abból, hogy lefalaztál magadnak egy zárt területet, pl castle-ben nehezebben zavarják a gazdaságod, de te viszont tudod az ellenfélét. Nézz sok recet, és teszltelj sokat, kérj meg rá valakit, hogy játszon veled, és csináljatok seregeket, és teszteljétek sokx. És persze játsz te is sokat, és akkor is sokminden világosabbá válik.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Maxxtro



Csatlakozott: 2007.06.18. Hétfő 19:59
Hozzászólások: 151

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 5:04 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

@Dolph Lundgren: Hát azért a loom azon felül, hogy 50 aranyat elvesz, azért másra is jó. Viszonylag sok gamét láttam, egy ilyen emlékezetesebb Daut vs UD_Alex, ahol darko azért spórolt 50 aranyat, hogy meglegyen csont nélkül a +20 hp a scoutoknak feudban, és hogy ne kelljen mást csinálnia lovasokon kivül egész game alatt, de ott is olyan 25-30 fele megvette ő is.
A lényeg:
Garantálom neked, hogy 1x1 ill tg (tök mind1) te nem fogsz egész feudban és kastély korban vígan 25ös parikkal dolgozni, én személyszerint már darkban (ha a másik nem loomozik) igyekszem kinézni egy magányos villet, vagy szopatni a vadkanost , hogy mindenkép veszitsen belőle. (Tg-ben simán rád x-el az egyik a többiek is hozzák a socutjukat, és ott lesz vérfürdő)
Arról nem is beszélve, hogy vannak olyan mapok ahol iszonyat rizikos, és a scout blokkolása nélkül lehetetlen a tc-hez hozni 25 hps parival egy disznót....
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
VNJ_Techno



Csatlakozott: 2006.10.19. Csütörtök 22:22
Hozzászólások: 957

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 7:01 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

11 jézusom megint amikor a tudatlan okoskodik és mondja a baromságot! szerintem jáccon vkivel egy 1v1et aztán meglátja h fingja nincs az egészr?l és hülyeséget beszél...
_________________




http://www.youtube.com/watch?v=I9QJpwpLZWI&feature=related
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
TLW_Apollo17hu
Site Admin


Csatlakozott: 2006.10.21. Szombat 12:26
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: nappali

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 7:01 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Megnéztem a rec végét is. A várat egész jó helyre raktad, mert dombról lefele lövésnél érvényesült rá a támadási bónusz.

Viszont a loomot tényleg használnod kéne, mert láttam, hogy belebotlottál egy farkasba, loom nélkül pedig a farkas er?sebb, ha csak 1 pari támadja.

A házak elrendezésén mindenképp változtass majd! Pl. a déli falad megoldhattad volna csak házból. Igaz, hogy feleannyi hp-ja van, mint a k?falnak, de sok követ spóroltál volna meg vele. Ha támadják a falad, akkor nem feltétlenül kell tornyot/várat építeni mögé. Leszedheted a támadókat nyilasokkal is, de a legjobb, ha mangonelt vagy papokat használsz.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Dolph Lundgren



Csatlakozott: 2010.01.31. Vasárnap 16:58
Hozzászólások: 28

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 9:49 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

VNJ_Techno: nézd csak azért mert több id?d volt játszani nem kéne ennyire fennt hordanod az orrod. A házas dolog egy félreértésb?l adódott, mivel azt hittem, hogy teljesen körbe kéne építenem, ami valóban hülyeség, mert akkor nem tudok kiküldeni parasztokat a tc-b?l.

