Barcsik Edit |
tanító, ének-zene műv.ter. , vizuális kultúra műv. ter. |
napközis tanító |
3-4. oszt |
helyettesítő |
|
Bársony Andrásné |
tanító, művészetpedagógia műveltségi terület , Preventív és differenciáló fejlesztő ped ism. szakvizsga |
osztálytanító, fejlesztőpedagógus |
3. |
|
|
Bondár Enikő |
olasz-magyar szakos tanár , magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár |
magyar nyelv és irodalom |
08.máj |
|
|
Borbélyné Megyeri Marianna |
tanító, testnevelés spec.kollégium |
osztálytanító, könnyített testnevelés |
4. |
|
|
Deák Lajosné |
matematika- technika -kémia szakos tanár |
matematika, technika |
5-8.oszt |
|
|
Dömötörné Tar Margit |
magyar-orosz szakos ált.isk.tanár , magyar nyelv és irodalom szakos bölcsész és tanár 433/2004 SZTE BTK |
|
5-8.oszt |
|
|
Dr. Halász Mátyásné |
bológia-mezőgazd.ism. és gyak-földrajz szakos ált.isk. tanár, közokt. vez. |
biológia, földrajz, természetismeret |
5-8.oszt |
|
|
Farkas Krisztina |
történelem-könyvtár szakos tanár, gyógypedagógustanár |
gyógypedagógia |
|
|
|
Gibárszki Sándorné |
műszaki tanár, közokt.vez. |
technika |
6-8.oszt |
|
|
Győri Istvánné |
tanító, magyar nyelv és irodalom műv.ter. , közokt.vez. ped.szakv. |
magyar nyelv és irodalom |
3. |
|
|
Ivicz Ivett |
tanító, német nyelv-oktató, tanító |
tanító 1.oszt.,
német nyelv 8.oszt, |
|
|
|
Ivicz Lázár |
test.nev. szakos ált isk. tanár |
testnevelés |
5-8.oszt |
|
|
Ivicz Lázárné |
tanító, orosz szakkoll. |
osztálytanító |
4.oszt |
|
|
Kissné Kócsó Andrea |
tanító |
osztálytanító |
2.oszt. |
|
|
Komár Pálné |
magyar-német szakos ált.isk.tanár, közokt.vez |
német nyelv |
5-8.oszt |
|
|
Beszerné Almási-Szabó Zsuzsanna |
tanító, testnevelés és sport műv.ter., gyógypedagógus tanár |
|
GYES |
|
|
Kalmárné Palásti Mónika |
tanító, ember és társadalom műv. ter. |
napközis tanító |
1.oszt |
helyettesítő |
|
Kozmáné László Zsuzsanna |
tanító |
|
GYES |
|
|
Kővágóné Kálmán Klára |
könyvtáros, történelem szakos tanár |
történelem |
5-8.oszt |
|
|
Maróti Pál |
matematika-műszaki ismeretek és gyakorlatok-fizika szakos ált isk. tanár, közoktatási vezető |
matematika, fizika |
5-8.oszt |
|
|
Maróti Pálné |
matematika-műszaki ismeretek és gyakorlatok szakos ált isk. tanár |
matematika-technika |
5-8.oszt |
|
|
Nagyné Kern Mónika |
tanító |
|
GYES |
|
|
Novák Éva |
tanító, német nyelv-oktató tanító |
napközis tanító |
2.oszt |
helyettesítő |
|
Novák Lászlóné |
tanító, ember- és társ. műv. ter. , Preventív és differenciáló fejlesztő ped ism. szakvizsga |
osztálytanító, fejlesztőpedagógus |
|
|
|
Győriné Novák Olga |
német-történelem szakos tanár |
német nyelv |
4-8.oszt |
|
|
Novákné Lucza Regina |
tanító, nyelv- és beszédfejlesztő szakvizsga |
osztálytanító, fejlesztőpedagógus |
1.oszt |
|
|
Suba Jánosné |
magyar-orosz szakos ált.isk.tanár |
magyar nyelv és irodalom |
5-8.oszt |
|
|
Szőke Éva |
ének-zene -rajz szakos tanár |
ének-zene, rajz |
5-8.oszt |
|
|
Sztakó Ildikó |
magyar-könyvtár szakos tanár |
iskolai könyvtár |
|
|
|
Tóthné Mátyus Monika |
tanító, matematika szakkoll. , pedagógiai értékelési szakértő szakvizsga |
osztálytanító |
3.oszt |
|
|
Ürmösné Csányi Éva |
