Checkpoint.
Meg is kapjuk az irányítást, jól látható, hogy egy hosszabb, csúszós és
törékeny peremeken ugrálós szakasz következik, mellesleg Alister és Zip is
figyelmeztet minket arra, hogy készüljünk fel a sok omlásra. Kapaszkodjunk fel
az itteni peremre, és oldalazzunk rajta hosszan balra, végig gyorsítva, mert
már ez is omlani fog, majd a végén másszunk fel a platformra, onnan a
következőre, a csúszdán csússzunk le, a vége előtt pedig még természetesen
ugorjunk tovább a következő platformra, amire szintén kapaszkodjunk fel. Innen
nekifutásból ugorjunk a következő platformra, a felső peremről ereszkedjünk le
az alsóra, azon oldalazzunk körbe balra ütközésig, majd ugorjunk hátra a kicsit
kiálló peremre, amiről nagyon gyorsan oldalazzunk jobbra, mielőtt leomlana.
Másszunk végig fel a platformra, majd nekifutásból ugorjunk balra, szaladjunk
nagyon gyorsan fel a meredek, omlós falon, és a végéről ugorjunk a vízszintes
rúdra, amiről gyors pörgés után ugorjunk tovább, ugyanis ez utóbbi sem tart ki
sokáig. Egy kis torony peremére érkezünk, ugorjunk fel a tetejére.
Checkpoint.
Ereszkedjünk le a torony túloldalán egy köztes perem igénybevételével, vegyük
fel az első Bronze Rewardot, majd ismét ugorjunk fel a peremre, arról oldalazás
után a torony tetejére, onnan nekifutásból ugorjunk el, és a levegőben lőjük ki
a mágneses kötelünket a harangra, a kötél kilengetése után pedig az első nagy
jégcsapra ugorjunk tovább. A három jégcsapon nagyon gyorsan ugráljunk át,
egészen a peremig, természetesen ezek nagyon gyorsan leszakadnak a súlyunk
alatt, és úgy viselkednek, mint a rudak. Itt egyébként nagyon kevés időnk van
rá, hogy a gyakran javasolt biztonságosabb módszerrel körbeforduljunk a
jégcsapokon, belőjük az irányt, és az ugrás gomb önálló megnyomásával ugorjunk
hátrafele tovább, ezért ajánlottabb az előre ugrás, amihez a kamerát kell
pontosan bemozgatnunk Lara és a célpont mögé egy vonalba, és a felfele irány
határozott nyomása mellett kell továbbugranunk. Ha elértük a peremet (egyik
módszerrel sem könnyű), oldalazzunk végig jobbra, majd ugorjunk feljebb, és az
ottani peremen is oldalazzunk ütközésig jobbra, aztán ugorjunk fel a felettünk
levő platformra, de még ne kapaszkodjunk fel rá, hanem a szélét fogva oldalazzunk
hosszan jobbra, ameddig lehet. Így hamarosan egy kis rejtekhely alá jutunk,
másszunk fel, vegyük fel a Silver Rewardot, majd kapaszkodjunk ismét vissza a
platform szélére, és oldalazzunk végig balra ütközésig, ott pedig másszunk fel
a felettünk levő platformra. Itt látszólag zsákutcába jutunk, de a
környezetétől nagyon eltérő jégfal és Lara válasza Zip kérdésére (hogy
valószínűleg utat kell törnie magának) eléggé egyértelművé teszi, hogy szét
kell lőnünk a jégfalat, és az így feltáruló barlangban kell tovább kocognunk,
tegyünk is így.
Checkpoint.
A rövid barlang túloldalán, a magasból már láthatjuk az elég nagy területen
szétszóródott repülőgép roncsdarabokat, itt Lara elmeséli Zipnek, hogy 9 éves
korában járt itt utoljára. A platform széléről a jobb oldalon ugorjunk
nekifutásból a következő platformra, másszunk fel, majd csússzunk le a
csúszdán, a végén jól időzítve ugorjunk a következő csúszdára, majd arról is
hasonlóképp ugorjunk a magányos platformra, de vigyázzunk, ha nagyon a csúszda
végéről ugrunk, már át fogunk repülni a célplatformon túlra, tehát valamivel a
csúszda vége előtt rugaszkodjunk el. A platformról nekifutásból ugorjunk a
következő platformra, ami ismét omlani kezd alattunk, tehát nagyon gyorsan,
szintén nekifutásból ugorjunk a közeli vízszintes rúdra, amiről a szokásos
pörgés után ugorjunk tovább, a levegőben pedig lőjük ki a mágneses kötelünket a
felső roncsdarabokra, és kilengés után ugorjunk tovább a közeli platformra. Ha
az előbb figyelmesek voltunk, láthattunk egy elérhetetlen Rewardot, a
platformról forduljunk vissza oda, ahonnan jöttünk, és kicsit jobbra fordulva
eresszünk pár golyót a jégfalba, az széttörik, és innen is láthatjuk már a
Rewardot, amit sajnos a mágneses kötéllel nem szerezhetünk meg, bármennyire is
indokolt lenne ez a lehetőség ilyen kis távolságból. Egyéb lehetőség híján
nekifutásból ugorjunk át a Rewardot tartó jégplatformra, kicsit veszélyesnek
tűnik a távolság, de a legközelebbi sarokból át lehet ugrani, majd vegyük fel a
Silver Rewardot, és újabb nekifutásos ugrással jussunk vissza az előző
platformra.