Maxxtro: Oké tegyük fel feltolom nekik a mire megyek vele egy katona ellen? kéne legalább 3 paraszt akkor is 1 ellen, és általában úgy támadtak,hogy 4-5 jött, leggyakrabban lovag, ezek ellen meg még sokszor a legyártott spearmanjem sem elegek, mert a lovagokon már rajt van az összes fejlesztés. Nem látom értelmét másnak, minthogy minél el?bb elérni a castle age-t, lehet?leg miel?tt a másik támad, ehhez pontosan annyi er?forrást kell felhasználnom, amennyi minimálisan szükséges, ebbe meg nem fér bele a loom. Egy paraszt 20 másodpercig szed 10 aranyat, azaz 5x20=1,5 perc késést jelent a loom ( az oda vissza út a bányáig bele sincs kalkulálva az 10 mp plusz legalább ). Az esetek nagy részében sikerül parasztvesztés nélkül moegoldanom a kajagy?jtést, egyedül a támadásoknál lenne jelent?sége, de inkább katonát termelek, mert ezzel legalább tudok némi ellenállást kifejteni. Egy íjász 25 másodpercig készül, és aranyból 25 kell hozzá, 2?t le tudok gyártani a loom pénzb?l, és rövidebb id? alatt míg kibányászom a loom miatti hiányt és kifejlesztem a tc-ben. Vagy ahogy korábban írták, lehet adni + hp-t a lovasoknak bár ez a fejlesztés is hosszú id? és csak akkor éri meg, ha az ember korán támadni akar. Ez nekem még nem megy, egyedül arra tudom felhasználni a korai támadást, hogy késletessem az ellenfél támadását, de akkor meg lassul a fejl?désem. Most azon vagyok hogy a lehet? leghamarabb castle ageben legyek, lehet?leg olyan 17-18 környékén, és akkor toljak ki minél több katonát, hogy vissza tudjam verni az ellenfél felderít?it egy ellentámadással karöltve. Ha ilyenkor elküld minden katonát és ellencsapást tudok indítani, akkor védtelen marad, és ezt ki lehetne használni, mert ekkor már lenne kövem, tudnék kastélyt építeni, és be tudnék furakodni a városába.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Andrew_LK



Csatlakozott: 2007.02.26. Hétfő 1:00
Hozzászólások: 40

HozzászólásElküldve: Vas. Feb. 14, 2010 11:20 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Dolph, ne írj ilyeneket, mert tényleg idegesek lesznek. (Ne csodálkozz h. arra ébredsz hogy egy nagy kopasz srác becsönget és veled fog fekvenyomni Smile ) Fogadd el, hogy ?k jóval régebb óta játszanak ezzel a játékkal, nagyobb a tapasztalatuk, és rengeteg recet láttak nagyon jó játékosoktól. Még ha nem is értenek jópár dolgot - ahogy én sem nagyon sokat -, attól még hidd el, hogy amit a legjobbak receiben látnak, az nem véletlenül használt stratégia, hanem azért, mert az egyik legjobb a lehet?ségek közül.

Amiken te elmélkedsz, azokon gondolkozott mindenki 99 évvégén 2000 elején, de már akkor is próbálkoztak tower-spear rushal, vagy towerrel a knightozás el?tt, vagy pár nyilassal (egyébként a nyilas 45 aranyba kerül), vagy akár drush-sal, vagy csak szimplán falazással és 2-3 tc-vel, aztán papokkal, pikeman-ekkel. Végülis ez egy szükséges állomás, ha csak nagyon bénák ellen játszik az ember, nem látja értelmét a feudal harcnak, nem elég gyors, nem elég jó a gazdaság, a kightokat preferálja, de egyébként neked a jó gazdaság, és a kis sereggel való figyelemelterelés lenne a legjobb taktika. Valóban, gyengébbek ellen a gyors caslte age nem rossz dolog. Még a legjobbaknak is szóba jöhet? stratégia ha jó a map, kicsit falaznak, vagy milita rusholnak és falaznak, hogy c-be menjenek, és knightozzanak, vagy inkább cavalry archer ha hunról van szó. Ha 14-5-re fel tudsz menni egy t?rhet?bb mapon, lasabb ellenfél mellett vagy kis falazással, 1 jól elhelyezett towerrel c-be és le tudsz gyártani 6-8 knight, az valóban leverhet egy rusht, de kicsi az esélyed rá, általán odatelepül?s rush (fw) megöli a fc-t, f?leg ha észreveszi ezt az ellenfél, és hidd el, ha csak 12-re érsz fel feudal, vagy akár csak 11-re és sok a farmod + bokrosod + szedsz aranyat, mindenki oda fog menni kisebb sereggel gyorsan, és megtowerezi az egyetlen aranyad, vagy csak megszivat kicsit, veszítesz pár parasztot, ? befalazza magát, vált econt, gyorsan farmozik, és 2-4 perccel kés?bb utánad c-be ér, akár 20 nyilassal meg 5-6 spearral, vagy csak simán sok fallal és jobb econnal mint neked. Ez lesz általában. De még lehet jó egy knightrush is.

