image  image
image image
image image
image  image
image  image
 
Navigáció
..::MENÜ::..
  Főoldal
  Cikkek
  Letöltések
  GyIK
  Fórum
  Linkek
  Galéria
  Keresés
  Blog
..::Tomb Raider::..
  Lara Croft életrajza!
  Tomb Raider Története...
  TR Megjelenés dátumok
  CD Anniversary-ja
  Grafikai változások
  PS3 Kupa
  Fan videók!
  Fan Arts!
..::Végigjátszások::..
  TR 1
  TR 2
  TR Angel of Darkness
  TR Anniversary
  TR Legend
Videóvégigjátszások
  TR1
  TR2
  TR3
  TR4
  TR5
  TRAOD
  TR7
  Anniversary
  TR8
..::Lara Comb::..
  Lara Comb
..::Paródiák::..
  Lara Copf (HUN)
  LOL Lara (HUN)
  Crazy Croft (ENG)
  Lara's Voiceovers (ENG)
  Animated Croft (ENG)
  It's Lara Croft, Bitch! (ENG)
  Crofty Crap (ENG)
  Bitch Raider (ENG)
  Retarded Raider (ENG)
  Random Raider (ENG)
  The Names Lara Croft, Hos! (ENG)
..::Bugok::..
  AOD
  Legend
  Underworld
..::Egyéb videok::..
  Rossz PC játékok
..::Bannerek::..
  Bannerek
Nyilvános szavazás
A nem regisztrált vendégek is írhassanak a fórumba?

Igen

Jó lenne

Nem Tudom

Nem

Blog
Ting
» Első posztom, és ...
Romulus
» All Tomb Raider é...
Romulus
» Újítások?
Romulus
» Fórum szabály
Romulus
» Fórum
Romulus
» Próba
Figyelem!
Figyelem! A regisztráció menete megváltozott! Ezentúl az oldalon nem lehet regisztrálni csak a fórumon! A regisztráció után amilyen gyorsan csak tudunk az oldalon létrehozunk neki egy felhasználót és az oldalon található dolgokat is elérheti! A regisztráció itt érhető el: Regisztrálok
TR Legend5
Checkpoint.

Meg is kapjuk az irányítást, jól látható, hogy egy hosszabb, csúszós és törékeny peremeken ugrálós szakasz következik, mellesleg Alister és Zip is figyelmeztet minket arra, hogy készüljünk fel a sok omlásra. Kapaszkodjunk fel az itteni peremre, és oldalazzunk rajta hosszan balra, végig gyorsítva, mert már ez is omlani fog, majd a végén másszunk fel a platformra, onnan a következőre, a csúszdán csússzunk le, a vége előtt pedig még természetesen ugorjunk tovább a következő platformra, amire szintén kapaszkodjunk fel. Innen nekifutásból ugorjunk a következő platformra, a felső peremről ereszkedjünk le az alsóra, azon oldalazzunk körbe balra ütközésig, majd ugorjunk hátra a kicsit kiálló peremre, amiről nagyon gyorsan oldalazzunk jobbra, mielőtt leomlana. Másszunk végig fel a platformra, majd nekifutásból ugorjunk balra, szaladjunk nagyon gyorsan fel a meredek, omlós falon, és a végéről ugorjunk a vízszintes rúdra, amiről gyors pörgés után ugorjunk tovább, ugyanis ez utóbbi sem tart ki sokáig. Egy kis torony peremére érkezünk, ugorjunk fel a tetejére.

Checkpoint.

Ereszkedjünk le a torony túloldalán egy köztes perem igénybevételével, vegyük fel az első Bronze Rewardot, majd ismét ugorjunk fel a peremre, arról oldalazás után a torony tetejére, onnan nekifutásból ugorjunk el, és a levegőben lőjük ki a mágneses kötelünket a harangra, a kötél kilengetése után pedig az első nagy jégcsapra ugorjunk tovább. A három jégcsapon nagyon gyorsan ugráljunk át, egészen a peremig, természetesen ezek nagyon gyorsan leszakadnak a súlyunk alatt, és úgy viselkednek, mint a rudak. Itt egyébként nagyon kevés időnk van rá, hogy a gyakran javasolt biztonságosabb módszerrel körbeforduljunk a jégcsapokon, belőjük az irányt, és az ugrás gomb önálló megnyomásával ugorjunk hátrafele tovább, ezért ajánlottabb az előre ugrás, amihez a kamerát kell pontosan bemozgatnunk Lara és a célpont mögé egy vonalba, és a felfele irány határozott nyomása mellett kell továbbugranunk. Ha elértük a peremet (egyik módszerrel sem könnyű), oldalazzunk végig jobbra, majd ugorjunk feljebb, és az ottani peremen is oldalazzunk ütközésig jobbra, aztán ugorjunk fel a felettünk levő platformra, de még ne kapaszkodjunk fel rá, hanem a szélét fogva oldalazzunk hosszan jobbra, ameddig lehet. Így hamarosan egy kis rejtekhely alá jutunk, másszunk fel, vegyük fel a Silver Rewardot, majd kapaszkodjunk ismét vissza a platform szélére, és oldalazzunk végig balra ütközésig, ott pedig másszunk fel a felettünk levő platformra. Itt látszólag zsákutcába jutunk, de a környezetétől nagyon eltérő jégfal és Lara válasza Zip kérdésére (hogy valószínűleg utat kell törnie magának) eléggé egyértelművé teszi, hogy szét kell lőnünk a jégfalat, és az így feltáruló barlangban kell tovább kocognunk, tegyünk is így.

