1. A PEDAGÓGUSOK ISKOLAI VÉGZETTSÉGE, SZAKKÉPZETTSÉGE

 

 

 

Barcsik Edit

tanító, ének-zene műv.ter. , vizuális kultúra műv. ter.

napközis tanító

3-4. oszt

helyettesítő

Bársony Andrásné

tanító, művészetpedagógia műveltségi terület , Preventív és differenciáló fejlesztő ped ism. szakvizsga 

osztálytanító, fejlesztőpedagógus

3.

 

 

Bondár Enikő

olasz-magyar szakos tanár , magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár 

magyar nyelv és irodalom

08.máj

 

 

Borbélyné Megyeri Marianna

tanító, testnevelés spec.kollégium

osztálytanító, könnyített testnevelés

4.

 

 

Deák Lajosné

matematika- technika -kémia szakos tanár

matematika, technika

5-8.oszt

 

 

Dömötörné Tar Margit

magyar-orosz szakos ált.isk.tanár , magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár 433/2004 SZTE BTK

 

5-8.oszt

 

 

Dr. Halász Mátyásné

bológia-mezőgazd.ism. és gyak-földrajz szakos ált.isk. tanár, közokt. vez.

biológia, földrajz, természetismeret

5-8.oszt

 

 

Farkas Krisztina

történelem-könyvtár szakos tanár, gyógypedagógustanár

gyógypedagógia

 

 

 

Gibárszki Sándorné

műszaki tanár, közokt.vez.

technika

6-8.oszt

 

 

Győri Istvánné

tanító, magyar nyelv és irodalom műv.ter. , közokt.vez. ped.szakv.

magyar nyelv és irodalom

3.

 

 

Ivicz Ivett

tanító, német nyelv-oktató, tanító

tanító 1.oszt., német nyelv 8.oszt,

 

 

 

Ivicz Lázár

test.nev. szakos ált isk. tanár

testnevelés

5-8.oszt

 

 

Ivicz Lázárné

tanító, orosz szakkoll.

osztálytanító

4.oszt

 

 

Kissné Kócsó Andrea

tanító

osztálytanító

2.oszt.

 

 

Komár Pálné

magyar-német szakos ált.isk.tanár, közokt.vez

német nyelv

5-8.oszt

 

 

Beszerné Almási-Szabó Zsuzsanna

tanító, testnevelés és sport műv.ter., gyógypedagógus tanár

 

GYES

 

 

Kalmárné Palásti Mónika

tanító, ember és társadalom műv. ter.

napközis tanító

1.oszt

helyettesítő

Kozmáné László Zsuzsanna

tanító

 

GYES

 

 

Kővágóné Kálmán Klára

könyvtáros, történelem szakos tanár

történelem

5-8.oszt

 

 

Maróti Pál

matematika-műszaki ismeretek és gyakorlatok-fizika szakos ált isk. tanár, közoktatási vezető

matematika, fizika

5-8.oszt

 

 

Maróti Pálné

matematika-műszaki ismeretek és gyakorlatok szakos ált isk. tanár

matematika-technika

5-8.oszt

 

 

Nagyné Kern Mónika

tanító

 

GYES

 

 

Novák Éva

tanító, német nyelv-oktató tanító

napközis tanító

2.oszt

helyettesítő

Novák Lászlóné

tanító, ember- és társ. műv. ter. , Preventív és differenciáló fejlesztő ped ism. szakvizsga

osztálytanító, fejlesztőpedagógus

 

 

 

Győriné Novák Olga

német-történelem szakos tanár

német nyelv

4-8.oszt

 

 

Novákné Lucza Regina

tanító, nyelv- és beszédfejlesztő szakvizsga

osztálytanító, fejlesztőpedagógus

1.oszt

 

 

Suba Jánosné

magyar-orosz szakos ált.isk.tanár

magyar nyelv és irodalom

5-8.oszt

 

 

Szőke Éva

ének-zene -rajz szakos tanár

ének-zene, rajz

5-8.oszt

 

 

Sztakó Ildikó

magyar-könyvtár szakos tanár

iskolai könyvtár

 

 

 

Tóthné Mátyus Monika

tanító, matematika szakkoll. , pedagógiai értékelési szakértő szakvizsga

osztálytanító

3.oszt

 

 

Ürmösné Csányi Éva

tanító, népművelés spec.koll,

osztálytanító

3.oszt

 

 

 

 

 

 

  1. A NEVELŐ-OKTATÓ MUNKÁT SEGÍTŐK SZÁMA, FELADATKÖRE, ISKOLAI VÉGZETTSÉGE. SZAKKÉPZETTSÉGE

 

 

 

További foglalkoztatás az iskolában

22

 

 

 

Gazdasági vezető

1

érettségi, mérlegképes könyvelő államháztartási,

vállalkozási szak

Könyvelő

1

közgazdasági érettségi, felsőfokú pénzügyi szakügyintéző

 

Pénztáros

1

közgazdasági érettségi

 

 

Iskolatitkár

1

postaforgalmi érettségi, pénzügyi számviteli ügyintéző

 

Könyvtáros

1

könyvtáros

 

 

Karbantartó

3

 

 

 

Technikai dolgozó

6

 

 

 

Élelmezésvezető

1

érettségi,középfokú élelmezésvezető szakképzettség

 

Szakács

1

szakács-cukrász szakm

 

 

Konyhai dolgozó

6

 

 

 

 

 

 

 

 

A nevelő és oktató munkát közvetlenül segítő alkalmazottak

 

 

 

gyermek- és ifjúságvédelmi felelős

1 (félállás)

tanító

 

 

 

 

 

 

3.  A 2008. ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS EREDMÉNYEI

 

A 2008. évi kompetenciamérés eredményei alapján az iskolánk teljesítményének elemzése a következő volt:

 

 

Iskolai átlag

Országos átlag

Községek átlaga

Nagyközségek átlaga

Matematika 6. évf.

464

499

472

475

Matematika 8. évf.

461

497

473

476

Szövegértés 6. évf.

518

519

490

496

Szövegértés 8. évf.

495

508

478

482

 

 

 

8. évfolyamos országos kompetencia mérési eredmények

 

2004

2006

2007

2008

 

mat

szöveg

mat

szöveg

mat

szöveg

mat

szöveg

Iskolai átlag

446,4

488,8

491

505

455

498

461

495

Országos átlag

 

 

491

503,4

491

497

497

508

Községek átlaga

 

 

 

 

469

468

473

478

Nagyközségek átlaga

 

 

485,9

496,9

485

468

476

482

 

 

 

 

4.  A MINIMUMOT NEM VAGY ALIG TELJESÍTŐK SZÁMA, ARÁNYA ÉVFOLYAMSZINTEN 2008/2009. TANÉV VÉGÉN:

 

Évfolyam

Javítóvizsgára bukott

Osztályt ismételhet

Osztályt ismételhet szülői kérésre

1.

-

-

2*

2.

-

-

-

3.

-

-

-

4.

2

1

-

Alsó tagozat összesen

2

1

2

Évfolyam

Javítóvizsgára bukott

Osztályt ismételhet

Osztályt ismételhet

5.

4

2

 

6.

4

-

 

7.

2

-

 

8.

2

2

 

Felső tagozat összesen

12

4

 

1-8. összesen a tanulólétszám arányában

14 (4%)

5 (1,3%)

2 (0,5%)

 

 

 

5. TOVÁBBTANULÁS 2008/2009

 

 

Továbbtanulás 2008/2009

 

 

 

 

 

Osztály

Gimnázium (fő)

Szakközép (fő)

Szakiskola (fő)

Létszám

Összesen

5

30

19

54

Továbbtanulók  arányában

9%

56%

35%

 

 

 

 

Ebből: Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programban részt vevő

 

7

 

 

 

 

6. TANÓRÁN KÍVÜLI TEVÉKENYSÉGEK

 

szakkör

heti óra

évfolyam

„Kismatematikus”

1

3-4.

„Kismatematikus”

1

5-6.

„Kismatematikus”

1

7.

matematika középiskolai előkészítő

1

8.

magyar középiskolai előkészítő

1

8.

természetbarát

1

5-8.

Ha-Ho

1

5-8.

német nyelvi

1

7-8.

rajz

2

5-8.

énekkar

1,5

5-8.

sportkör

1

1-4.

sportkör

3

5-8.

tömegsport

1

3-4.

nyelvész

1

5-8.

 

 

 

7. MINDENNAPI TESTEDZÉS

 

Az iskola tanulói számára a mindennapi testedzést az alábbi foglalkozások biztosítják:

Az 1-4. évfolyamon

-          a heti 3 kötelező testnevelés óra,

-          évfolyamonként heti 1 sportköri foglalkozás,

-          a többi tanítási napon pedig a játékos, egészségfejlesztő testmozgás.

Az 5-8. évfolyamon

-          a heti 2,5 kötelező testnevelés óra,

-          az iskolai sportkör különféle sportágakban szervezett foglalkozásai,

-          a hét minden napján szervezett tömegsport foglalkozások, melyek tevékenységébe a tanulók akár egy-egy alkalomra is bekapcsolódhatnak.

A napközi otthonban

-          a játékos, egészségfejlesztő testmozgás.

 

Könnyített testnevelés szervezése

 

Művészeti iskola által szervezett néptáncoktatás alsó tagozaton, osztályonként heti 1-2 órában, modern táncoktatás heti 2 órában.

 

 

 

8. Hétvégi házi feladat, iskolai dolgozatok szabályai

 

1.      A házi feladat a tananyag feldolgozásának menetében minden olyan feladat, amelyet tanítási időn kívül – otthon, napköziben, tanulószobán – egyéni munkával végeznek el a tanulók. A házi feladat célja az ismeretek megszilárdítása, emlékezetbe vésése, valamint további gyakoroltatása, önálló feldolgozás, a következő anyag előkészítése.

A házi feladat típusai:

a) szóbeli házi feladat

·                    tartalmi összefüggések elsajátítása

·                    szabályok, fogalmak bevésése

·                    házi olvasmányok

·                    memoriterek

b) írásbeli házi feladat

·                    tankönyvi, feladatgyűjteményi feladatok megoldása

·                    tesztek

·                    házi dolgozatok

·                    másolási feladatok

·                    illusztráció készítése

·                    kiselőadásra történő felkészülés

c) gyűjtőmunka (pl. könyvtári, szemléltető eszközök, természetes anyagok, stb.)

d) kísérlet (fizikai, kémiai, biológiai változások, jelenségek megfigyelése)

 

Elvek, korlátok:

A házi feladat

·                    tartalmilag legyen összhangban az órán feldolgozott tananyaggal;

·                    mennyisége legyen arányos a tanuló terhelhetőségével és az ellenőrzésre fordítható idővel,

·                    kijelölésében a tanulók érdeklődésében, felkészültségében megmutatkozó egyéni különbségekhez való alkalmazkodás, differenciálás érvényesüljön;

·                    legyen a pedagógus által megfelelően előkészített

·                    mennyiségénél és minőségénél fokozottan figyelni kell az otthoni munka kiegészítő, ismereteket továbbfejlesztő jellegére;

·                    elkészítésére fordított összes idő ne haladja meg az alsó tagozatban a napi átlagos 1,5, felső tagozatban 2,5 órát;

·                    tényére és tartalmára terjedjen ki az ellenőrzés, értékelés.

 

 

2.      Az előírt követelmények teljesítését a nevelők az egyes szaktárgyak jellegzetességeinek megfelelően a tanulók szóbeli felelete, írásbeli munkája vagy gyakorlati tevékenysége alapján ellenőrzik.

 

A beszámoltatás módja

Tantárgy

A beszámoltatás formája, ideje

Gyakorisága/korlátai

Írásban

Magyar nyelv

Irodalom

Matematika

Német nyelv

Környezet-ismeret

Történelem

Természet-ismeret

Fizika

Biológia

Kémia

Földrajz

Ének

 

Etika

Írásbeli felelet 1 óra anyagából (10-15 perc)

Valamennyi óra

Röpdolgozat: írásbeli felelet legalább 2-3 óra anyagából 15-20 perc

A tantárgyak heti óraszámától függően legfeljebb hetente, kéthetente, havonta

Témazáró dolgozat: tanmenetben tervezett időpontokban

Osztályonként naponta legfeljebb 2 tantárgyból

Szóban

Valamennyi tantárgy

Kivétel: testnevelés, rajz, technika, médiaismeret

Szóbeli felelet 1 óra anyagából

A tantárgyak heti óraszámától függően legfeljebb hetente, kéthetente, havonta

Gyakorlati tevékenységek, produktumok

Testnevelés

Technika

Rajz

Informatika

A tantervben, tanmenetben előírt befejezett munka, bemutatott produkció, elkészült alkotás

Havonta legalább 1 értékelés

Nincs értékelés

Of.

 

 

 

A sajátos nevelési igényű tanulókat érintően a beszámoltatásnál, értékelésnél érvényesítjük a sajátos pedagógiai eljárásokat.

 

 

 

 

8. TANULÓLÉTSZÁM ALAKULÁSA A 2008/2009. TANÉVBEN (OKT. 1-JEI STATISZTIKA ALAPJÁN)

 

 

Évfolyam

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

 

Osztályok száma

2

2

3

2

1

2

3

2

17

Évfolyam létszáma

54

42

56

41

22

49

60

56

380