Legtöbbször olyan dolgokon agyalsz majd, ha a saját tapasztalataid alapján próbálsz stratégiát készíteni, amik rég idejétmúltak általában és zsákutcának bizonyultak; vagy csak 1-1 idealizált speciális esetben m?köd?képesek, vagy sokkal kifinomultabbá váltak és beépültek más stratégiák részeként a jelenlegi játékstílusba. Szóval a legjobb ha próbálsz jó játékosoktól ellesni dolgokat, és megérteni ?k mit-miért csinálnak, majd összehasonlítod velük magadat, és rájössz majd, hogy miben kell még fejl?dnöd. Azt értsd meg, ?k hogy gondolkoznak, hacsak nem akarsz a saját károdon, zsákutcáidon keresztül sokkal több id?t rászánni a tanulásra és a fejl?désre.

Viszont a gyengébb játékosok ellen simán használható a gyors castle, mert ?k úgy feudalrusholnak, hogy nem értik hogy az miért jobb mint a knightrush, nem játszottak még akkor a legtöbben, mikor ez men? volt. Az az érdekes, hogy akkor még jóval lasabb volt a játék, és ügyetlenebbek voltak az emberek, ma újra van életképessége fc-nek, legyen az sereg miatt, vagy boom miatt még akár kevés fallal is, nemcsak teljesen lefalazva.

Szóval ne légy ennyire biztos abban amit mondasz, mert bármit is gondolsz, a világ biztos hogy sokkal-sokkal bonyolultabb.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Maxxtro



Csatlakozott: 2007.06.18. Hétfő 19:59
Hozzászólások: 151

HozzászólásElküldve: Hétf. Feb. 15, 2010 12:55 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Egy utolsó meglátás:
Kicsit sarkított logikával élsz: Axiomaként kezeled azt a tényt, hogy neked minél hamarabb kastélyba kell érned: ekkor a loom valóban feleslegesnek mondható.
De épp itt van a bukta: a lejátszott gamék többsége feudal age-ben kezdődik el (és ha arabia 1x1 gamékat nézzük, akkor saját tapasztalat szerint ott is dől el).
Inkább tanulj meg flusholni, ez elkerülhetetlen.
Mert hiába fejlesztenéd tökélyé a fc "művészetét", nagyon hamar kiszámíthatóvá válnál.
Szerintem azután kezdj el saját számolásos stratégia építéshez, miután meg vannak az alapok. S ehhez gyakran 100 game is kevés.
Sok sikert!
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Dolph Lundgren



Csatlakozott: 2010.01.31. Vasárnap 16:58
Hozzászólások: 28

HozzászólásElküldve: Hétf. Feb. 15, 2010 3:02 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Én Dark Age-ben szoktam kezdeni mindig, elvileg ez a standard nem? Ok én elhiszem amit mondasz, de akkor most mit is csináljak? mert oké, nem megyek a gyors castle-ra, de akkor a másik fog elébb odaérni, mert én hiába támadom meg korán, egyszer?en nem tudok egyszerre 2 felé figyelni, és vagy a gazdaságom lesz fos, vagy az ellen területére betelepített cuccok fognak odaveszni. Gép ellen sosem így játszottam, mivel az nem hader?vel jött építeni, hanem csak egy paraszttal, azt meg pár lovassal elzavartam. De itt ez nem így megy, jön egy felderít?csapat, mögötte meg 5 paraszt. Akkor tudok ezellen mit cisnálni, ha el?bb építkezem a területére, mint ? az enyémre, de mint mondtam ez nagyon visszafogja a gazdaságom, és a másik simán legyak id?vel. De végtére is amúgy sem lehet egyszerre építkezni mindkét félnek a másik területére, tehát valamelyik el?ször védekezésre kényszerül, és én úgy gondolom, hogy mivel nem tudok kétfelé figyelni ilyen gyorsan, nem lenne jó megosztani a figyelmem, hanem a gazdaság fejlesztésére koncentrálni, és amikor már megy a szekér, akkor áthelyezni a súlypontot a támadásra. Amúgy sem tudom honnét veszitek, hogy nekem er?s ellenfelekkel kéne játszanom, aikkel mostanában játszom azok 1300-1400 körüliek, és dönt? többségében az eseteknek azért kaptam ki, mert az elején betámadtam, és nem tudtam legy?zni, aztán visszatámadott mikor elfogytak a katonáim és heló. Szóval biztos, hogy most nem fogtok eltántorítani attól, hogy ne próbáljam ki ezt, mikor ezzel szivatnak meg már sokadszorra. Egyébként elfogadok bármit, ha kell?en alá van támasztva, de az, hogy a "nagyok is így játszanak" nekem nem elég érv. Szerintem bárki, aki akár már 20-30 játékkal többet játszott a voobly-n, leverne, függetlenül attól, hogy fejleszt e loomot vagy sem. De ha valamiért is ezen d?lne el egy játszma, akkor annak oka kell hogy legyen. Legjobb tudomásom szerint ez csak megnöveli a villager Hp-t, ami akkor hasznos, ha a vadállatok akarnak megölni, vagy az ellenfél parasztjával kell harcolni, de akkor is csak az esetben, ha ? nem fejlesztett loomot, mert ha igen akkor az számít, hgoy ki üt el?ször. A vadállatokat ki lehet kerülni, disznó nagyon ritkán kap el, az ellenfél parasztjával eddig meg még egyszer sem kellett harcolnom. Ezért nem látom értelmét a loomnak, legalábbis castle age-ig nem, mert elveszi az aranyat a fontos fejlesztések el?l.