Checkpoint.

A rövid barlang túloldalán, a magasból már láthatjuk az elég nagy területen szétszóródott repülőgép roncsdarabokat, itt Lara elmeséli Zipnek, hogy 9 éves korában járt itt utoljára. A platform széléről a jobb oldalon ugorjunk nekifutásból a következő platformra, másszunk fel, majd csússzunk le a csúszdán, a végén jól időzítve ugorjunk a következő csúszdára, majd arról is hasonlóképp ugorjunk a magányos platformra, de vigyázzunk, ha nagyon a csúszda végéről ugrunk, már át fogunk repülni a célplatformon túlra, tehát valamivel a csúszda vége előtt rugaszkodjunk el. A platformról nekifutásból ugorjunk a következő platformra, ami ismét omlani kezd alattunk, tehát nagyon gyorsan, szintén nekifutásból ugorjunk a közeli vízszintes rúdra, amiről a szokásos pörgés után ugorjunk tovább, a levegőben pedig lőjük ki a mágneses kötelünket a felső roncsdarabokra, és kilengés után ugorjunk tovább a közeli platformra. Ha az előbb figyelmesek voltunk, láthattunk egy elérhetetlen Rewardot, a platformról forduljunk vissza oda, ahonnan jöttünk, és kicsit jobbra fordulva eresszünk pár golyót a jégfalba, az széttörik, és innen is láthatjuk már a Rewardot, amit sajnos a mágneses kötéllel nem szerezhetünk meg, bármennyire is indokolt lenne ez a lehetőség ilyen kis távolságból. Egyéb lehetőség híján nekifutásból ugorjunk át a Rewardot tartó jégplatformra, kicsit veszélyesnek tűnik a távolság, de a legközelebbi sarokból át lehet ugrani, majd vegyük fel a Silver Rewardot, és újabb nekifutásos ugrással jussunk vissza az előző platformra.

Kocogjunk át az újabb apró barlangrészen, és ismét a géproncsok fölé érkezünk, közben láthatjuk, hogy egy helikopter húz el előttünk, Lara szerint nem kétséges, hogy Rutland gépe. A jobb oldalon egy függőleges szárnydarabot láthatunk, PS2-n és PSP-n nem látszik nagyon, de kiáll belőle pár elkapható perem, ugorjunk a felsőre, ereszkedjünk eggyel lejjebb (itt PS2-n, PSP-n és PC-n viccesen kiakad a párbeszéd, a végtelenségig ismétlik a szereplők ugyanazt, amíg tovább nem megyünk), majd hátrafele ugorjunk tovább egy szintén nem túl jól látható repedésre, amiről ereszkedjünk kétszer lejjebb.

Checkpoint.

Itt egy csillogó kiégett motordarabot találunk, amit a mágneses kötelünk segítségével vontathatunk, a mélybe is levihetjük, de nincs sok értelme (kelleni fog egy ilyen motor, de lent már van egy), emellett a szárny túloldalán egy Bronze Reward is vár ránk, amit vegyünk fel, miután átbukfenceztünk a propeller alatt. Bukfencezzünk vissza a kiindulópontra, kocogjunk le a lankás domboldalon, és másszunk két platformon lejjebb a géphez, lent egyébként egy fehér jaguár vár ránk, érdemesebb és biztonságosabb még a magasból elintézni. A billegő géptestnél Zip felhívja arra a figyelmünket, hogy a gép valószínűleg át fog billenni a sziklaperemen, és le fog zuhanni, főleg, ha bemegyünk az elejére, ezzel Lara is tisztában van, és most már mi is.

Mielőtt a géptesttel foglalkoznánk, tőle jobbra másszunk fel a kis platformra, az előttünk levő kisebb szakadék túloldalán csillogó roncsdarabot (ami akadály) a mágneses kötél segítségével rántsuk le a mélybe, aztán nekifutásból ugorjunk át a túloldalra, vegyük fel az ott található Silver Rewardot, majd ismét nekifutásos ugrással jussunk vissza a géptesthez.

Nem nehéz kitalálni, hogy a billegő géptestet ki kell egyensúlyoznunk (sőt Zip is leadja ezt a tippet), az innenső része ráadásul egy kicsit alacsonyabb is, pont rá tudunk vonszolni a mágneses kötelünk segítségével egy kiégett motort, tegyünk is így, használhatjuk az alsót is, de ha valakinek ahhoz van kedve, lecibálhatja a magasabban levőt is. A motort úgy húzzuk a gép mögé, hogy az alacsonyabb részre besétálunk, ez után másszunk fel a gép kicsit magasabb részére, de még természetesen ne menjünk beljebb, és innen is lőjük meg a mágneses kötéllel a motort, így tudjuk teljesen ráhúzni az alsó részre, amikor megjelenik a Checkpoint felirat, a feladatot megoldottuk.

Checkpoint.