tanító, népművelés spec.koll, |
osztálytanító |
3.oszt |
|
|
További foglalkoztatás az iskolában |
22 |
|
|
|
Gazdasági vezető |
1 |
érettségi, mérlegképes könyvelő államháztartási, vállalkozási szak |
||
Könyvelő |
1 |
közgazdasági érettségi, felsőfokú pénzügyi szakügyintéző |
|
|
Pénztáros |
1 |
közgazdasági érettségi |
|
|
Iskolatitkár |
1 |
postaforgalmi érettségi, pénzügyi számviteli ügyintéző |
|
|
Könyvtáros |
1 |
könyvtáros |
|
|
Karbantartó |
3 |
|
|
|
Technikai dolgozó |
6 |
|
|
|
Élelmezésvezető |
1 |
érettségi,középfokú élelmezésvezető szakképzettség |
|
|
Szakács |
1 |
szakács-cukrász szakm |
|
|
Konyhai dolgozó |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
gyermek- és ifjúságvédelmi felelős |
1 (félállás) |
tanító |
|
|
3. A 2008. ÉVI KOMPETENCIAMÉRÉS
EREDMÉNYEI
A 2008. évi kompetenciamérés eredményei alapján az iskolánk teljesítményének elemzése a következő volt:
|
Iskolai átlag |
Országos átlag |
Községek átlaga |
Nagyközségek átlaga |
Matematika 6. évf. |
464 |
499 |
472 |
475 |
Matematika 8. évf. |
461 |
497 |
473 |
476 |
Szövegértés 6. évf. |
518 |
519 |
490 |
496 |
Szövegértés 8. évf. |
495 |
508 |
478 |
482 |
8. évfolyamos országos kompetencia
mérési eredmények |
||||||||
|
2004 |
2006 |
2007 |
2008 |
||||
|
mat |
szöveg |
mat |
szöveg |
mat |
szöveg |
mat |
szöveg |
Iskolai átlag |
446,4 |
488,8 |
491 |
505 |
455 |
498 |
461 |
495 |
Országos átlag |
|
|
491 |
503,4 |
491 |
497 |
497 |
508 |
Községek átlaga |
|
|
|
|
469 |
468 |
473 |
478 |
Nagyközségek átlaga |
|
|
485,9 |
496,9 |
485 |
468 |
476 |
482 |
4. A
MINIMUMOT NEM VAGY ALIG TELJESÍTŐK SZÁMA, ARÁNYA ÉVFOLYAMSZINTEN 2008/2009.
TANÉV VÉGÉN:
Évfolyam |
Javítóvizsgára bukott |
Osztályt ismételhet |
Osztályt ismételhet szülői kérésre |
1. |
- |
- |
2* |
2. |
- |
- |
- |
3. |
- |
- |
- |
4. |
2 |
1 |
- |
Alsó tagozat
összesen |
2 |
1 |
2 |
Évfolyam |
Javítóvizsgára bukott |
Osztályt ismételhet |
Osztályt ismételhet |
5. |
4 |
2 |
|
6. |
4 |
- |
|
7. |
2 |
- |
|
8. |
2 |
2 |
|
Felső tagozat
összesen |
12 |
4 |
|
1-8. összesen a tanulólétszám arányában |
14 (4%) |
5 (1,3%) |
2 (0,5%) |
5. TOVÁBBTANULÁS 2008/2009
Továbbtanulás 2008/2009 |
||||
|
|
|
|
|
Osztály |
Gimnázium (fő) |
Szakközép (fő) |
Szakiskola (fő) |
Létszám |
Összesen |
5 |
30 |
19 |
54 |
Továbbtanulók arányában |
9% |
56% |
35% |
|
|
|
|
Ebből: Arany János Kollégiumi-Szakiskolai Programban részt vevő 7 |
|
6. TANÓRÁN KÍVÜLI TEVÉKENYSÉGEK
szakkör |
heti óra |
évfolyam |
„Kismatematikus” |
1 |
3-4. |
„Kismatematikus” |
1 |
5-6. |
„Kismatematikus” |
1 |
7. |
matematika középiskolai előkészítő |
1 |
8. |
magyar középiskolai előkészítő |
1 |
8. |
természetbarát |
1 |
5-8. |
„Ha-Ho” |
1 |
5-8. |
német nyelvi |
1 |
7-8. |
rajz |
2 |
5-8. |
énekkar |
1,5 |
5-8. |
sportkör |
1 |
1-4. |
sportkör |
3 |
5-8. |
tömegsport |
1 |
3-4. |
nyelvész |
1 |
5-8. |
7. MINDENNAPI TESTEDZÉS
Az iskola tanulói számára a mindennapi testedzést az alábbi foglalkozások biztosítják:
Az 1-4. évfolyamon
- a heti 3 kötelező testnevelés óra,
- évfolyamonként heti 1 sportköri foglalkozás,
- a többi tanítási napon pedig a játékos, egészségfejlesztő testmozgás.