A számolgatásról meg annyit, hogy ez egy elég mechanikus játék, gyarkorlatilag egy optimuma van a nyer? stratégiának, ami kiszámítható(igaz nagyon sok, de egyszerú számítást igényel) és ha egyik ellenfél sem hibázik akkor az dönt, hogy ki böki az els?t. A játék összetettsége miatt viszont irtózatosan meredek tanulási görbéje van, folyamatos odafigyelést igényel, ez az amiben a játékosok különböznek egymástól és ezért vannak jobbak/gyengébbek. Viszont ha tudod az optimális stratégiát ( mib?l, mikor pontosan mennyi kell és hova ) akkor már "csak" be kell gyakorolni, hogy kell?en gyorsan és hiba nélkül tudd alkalmazni. Én ezt az optimumot keresem, de egyel?re csak elméletben, mert baromira sok faktort kell számításba venni, ami jelent?sen meghosszabbítja a matematikai modell felépítését. Muszáj egyszer?síteni amennyire lehet, különben még egy hónap múlva sem leszek sehol. Ezért választottam a hunokat, mert itt nem kell házak építésével/számolásával foglalkozni, és már ez is sokat könnyít, f?leg az elején. Meg gondolom sokan emiatt kedvelik annyira az arabiat, mert könny? egy jól begyakorolt, optimumhoz közeli stratégiát végrehajtani rajta. De mondjuk én meg utálom azt a mapot, mert üres, kilómétereket kell gyalogolni az er?forrásokig, és ezeket bevédeni sem olyan egyszer?, mint mondjuk a yukatánon vagy a szigetes pályán. Itt persze megint más a szitu, mert van víz, de ez engem nem zavar, ezeddig egyedül vizen tudtam jobban visszaszorítani az ellenfelet, kivéve akkor, ha neki valami el?nye volt a hajóknál. Szóval mindenképp valami egyszer?, lokális optimumot kéne megtalálnom, ami egy népre és egy mapra korlátozódik, s?t jelenleg még tovább sz?kítettem az esl? két korra, és a támadások mell?zésére, egész egyszer?en azért, mert ennyi paramétert nem volt id?m figyelembe venni. Az is lehet, s?t biztos, hogy az leggyorssabb imperialhoz pl módosítni kell az ezt megel?z? stratéggiákon, mint ahogyan a legygyorsabb castle, és a leggyorsabb feudal sem ugyanaz. + még bonyolultabb dolgok, mint a korai támadás is módosításra kényszeríthet. Ezt majd mindenképpen bele kell kalkulálnom, de még nem jöttem rá, hogy fizikailag hogyan lehetne ezt kivizelezni, mert valahogy meg kéne tudni, hogy mit csinál a másik, mivel én hibázok többet, és nekem kell alkalmazkodni ahhoz, aki diktálja a tempót. Ha nem támad korán, akkor gazdaságot fejleszt és nekem is azt kell, illetve ha támad, akkor meg nekem is csinálni kell a hader?t, hogy tudjak védekezni. Még azon gondolkodtam, hogy a legelején befalazom valahogy, de akkor biztos kezdené gyúrni a katonákat, és így egyb?l támadna ami nekem nem jó. Még a lovassal mehetnék patrolt a városában, de azt meg cseng?vel fogja leszedni. + ez is elvonja az ember figyelmét. Ezért kell ezt is kihagyni, és arra alapozni, hogy nem támad meg hamar, vagy bejön vagy nem. Aztán ha már zsigerb?l megy a gazdaság kezelése akkor lehet azon gondolkozni, hogy hogyan támadjam meg, mivel egyre kevesebb figyelmet fog követelni, amit majd fel lehet használni a hadsereg minél korábbi fejlesztésére, és majd egy id? után biztos lesz olyan szitu, hogy ki tudom figyelni, amikor az elleség nem támad, és vannak olyan pontjai amit viszont nekem érdemes lenne megtámadnom. De addig ezt nem fogom gyakorloni, csak a gazdaságra koncentrálok, s?t többnyire nem is online játszottam az elmúlt id?szakban, hanem a gép ellen easiesten, és méregettem kisérletezgettem, hogy mit hogyan lenne a legjobb.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
TLW_Apollo17hu
Site Admin


