Tartalomjegyzék AoE2.hu archívum
2008-2011
 
 Gy.I.K.Gy.I.K.   KeresésKeresés   TaglistaTaglista   CsoportokCsoportok   RegisztrációRegisztráció 
 ProfilProfil   Privát üzeneteid olvasásához be kell jelentkeznedPrivát üzeneteid olvasásához be kell jelentkezned   BelépésBelépés 

Domborzati hatások

 
Lezárt fórum: ide nem küldhetsz témát, választ, nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.   Lezárt téma: ide nem írhatsz választ, és nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.    Tartalomjegyzék -> Stratégiák
Előző téma megtekintése :: Következő téma megtekintése  
Szerző Üzenet
TLW_Apollo17hu
Site Admin


Csatlakozott: 2006.10.21. Szombat 12:26
Hozzászólások: 329
Tartózkodási hely: nappali

HozzászólásElküldve: Szomb. Júl. 16, 2011 11:41 am    Hozzászólás témája: Domborzati hatások Hozzászólás az előzmény idézésével

Fordítás Clacus 2002-es írásából (Elevation Effects):


Elvégeztem egy tesztet a domborzati hatásokkal kapcsolatban, ami alapján a következ?ket állapítottam meg:

A magaslati el?ny mértéke nincs hatással a támadási bónuszokra. Egy íjász pontosan akkora kárt okoz egy nála 1 szinttel alacsonyabb helyen tartózkodó célpontjának, mintha az 5 egységgel alacsonyabb szinten helyezkedne el.

legyen „normál támadás” az alábbiak összege:

[normál támadás] = [alap támadás] + [támadási fejlesztések] – [célpont páncélzata] + [támadási bónusz]

ekkor egy magaslati el?nyt élvez? egység támadóerejét az alábbi képlet adja meg:

[normál támadás] x 1,25

hasonlóan alakul egy magaslati hátrányban lev? egység támadóereje:

[normál támadás] x 0,75


Példa

Egy fullos pikeman egy fullos paladin ellen (pikeman magaslaton) harcol. Ekkor:

Támadóer?[pikeman] = ( [4 alap] + [4 fejlesztés] – [5 páncél] + [22 bónusz] ) x 1,25 = 31,25

Támadóer?[pal adin] = ( [14 alap] + [4 fejlesztés] – [3 páncél] ) x 0,75 = 11,25


A különböz? magaslati szinteken folyó harc gyakran csak tört értékekkel kifejezhet?, ezért úgy t?nhet, hogy a támadó váltakozó er?vel l?. Például ha egy hand cannoneer magaslati el?nnyel 3-as páncélzatú gyalogost támad, akkor
( [17 alap] – [3 páncél] + [8 bónusz] ) x 1,25 = 27,5 lesz a támadóereje lövésenként. Próbáld ki, és meglátod, hogy a hand cannoneer felváltva 27-et és 28-at sebez célpontján! A számítógép gyakran – de nem mindig – értelmezi a negyed (0,25) és háromnegyed (0,75) törtrész? támadásokat is, vagyis „emlékszik” a korábbi lövésekre.

A képletek mindennem? támadásra érvényesek, legyen szó közelharcról, íjászokról vagy ostromgépekr?l.

A domborzati viszonyok nincsenek hatással a l?távra (range) vagy a látótávra (LOS).
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése
Richard
Site Admin


Csatlakozott: 2006.10.15. Vasárnap 19:40
Hozzászólások: 304
Tartózkodási hely: Solt/Budapest

HozzászólásElküldve: Szomb. Júl. 16, 2011 4:15 pm    Hozzászólás témája: Hozzászólás az előzmény idézésével

Jó fordítás, köszi. Smile
Nem is tudtam, hogy a játék így kiátlagolja a nem egész támadásokat is. Nagyon jól meg van írva ez az AoC. Smile
_________________
Vissza az elejére
Felhasználó profiljának megtekintése Privát üzenet küldése Email küldése MSN Messenger
Hozzászólások megtekintése:   
Lezárt fórum: ide nem küldhetsz témát, választ, nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.   Lezárt téma: ide nem írhatsz választ, és nem szerkesztheted a hozzászólásaidat.    Tartalomjegyzék -> Stratégiák Időzóna: (GMT +2 óra)
1 / 1 oldal

 
Ugrás:  
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Magyar fordítás © Andai Szilárd - Frissítette: Magyar phpBB közösség