Kocogjunk át az újabb apró barlangrészen, és ismét a géproncsok fölé érkezünk,
közben láthatjuk, hogy egy helikopter húz el előttünk, Lara szerint nem
kétséges, hogy Rutland gépe. A jobb oldalon egy függőleges szárnydarabot
láthatunk, PS2-n és PSP-n nem látszik nagyon, de kiáll belőle pár elkapható
perem, ugorjunk a felsőre, ereszkedjünk eggyel lejjebb (itt PS2-n, PSP-n és
PC-n viccesen kiakad a párbeszéd, a végtelenségig ismétlik a szereplők
ugyanazt, amíg tovább nem megyünk), majd hátrafele ugorjunk tovább egy szintén
nem túl jól látható repedésre, amiről ereszkedjünk kétszer lejjebb.
Checkpoint.
Itt egy csillogó kiégett motordarabot találunk, amit a mágneses kötelünk
segítségével vontathatunk, a mélybe is levihetjük, de nincs sok értelme
(kelleni fog egy ilyen motor, de lent már van egy), emellett a szárny
túloldalán egy Bronze Reward is vár ránk, amit vegyünk fel, miután
átbukfenceztünk a propeller alatt. Bukfencezzünk vissza a kiindulópontra, kocogjunk
le a lankás domboldalon, és másszunk két platformon lejjebb a géphez, lent
egyébként egy fehér jaguár vár ránk, érdemesebb és biztonságosabb még a
magasból elintézni. A billegő géptestnél Zip felhívja arra a figyelmünket, hogy
a gép valószínűleg át fog billenni a sziklaperemen, és le fog zuhanni, főleg,
ha bemegyünk az elejére, ezzel Lara is tisztában van, és most már mi is.
Mielőtt a géptesttel foglalkoznánk, tőle jobbra másszunk fel a kis platformra,
az előttünk levő kisebb szakadék túloldalán csillogó roncsdarabot (ami akadály)
a mágneses kötél segítségével rántsuk le a mélybe, aztán nekifutásból ugorjunk
át a túloldalra, vegyük fel az ott található Silver Rewardot, majd ismét
nekifutásos ugrással jussunk vissza a géptesthez.
Nem nehéz kitalálni, hogy a billegő géptestet ki kell egyensúlyoznunk (sőt Zip
is leadja ezt a tippet), az innenső része ráadásul egy kicsit alacsonyabb is,
pont rá tudunk vonszolni a mágneses kötelünk segítségével egy kiégett motort,
tegyünk is így, használhatjuk az alsót is, de ha valakinek ahhoz van kedve,
lecibálhatja a magasabban levőt is. A motort úgy húzzuk a gép mögé, hogy az
alacsonyabb részre besétálunk, ez után másszunk fel a gép kicsit magasabb
részére, de még természetesen ne menjünk beljebb, és innen is lőjük meg a mágneses
kötéllel a motort, így tudjuk teljesen ráhúzni az alsó részre, amikor
megjelenik a Checkpoint felirat, a feladatot megoldottuk.
Checkpoint.
Induljuk a géproncs pilótafülkéje felé, ekkor ismét egy gombnyomogatós mini-játék
jön, PS2-n Háromszöget, Bal Analóg Kar Felt, Kört és X-et, PSP-n Négyzetet,
Analóg Kar Felt, Kört és X-et, PC-n Jobbra (D), Fel (W), Le (S) és Fel (W)
iránygombot kell nyomnunk, ahogy a gomb ikonok felvillannak. Az interaktív
moziban ezek hatására Lara elindul a pilótafülke felé, meg is látja a
műszerfalon az anyja brossát, érte nyúl, a gép megdől, a bross elkezd zuhanni,
Lara azonban még időben elkapja a brosst, és elkezd visszafele szaladni a
zuhanó gépben a platform felé. Ekkor egy hátsó ülés is kiszakad, Lara ügyesen
elhajol a vele szembe zuhanó súlyos tárgy elől, végül még időben kiugrik a
biztos talajra, a géproncs pedig a mélybe zuhan le.
Lara megnézi a brosst, megrohanják az emlékek, aztán a távolban látható
buddhista templomot kezdi el távcsővel kémlelni, annak a környékén ért földet
Rutland helikoptere, és mint később megtudjuk, Lara kiskorában ott találta meg
az első díszes kőemelvényt is, aminél elvesztette az anyját. Lara ekkor
elhatározza, hogy bár már megvan, amiért idejött, még meglátogatja a templomot,
később derül ki, hogy azért, hogy megpróbálja visszarakni a kardot a
kőállványba, hátha vissza tudja így pörgetni az időt.
Checkpoint.