Csatlakozott: 2006.10.21. Szombat 12:26
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: nappali

HozzászólásElküldve: Hétf. Feb. 15, 2010 4:43 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Dolph Lundgren írta:
...nem tudok egyszerre 2 felé figyelni, és vagy a gazdaságom lesz fos, vagy az ellen területére betelepített cuccok fognak odaveszni...


Ezzel ugyanígy voltam - és vagyok - én is, ezért javaslom még mindig, hogy tanulj meg boomolni, és utána foglalkozz csak a támadással/védekezéssel.
Ha már megfelel?en kezeled a gazdaságot, és tudod, hol kell belenyúlni, ha nyersanyaghiány van, akkor rá lehet térni a seregre is.

Megj.: Szerintem a feudal harcot sokkal nehezebb megtanulni/begyakorolni, mint fc+boom -ot vagy fc+kts -t. Utóbbiak 1v1-ben valószín?leg kevésbé hatásosak, mint flusholni, de ha ezeket már tudod, akkor már van 1-2 séma a tarsolyodban, és ezek nem olyan nehéz dolgok. Ezek lényegesen kevesebb figyelmet igényelnek.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Andrew_LK



Csatlakozott: 2007.02.26. Hétfő 1:00
Hozzászólások: 40

HozzászólásElküldve: Hétf. Feb. 15, 2010 10:04 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Szerinted miért azok a legjobb sportolók, akik? Szerinted a legjobb sakkozók véletlenül játszanak úgy, ahogy? Nyilván képességben is jobbak, ha ugyanazt a béna stratégiát játszanák, mint más, még akkor is jobban jönnének ki bel?le, de úgy meg pláne, hogy a legjobb alternatívák közül választanak. Persze itt nem annyira a problémamegoldó képesség, mintafelismerés, emlékezet számítanak, bár ezek is, hanem sokkal inkább a gyorsaság, fejben és kézzel egyaránt, valamint a kézügyesség is, mivel valós idej? stratégia. De persze lehet teremteni olyan szituációkat, ahol ezek kevésbé számítanak és a stratégiai tudás többet ér.

Igazából mindennek van ellenszere, nincs egyszer? optimális stratégia. Egy-egy idealizált, egyszer?sített esetre, sz?kített célra, létezik optimálisabb stratégia (valószín? optimális is, de azt túl bonyolult lenne az embereknek). A legjobb stratégia valahogy úgy nézhetne ki - ha figyelmen kívül hagyjuk hogy emberek ellen játszol -, hogy vannak bizonyos utak, amelyek el?nyösebbek mint mások. Ezen belül viszont egy adott stratégia megveri a többség által játszottat, viszont ha figyelmes az ember, és tudja mik a jelei hogy ezt a stratégiát játssza valaki, átvált egy másikra, ami pedig ezt a stratégiát veri meg. Tovább is lehet folytatni, mert ha ezt észleli a másik, ? is adaptálódik a megváltozott stratégiához és változtat, és a nagy hátrányból kicsit csinál.
Sok stratégiai játékot úgy csinálnak meg, hogy körbeverik egymást az egységek, a stratégiák, a népek. Az egyik egy másik ellen jó, de egy harmadiktól kikap, ami pedig gyengébb mint a másik... (3>1>2>3) szóval mindennek van ellenszere. De természetesen attól még léteznek olyan irányok, amelyek mindig jobbak és célravezet?bbek, mint mások (ez a készít?k hibája egyébként Smile ) Ez abból is fakad, hogy bizonyos egységekkel csak nagyon ügyes emberek képesek igazán jól bánni, csak velük van lehet?ség microzni, vagy csak azzal a stílussal tudod kamatoztatni a gyorsaságod és a jó memóriád, ezért megteremted a helyzetet, hogy használhassd ezeket.

