D... MINT DELON

 (Próbálkozások, kudarcok Amerikában)

 


 

Az intellektuális filmek után Delon választása a szuperprodukciókra esik, s örömmel vállalja el az akkor virágkorát élő Christian-Jaque Marco Polo című filmjének címszerepét. A francia filmgyártás történetében legköltségesebbnek induló mű forgatása azonban hamaro­san leáll - tőke híján -, s amikor sokkal szerényebb lehetőségek közt új­rakezdődik a munka, Delon már nincs a közreműködők között. Ez azonban nem ássa alá Christian-Jaaue bizalmát:1963-ban meghívja A fekete tulipán című kalandfilmjéhez, amely aztán ha­marosan eljut Magyarországra is. Delon, aki már Brigitte Bardot, Danielle Dar­rieux, Madeleine Robinson partnere volt, most az olasz Virna Lisi oldalán nyújt kellemes alakítást. Előzőleg - a Marco Polo kudarca korszakában - Henri Verneuil rende­zésében végre Jean Gabin egyenrangú partnere lehet. A film, Az alvilági me­lódia az első triller Delon pályafutása során. Izgalmát fokozza, hogy a hírek szerint Gabinnel nem könnyű együtt dolgozni. "Delonban határozottan van valami" - jelenti ki, Gabin és ragasz­kodik hozzá, hogy csakugyan ez

a fia­talember játssza mellette a főszerepet. Remekül megértik egymást- s fel­váltva

Volt egyszer egy tolvaj

ugratják a botrányt szimatoló újságírókat.

Az alvilági melódiát Amerikában is bemutatják és a filmet kísérő sajtókam­pány arra is kitűnő alkalom, hogy De­Ion tárgyaljon a Metro-Goldwyn­ Mayer cég vezetőivel. Az eredmény: Re­né Clement rendezésében francia-­amerikai koprodukcióban készül el  A macskák           című     pszichológiai krimi, amelyben Jane Fondát jelölik ki part­neréül. A film azonban nem bizonyul hatásosnak, elsősorban azért, mert Jane Fonda kedvéért az egészet újra átvág­ták, s-ami megmaradt a storyból, az minden hihetőséget nélkülöz.

Delon új szerződést köt, ezúttal a Se­ven Arts céggel. Minden jogot fenntart a forgatókönyv és a rendező kiválasztására. Elsőként az angol Anthony Asquith A sárga Rolls' Royce című romantikus epizódfilmjében játszik. Jeanne Moreau, Rex Harrison, Omar Sharif, Ingrid Berg­man neve fémjelzi a produkciót, amely­ben egy rámenős újságírót alakít, akit a véletlen egyenesen Sliirley McLaine karjaiba sodor... "Hollywoodban tud­ják, hogyan kell jó filmet csinálni. Ná­lunk, Franciaországban csak műkedve­lők vannak, akik az idő és a pénz vesztegetéséhez értenek" - nyilatkozta nagy hévvel, épp a francia új hullám idején, nem is nagyon titkolva, hogy neheztel honfitársaira, különösen azért, mert a Kifulladásig bemutatójával egykori ba­rátja, Belmondo karrierje egyre maga­sabbra ívelt.

A Volt egyszer egy tolvaj című ame­rikai filmje ugyancsak nem hoz sikert. A téma most is a majdnem szokásos: a rossz útra tért fiú, aki mégis megpróbálja jó útra téríteni asszonyát. . . . Ezután   Delon    újabb.   tengerentúli kísérlete, az Eltévedt parancs következik. De ez sem az iga?!, hiába a nagynevű kollégák: Claudia Cardina­le, Anthony Quinn, Michele Motgan, George Segal társasága. Delon szerződé­sét a Metro vállalat azonnali hatállyal felbontja. 

 

 

/Nemlaha György/

Következő számunkban: Egy fílmszínész producer lesz

 

 

 

Vissza a D...mint Delon főoldalára