Ha lenézünk a lezuhant géproncs után, láthatjuk, hogy több jeges csúszda és egy
rúd is van alattunk, azokon és még több hasonlón keresztül kell tovább
haladnunk. Helyből, a szikla széléről ugorjunk az első, kicsit távolabbi
csúszdára, lehetőleg a közepére, csússzunk le rajta, a végéről ugorjunk a
vízszintes rúdra, ami azonnal elkezd letörni, tehát egy forgás után rögtön
ugorjunk is tovább róla a következő csúszdára, annak a végéről a következőre,
aminek a végéről megint egy újabbra. Miközben ezen a csúszdán csúszunk lefele,
láthatjuk, hogy egy jégfal áll az utunkba, ahogy közelítünk hozzá, megjelenik rajta
a szokásos ikon, lőjük szét csúszás közben, majd a csúszda végéről megint
ugorjunk tovább egy újabb csúszdára, aminek a végéről ismét egy törékeny
vízszintes rúdra ugorjunk át, ezen a rúdon is csak egyet forduljunk, majd
rugaszkodjunk el róla, és ekkor végre egy stabil platformra érkezünk.
Checkpoint.
Mielőtt még továbbmennénk, kicsit nézzünk vissza a platformról abba az irányba,
amerről jöttünk, egy kis bemélyedésben (nem minden szögből látszik) egy
hagyományos módon elérhetetlen Rewardot láthatunk, az ilyen esetekben vethetjük
be a mágneses kötelünket, tehát a platform széléről lőjük ki rá az eszközt, és
gyűjtsük be a Bronze Rewardot. Ezt követően haladjunk tovább a jégbarlangban,
ami egy ősi buddhista templom köré fagyott, ezen Alister is nagyon elámul.
A szakadéknál nekifutásból ugorjunk a közeli, magasabban levő platformra, onnan
a vízszintes rúdra, onnan pörgés után a szemközti peremre, amin balra
oldalazzunk, majd abba az irányba ugorjunk is tovább. A következő jeges perem
omlani kezd, gyorsan oldalazzunk rajta még tovább balra, majd ereszkedjünk az
alsóbb peremre, persze a bal szélen már az sem baj, ha az omlással együtt esünk
lejjebb. Innen hátrafele ugorjunk a következő vízszintes rúdra, oldalazzunk
rajta balra, majd pörgés után ugorjunk a közeli jégcsapra (ez nem törik le
alattunk), amiről, ha megfelelő magasságban vagyunk, és hátat fordítunk neki,
továbbugorhatunk egy olyan szélesebb jégplatformra, ami egy vékony jégoszlopon
van nagyon instabilan kiegyensúlyozva. Egyébként van itt még egy jégcsap, arra
is átugorhattunk volna, feltehetően a pályatervezők azt akarták, hogy annak
közbeiktatásával ugorjunk az instabil platformra, de ki lehet hagyni, plusz van
itt egy kis mélyedésben egy Reward, amit szintén valószínűleg az instabil
platformról kellene begyűjtenünk, de máshogy is be lehet. Az instabil
platformon csak azzal törődjünk, hogy ne essük le vele a mélybe, ne csússzunk
le róla, és minél előbb továbbugorjunk róla a túlsó jégfalon futó repedésre,
amin oldalazzunk jobbra, és másszunk fel a platformra, ahol tudunk. Innen még
nézzünk vissza abba az irányba, ahonnan jöttünk, a sarokból némi kameraforgatás
után még éppen láthatjuk a feljebb említett Bronze Rewardot, és a mágneses
kötelünk segítségével a nagy távolság ellenére is begyűjthetjük, tegyünk is
így.
Itt a sarkon Zip megjegyzi viccesen, hogy a hely, azaz a jégbarlang e része úgy
néz ki, mintha Télapó gonosz testvérének az otthona lenne – ez burkolt utalás
arra, hogy a közelben valami nagy ajándékot, például a Gold Rewardot kell
keresnünk. Bár jól látszik, hogy a kis hídszerű képződményről a bal felső
részen kell továbbkapaszkodnunk, először a hídra magára kapaszkodjunk ki a
túlsó oldalon, ezt követően oldalazzunk balra ütközésig, ereszkedjünk lejjebb,
és oldalazzunk hosszan balra az alsóbb repedésen is, majd még kétszer
ereszkedjünk lejjebb, oldalazzunk tovább balra, és másszunk fel a kis beugróba.
Vegyük fel az itteni Gold Rewardot, majd ahogy jöttünk, úgy jussunk vissza a
kis hídra, tehát kapaszkodjunk ki a peremre, oldalazzunk jobbra, ugorjunk két
repedéssel feljebb, oldalazzunk jobbra, és ugorjunk fel a hídra.
Innen már mehetünk tovább, a bejárati oldalról nézve a bal oldalon ugorjunk fel
a magasabban levő repedésre, kapaszkodjunk rajta jobbra, aztán pedig ugorjunk
is jobbra, majd a felső peremről ereszkedjünk le az alsóra, kapaszkodjunk végig
balra, és ugorjunk hátrafele a függőleges rúdra. A rúdon teljesen másszunk fel,
majd jobbra ugorjunk tovább a közeli peremre, kapaszkodjunk végig jobbra, és
ugorjunk egy nagyot jobbra. Az így elkapott perem elkezd omlani alattunk, tehát
gyorsan oldalazzunk rajta jobbra, majd ugorjunk és kapaszkodjunk fel a
következő peremre, végül menjünk ki a barlangból.
Checkpoint.
Itt a vörös nyíl már előre figyelmeztet minket arra, hogy harc jön (igaz PC-n nem
jelennek meg a nyilak), sőt a helikopter hangját is hallhatjuk már itt, tehát a
következő jeges tisztáson érjük be Rutland katonáit. Elég sokan vannak, nincs
sok fedezékünk, fentről is lőnek minket, páran erősebb fegyverekkel is, például
gránátvetővel, viszont elég sok robbanó tereptárgyat szétlőhetünk, és ha sokat
mozgunk, meg vetődünk, az összecsapást hamar megnyerhetjük. A harc után
gyűjtögessünk, a vizet egyébként kerüljük, ezen a pályán a nulla fok körüli
jeges vizek nem azért vannak, hogy úszkáljunk, meg Rewardok és továbbjutási
lehetőségek után kutakodjunk bennük, hanem veszélyes csapdák, ha beleesünk
egybe, nagyon gyorsan elkezd fogyni az energiánk, persze bizonyos ideig azért
túléljük a vizeket, tehát nem halálos, csak lehetőleg kerülendő és soha nem
hasznos csapdák itt.
A bejárattól kicsit balra menjünk el a víz közelébe, és vegyük fel ott a kissé
elrejtett Bronze Rewardot. Ez után szintén a bejárat közelében az első
alacsonyabb, talajról elérhető kis platformra másszunk fel, majd figyeljük meg
a legközelebbi, kissé repedezett jégfalat, FPS módban lőjük is szét,
nekifutásos ugrással ugorjunk be az így feltárult kis mélyedésbe, vegyük fel az
ott rejtőző Silver Rewardot, és ereszkedjünk vissza le a talajra. Ezt követően
másszunk fel a másik hasonló, és szintén még megmászható jégplatformra,
nekifutásból ugorjunk át arra a platformra, amiből egy hídkezdemény áll ki,
onnan jobbra ugorjunk tovább a következő, magasabban levő platformra, és azon
is gyűjtögessünk, általában itt találunk egy gránátvetőt és egy Bronze
Rewardot, ez utóbbit természetesen ne hagyjuk ott. Ez után a bejárat melletti
építmény felé forduljunk, megjelenik az ikon is, ami jelzi, hogy a fent lógó
harangot becélozhatjuk, ugorjunk tehát el az építmény felé, lőjük ki a mágneses
kötelünket a harangra, lengessük ki a kötelet, és ugorjunk le az építményre.
Itt másszunk fel a magasabb részre, ugorjunk fel a drótkötélre, csússzunk le
rajta, majd miután így átérünk a víz túloldalán egy magasabban levő platformra,
csússzunk le a barlang mélyébe vezető csúszdán.
Checkpoint.
A kis barlangban nyugodtan menjünk át a vékonyabb jégen is, itt nem leselkedik
ránk semmi veszély, viszont figyeljünk, a bal oldalon láthatunk a falban egy
mélyedést, ami egy Bronze Rewardot rejt, simán be is sétálhatunk érte, de a
lustábbak a mágneses kötéllel is megszerezhetik (ami ugye a hagyományos módon
elérhető Rewardoknál ritkán működik). Rövidesen elérünk egy barlangtóhoz, a
korábban említett jeges víz szabály itt is érvényes, tehát a vízben álló
jégdarabokon kell ügyesen átugrálnunk (mint a Super Oswaldban és néhány hasonló
régi játékban), lehetőleg vízbeesés nélkül, ha ez mégis bekövetkezik, nagyon
gyorsan másszunk ki a vízből. Az első két jégtömbre könnyet átugorhatunk, a
harmadik viszont nagyon nagy távolságban van, Zip meg is említi, hogy odáig nem
tudunk elugrani, ezzel jelzi, hogy más módszert kell találnunk. Természetesen a
feladvány nem nehéz, pont egy jégtömb hiányzik, a hiányzó rész felett pedig egy
nagyobb jégtömb nyúlik le, bár villogással vagy hasonlóval nem hívja fel magára
a figyelmet, ha FPS módban becélozzuk, vörösre vált a célkereszt rajta, ami
jelzi, hogy meglőhetjük, tegyünk is így. Ezt követően ugorjunk át az így
létrehozott harmadik jégtömbre, arról a negyedikre, onnan pedig a jól
azonosítható kijáratban levő platformra, aminek a túloldalán másszunk le.
Itt is vízben levő jégtömbökön kell ugrálnunk, de ezek a jégtömbök most nem fix
helyeken állnak, hanem elég gyorsan folynak le a folyón balról jobbra,
meglehetősen véletlenszerű sűrűségben, tehát néha sok van egymás hegyén-hátán,
aztán meg nagy hézag is következhet. A véletlenszerűségből következik, hogy ez
egy kicsit szerencsejáték is, és biztos recept nincs a helyszín megoldására,
egy biztos, sokat ne időzzünk egy jégtömbön, mert vele együtt eltűnünk a jobb
oldali feketeségben, ami a halálunkat jelenti, aminek persze a játékban nincs
nagy tétje, az anyag nem is tartja nyilván a halálozásokat, csak visszakerülünk
az előző Checkpointra. Tehát a bal sarokból indulva jégtábláról jégtáblára
ugrálva haladjunk balra, ha nagyon kis időre a jeges vízbe esünk, akkor se
pánikoljunk, gyorsan elérhetjük a következő jégtáblát közepes
energiavesztéssel. Először a bal oldali innenső partot érjük el, és ott vegyük
fel a Silver Rewardot, majd jussunk át a bal oldali túlsó partra, és haladjunk
tovább.
Checkpoint.
Rövidesen elérünk a célunkhoz, a nagy buddhista templom főcsarnokába. A lépcső
tetején készüljünk fel rá, hogy egy vagy két leopárd fog ránk támadni, szedjük
őket le, a lépcsőn visszafele hátrálva, hátra ugrálva könnyebb dolgunk lesz.
Ezt követően vegyük szemügyre a templombelsőt: a bejárattól kétoldalt
lemehetünk lépcsőkön, a templom két oldalán, két szinten is fut egy-egy hosszú
erkély, a túloldalon egy hatalmas Buddha szobrot láthatunk, kapukat pedig a szobor
előtt, a szobor alatt egy alsóbb szinten és a bejáratunk alatt egy alsóbb
szinten fedezhetünk fel (ez utóbbit csak nagyon kitekert kameranézetből vagy
más pozícióból). A templom legnagyobb része, a fő területe egy szinte
feneketlen szakadék, aminek alja azért bizonyára van, ugyanis néhány vékony
kőoszlopot láthatunk benne állni, amiken töredezett, csonka, meglehetősen
instabilnak látszó híddarabok állnak. Természetesen a látszat nem csal, az
egész össze-vissza fog dőlni, amikor majd ugrálunk rajta, de ez jóval később
lesz, egyelőre ne foglalkozzunk azzal a résszel, ami felett egyébként néhány
csillogó harangot is láthatunk lógni.
Először kocogjunk le a jobb oldali lépcsőn, innen jól láthatjuk az oszlopokon
levő platformokat, most akár biztonságosabban át is ugrálhatunk rajtuk, de
ennek nincs értelme, plusz láthatjuk a két alsó kaput is, melyek közül az egyik
kissé repedezett, de ezeket sem tudjuk most kinyitni, tehát ne törődjünk velük.
Ezek helyett a jobb alsó folyosón, a lépcső aljától jobbra, hátul FPS módban
lőjük szét a repedezett barna falat, és vegyük fel az így láthatóvá váló Silver
Rewardot, majd menjünk vissza fel a lépcsőn a bejárathoz. Az erkély repedezett
részéről nekifutásból ugorjunk el, és lőjük ki a mágneses kötelünket a közeli
harangra, forduljunk a következő harang felé (PSP-n általában ezek nincsenek a
képben, ha kell, forgassuk a kamerát), lengessük ki a kötelet, majd ugorjunk
tovább, és lőjük ki a mágneses kötelet arra a harangra is, végül forduljunk a
harmadik harang felé, abba az irányba is lengessük a kötelet ki, és elugrás
után arra is lőjük ki a mágneses kötelünket. Ezt követően a Buddha szobor felé
lengessük ki a kötelet, és próbáljunk a szobor előtti kisebb felső platformra
leugrani, ez nem feltétlenül szükséges (és általában kicsit lejjebb kell
ereszkednünk a kötélen ehhez), de ezt követően a magasból biztonságosabban
leszedhetjük az alsó részen ólálkodó egy vagy két leopárdot, tegyünk is így.
Mielőtt Buddhás feladvánnyal foglalkoznánk, másszunk le a szobor előtti részre,
majd a bejárattól nézve a jobb oldali lépcsőn menjünk fel a jobb oldali hosszú
erkélyre, és vegyük fel az utunkba kerülő Bronze Rewardot. Ezt követően menjünk
vissza a Buddha elé, folytassuk utunkat a túlsó, a bejárattól nézve bal oldali
lépcsőn és erkélyen, és itt is vegyük fel a kicsit hátrébb, a folyosó végén
csillogó Bronze Rewardot, a sorrend természetesen lényegtelen.
Most már visszamehetünk a Buddhához, és láthatjuk, hogy a már említett felső
részén egy aranyszínű süllyedő kapcsoló figyel, ami a mi súlyunkra nem reagál,
a Buddha pedig egy mérleget tart a kezében, aminek segítségével akár fel is
juttathatunk tárgyakat a magasba, e célból láthatunk alul három különböző
méretű csillogó kockát. A kockákkal és a mérleggel amolyan Hanoi Torony
szellemiségű játékot kell játszanunk, fel kell juttatnunk a legnagyobb kockát a
mérleg, a többi kocka és a saját súlyunk segítségével, az lesz csak elég nehéz
a süllyedő kapcsoló aktiválásához. Azt hiszem, egy megoldás van csak, az persze
fakultatív, hogy melyik oldalon kezdjük a játékot, és milyen módon mozgatjuk a
kockákat, valószínűleg az alábbi módszer a leggyorsabb. A mágneses kötéllel
lőjük meg a legkisebb kockát, vonszoljuk át a túlsó, bal oldali mérlegserpenyő
(pontosabban inkább csak fémlap) elé, majd másszunk fel a bal oldali
serpenyőre, és miután lesüllyedt, a mágneses kötél segítségével húzzuk rá a
legkisebb kockát. Ezt követően másszunk fel az emelvényre (a kapu előtti kis
platformokról simán felmászhatunk), lépjünk rá az ellensúly hatására
felemelkedett jobb oldali serpenyőre, így liftezzünk le, majd a mágneses kötél
segítségével húzzuk rá a közepes kockát erre a serpenyőre. Ez után ismét
másszunk fel az emelvényre, lépjünk rá a bal oldali, felemelkedett serpenyőre,
ezen is liftezzünk le, majd a mágneses kötél segítségével húzzuk a legnagyobb
kockát erre a serpenyőre, utána pedig a serpenyőn levő kis kockát szintén a
mágneses kötéllel vontassuk át a másik, jobb oldali serpenyő elé. Az utolsó
lépés már egyértelmű, ismét másszunk fel az emelvényre, álljunk a jobb oldali,
felemelkedett serpenyőre, liftezzünk le vele, lent lőjük meg a mágneses
kötéllel a legkisebb kockát, és vontassuk rá a serpenyőre a közepes mellé,
végül másszunk fel az emelvényre, és az így felemelt nagy aranykockát a
mágneses kötél segítségével és kézzel húzzuk a süllyedő kapcsolóra. Ekkor végre
kinyílik a Buddha alatti felső kapu, másszunk le az emelvényről, és menjünk be
a bejáraton.
Checkpoint.
A kapu bezáródik mögöttünk, menjünk tovább, és rövidesen elérjük azt a díszes
kőemelvényt, amit Lara kiskorában látott, és ahol elvesztette az anyját. Az
átvezető részben Lara összerakja az Excaliburt (megtehette volna kicsit
korábban is) az utolsó, kisebb darab felhasználásával (az a „ragasztó”, az nem
épül be a kardba), ekkor varázslatos energiák szabadulnak fel, és olvasztják
egybe a darabokat. Bízva abban, hogy a kard eredeti helyére történő
visszahelyezésével (pontosabban nem innen származik, de egy ilyen helyről)
visszapörgetheti az időt, Lara megpróbálja visszatolni a kardot az itteni
repedezett díszes kőemelvénybe, sajnos azonban emelvény már nem működőképes,
szétmállik. Az irányítás visszakapásakor Zip is megjegyzi, hogy a repülőtől
idevezető hosszú út eszerint hiábavaló volt, ráadásul a monostorban csapdába is
estünk, a következő teendőnk tehát a kijutás. Emellett Zip azt is felveti (ez
egyben egy hasznos tipp is), hogy ha már a kezünkben van az Excalibur, ki is
próbálhatnánk, Alister persze szörnyülködve ellenkezik, hogy egy ilyen
felbecsülhetetlen értékű kinccsel nem szabad játszani. Mi azért csak próbáljuk
ki, ekkor már az Excalibur a másodlagos fegyverünk, ami azon túl, hogy jókora
vágóeszköz, elég széles területen zöldes, kisebb tűzgolyószerű valamiket is
kilövell, tehát sokkal hatásosabb, mint egy lőfegyver. A lépcső melletti egyik
járatban menjünk tovább, mindegy melyikben, pár lépés után mindenképp az alsó,
repedezett és zárt kapu belső oldalához jutunk.
Checkpoint.
A kaput törjük szét az Excaliburral, de ne közvetlen közelről, ami logikus
lenne, úgy pont nem működik az ütközésfigyelés, hanem valamivel távolabbról,
tehát a zöld energialövedékek érjék a kaput, ne a kard pengéje. Ez után jön a
játék legnehezebb ugrálós szakasza (PSP-n különösen nehéz, a komplikált
kameraforgatásra nincs időnk, az analóg pöcök nem elég precíz, a játék pedig
itt jó, ha 15 FPS-el szaggat), a már említett semmiből kinyúló instabil
oszlopokra épített törékeny és ingatag platformokon kell átugrálnunk a
túloldalon (a bejárat alatt) levő egyelőre még zárt ajtóhoz. Amint kilépünk a
kapun, ne tétovázzunk, mert már az első nagyobb platform is darabokban zuhan ki
alólunk, a bal oldalon a legközelebbi platformra ugorjunk tovább nekifutásból.