Ezt el kell fogadnod, hogy ?k már megtapasztalták mi a jó, és hinni nekik. Persze sokmindenben ?k is tévednek, sokmindent nem értenek eléggé. De a gyorsaság és ügyességbéli képességeik a többiek fölé emelik ?ket kevesebb tudással is. Az arabia pont az a map, amin a gyorsaság és ügyesség nélkül semmire sem mész, mert lehet?sége van mindenkinek odamenni 4-5 paraszttal és káoszt teremteni a gazdaságodban, ahol parasztok, spearman-ek, skirmik fognak verekedni (épp ezért fontos a loom fejlesztése, mert er?sebb is lesz a paraszt, és nyilasok ellen 2-es armort kap, szóval parasztokkal akár pár nyilast is meg lehet verni, vagy akár egy egész támadást visszaverhet 6-8-10 paraszt jó helyen, vagy ha csak kevés sereg támad, maguk a parasztok is meg tudják ?ket ölni). Szóval aki arabian nagyon jó, még nem biztos hogy a többi mapon is nagyon jó, mert lehet nem a stratégiai képességei fejlettek, hanem az ügyessége, és ? is csak másolt másokat és csak alapvet? dolgokat ért jobban, és bizonyos szituációk megteremtéséb?l áll nekik a játék (sok kínai fw-ozó...). De arabia viszont az a pálya, ahol nem nagyon lehet kikerülni a harcot, épp ezért itt a legszínesebb a stratégiai paletta is szerintem. A többi pályán viszonylag egyszer? közel optimális dolgokat kitalálni a szokásos játékmódok ellen, amiket ha te betartasz, hátrányod nem keletkezik, viszont ha a másik nem tartja be, jelent?s hátránya lesz (ilyen nash-egyensúly szer?nek hangzik, talán mert az is), viszont ha a másik is betart mindent, akkor csak egyenl? a helyzet (persze a pálya is befolyásolja a dolgokat, hogy kinek vannak közelebb er?források, kinek volt több hala, kié a plusz aranybánya, kinek védhet?bb a gazdasága, kinél van a bázis mellett nagyobb domb, stb.).

És ugye a korábbiakban azt mondtam, hogy ha nem vesszük figyelembe hogy emberek ellen játszunk, sajnos ezt nem teljesen sikerült betartanom, mert azt írtam többször is hogy 'szokásos', ez már önmagában azt jelenti hogy amit a többség játszik. Tehát már feltételezem hogy az emberek miket játszanak és hogyan. Régebben ezt egyszer?bb volt meghatározni, ma már nehezebb, mert nagyon sokféle stratégia létezik, és az emberek is különféle dolgokban er?sebbek (rendelkeznek több ismerettel az adott stratégia eredményes használatához). Ez pokerben is pont így van, bár ott pontosan ki tudod számítani a matematikai optimumokat, de ha mindenki aszerint játszana, egyrészt senki sem nyerne semmit hosszú távon ha ezeket betartaná pontosan, másrészt teljesen kiismerhet? lenne a játékod és elkezdenének olyan stratégiákat szülni, amik ezt használják ki, és blöffoptimumok születnének - ahogy egyébként létezik is matematikailag -, és sok más megtéveszt? lejátszási mód. De ugye arra épül a stratéga általában, hogy az adott játékostípust felismerjük, és a matematikai optimumtól eltérünk olyan irányban, hogy még jobban kihasználjuk az ? gyengeségét, csak fel kell ismerni a típust. Végs? soron a legjobb ha az embert térképezed fel, minden gyengeségével együtt, de ehhez sok megfigyelés, tudás, jó memória kell (vagy csak adatgy?jt? szoftverek és adatbázis használata...), mert az maga az ember, nem tudja magát letagadni (ha a minta jó, az egyértelm?en elárulja minden jellemvonását szinte, bár a gondolkodásmódjába még nem biztos hogy pontos betekintést enged, ahhoz látni kéne hogy mit gondol az adott ellenfélr?l, milyen el?ismeretekkel rendelkezik és hogyan alkalmazza azokra a stratégiáit).