Induljuk a géproncs pilótafülkéje felé, ekkor ismét egy gombnyomogatós mini-játék jön, PS2-n Háromszöget, Bal Analóg Kar Felt, Kört és X-et, PSP-n Négyzetet, Analóg Kar Felt, Kört és X-et, PC-n Jobbra (D), Fel (W), Le (S) és Fel (W) iránygombot kell nyomnunk, ahogy a gomb ikonok felvillannak. Az interaktív moziban ezek hatására Lara elindul a pilótafülke felé, meg is látja a műszerfalon az anyja brossát, érte nyúl, a gép megdől, a bross elkezd zuhanni, Lara azonban még időben elkapja a brosst, és elkezd visszafele szaladni a zuhanó gépben a platform felé. Ekkor egy hátsó ülés is kiszakad, Lara ügyesen elhajol a vele szembe zuhanó súlyos tárgy elől, végül még időben kiugrik a biztos talajra, a géproncs pedig a mélybe zuhan le.

Lara megnézi a brosst, megrohanják az emlékek, aztán a távolban látható buddhista templomot kezdi el távcsővel kémlelni, annak a környékén ért földet Rutland helikoptere, és mint később megtudjuk, Lara kiskorában ott találta meg az első díszes kőemelvényt is, aminél elvesztette az anyját. Lara ekkor elhatározza, hogy bár már megvan, amiért idejött, még meglátogatja a templomot, később derül ki, hogy azért, hogy megpróbálja visszarakni a kardot a kőállványba, hátha vissza tudja így pörgetni az időt.

Checkpoint.

Ha lenézünk a lezuhant géproncs után, láthatjuk, hogy több jeges csúszda és egy rúd is van alattunk, azokon és még több hasonlón keresztül kell tovább haladnunk. Helyből, a szikla széléről ugorjunk az első, kicsit távolabbi csúszdára, lehetőleg a közepére, csússzunk le rajta, a végéről ugorjunk a vízszintes rúdra, ami azonnal elkezd letörni, tehát egy forgás után rögtön ugorjunk is tovább róla a következő csúszdára, annak a végéről a következőre, aminek a végéről megint egy újabbra. Miközben ezen a csúszdán csúszunk lefele, láthatjuk, hogy egy jégfal áll az utunkba, ahogy közelítünk hozzá, megjelenik rajta a szokásos ikon, lőjük szét csúszás közben, majd a csúszda végéről megint ugorjunk tovább egy újabb csúszdára, aminek a végéről ismét egy törékeny vízszintes rúdra ugorjunk át, ezen a rúdon is csak egyet forduljunk, majd rugaszkodjunk el róla, és ekkor végre egy stabil platformra érkezünk.

Checkpoint.

Mielőtt még továbbmennénk, kicsit nézzünk vissza a platformról abba az irányba, amerről jöttünk, egy kis bemélyedésben (nem minden szögből látszik) egy hagyományos módon elérhetetlen Rewardot láthatunk, az ilyen esetekben vethetjük be a mágneses kötelünket, tehát a platform széléről lőjük ki rá az eszközt, és gyűjtsük be a Bronze Rewardot. Ezt követően haladjunk tovább a jégbarlangban, ami egy ősi buddhista templom köré fagyott, ezen Alister is nagyon elámul.

A szakadéknál nekifutásból ugorjunk a közeli, magasabban levő platformra, onnan a vízszintes rúdra, onnan pörgés után a szemközti peremre, amin balra oldalazzunk, majd abba az irányba ugorjunk is tovább. A következő jeges perem omlani kezd, gyorsan oldalazzunk rajta még tovább balra, majd ereszkedjünk az alsóbb peremre, persze a bal szélen már az sem baj, ha az omlással együtt esünk lejjebb. Innen hátrafele ugorjunk a következő vízszintes rúdra, oldalazzunk rajta balra, majd pörgés után ugorjunk a közeli jégcsapra (ez nem törik le alattunk), amiről, ha megfelelő magasságban vagyunk, és hátat fordítunk neki, továbbugorhatunk egy olyan szélesebb jégplatformra, ami egy vékony jégoszlopon van nagyon instabilan kiegyensúlyozva. Egyébként van itt még egy jégcsap, arra is átugorhattunk volna, feltehetően a pályatervezők azt akarták, hogy annak közbeiktatásával ugorjunk az instabil platformra, de ki lehet hagyni, plusz van itt egy kis mélyedésben egy Reward, amit szintén valószínűleg az instabil platformról kellene begyűjtenünk, de máshogy is be lehet. Az instabil platformon csak azzal törődjünk, hogy ne essük le vele a mélybe, ne csússzunk le róla, és minél előbb továbbugorjunk róla a túlsó jégfalon futó repedésre, amin oldalazzunk jobbra, és másszunk fel a platformra, ahol tudunk. Innen még nézzünk vissza abba az irányba, ahonnan jöttünk, a sarokból némi kameraforgatás után még éppen láthatjuk a feljebb említett Bronze Rewardot, és a mágneses kötelünk segítségével a nagy távolság ellenére is begyűjthetjük, tegyünk is így.

Itt a sarkon Zip megjegyzi viccesen, hogy a hely, azaz a jégbarlang e része úgy néz ki, mintha Télapó gonosz testvérének az otthona lenne – ez burkolt utalás arra, hogy a közelben valami nagy ajándékot, például a Gold Rewardot kell keresnünk. Bár jól látszik, hogy a kis hídszerű képződményről a bal felső részen kell továbbkapaszkodnunk, először a hídra magára kapaszkodjunk ki a túlsó oldalon, ezt követően oldalazzunk balra ütközésig, ereszkedjünk lejjebb, és oldalazzunk hosszan balra az alsóbb repedésen is, majd még kétszer ereszkedjünk lejjebb, oldalazzunk tovább balra, és másszunk fel a kis beugróba. Vegyük fel az itteni Gold Rewardot, majd ahogy jöttünk, úgy jussunk vissza a kis hídra, tehát kapaszkodjunk ki a peremre, oldalazzunk jobbra, ugorjunk két repedéssel feljebb, oldalazzunk jobbra, és ugorjunk fel a hídra.

