"Eckhardt eligazítja csatlósait. Boaz sok hibája az életébe kerül. Felfalja egy mutáns szörny."
Vegyük fel a kártyát, és a lőszert. Másszunk le, és tovább a nagy mélységhez. Itt kapaszkodjunk le, és araszoljunk jobbra a növényen. Másszunk le a lépcsőre. Lőjük le a katonát. Vegyük fel a kártyáját. Jussunk el a létrához. Vegyük fel a lőszert, és másszunk le. Fussunk el a vizes résznél lévő ajtóhoz. Használjuk a kártyákat. Fussunk ki, és át a zöld termen. Tovább a folyosón, és be a bal oldali fülkébe.
"Lara zsákutcába jutott. Kurtis is ott van, de ő a fülkén kívül. Rövid párbeszéd után, Kurtis távozik. Larát faképnél hagyva. A lány nincs ehhez hozzászokva, de kénytelen a sorsába belenyugodnia."
Sanitarium - Level 27
(Elképzelhető, hogy kezdéstől PC-n egy bosszantó Savebug-bal kezdődik a szint: Sanitarium - Level 27 pályán nem tudunk átmenni a kódos ajtón. Illetve az kinyílik, de a lépcsőn felmenve amikor kinyitjuk a másik ajtót, kilép a játék. A megoldás: A The Bio-Research Facility - Level 26 pálya végétől, mentés nélkül kell odáig vinni.)
Ezen a szinten Kurtis-t irányítjuk. Oldalt jussunk le az ajtóig. Nyissuk ki a szürke ajtót. Lőjük le a közveszélyes bolondot. Fussunk be az ajtón. Beszéljünk a cellában lévő török sofőrrel. Menjünk ki. Az ajtónál mentális képességünkkel, derítsük fel az ajtó mögötti területet. Jegyezzük meg az asztalon lévő kódot. A kóddal nyissuk ki az ajtót. Ha elfelejtettük volna, az Item-ek között megtaláljuk. Lőjük le a bolondokat, és nyissuk ki az ajtót. Fussunk tovább, és nyissuk ki a következő ajtót is. Lőjük le a bolondokat. Hátul nyissuk ki az ajtót. Vegyük fel a halott tudós melletti kártyát. Vissza az ebédlőhöz. A bal oldali ajtó mellett van egy számsorozat. Jegyezzük meg. Nyissuk ki a tudós kártyájával a kódot. Hátul lőjük le a bolondot. Fussunk fel a lépcsőn. Ugorjuk át a leszakadt padlót. A konzolon üssük be az ajtó melletti kódot. Hátul találunk egy nagy medit. Le a lépcsőn, és be az ajtón. Induljunk el jobbra.
"Egy tudós dolgozik a laboratóriumban. A szellőzőből a bestia izzószemmel figyeli. Elüvölti magát, erre a tudós remegni kezd, és menekül. A begerjedt szörnyetegnek más sem kell, és ráveti magát. "
A zárt ajtónál szedjük ki a rácsot. Másszunk végig a szellőzőben. A laboratóriumban, emeljük ki a következő rácsot. Kússzunk be, és végig a szellőzőben.
"A bestia lakmározik a legutóbbi áldozatából. Mikor megunja felszökken a levegőbe, és távozik a szellőzőn át."
Ugorjunk le. Lőjük ki az egyik palackot. A robbanás eltöri a létrát. Másszunk fel a rámpára. Váltsuk át a kapcsolót. Ekkor leáll a ventilátor. Kússzunk át alatta, és be a szellőzőbe. Induljunk el jobbra.
Maximum Containment Area - Level 28
Lőjünk le mindenkit. Menjünk közel az egyik zárt ajtóhoz.
"Kurtis ismét a külső látását használja, és körbenéz a zárt szobákban."
Jegyezzük meg a rab hátán lévő számsort. A konzolnál üssük be a sorszámot. Erre az ajtó kinyílik. Vegyük fel az őr kártyáját, és a lőszert. Lőjük le a bolondot. Innen balra van egy kártyaolvasó. Használjuk az őr kártyáját. Fussunk be az ajtón. Nyissuk ki az ajtót.
"A bestia kirohan az ajtón, és eltűnik a félig nyitott ajtón. Futtában még végez az ajtó mögötti őrrel."
"Alternatív megoldás (OBig):
Ha nem megyünk be a bestia szobájába, kettő mutánssal kevesebbet kell megölnünk."
Lőjünk le mindenkit. Ahol a halott őr fekszik, kússzunk be. Haladjunk végig a szellőzőn. Hamarosan oda jutunk, ahol a bestia elszabadult. Másszunk fel a ketrec tetejére. Innen tovább a leszakadt rámpára. Kússzunk végig a szellőzőn. Másszunk fel a létrán. Vegyük fel a kártyát, és a kis medit. Nyissuk ki az ajtót, és tovább balra. Nyissuk ki az ajtót, és menjünk le. A következő teremnél a Proto-val a bestiával kell megküzdenünk. Többször is küldjük padlóra.
"Kurtis a Proto felett áll, és belevágja tőrét. A bestia megrázkódik, és végleg kileheli lelkét."
Húzzuk meg a gőznél lévő kart.
"Kurtis bemegy abba a fülkébe, ahol Larát látta utoljára. Lara számít a látogatóra, így elbújt előle. Meglepi a férfit, és hosszasan beszél vele.
Eckhardt sem alszik, ő is szövi tervét a behatolók ellen."
Aquatic Research Center - Level 29
Nyomjuk meg a gombot. A következő teremben két automata géppuska tüzel ránk, ha a célkeresztjükbe kerülünk. Balra kapaszkodjunk le. Kússzunk át az oszlop alatt. Tekerjük el a kereket.
"Kis idő után a termet gőz telíti el."
Most már nyugodtan közlekedhetünk, a fegyverek nem vesznek minket célba. Másszunk fel a csövön a fenti bejárathoz. Fussunk tovább a folyosón. Nézzük meg a monitort, a kamera mit lát. A következő folyosón lőjük ki a biztosítéktáblát. Amikor felrobban, a fegyvereket magával sodorja a törmelék. Nyissuk ki az ajtót. Másszunk fel a létrán, és tovább a folyosón. A vizes résznél irány jobbra. Itt a medence ráccsal van elválasztva a nagy többi résztől. Ugorjunk a vízbe, és ússzunk be a rácson. Húzzuk meg a kart. Forduljunk meg, ússzon előre, és fel. Másszunk ki a vízből. Vegyük fel a kis medit. Nyomjuk be az ajtónyitó gombot. Fussunk ki. Kikerültünk a központi vizes részhez. Induljunk el balra. A falnál lévő ajtón menjünk be. Nyomjuk be a gombot. A következő szobában, liftezzünk le. A terem végében váltsuk át a kapcsolót. Mostantól a gépek ismét üzemelnek. Menjünk vissza a kinti teremhez. Fussunk fel a lépcsőn a konténerhez. Húzzuk hátra a konténert a lifthez. Nyomjuk meg a gombot, erre a lift hátraviszi a konténert. Toljuk be a rács alá. Amint ez megvan, váltsuk itt át a kapcsolót.
"A darálóból a húsdarabok, belehullnak a konténerbe."
A teli konténert húzzuk hátra a lifthez. Lara erősebb lett! Liftezzük át, és toljuk a helyére. Menjünk le az első kapcsolóhoz, és fel a létrán a vezérlőbe. Menjünk ki. A folyosó végén másszunk fel a csövön, és araszoljunk teljesen balra. Épp annyi energiánk van, hogy eljussunk a folyosóra. Hívjuk át a liftet. Liftezzünk át. Lépjünk be az ajtón. Balra nyomjuk be a gombot.
"A tartály lesüllyed a vízbe. A viziszörny ott köröz a véres vízben."
Ezek után nyugodtan úszkálhatunk a vízben a szörny ránk sem fog hederíteni. Fussunk vissza, és be a bal oldali ajtón. A következő teremben lőjük le az őrt. A bejárat két oldalán kutassuk át a szekrényeket. Egy-egy lőszeres tárat találunk bennük. Itt sértetlenül megfigyelhetjük a viziszörnyet. Fussunk vissza a vízhez, és ugorjunk bele. Váltsuk át a kapcsolót. A túloldalon kinyílt a kettesszámú ajtó. Ússzunk be, és fel.
"Lara kimászik a vízből. Kivesz egy ruhát a fali tárolóból, és felveszi. Miután magára ölti, a vízszint megemelkedik."
Váltsuk át a kettesszámú kapcsolót, és ússzunk le.
"A kinti teremben kinyílt a nagy ajtó a víz alatt."
Ússzunk oda, és le.
Vault Of Trophies - Level 30
Ússzunk át a tüskéken, és kereszteződésnél fel. Vegyünk nagy levegőt. Induljunk el tovább jobbra. A kereszteződésnél fel. Vegyünk nagy levegőt. Elől a baloldalon van egy omladék. Ússzunk oda, és le. Jobbra, balra, balra, jobbra. Rúgjuk ki a falalt. Ússzunk át a résen ki a terembe. A nagy tábla alatt rúgjuk ki a falalt. Ússzunk be, és fel. Vegyünk levegőt. Ússzunk le, és nézzük meg jól a táblát. Két kardos alakot, és két betűt látunk. Itt látunk még kardos alakokat, mögöttük láncokat. A láncok segítségével tudjuk a szobrokat elmozdítani. Nem sok fantázia szükséges ahhoz, hogy kitaláljuk a két kezdőbetűs szobrot, mozgassuk középre. Keressük meg őket, és a láncok segítségével mozgassuk őket középre.
"Lara kibújik a búvárruhából."
Fussunk be a barlangba. Kerüljük el a lezuhanó követ. A szakadéknál húzzuk meg a kart. Most lapok jelennek meg. A cél átjutni a lapokon, de vigyázzunk nem mindegy melyikre ugrunk. Miután átjutottunk középre, ismét lapok jelennek meg. Hamarosan egy szobához jutunk ki. Itt találunk két csontit, de sok kárt nem tudunk bennük tenni. Húzzuk meg a kandalló melletti kapcsolót. Lara erősebb lett! Balra egy szekrény elhúzódott közben. Vegyük fel a mögötte lévő tárgyat, és fussunk a fali textilképhez. A bal oldali szobor melletti láncot húzzuk meg. A textilkép felemelkedett, így elérhetővé vált a mögötte lévő falfelület. Másszunk fel a falon, és fent araszoljunk jobbra. Másszunk fel a gerendára. Innen kapaszkodjunk át a pallóra. Kapaszkodjunk tovább teljesen középre. Amint leugrottunk, alattunk lesüllyed a rács, és a kandalló melletti egyik szekrény elhúzódik. Jussunk le, és vegyük fel az ikont a szekrény mögül. Erre a kandallóban elalszik a láng. Kússzunk be, és nyissuk ki az ajtót. A padlón másszunk le. Ússzunk végig a járaton. Ahol buborékokat látunk felfelé szállni, ott levegőt tudunk fent felvenni. Keressük meg a nagy termet, és ússzunk fel.
"Lara kimászik a vízből. Arra nem számít, hogy Eckhardt fogadja. A lány látja segítőjét már elfogták, és lelökik hozzá a padlóra. A nagy ajtó felemelkedik. Távozik a banda, de a biológust még lelökik. A pókszerű szörny megragadja a biológust, és pillanatok alatt végez vele. A két csapdába jutott személy menekül. Kurtis Larát nagy energiájával kijuttatja a csávából, de Ő kénytelen maradni."
Boaz Return- Level 31
Tehát Kurtis-szel kell megküzdenünk a szörnnyel. Ha kevés lőszerünk lenne, egy tárat fel tudunk venni a homokban. Célunk csak egyféle lehet a szörny kinyírása. Lőjük a szörny fejét. Amikor az oldalából lő minket a zöld savval, kerüljünk az oldalába, és lőjük szét az első két pikkelyét. Ha ez megvan, váltsunk célpontot (PS2 kocka gomb, PC END gomb), és lőjük szét a hátsó két pikkelyét is.