Az 5-8. évfolyamon
- a heti 2,5 kötelező testnevelés óra,
- az iskolai sportkör különféle sportágakban szervezett foglalkozásai,
- a hét minden napján szervezett tömegsport foglalkozások, melyek tevékenységébe a tanulók akár egy-egy alkalomra is bekapcsolódhatnak.
A napközi otthonban
- a játékos, egészségfejlesztő testmozgás.
Könnyített testnevelés szervezése
Művészeti iskola által szervezett néptáncoktatás alsó tagozaton, osztályonként heti 1-2 órában, modern táncoktatás heti 2 órában.
1.
A házi feladat a
tananyag feldolgozásának menetében minden olyan feladat, amelyet tanítási időn
kívül – otthon, napköziben, tanulószobán – egyéni munkával végeznek el a
tanulók. A házi feladat célja az ismeretek megszilárdítása, emlékezetbe vésése,
valamint további gyakoroltatása, önálló feldolgozás, a következő anyag
előkészítése.
A házi
feladat típusai:
a) szóbeli házi feladat
·
tartalmi
összefüggések elsajátítása
·
szabályok,
fogalmak bevésése
·
házi olvasmányok
·
memoriterek
b) írásbeli házi feladat
·
tankönyvi, feladatgyűjteményi
feladatok megoldása
·
tesztek
·
házi dolgozatok
·
másolási
feladatok
·
illusztráció
készítése
·
kiselőadásra
történő felkészülés
c) gyűjtőmunka (pl. könyvtári,
szemléltető eszközök, természetes anyagok, stb.)
d) kísérlet (fizikai, kémiai,
biológiai változások, jelenségek megfigyelése)
Elvek, korlátok:
A házi feladat
·
tartalmilag
legyen összhangban az órán feldolgozott tananyaggal;
·
mennyisége legyen
arányos a tanuló terhelhetőségével és az ellenőrzésre fordítható idővel,
·
kijelölésében a
tanulók érdeklődésében, felkészültségében megmutatkozó egyéni különbségekhez
való alkalmazkodás, differenciálás érvényesüljön;
·
legyen a
pedagógus által megfelelően előkészített
·
mennyiségénél és
minőségénél fokozottan figyelni kell az otthoni munka kiegészítő, ismereteket
továbbfejlesztő jellegére;
·
elkészítésére
fordított összes idő ne haladja meg az alsó tagozatban a napi átlagos 1,5,
felső tagozatban 2,5 órát;
·
tényére és
tartalmára terjedjen ki az ellenőrzés, értékelés.
2. Az előírt követelmények teljesítését a nevelők az egyes szaktárgyak jellegzetességeinek megfelelően a tanulók szóbeli felelete, írásbeli munkája vagy gyakorlati tevékenysége alapján ellenőrzik.
A beszámoltatás módja |
Tantárgy |
A beszámoltatás formája, ideje |
Gyakorisága/korlátai |
Írásban |
Magyar nyelv Irodalom Matematika Német nyelv Környezet-ismeret Történelem Természet-ismeret Fizika Biológia Kémia Földrajz Ének Etika |
Írásbeli felelet 1 óra anyagából (10-15 perc) |
Valamennyi óra |
Röpdolgozat: írásbeli felelet legalább 2-3 óra anyagából 15-20 perc |
A tantárgyak heti óraszámától függően legfeljebb hetente, kéthetente, havonta |
||
Témazáró dolgozat: tanmenetben tervezett időpontokban |
Osztályonként naponta legfeljebb 2 tantárgyból |
||
Szóban |
Valamennyi tantárgy Kivétel: testnevelés, rajz, technika, médiaismeret |
Szóbeli felelet 1 óra anyagából |
A tantárgyak heti óraszámától függően legfeljebb hetente, kéthetente, havonta |
Gyakorlati tevékenységek, produktumok |
Testnevelés Technika Rajz Informatika |
A tantervben, tanmenetben előírt befejezett munka, bemutatott produkció, elkészült alkotás |
Havonta legalább 1 értékelés |
Nincs értékelés |
Of. |
|
|
A sajátos nevelési igényű tanulókat érintően a beszámoltatásnál, értékelésnél érvényesítjük a sajátos pedagógiai eljárásokat.
8. TANULÓLÉTSZÁM
ALAKULÁSA A 2008/2009. TANÉVBEN (OKT. 1-JEI
STATISZTIKA ALAPJÁN)
Évfolyam |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
|
Osztályok száma |
2 |
2 |
3 |
2 |
1 |
2 |
3 |
2 |
17 |
Évfolyam létszáma |
54 |
42 |
56 |
41 |
22 |
49 |
60 |
56 |
380 |