Innen már mehetünk tovább, a bejárati oldalról nézve a bal oldalon ugorjunk fel a magasabban levő repedésre, kapaszkodjunk rajta jobbra, aztán pedig ugorjunk is jobbra, majd a felső peremről ereszkedjünk le az alsóra, kapaszkodjunk végig balra, és ugorjunk hátrafele a függőleges rúdra. A rúdon teljesen másszunk fel, majd jobbra ugorjunk tovább a közeli peremre, kapaszkodjunk végig jobbra, és ugorjunk egy nagyot jobbra. Az így elkapott perem elkezd omlani alattunk, tehát gyorsan oldalazzunk rajta jobbra, majd ugorjunk és kapaszkodjunk fel a következő peremre, végül menjünk ki a barlangból.

Checkpoint.

Itt a vörös nyíl már előre figyelmeztet minket arra, hogy harc jön (igaz PC-n nem jelennek meg a nyilak), sőt a helikopter hangját is hallhatjuk már itt, tehát a következő jeges tisztáson érjük be Rutland katonáit. Elég sokan vannak, nincs sok fedezékünk, fentről is lőnek minket, páran erősebb fegyverekkel is, például gránátvetővel, viszont elég sok robbanó tereptárgyat szétlőhetünk, és ha sokat mozgunk, meg vetődünk, az összecsapást hamar megnyerhetjük. A harc után gyűjtögessünk, a vizet egyébként kerüljük, ezen a pályán a nulla fok körüli jeges vizek nem azért vannak, hogy úszkáljunk, meg Rewardok és továbbjutási lehetőségek után kutakodjunk bennük, hanem veszélyes csapdák, ha beleesünk egybe, nagyon gyorsan elkezd fogyni az energiánk, persze bizonyos ideig azért túléljük a vizeket, tehát nem halálos, csak lehetőleg kerülendő és soha nem hasznos csapdák itt.

A bejárattól kicsit balra menjünk el a víz közelébe, és vegyük fel ott a kissé elrejtett Bronze Rewardot. Ez után szintén a bejárat közelében az első alacsonyabb, talajról elérhető kis platformra másszunk fel, majd figyeljük meg a legközelebbi, kissé repedezett jégfalat, FPS módban lőjük is szét, nekifutásos ugrással ugorjunk be az így feltárult kis mélyedésbe, vegyük fel az ott rejtőző Silver Rewardot, és ereszkedjünk vissza le a talajra. Ezt követően másszunk fel a másik hasonló, és szintén még megmászható jégplatformra, nekifutásból ugorjunk át arra a platformra, amiből egy hídkezdemény áll ki, onnan jobbra ugorjunk tovább a következő, magasabban levő platformra, és azon is gyűjtögessünk, általában itt találunk egy gránátvetőt és egy Bronze Rewardot, ez utóbbit természetesen ne hagyjuk ott. Ez után a bejárat melletti építmény felé forduljunk, megjelenik az ikon is, ami jelzi, hogy a fent lógó harangot becélozhatjuk, ugorjunk tehát el az építmény felé, lőjük ki a mágneses kötelünket a harangra, lengessük ki a kötelet, és ugorjunk le az építményre. Itt másszunk fel a magasabb részre, ugorjunk fel a drótkötélre, csússzunk le rajta, majd miután így átérünk a víz túloldalán egy magasabban levő platformra, csússzunk le a barlang mélyébe vezető csúszdán.

Checkpoint.

A kis barlangban nyugodtan menjünk át a vékonyabb jégen is, itt nem leselkedik ránk semmi veszély, viszont figyeljünk, a bal oldalon láthatunk a falban egy mélyedést, ami egy Bronze Rewardot rejt, simán be is sétálhatunk érte, de a lustábbak a mágneses kötéllel is megszerezhetik (ami ugye a hagyományos módon elérhető Rewardoknál ritkán működik). Rövidesen elérünk egy barlangtóhoz, a korábban említett jeges víz szabály itt is érvényes, tehát a vízben álló jégdarabokon kell ügyesen átugrálnunk (mint a Super Oswaldban és néhány hasonló régi játékban), lehetőleg vízbeesés nélkül, ha ez mégis bekövetkezik, nagyon gyorsan másszunk ki a vízből. Az első két jégtömbre könnyet átugorhatunk, a harmadik viszont nagyon nagy távolságban van, Zip meg is említi, hogy odáig nem tudunk elugrani, ezzel jelzi, hogy más módszert kell találnunk. Természetesen a feladvány nem nehéz, pont egy jégtömb hiányzik, a hiányzó rész felett pedig egy nagyobb jégtömb nyúlik le, bár villogással vagy hasonlóval nem hívja fel magára a figyelmet, ha FPS módban becélozzuk, vörösre vált a célkereszt rajta, ami jelzi, hogy meglőhetjük, tegyünk is így. Ezt követően ugorjunk át az így létrehozott harmadik jégtömbre, arról a negyedikre, onnan pedig a jól azonosítható kijáratban levő platformra, aminek a túloldalán másszunk le.

Itt is vízben levő jégtömbökön kell ugrálnunk, de ezek a jégtömbök most nem fix helyeken állnak, hanem elég gyorsan folynak le a folyón balról jobbra, meglehetősen véletlenszerű sűrűségben, tehát néha sok van egymás hegyén-hátán, aztán meg nagy hézag is következhet. A véletlenszerűségből következik, hogy ez egy kicsit szerencsejáték is, és biztos recept nincs a helyszín megoldására, egy biztos, sokat ne időzzünk egy jégtömbön, mert vele együtt eltűnünk a jobb oldali feketeségben, ami a halálunkat jelenti, aminek persze a játékban nincs nagy tétje, az anyag nem is tartja nyilván a halálozásokat, csak visszakerülünk az előző Checkpointra. Tehát a bal sarokból indulva jégtábláról jégtáblára ugrálva haladjunk balra, ha nagyon kis időre a jeges vízbe esünk, akkor se pánikoljunk, gyorsan elérhetjük a következő jégtáblát közepes energiavesztéssel. Először a bal oldali innenső partot érjük el, és ott vegyük fel a Silver Rewardot, majd jussunk át a bal oldali túlsó partra, és haladjunk tovább.

Checkpoint.

Rövidesen elérünk a célunkhoz, a nagy buddhista templom főcsarnokába. A lépcső tetején készüljünk fel rá, hogy egy vagy két leopárd fog ránk támadni, szedjük őket le, a lépcsőn visszafele hátrálva, hátra ugrálva könnyebb dolgunk lesz. Ezt követően vegyük szemügyre a templombelsőt: a bejárattól kétoldalt lemehetünk lépcsőkön, a templom két oldalán, két szinten is fut egy-egy hosszú erkély, a túloldalon egy hatalmas Buddha szobrot láthatunk, kapukat pedig a szobor előtt, a szobor alatt egy alsóbb szinten és a bejáratunk alatt egy alsóbb szinten fedezhetünk fel (ez utóbbit csak nagyon kitekert kameranézetből vagy más pozícióból). A templom legnagyobb része, a fő területe egy szinte feneketlen szakadék, aminek alja azért bizonyára van, ugyanis néhány vékony kőoszlopot láthatunk benne állni, amiken töredezett, csonka, meglehetősen instabilnak látszó híddarabok állnak. Természetesen a látszat nem csal, az egész össze-vissza fog dőlni, amikor majd ugrálunk rajta, de ez jóval később lesz, egyelőre ne foglalkozzunk azzal a résszel, ami felett egyébként néhány csillogó harangot is láthatunk lógni.

Először kocogjunk le a jobb oldali lépcsőn, innen jól láthatjuk az oszlopokon levő platformokat, most akár biztonságosabban át is ugrálhatunk rajtuk, de ennek nincs értelme, plusz láthatjuk a két alsó kaput is, melyek közül az egyik kissé repedezett, de ezeket sem tudjuk most kinyitni, tehát ne törődjünk velük. Ezek helyett a jobb alsó folyosón, a lépcső aljától jobbra, hátul FPS módban lőjük szét a repedezett barna falat, és vegyük fel az így láthatóvá váló Silver Rewardot, majd menjünk vissza fel a lépcsőn a bejárathoz. Az erkély repedezett részéről nekifutásból ugorjunk el, és lőjük ki a mágneses kötelünket a közeli harangra, forduljunk a következő harang felé (PSP-n általában ezek nincsenek a képben, ha kell, forgassuk a kamerát), lengessük ki a kötelet, majd ugorjunk tovább, és lőjük ki a mágneses kötelet arra a harangra is, végül forduljunk a harmadik harang felé, abba az irányba is lengessük a kötelet ki, és elugrás után arra is lőjük ki a mágneses kötelünket. Ezt követően a Buddha szobor felé lengessük ki a kötelet, és próbáljunk a szobor előtti kisebb felső platformra leugrani, ez nem feltétlenül szükséges (és általában kicsit lejjebb kell ereszkednünk a kötélen ehhez), de ezt követően a magasból biztonságosabban leszedhetjük az alsó részen ólálkodó egy vagy két leopárdot, tegyünk is így.

Mielőtt Buddhás feladvánnyal foglalkoznánk, másszunk le a szobor előtti részre, majd a bejárattól nézve a jobb oldali lépcsőn menjünk fel a jobb oldali hosszú erkélyre, és vegyük fel az utunkba kerülő Bronze Rewardot. Ezt követően menjünk vissza a Buddha elé, folytassuk utunkat a túlsó, a bejárattól nézve bal oldali lépcsőn és erkélyen, és itt is vegyük fel a kicsit hátrébb, a folyosó végén csillogó Bronze Rewardot, a sorrend természetesen lényegtelen.

Most már visszamehetünk a Buddhához, és láthatjuk, hogy a már említett felső részén egy aranyszínű süllyedő kapcsoló figyel, ami a mi súlyunkra nem reagál, a Buddha pedig egy mérleget tart a kezében, aminek segítségével akár fel is juttathatunk tárgyakat a magasba, e célból láthatunk alul három különböző méretű csillogó kockát. A kockákkal és a mérleggel amolyan Hanoi Torony szellemiségű játékot kell játszanunk, fel kell juttatnunk a legnagyobb kockát a mérleg, a többi kocka és a saját súlyunk segítségével, az lesz csak elég nehéz a süllyedő kapcsoló aktiválásához. Azt hiszem, egy megoldás van csak, az persze fakultatív, hogy melyik oldalon kezdjük a játékot, és milyen módon mozgatjuk a kockákat, valószínűleg az alábbi módszer a leggyorsabb. A mágneses kötéllel lőjük meg a legkisebb kockát, vonszoljuk át a túlsó, bal oldali mérlegserpenyő (pontosabban inkább csak fémlap) elé, majd másszunk fel a bal oldali serpenyőre, és miután lesüllyedt, a mágneses kötél segítségével húzzuk rá a legkisebb kockát. Ezt követően másszunk fel az emelvényre (a kapu előtti kis platformokról simán felmászhatunk), lépjünk rá az ellensúly hatására felemelkedett jobb oldali serpenyőre, így liftezzünk le, majd a mágneses kötél segítségével húzzuk rá a közepes kockát erre a serpenyőre. Ez után ismét másszunk fel az emelvényre, lépjünk rá a bal oldali, felemelkedett serpenyőre, ezen is liftezzünk le, majd a mágneses kötél segítségével húzzuk a legnagyobb kockát erre a serpenyőre, utána pedig a serpenyőn levő kis kockát szintén a mágneses kötéllel vontassuk át a másik, jobb oldali serpenyő elé. Az utolsó lépés már egyértelmű, ismét másszunk fel az emelvényre, álljunk a jobb oldali, felemelkedett serpenyőre, liftezzünk le vele, lent lőjük meg a mágneses kötéllel a legkisebb kockát, és vontassuk rá a serpenyőre a közepes mellé, végül másszunk fel az emelvényre, és az így felemelt nagy aranykockát a mágneses kötél segítségével és kézzel húzzuk a süllyedő kapcsolóra. Ekkor végre kinyílik a Buddha alatti felső kapu, másszunk le az emelvényről, és menjünk be a bejáraton.

Checkpoint.

A kapu bezáródik mögöttünk, menjünk tovább, és rövidesen elérjük azt a díszes kőemelvényt, amit Lara kiskorában látott, és ahol elvesztette az anyját. Az átvezető részben Lara összerakja az Excaliburt (megtehette volna kicsit korábban is) az utolsó, kisebb darab felhasználásával (az a „ragasztó”, az nem épül be a kardba), ekkor varázslatos energiák szabadulnak fel, és olvasztják egybe a darabokat. Bízva abban, hogy a kard eredeti helyére történő visszahelyezésével (pontosabban nem innen származik, de egy ilyen helyről) visszapörgetheti az időt, Lara megpróbálja visszatolni a kardot az itteni repedezett díszes kőemelvénybe, sajnos azonban emelvény már nem működőképes, szétmállik. Az irányítás visszakapásakor Zip is megjegyzi, hogy a repülőtől idevezető hosszú út eszerint hiábavaló volt, ráadásul a monostorban csapdába is estünk, a következő teendőnk tehát a kijutás. Emellett Zip azt is felveti (ez egyben egy hasznos tipp is), hogy ha már a kezünkben van az Excalibur, ki is próbálhatnánk, Alister persze szörnyülködve ellenkezik, hogy egy ilyen felbecsülhetetlen értékű kinccsel nem szabad játszani. Mi azért csak próbáljuk ki, ekkor már az Excalibur a másodlagos fegyverünk, ami azon túl, hogy jókora vágóeszköz, elég széles területen zöldes, kisebb tűzgolyószerű valamiket is kilövell, tehát sokkal hatásosabb, mint egy lőfegyver. A lépcső melletti egyik járatban menjünk tovább, mindegy melyikben, pár lépés után mindenképp az alsó, repedezett és zárt kapu belső oldalához jutunk.

Checkpoint.

A kaput törjük szét az Excaliburral, de ne közvetlen közelről, ami logikus lenne, úgy pont nem működik az ütközésfigyelés, hanem valamivel távolabbról, tehát a zöld energialövedékek érjék a kaput, ne a kard pengéje. Ez után jön a játék legnehezebb ugrálós szakasza (PSP-n különösen nehéz, a komplikált kameraforgatásra nincs időnk, az analóg pöcök nem elég precíz, a játék pedig itt jó, ha 15 FPS-el szaggat), a már említett semmiből kinyúló instabil oszlopokra épített törékeny és ingatag platformokon kell átugrálnunk a túloldalon (a bejárat alatt) levő egyelőre még zárt ajtóhoz. Amint kilépünk a kapun, ne tétovázzunk, mert már az első nagyobb platform is darabokban zuhan ki alólunk, a bal oldalon a legközelebbi platformra ugorjunk tovább nekifutásból. Innen forduljunk, és nekifutásból ugorjunk gyorsan a következő, hosszabb platformra, azon pedig célszerű nem csak nekünk jobbra fordulnunk, de a kamerát is bemozgatnunk balra, Lara mögé, így könnyebb fix irányba ugrani, nem kell ferdén, ezt követően szaladjunk végig ezen a platformon, és ugorjunk a következőre, ami a Buddhától jobbra van. Ha nem érkezünk túl későn, a célplatform elkezd dőlni és billenni a kijárat felé, mi is csúszni kezdünk rajta, még a lejtő vége előtt ugorjunk a platformról tovább, a kijárat előtti utolsó platformra. Ez utóbbi is pont úgy kezd el viselkedni, mint elődje, nagyon gyorsan dől a kijárat felé, tehát amilyen gyorsan tudunk, ugorjunk róla azonnal tovább, a kijárat irányába, bár ha túl gyorsak vagyunk, és még nem kezd el dőlni, úgy is elronthatjuk a dolgot, hogy korán ugrunk, erre is ügyeljünk.

A rövid átvezető részben láthatjuk, hogy Lara még időben elkapta a kicsit már szétdőlt kapu előtti kis platformot, és visszanéz a romos templomra, Zip ekkor rákérdez, hogy szeretne-e még egy kicsit kalandozni feleslegesen Nepálban, vagy továbbutazik-e végre, Lara pedig azt válaszolja, hogy Bolívia a következő úti célja, ahol ugye van még egy ép díszes kőemelvény, amivel lehet próbálkozni.

Mission 8 Vissza térés Bolíviába

Gold Rewards: 0
Silver Rewards: 0
Bronze Rewards: 0

Time Trial: 04:15

A bevezetőben Lara ugyanoda érkezik, ahol a bolíviai pályát befejeztük, a magas sziklák által körbevett szakadék közepén a szinte semmiben álló sziget közelébe, amin egy díszes kőemelvényt kőoszlopok és különféle kőrakások vesznek körül, ahogy Stonehenge-nél is. Mivel a függőhíd már a múlté, Rutland, Amanda és a katonáik egy helikopterrel és több drótkötéllel jutottak vissza a kőemelvényhez, most is ott tevékenykednek. Lara, ahogy korábban az irányításunkkal, ezúttal is egy barlangon keresztül érkezik a hegy irányából, szól Zipnek és Alisternek, hogy most, a végső csatában ne zavarják (ezért innen a megnyerésig nem lesz rádiózás), majd egy közeli drótkötél segítségével lecsúszik a sasfészekbe, és megfenyegeti, majd az Excaliburból kilövellő energiával félre is löki az ellenfeleit a díszes kőemelvény környékéről. Katonából azért elég sok marad talpon, Rutland ki is adja a parancsot, hogy öljék meg Larát.

Checkpoint.

Itt kapjuk meg az irányítást, a viszonylag kis szigeten kell harcolnunk elég nagyszámú katona ellen, van köztük mindenféle: több gépfegyveres, golyóálló pajzsos, gránátvetős, kézigránátot dobáló és rögzített gépágyút kezelő is. Az Excaliburral nem nehéz elintéznünk őket, plusz a szűkebb harctér miatt érdemes alkalmaznunk a fejre ugrásból bullet time-ba kapcsolást, sőt átvehetjük a két rögzített gépfegyver irányítását is. Nagyjából ennyi tippet tudok adni az első körre, ami még nehezebb fokozaton sem fog szerintem gondot okozni senkinek, egyébként elég sok sziklát és ládát is széttörhetünk az Excaliburral a harc hevében.

Ha elintéztük az utolsó katonát is, mindegy, hogy melyik volt, egy átvezető jelenetet kapunk, amiben Rutland a hasát fogva haldoklik (úgy nézem, hogy Lara első, automatikus kardcsapásától szenvedett végzetes belső sérüléseket), itt az is nyilvánvalóvá válik, hogy ő Amanda párja, és mindent a barátnőjéért tett. Amanda megsiratja, Lara pedig bocsánatot kér az általa okozott veszteségért, majd elindul a kőemelvényhez, hogy belehelyezze az Excaliburt, és lezárja a történetet. Amanda ezt megpróbálja megakadályozni, ismét kézbe veszi a démont rejtő medálját, és elmondja, hogy az emelvény és a kard csak egyszer működik együtt, és ő akarja befejezni a műveletet, hogy ő arathassa le a babérokat. Ez után Amanda ismét előhívja a fekete démonszörnyet, és bár ő úgy nézem, alatta marad a moziban, ezt követően nem láthatjuk, mintha eggyé vált volna vele, ekkor megkezdődik az utolsó főnökharc, ami egyben a játék befejező szakasza is.

Checkpoint.

Itt tehát a repkedő fekete démonszörny ellen kell harcolnunk, a pisztolyunkkal és a rögzített gépágyúkkal egyáltalán nem árthatunk neki, csak az Excaliburral, amivel egyébként ezúttal is sok sziklát és ládát széttörhetünk. Sokat nem is trükközhetünk itt, a lényeg, hogy elugráljunk az ütései és az ezúttal többnyire jelzés nélkül becsapódó lilás lövedékei elől, plusz minél több zöld energianyalábot lőjünk bele az Excaliburból. A legjobb taktika, ha célzás közben folyamatosan körbe szaladunk a szörny körül egy közepes körben, és az Excaliburral sorozzuk, plusz, ha kell, időnként vetődünk, és nem akadunk bele semmibe, továbbá túlságosan nem is távolodunk el a szörnytől. Így teljesen nem vehetjük le a szörny energiáját, de ha elég találatot beviszünk neki, lezuhan a földre, és nagyon rövid ideig Amanda tölti az energiáját, ekkor kell gyorsan odarohannunk hozzá (ezért ne túlságosan nagy távolságból lőjük, különben nem érjük el, amikor kell), és a kiterült szörny felett megjelent Amandába döfjük bele az Excaliburt a megfelelő gombbal (PS2-n Háromszöggel, PSP-n Négyzettel, PC-n E-vel), amikor láthatóvá válik az ikon. Ez utóbbi hatására a szörnynek mindig egyre kevesebb energiája töltődik vissza, és pár ilyen kör lefutása után az utolsó Amanda ledöféskor ki is nyúlik, végül pedig köddé válik.

A meglepő és fordulatos zárójelenetben Lara elveszi az ájult Amanda kezéből a már működésképtelen démon amulettet, majd odamegy a díszes kőemelvényhez, és ahogy tervezte, beledöfi a kardot. Ekkor az egész építmény bekapcsolódik, a környező kőoszlopok is zöldesen felizzanak, Lara pedig hosszasan vizsgálgat mindent, összeveti a kőoszlopokon látható ábrákat a gyermekkori rajzaival, néhány oszlopot meg is érint, mire azok szétnyílnak, majd összezáródnak, végül a kardhoz tér vissza, és mint gyermekkorában, egy kicsit még beljebb tolja azt a kőbe. Ekkor egy ugyanolyan Csillagkapu-szerű portál nyílik, amilyet Lara kiskorában már látott, és a ködben ismerős hangokat hall, majd az anyját is meglátja a portál túloldalán, a szerkezet tehát azon túl, hogy valami más is, képes ablakot nyitni a különböző időkben különböző helyeken megnyitott portálok között.

Az itt következő jelenetet már a másik oldalról láthattuk, erről az oldalról azonban még nem, Lara anyja azt kérdezi a kapun keresztül a mostani Larától, hogy kicsoda ő, Lara pedig azt válaszolja az anyjának, hogy ő a lánya. Az anyja ekkor pánikba esik a túloldalon a régmúltban, félreérti a választ, hogy az ottani kislánya követett el nagy bűnt a kapu megnyitásával, és a kapu túloldalán feltűnt fiatal nő a lányát okolja, meg akarja büntetni. A mostani Lara viszonylag gyorsan kibogozza a félreértést, és levágja a helyzetet, rájön, hogy van esélye az anyja megmentésére, és átkiabálja a portálon keresztül, hogy az anyja ne nyúljon a kardhoz (ugye az okozta a végzetét, hogy kihúzta), de az anyja ezt is kissé félreérti, és próbál a kislánya nevében magyarázkodni, hogy nem akart bajt okozni azzal, hogy a kardot piszkálta. A kapitális félreértést tovább tetézi az ekkor magához térő Amanda, aki viszont azt kiabálja oda Larának, hogy húzza ki a kardot a kőből, sőt ezt még nyomatékosítja azzal, hogy ha a kardot nem húzzák ki, az egész emelvény fel fog robbanni. Lara anyja azt hiszi, hogy a szőke nő neki kiabál át a portálon (mondjuk az ottani helyzetre is áll a dolog), természetesen nagyon megijed, kihúzza a kardot a kőből, és mint azt korábban láthattuk, a karddal együtt eltűnik, a nepáli díszes kőemelvény pedig többé-kevésbé szétrobban, majd a jelenben levő kőemelvény is szétrobban, ami elől az idősebb Lara még időben elugrik.

Az összerakott Excalibur azért megmarad (gondolom azért, mert nem fogta ember, akit elvihetett volna), a két nő mellett ér földet, Amanda nagyon feldúlt, hogy Lara mindent elrontott, de Lara még inkább pipa, miután rájött, hogy gyakorlatilag Amanda utasításai miatt halt meg az anyja, pisztolyt nyom az egykori barátnője fejéhez, és közel van ahhoz, hogy ki is végezze. Amanda ekkor elmondja, hogy Lara anyja nem halt meg, a kard kihúzásával oda jutott, ahova ő szeretett volna, és ahova akár Lara is eljuthatott volna, Avalonba, ami a játék értelmezése szerint egy magasabb univerzum, gyakorlatilag a bibliai Paradicsom. Lara valamennyire lehiggad, és ahogy Rutlandet korábban, Amandát is életben hagyja, de azért leüti, és reméli, hogy soha többé nem keresztezik egymást az útjaik a jövőben. Végül Lara kézbe veszi az Excaliburt, magában is tisztázza az apját, akinek az elméletében még ő sem hitt igazán mostanáig (hogy az anyja valahol életben van, ha egy másik dimenzióban is), és a barátaival megszervezi, hogy az apja szakmai hírnevét a legendás kard segítségével tisztára mossa, ezzel zárul a játék.
 

Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek

Jelentkezz be vagy regisztrálj

Még nem értékelték
Szerkesztők
Az oldalt szerkesztik Romulus és Ting
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
INSERT command denied to user 'alltombraider'@'88.151.96.4' for table 'fusion_online'
Felhasználók
  Online vendégek: 0

  Online tagok: 0

  Regisztráltak: 19
  Legújabb tag: Mike
Ki hol van?
Felhasználó Hol?
Nincs online tag.
Üzenőfal
Üzenet küldéséhez be kell jelentkezni

NeaL 
19:02
ting ez komoly?

21:48
Tudom,most nagyon nehéz,de ki kell tartani,az emlékeinkben ott él továbbra is...

Ting 
11:33
Nehéz lesz nélküle. Nagyon nehéz. Frown

10:10
Őszinte részvétem családjának,baráta
inak... Nyugodj Békében Romulus!

Ting 
21:42
Nyugodj békében Romulus! Sad

All Tomb Raider Banner
AllTombRaider
Random And Fun
R and F
 
image image

99,058 egyedi látogató