"Alternatív megoldás (OBig):
Szaladj be a balsarokba. fegyvert elő, és amikor köpi a trutyit, akkor lődd, amikor a pisztolyt is látod, máskor úgy sem lő. Így kinyiffan a jobb első páncélja. Most szintén amikor trutyizik, lődd, de közben nyomd a jobb cursort, így a másik páncélnak is annyi lesz, elfutni úgysem tudsz mellette, Ő meg nem ér el.
Utána tedd el a fegyvert, és ugorj ki mellőle. Amikor utánad jön, szaladj valamelyik oldalához, fegyvert elő, és nyomd meg az END gombot, így a hátsó páncélt veszi célba, de csak akkor lőj, amikor trutyizik. Ha nem köpköd, állj elé, és lőj a hasába 5-öt, és utána rohanj az oldalához.. A másik oldalán ugyanezt tedd. Oldalt nem ér el, így nem kell egy medipack se. Ha kinyiffant, kijön belőle egy kis Boaz, annak már elég egy sorozat és vége. Ha elfogy a lőszer, a homokos részen mindig van egy tár, és újra ott lesz, ha megint elfogyna.. Kicsit más színű ott a föld. "
"Boaz kínok között esik össze. Kurtis elindul hátat fordít a szörnynek, és távozik. Nyugalmat nem sokáig lel, mert a szörnyből egy szárnyas lény bújik elő."
Lőjük szét a szárnyast.
"A szörny a földön fekszik. Kurtis ismét elindul a barlang felé. Hamarosan életre kel a szárnyas, és felnyársalja Kurits-t. A férfi eldobja korongfegyverét, és a penge levágja a lény fejét. A férfi fogja a mellkasát, és így esik össze. Egy remek harcos végzetét látjuk beteljesedni."
The Lost Domain - Level 32
Larával induljunk el a jobb oldali barlangba. A sziklákon jussunk át a terem végében lévő karhoz. Lara erősebb lett! Ezen túl már extra nagyokat tudunk ugorni. (Előre + Sprint + Ugrás) Váltsuk át. A kivezető rács felhúzódik. Kapaszkodjunk fel a hídra. Fussunk végig. Vegyük fel a nagy medit. Fussunk ki, és tovább a jobb oldali barlanghoz. Váltsuk át a kart. A terem túlsó végében felemelkedik egy ajtó, ami 11 másodperc múlva leereszkedik. Extra ugrásokkal jussunk át a termen, és be az ajtón. A következő teremnél másszunk fel a bal oldali létrákon. Ugorjuk át a szakadékot. Itt mindenképpen mentsünk. A leejtős résznél ugorjunk fel a pallóra. Kapaszkodjunk fel, és váltsuk át a kart. Ereszkedjünk le, és ugorjunk a lépcsőkhöz. Fussunk fel a lépcsőn. Ha az előbb nem váltottuk volna át a kart, most bedarálna minket egy szerkezet.
"Az ajtót láng ossza ketté, és ez által nyílik ki."
Fussunk be az ajtón.
Eckhardt's lab - Level 33
Kerüljük el a tüskéket, és ugorjunk fel a párkányra. Innen a lenti sziklapadlóra. Fussunk tovább, és be az ajtón. Hátul vegyük fel az asztalról az átlátszó fiolát. A lépcső alatt vegyük fel a kis medit. Váltsuk át a ketrecnél lévő kart.
"A lenti rács, és a létránál lévő ajtó kinyílik."
Most két csonti jelenik meg, akiket ha akarunk belőhetünk a savas gödörbe. Másszunk fel a létrán, és fussunk hátra. A tégelybe tegyük bele a fiolát. Vegyük fel a gerendánál a kis medit. Fussunk vissza a létrához. Ugorjunk a ketrec tetejére. Másszunk le. Itt mentsünk egyet. Vegyük fel a fiolát. Erre a ketrec el kezd süllyedni. Gyorsan másszunk fel, és ketrec tetejére. Miután megállapodott a ketrec, másszunk be az itt lévő résbe. Vegyük fel a fiolát. Másszun ki, és fel a falon. Ugorjunk hátra. Ekkor jutottunk ki a gödörből. Fussunk a lépcsőhöz, és tegyük be a fiolát. Fussunk a savas tóhoz, és tegyük be az utolsó fiolát is a tartóba.
"A központi építményből fehér folyadék folyik ki, és tart a savas tó felé. Amint egyesül a két folyadék, a tó kioltódik, így úszhatóvá válik."
Ugorjunk a vízbe, és lent vegyük fel a tőrt.
"A kinti ajtó felemelkedik."
Ússzunk fel, és fussunk ki az ajtón. Csússzunk le. Nyissuk ki az ajtót. A nagy teremnél fussunk középre.
"Eckhardt beteszi az ötödik ereklyét is. Az ereklyék összeforrnak, és energiával látják el a fenti gépezetet.
Lara célba veszi a férfit, de nem találja el.
Echardt felemeli a létrát, nem hagyva kiutat a lánynak."
A férfi kintről lő minket, mi is célba vehetjük, de nincs sok értelme, mivel energiamező vesz minket körül. Feküdjünk le a földre, és várjuk meg, míg kilövöldözi magát. Nemsokára három démont idéz meg, akik befutnak középre, és energiával látják el a fenti Sötétség Angyalát. Amikor középre futnak, lőjük őket. Hamarosan Eckhardt összerogy. Ekkor fussunk közel hozzá.
"Lara belevágja a tőrét a férfi mellkasába."
Ezt ismételjük meg háromszor.
"Eckhardt az egyik oszlophoz támolyog. Lara közelít a férfi felé, és bele akarja vágni az utolsó tőrt, de ebben Karel megakadályozza.
Larát meglepi Karel viselkedése, de még jobban meglepi, amikor Eckhardt fejébe vágja a lány tőrét.
A két alak beszélget, közben a férfi több alakot is vált, és nyújtja kezét Lara felé.
Lara, és Von Croy vitatkozik. Karel lép be az ajtón. Lara nem láthatja, mivel háttal van neki, és figyelmét Von Corynak szenteli. Karel megragadja, és hátraveti. Von Croy fegyvert ránt, de ennek nem sok értelme van.
Karel megfojtja Von Croy-t. Észreveszi a lányt, és úgy állítja be a helyszínt, hogy a gyanú Larára terelődjön.
Karel a kezét nyújtja, közben bevillan neki az elmúlt események.
Ekkor ugrik be a lánynak ki is ölte meg mesterét. Miután hangot ad kételyének Karel felemelkedik, és köröz Lara felett."
Vegyük fel Eckhardt mellől Kurtis fegyverét. Az egyik oszlopnál, nyomjuk be a gombot. Erre létra ereszkedik le. Fussunk fel a létrán. Keressük meg a következő létrát, és fel. Induljunk el balra. Másszunk fel a létrán. Most is balra induljunk el. Ahol egy rámpa nyúlik be középre, ott ugorjunk a Sötétség Angyalához.
Epillógus
"Lara megkapaszkodik az alak lábába. Lábához érinti Kurtis fegyverét. Az angyal megelevenedik. Rázkódik, és fények csapódnak ki belőle. Lara elengedi a lábát, és egy kötél segítségével lejut a talajra. Fut az életéért, tudja hamarosan nagy változások, történnek.
Karel-t eltalál az egyik energiasugár. Az angyallal együtt leli halálát, a felrobbanó gépezet által.
Lara sérülten sétál középre. Felveszi Kurtis fegyverét. Pengék csapódnak ki belőle, és megremeg a lány kezébe. Csak akkor elevenedik meg, ha a tulajdonosa a közelbe van. A fegyver a barlang sötétje felé mutat. Elteszi a lány a fegyvert, és besétál a barlangba. Hamarosan elnyeli a barlang sötétje."
VÉGE |