Innen forduljunk, és nekifutásból ugorjunk gyorsan a következő, hosszabb
platformra, azon pedig célszerű nem csak nekünk jobbra fordulnunk, de a kamerát
is bemozgatnunk balra, Lara mögé, így könnyebb fix irányba ugrani, nem kell
ferdén, ezt követően szaladjunk végig ezen a platformon, és ugorjunk a
következőre, ami a Buddhától jobbra van. Ha nem érkezünk túl későn, a
célplatform elkezd dőlni és billenni a kijárat felé, mi is csúszni kezdünk
rajta, még a lejtő vége előtt ugorjunk a platformról tovább, a kijárat előtti
utolsó platformra. Ez utóbbi is pont úgy kezd el viselkedni, mint elődje,
nagyon gyorsan dől a kijárat felé, tehát amilyen gyorsan tudunk, ugorjunk róla
azonnal tovább, a kijárat irányába, bár ha túl gyorsak vagyunk, és még nem kezd
el dőlni, úgy is elronthatjuk a dolgot, hogy korán ugrunk, erre is ügyeljünk.
A rövid átvezető részben láthatjuk, hogy Lara még időben elkapta a kicsit már
szétdőlt kapu előtti kis platformot, és visszanéz a romos templomra, Zip ekkor
rákérdez, hogy szeretne-e még egy kicsit kalandozni feleslegesen Nepálban, vagy
továbbutazik-e végre, Lara pedig azt válaszolja, hogy Bolívia a következő úti
célja, ahol ugye van még egy ép díszes kőemelvény, amivel lehet próbálkozni.
Mission
8 Vissza térés Bolíviába
Gold Rewards: 0
Silver Rewards: 0
Bronze Rewards: 0
Time Trial: 04:15
A bevezetőben Lara ugyanoda érkezik, ahol a bolíviai pályát befejeztük, a magas
sziklák által körbevett szakadék közepén a szinte semmiben álló sziget
közelébe, amin egy díszes kőemelvényt kőoszlopok és különféle kőrakások vesznek
körül, ahogy Stonehenge-nél is. Mivel a függőhíd már a múlté, Rutland, Amanda
és a katonáik egy helikopterrel és több drótkötéllel jutottak vissza a
kőemelvényhez, most is ott tevékenykednek. Lara, ahogy korábban az
irányításunkkal, ezúttal is egy barlangon keresztül érkezik a hegy irányából,
szól Zipnek és Alisternek, hogy most, a végső csatában ne zavarják (ezért innen
a megnyerésig nem lesz rádiózás), majd egy közeli drótkötél segítségével
lecsúszik a sasfészekbe, és megfenyegeti, majd az Excaliburból kilövellő
energiával félre is löki az ellenfeleit a díszes kőemelvény környékéről.
Katonából azért elég sok marad talpon, Rutland ki is adja a parancsot, hogy
öljék meg Larát.
Checkpoint.
Itt kapjuk meg az irányítást, a viszonylag kis szigeten kell harcolnunk elég
nagyszámú katona ellen, van köztük mindenféle: több gépfegyveres, golyóálló
pajzsos, gránátvetős, kézigránátot dobáló és rögzített gépágyút kezelő is. Az
Excaliburral nem nehéz elintéznünk őket, plusz a szűkebb harctér miatt érdemes
alkalmaznunk a fejre ugrásból bullet time-ba kapcsolást, sőt átvehetjük a két
rögzített gépfegyver irányítását is. Nagyjából ennyi tippet tudok adni az első
körre, ami még nehezebb fokozaton sem fog szerintem gondot okozni senkinek,
egyébként elég sok sziklát és ládát is széttörhetünk az Excaliburral a harc
hevében.
Ha elintéztük az utolsó katonát is, mindegy, hogy melyik volt, egy átvezető
jelenetet kapunk, amiben Rutland a hasát fogva haldoklik (úgy nézem, hogy Lara
első, automatikus kardcsapásától szenvedett végzetes belső sérüléseket), itt az
is nyilvánvalóvá válik, hogy ő Amanda párja, és mindent a barátnőjéért tett.
Amanda megsiratja, Lara pedig bocsánatot kér az általa okozott veszteségért,
majd elindul a kőemelvényhez, hogy belehelyezze az Excaliburt, és lezárja a
történetet. Amanda ezt megpróbálja megakadályozni, ismét kézbe veszi a démont
rejtő medálját, és elmondja, hogy az emelvény és a kard csak egyszer működik
együtt, és ő akarja befejezni a műveletet, hogy ő arathassa le a babérokat. Ez
után Amanda ismét előhívja a fekete démonszörnyet, és bár ő úgy nézem, alatta
marad a moziban, ezt követően nem láthatjuk, mintha eggyé vált volna vele,
ekkor megkezdődik az utolsó főnökharc, ami egyben a játék befejező szakasza is.
Checkpoint.
Itt tehát a repkedő fekete démonszörny ellen kell harcolnunk, a pisztolyunkkal
és a rögzített gépágyúkkal egyáltalán nem árthatunk neki, csak az Excaliburral,
amivel egyébként ezúttal is sok sziklát és ládát széttörhetünk. Sokat nem is
trükközhetünk itt, a lényeg, hogy elugráljunk az ütései és az ezúttal többnyire
jelzés nélkül becsapódó lilás lövedékei elől, plusz minél több zöld energianyalábot
lőjünk bele az Excaliburból. A legjobb taktika, ha célzás közben folyamatosan
körbe szaladunk a szörny körül egy közepes körben, és az Excaliburral sorozzuk,
plusz, ha kell, időnként vetődünk, és nem akadunk bele semmibe, továbbá
túlságosan nem is távolodunk el a szörnytől. Így teljesen nem vehetjük le a
szörny energiáját, de ha elég találatot beviszünk neki, lezuhan a földre, és
nagyon rövid ideig Amanda tölti az energiáját, ekkor kell gyorsan odarohannunk
hozzá (ezért ne túlságosan nagy távolságból lőjük, különben nem érjük el,
amikor kell), és a kiterült szörny felett megjelent Amandába döfjük bele az
Excaliburt a megfelelő gombbal (PS2-n Háromszöggel, PSP-n Négyzettel, PC-n
E-vel), amikor láthatóvá válik az ikon. Ez utóbbi hatására a szörnynek mindig
egyre kevesebb energiája töltődik vissza, és pár ilyen kör lefutása után az
utolsó Amanda ledöféskor ki is nyúlik, végül pedig köddé válik.
A meglepő és fordulatos zárójelenetben Lara elveszi az ájult Amanda kezéből a
már működésképtelen démon amulettet, majd odamegy a díszes kőemelvényhez, és
ahogy tervezte, beledöfi a kardot. Ekkor az egész építmény bekapcsolódik, a
környező kőoszlopok is zöldesen felizzanak, Lara pedig hosszasan vizsgálgat
mindent, összeveti a kőoszlopokon látható ábrákat a gyermekkori rajzaival,
néhány oszlopot meg is érint, mire azok szétnyílnak, majd összezáródnak, végül
a kardhoz tér vissza, és mint gyermekkorában, egy kicsit még beljebb tolja azt
a kőbe. Ekkor egy ugyanolyan Csillagkapu-szerű portál nyílik, amilyet Lara kiskorában
már látott, és a ködben ismerős hangokat hall, majd az anyját is meglátja a
portál túloldalán, a szerkezet tehát azon túl, hogy valami más is, képes
ablakot nyitni a különböző időkben különböző helyeken megnyitott portálok
között.
Az itt következő jelenetet már a másik oldalról láthattuk, erről az oldalról
azonban még nem, Lara anyja azt kérdezi a kapun keresztül a mostani Larától,
hogy kicsoda ő, Lara pedig azt válaszolja az anyjának, hogy ő a lánya. Az anyja
ekkor pánikba esik a túloldalon a régmúltban, félreérti a választ, hogy az
ottani kislánya követett el nagy bűnt a kapu megnyitásával, és a kapu
túloldalán feltűnt fiatal nő a lányát okolja, meg akarja büntetni. A mostani
Lara viszonylag gyorsan kibogozza a félreértést, és levágja a helyzetet, rájön,
hogy van esélye az anyja megmentésére, és átkiabálja a portálon keresztül, hogy
az anyja ne nyúljon a kardhoz (ugye az okozta a végzetét, hogy kihúzta), de az
anyja ezt is kissé félreérti, és próbál a kislánya nevében magyarázkodni, hogy
nem akart bajt okozni azzal, hogy a kardot piszkálta. A kapitális félreértést
tovább tetézi az ekkor magához térő Amanda, aki viszont azt kiabálja oda
Larának, hogy húzza ki a kardot a kőből, sőt ezt még nyomatékosítja azzal, hogy
ha a kardot nem húzzák ki, az egész emelvény fel fog robbanni. Lara anyja azt
hiszi, hogy a szőke nő neki kiabál át a portálon (mondjuk az ottani helyzetre
is áll a dolog), természetesen nagyon megijed, kihúzza a kardot a kőből, és
mint azt korábban láthattuk, a karddal együtt eltűnik, a nepáli díszes
kőemelvény pedig többé-kevésbé szétrobban, majd a jelenben levő kőemelvény is
szétrobban, ami elől az idősebb Lara még időben elugrik.
Az összerakott Excalibur azért megmarad (gondolom azért, mert nem fogta ember,
akit elvihetett volna), a két nő mellett ér földet, Amanda nagyon feldúlt, hogy
Lara mindent elrontott, de Lara még inkább pipa, miután rájött, hogy
gyakorlatilag Amanda utasításai miatt halt meg az anyja, pisztolyt nyom az
egykori barátnője fejéhez, és közel van ahhoz, hogy ki is végezze. Amanda ekkor
elmondja, hogy Lara anyja nem halt meg, a kard kihúzásával oda jutott, ahova ő
szeretett volna, és ahova akár Lara is eljuthatott volna, Avalonba, ami a játék
értelmezése szerint egy magasabb univerzum, gyakorlatilag a bibliai Paradicsom.
Lara valamennyire lehiggad, és ahogy Rutlandet korábban, Amandát is életben
hagyja, de azért leüti, és reméli, hogy soha többé nem keresztezik egymást az
útjaik a jövőben. Végül Lara kézbe veszi az Excaliburt, magában is tisztázza az
apját, akinek az elméletében még ő sem hitt igazán mostanáig (hogy az anyja
valahol életben van, ha egy másik dimenzióban is), és a barátaival megszervezi,
hogy az apja szakmai hírnevét a legendás kard segítségével tisztára mossa,
ezzel zárul a játék.
|