Szóval összegezve: ember ellen kell játszani és úgy eltérni a matematikai optimumoktól (vagyis azoknak a közelítését?l, mert azt túl bonyolult lenne egy valós esetben meghatározni). Azonkívül léteznek az ilyen speciális sémákon felül általános sémák is. Ugye az ilyeneket azért hozzuk létre, mert túl bonyolult a vizsgált terület, de valami mintát, ami segíthet nekünk, azért meg tudunk figyelni (kb. minden tudományterületen ezt játsszuk most, f?leg az agyakutatásban, sok statisztika, modelltesztelésre meg szimuláció különféle paraméterekkel, kérdés hogy ebb?l mennyire megbízható infot szerzünk, de persze a lényeg, hogy a modellek finomodnak és jobbak lesznek).

Azonkívül minden, amit most tényként kezelsz, alapvet?en hibás vagy csak féligazság (vagy inkább sokkal kisebb része mint 50% Smile ), rossz információkból indulsz ki, tehát a következtetés is csak rossz lehet, vagy éppen csak bizonyos körülmények közt vizsgálva adhat választ egy adott kérdésre, tehát semmiképpen sem arra, ami a valóságban történik.


A hozzászólást Andrew_LK összesen 5 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Feb. 15, 2010 4:44 pm-kor.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Maxxtro



Csatlakozott: 2007.06.18. Hétfő 19:59
Hozzászólások: 151

HozzászólásElküldve: Hétf. Feb. 15, 2010 10:30 am    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Fc+Boom-ot valóban sokkal könyebb betanulni, nem utolsó sorban idő után lesz egy érzéked hozzá, hogy miből mennyit termelj, hogy a kövektező egységeket gyártani tudjad folyamatosan. Azt hiszem ezt hívják Eco Balance-nek. (ebbe még bele tartozik, hogy egy kor fejlődésének pillanatában, a kaja és az arany van kellő szinten).

Flushhoz:
A játékot én is dark ageben kezdem, amit írtam azalatt azt értettem, hogy a támadások akkor indulnak be.
Amit ajánlani tudok:
Tölts le egy 2.2k++ játékos record gamejét 1x1-ben (amelyik pályán szeretnéd), ahol nyertesként jön ki.
Érdemes olyan record gamet választani, ami egy átlagosabb game(pl: Ara 1x1-nél nincs Drush illetve FW).
Egészen ameddig meg nemnyomja a kastély kort, te szépen jegyzetelesz és lépséről lépésre betanulod , hogy mit csinál. S ezt persze majd alkalmazod.

Hátrányok:
Minden játék nagyban függ a map-tól és az ellenfél játékos reakcióitól.
De ez inkább csak 16++-nál kezd fontosá válni. (néha még ott sem)

Előny: noha, mindig ugyanazt csinálod, viszont katonagyártás és korlépéshez "tökéletesen" passzoló ecod lesz. Nem kell kiszámolni azokat, amik a játék 10 éves történelme során foglakoztatta a játékosokat.
1300-1400 -asokat ugy kenterbe fogsz verni, hogy jönnek a "real rated" kérdések. Arról nem is beszélve, hogy mivel nem agyalsz a katona gyártáson és a gazdaságon, sokkal több kapacitásod marad figyelni a microra.

Egy idő után aztán elkezdesz változtatgatni a gazdaságban, illetve a katongyártás sorrendjén és mennyiségén: és ekkor látni fogod, hogy ez milyen hatással van az "egyensúlyra" (army-eco).
Igazából ez egy jó alap, kiragadsz egy nagyon pici darabot játékból, de mivel azt bevetve tudod, megérted , hogy mi miért történik (saját bőrödön tapasztalod).
Ha így 1-2 hétig gyakorolsz, látványosan fog megnőni mind a skilled mind a rate-d.
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Hozzászólások megtekintése:   
Lezárt fórum: ide nem küldhetsz témát, választ, nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.   Lezárt téma: ide nem írhatsz választ, és nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.    Tartalomjegyzék -> Singleplayer Időzóna: (GMT +2 óra)
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő
1 / 3 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség