Mottó: E Földön a Szeretetnek a
megélhető legmagasabb fokozata olyan viszonyulás mindenhez és
mindenkihez, amelyben önzetlenül segítem és hagyom, hogy az a másik
élve szabad-akaratával, mindenben egészen ki-, aztán beteljesíthesse
önmagát, saját egyedi önvalóját. Mindez, persze, önmagamra is
vonatkozik. *******************
Ma
már oly sokat beszélnek és írnak mindenfelé a Szeretetről, hogy
teljesen elcsépeltté válik e fogalom. Meghatározni még senki sem tudta
mibenlétét, legfeljebb csak 'tulajdonságairól' lehet itt-ott
informálódni. A különböző ősi írások is csak azt írják le, hogy miért
fontos a Szeretet, és hogy milyen, ill. milyen nem a Szeretettel teljes
viselkedés. Arról lehet még olvasni, hogy hogyan kell Szeretni
embertársainkat ("… mint önmagad!" és máshol: "… mint én szerettelek
titeket!" /Biblia/). Arról azonban még sehol sem találtam semmit se,
hogy mi is maga a SZERETET… Milyen állapot az, mit érez, mit tud, és
mit él át az ember – vagy bármely lény – aki Szeretetben él… Vizsgáljuk meg most ezt a
kérdést! Ahányféle létállapotban létezhet Teremtmény, annyiféle
mértékben tudatosulhat és nyilvánulhat meg a Teremtményekben a
Szeretet. Ez a Szeretet a tökéletes megismerés, tudás és tapasztalat is
egyben, vagyis megélt szolgálat, azaz Isten önkéntes és feltételek
nélküli 'szolgáltatása' a Teremtménye felé, mert az Istennek a
Szeretete az, ami a Mindenséget – mindent, még a
káoszt is, és az 'Ördögöt' is! – Létben tartja! Azaz: Isten
ugyanúgy Szereti az Ördögöt is, mint az Angyalokat!
A SZERETET /az AGAPÉ/ A
TEREMTÉSRE VALÓ KÉSZSÉG, ÉS AZ EHHEZ SZÜKSÉGES TUDÁS,
AZAZ A BÖLCSESSÉG, ÉS A MINDEZEKET LÉTBENTARTÓ
ENERGIA ÖSSZESSÉGE!
– vagyis: Minden, Mindenekben…
Ami sajnos még mindig sok ember számára 'a
szeretet', az csaknem mindig szigorú feltételekhez kötött szerződés,
mert mindig feltételezi a viszonzást! Ez a szeretet semmibe veszi a
társa – és önmaga –
emberi fejlődésének szükségszerű lépcsőfokait, egyéniségét, s így az
egész emberen erőszakot vesz ragaszkodásával, elvárásaival,
megkötéseivel.
Vizsgáljuk meg,
mi is a különbség a Szeretet, és a szerelem között az ember
vonatkozásában! A Szeretet önzetlen, mindenki felé áradó, és a másik
igazi érdekeit veszi figyelembe. A szerelem pedig adok, de kapok is!
Azaz szeretlek, de elvárom érte, hogy viszontszeress, (és csakis
kizárólag engem!) persze az ágyban is! Tehát jó ugyan neked, de nekem
is! Vagyis a szerelem csak látszólag önzetlen, és sohasem egyenlő a
Szeretettel! A szerelem, mint lelki érzelem is, legfeljebb csak része
lehet a Szeretetnek. Az átlagos szerelem önző, mert elsősorban a saját
beteljesülését keresi, azaz a szerelmes ember mindent érdekből, – 'állítólag' szerelme érdekében –
valójában a viszonzás érdekében tesz. Ezzel szemben: „a Szeretet
mindent elfedez, ... hosszútűrő,
és kegyes. Nem keresi a maga hasznát, nem rója fel a gonoszt” /Biblia: I.Kor. 13./ azaz
feltétel nélküli. Ez azt jelenti: Szeretlek, – mert
– Szeretlek! Bármit is adsz viszonzásul, és
bármilyen is vagy, és nem csak azért, mert –
bármiben is – a társam vagy. Így lehet
megérteni, hogy Isten = Szeretet! – azaz teljes és
önkéntes önátadás! Ezt jelenti e szó: Agapé! Ez az, amit 'Tett' Isten a
Teremtés aktusában Velünk… Önmagát adta, hiszen Őmagából
lettünk és vagyunk! Ennek torzképe az emberi szerelem, amit itt az
emberek között leggyakrabban megtalálhatunk –
Szeretlek, ha Te is Szeretsz! –íme az adok-kapok
játszma! Isten azonban feltétel és személyválogatás nélkül Szeret,
hiszen Létben tart akkor is, mikor mi elfordulunk Tőle, sőt akkor is,
ha mi nem Szeretjük Őt. Gyakran egymást
'Istenítjük' a szerelemben! Mégis Isten a
teljes ’Egy’-gyé válás igényével –azaz
szerelemmel is! – Szeret mindenkit, csak mi
fordulunk el Tőle! Azonban sem Istentől, sem egymástól se a Szeretetet,
se a szerelmet sem elvárni, sem kikényszeríteni nem lehet, de főként
nem lehet kierőszakolni! Senki nem mondhatja társának: –
Ezért meg ezért –bármiért!–
köteles vagy engem Szeretni! A Szeretet és a szerelem is csak önként
adható! Aki pedig nem képes a Teljes Egységre, akit még bármiféle érdek
vagy érzelem köt, az nem ismerheti ezt, és csak egyféle 'egyesülést'
ismer. Aki minden Egységben, Szeretetben csak a testiséget látja, az
nem ismeri sem a lélekszerelem érzését, sem a 'Társ' megbecsülésének,
sem az Eggyé válásnak az élményét, sem a Tiszta, az Önzetlen Szeretet
mibenlétét. Ha azonban a Teremtmény felnő a Tiszta Szeretet megélésére,
akkor belátja, hogy az a szerelem, amit az átlag földi ember annak él
meg, az, mint érzés, mint érték, csak csekély része, részlete lehet az
Igaz Szeretet élményének. A Szeretet felméri az ember valódi érdekét,
ezért hagyja saját útján haladni az egyént. A vak szerelem pedig nem
veszi észre, hogy ragaszkodásával társa és Isten közé áll! Pedig ha a
Teremtmény ezt az önzést még itt, az anyagi világban megszünteti,
elmúlik a ’Két’-ség, és az Én felébred, így létre jöhet az ’Egy’-ség...! Azonban soha nem szabad elfelejteni
azt, hogy nem az a fontos, hogy engem Szeressenek, hanem az, hogy én
képes és alkalmas legyek mindenkor Szeretni Mindeneket! Mégis, ha
tudod, érzed, hogy viszont-Szeretnek,
akkor még a ’szenvedély-szenvedése’ is – lévén
szó szerelemről – örömmé, békévé, boldogsággá
válik... Így az is igaz, hogy a helyes értékítéleten alapuló józan
belátás le tudja győzni az érzelmi viharokat, és át tudja alakítani a
Szeretet-hiányos érzelmeket is Szeretetté.
Ezek tükrében vizsgáljuk meg, milyen ’alapelemekből’ áll
’A’ Szeretet :
1.
Testi:
2.
Lelki:
emberi szerelem
3.
Szellemi:
Isteni
4.
Családi:
Szeretet,
5.
Baráti:
emberi Szeretet
azaz:
6.
Ön-:
AGAPE
7.
Krisztusi:
Hétféle rezgéstartománya van a
Szeretetnek, – akár a számunkra látható Fénynek – ezek összessége az Agapé.
1. Testi szerelem:
A Szeretet egyik eleme. Isten Önmagát
Nyilvánította Meg a Teremtés aktusában. Így lett a Meg Nem Nyilvánultból Megnyilvánult
Isten, azaz a Fiú. Emberi vonatkozása ennek a 'szexus' amit a
fajfenntartási ösztön gerjeszt. Ez is, mint minden fokozat, csak akkor
teljesedik be, válik Valósággá igazán, ha kölcsönös. Különben csak
vágyakozás marad, vagy erőszakká válik. Alapvető emberi vonatkozása a
birtoklási vágy kiélése.
Mottó: Szeretlek - mert enyém vagy!
2. Lelki ’szer’-elem:
A kölcsönös testi vágy okozta érzelem – 'érosz' – a lélek vágyakozása
a másik fél után. Itt azért szeretjük egymást, mert ilyen vagy olyan a
másik – legalábbis úgy véljük! –
vagy azért, mert egymásra vetítjük ideáljainkat.
Legtöbbször itt téved az ember. Olyan
tulajdonságokat, képességeket is rávetít, belelát társába, amik abban
nincsenek meg. Csak egynéhány van azokból, amiket ő ideálisnak gondol.
Így kialakul a ’rózsaszín köd’ szeme előtt,
de el is oszlik a szerelemmel együtt, amikor a ’hiányokkal’
szembesül!
Mottó: Szeretlek –
mert megfelelsz nekem!
3. Szellemi vagy duális ’szer’-elem:
A 'két-féleségnek' az 'Egy-ségre'
való törekvésvágya, esetleg megélése. Itt már azért szeretjük egymást,
mert úgy érezzük, esetleg tapasztaljuk, hogy teljesen kiegészítjük
egymást, minden téren. A testiekben, az érzelmeinkben, a
gondolatainkban, minden téren egyaránt. Felmerülhet az is, hogy Lényünk
egészének, a Szellemi Valóságunknak másik nemű felei vagyunk. Ám
tévedni itt is könnyű!
Mottó: Szeretlek – mert kiegészítesz!
4. Családon belüli Szeretet:
Itt sokszor csak az Anyai Szeretet a
szembetűnő, mert itt a leggyakoribb az önfeláldozó, feltétel nélküli
Szeretet, amit a Teremtő Istenben ismerhetünk meg a maga teljességében
igazán. Istennek minden teremtménye az Ő családja.
– szülő-
gyermek viszonylatban a felelősségérzet és az 'én részem vagy' érzet
okozta Szeretetérzésben,
– a gyermek- szülő viszonylatban a hála és a
megfelelési vágyban,
– a
testvér -testvér viszonylatban az azonos
vagy hasonló külső-belső környezet és neveltetés hatására kialakuló
együttműködési vágyban nyilvánul meg.
Mottó: Szeretlek – mert hozzám tartozol!
5. Baráti, embertársi, felebaráti
Szeretet a Filia:
A kölcsönös egyenrangúság felismeréséből
fakadó összetartozás Szeretetérzése. Itt már felismerjük, hogy a másik
is ugyanolyan ember, mint mi, és túllépve a páros és csoportos
(társasági, nemzeti, stb.) kereteken, felis-merhetjük,
hogy mindannyian ugyanolyan emberek vagyunk.
Mottók: Szeretlek – mert Te is ember vagy!
Szeretjük egymást, mert emberek vagyunk!
6. Ön-Szeretet:
Mindannyian tükrei vagyunk egymásnak, így a
másikat magunkban, és magunkat a másikban fedezzük fel, azaz tetteink
egymásra gyakorolt hatását szemlélhetjük, ami Helyén Való Tettekre
sarkall. A helyes önszeretet nem csak abból áll, hogy tudatosan nem
teszek kárt önmagamnak – sem a testemnek, sem a
lelkemnek –, mert becsülöm magam ennyire. A
helyes önszeretet akkor teljesedik be, amikor az egyén képes felismerni
és Szeretni önmagát a másikban is, és a másikat is önmagában, mint
Isten részét, ám mégsem képzeli önmagát Isten Teljességének
Mottók:
Szeretlek, hiszen te is én vagy!
Szeretjük egymást
egymásban és önmagunkban!
7. Krisztusi Szeretet:
Ha felismerjük, hogy minden és mindannyian
Isten részei vagyunk, akkor a Mindenben és a Mindenkiben egyaránt
megnyilvánuló Istent Szeretjük önmagunkban, minden emberben és a világ
minden részletében és összességében egyaránt. Itt már eltűnnek a
korlátok, a feltételek és az indokok. Ez a Szeretet tehát önzetlen, és
soha el nem fogy.
Mottók: Szeretlek, mert Te is Isten része
vagy!
Szeretjük egymásban a
Mindenekben Megnyilvánuló
Istent!
AGAPÉ:
Teljes, önkéntes és feltétel nélküli önátadás.
A hét fokozat összessége ez, mint a 7 szín
összessége a fehér fény. A Szeretet teljessége, az Agapé nem más, mint
maga Isten, és mivel mi az Ő részei vagyunk, így minden más is, hiszen
az indulataink, a gondolataink,
az érzéseink, érzelmeink, a tetteink a mi teremtéseink, és ezeknek
besűrűsödései a Szférák, és persze ezek anyagai is. Ezért igaz, hogy
maga az Isten minden Mindenekben.
Mottók:
Szeretlek, mert Szeretlek... és
kész!
Szeretjük egymást, mert mindannyian A SZERETET vagyunk.
Mit jelent mindez, az
ember-ember viszonylatban?
Együtt egymásért, vállvetve, érdekek,
elvárások és kor-látok nélkül, őszintén,
azaz Teljesen átengedjük önma-gunk,
mindenünk, minden lehetőségünk és tehetségünk Neked, Mindenkinek és
Mindeneknek! Nem csak Istennek, vagy egy kiválasztott, esetleg
istenített személynek... Ettől a gondolattól
nem szabad megijedni! Ettől nem fog megszűnni személyiségünk, sem
szétfolyni. Ugyanis amennyit képes az ember továbbadni, legyen az
Szeretet, pénz vagy bármi, annyit, és csak annyit képes befogadni! Az
Isten bősége pedig végtelen és Rajta kívül nem Létezik semmi! Tehát
MINDEN Isten része. Nyilvánvaló azonban, hogy e folyamat kezdetén az
ember csak annyit képes adni, amennyiről úgy tudja, hogy van neki. Ám
ha már mind odaadta, a Végtelen Forrás Bőségéből megkap mindent, és úgy
érzi, tudja, hogy egyre több mindene van, így egyre több mindent képes
továbbadni. Az is nyilvánvaló, hogy ez az állapot is csak akkor
teljesedhet ki, ha jelen van a kölcsönösség. Ez legkönnyebben az ember
- Isten viszonylatban valósítható meg, hiszen Isten a Teremtésben
Önmagát adta. Így ha az ember mindenét, azaz önmagát adja Istennek,
vagy a Mindenségben mindenütt Jelen Való Istennek, akkor tulajdonképpen
önmagának adja önmagát. Tehát minden elkülönülés, önzés értelmetlen,
mert ezzel önmagunktól különítjük el önmagunkat. Itt válik érthetővé a
Krisztusi ajánlás: „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!” Talán a
'mint' szócska helyett lehetne itt: 'AZAZ'!
A Szeretetnek elég önmaga, és ennek mértéke a
Teljesség. A Szeretet nem köti magát feltételekhez, nem szorítja
magát korlátok közé. Emberi korlátjainkat
tévhiteink, és a Tudatos-Tudat hiánya,
azaz a Bölcsesség hiánya okozza.
Hiszen, amíg önmagam Teljességénél kevesebbet
adok, – és ez az önzés: megtartom magamnak! – addig befogadni is csak kevesebbet bírok.
Amíg az ember nem
kész az Agapé megélésére, amíg a Szeretet mindegyik lépcsőjét át nem
élte, amíg ezeket az állapotokat meg és fel
nem ismerte, addig előfordulhat, hogy a Szeretet különböző lépcsőfokait
különböző társakkal éli meg. Akár több fokozatot, több társsal
egyszerre. Amikor ezeket egyesíteni képes, akkor már minden társsal
képes megélni a Szeretet Teljességét. Ekkor az egyén már nem csak
önmagából adja önmagát, hanem a Teljességet képes átáramoltatni
önmagán, önmagával együtt, hiszen önmaga is állandó változásban,
áramlásban lesz, nem ’csontosodik’,
sűrűsödik bele az anyagba, és egyik szférába sem! Szerencsés ember az,
aki olyan társat talál, akivel kölcsönösen megélheti a Szeretet
Teljességét. Ám ez lehetséges mindenki számára! Előbb- utóbb mindenki
megtalálja ehhez a Társát. A Szeretet különböző fokozatai, 'minőségei'
persze a legkülönbözőbb arányokban keveredhetnek az egyénben, amíg az
nem képes a Teljesség megélésére. Így a legkülönbözőbb torzulások
jöhetnek létre. Pl.: Istenként szerethetjük egyik embertársunkat, vagy
szerelmünket, Istenítve őt. Vagy családtagot is lehet szeretni lelki
szerelemmel, stb. Minden hasonló torzulás azonban könnyen felismerhető
és kijavítható itt, az általános emberi viszonyok között is. Az Isten
Szeretetének egységessége mutatkozik meg abban, hogy bármely
fokozatából közvetlenül is el lehet jutni a Szeretet Teljességébe, ha
azt az adott fokozatot tisztán és Tudatos-Tudattal
– Bölcsességgel – műveljük, vagyis eljutunk az Én-uralomig, ahol az ÉN
képes minden lehetséges képességét felismerni és használni, minden
szinten. Ha tehát önzetlenül tudunk viszont-Szeretni
valakit, akkor a szerelem ragacsos ragaszkodása, birtokolni vágyása
képes a lélek szabad szárnyalásává,
lelki beteljesüléssé, igazi Boldogsággá – végül
majd Agapévá – válni. Mert mi is a
Boldogság...? Azok a tettek, amelyek az
embert kiszakítják a tér és az idő fogságából, amik felülemelik
mindenen, ami élete nyűgéhez köti lelkét, – azaz közelebb viszik lelkét
a Teremtőjéhez – azok adnak Boldogságot. Másként fogalmazva: ha képesek
vagyunk a szerelmet nem csak testi, és nem is csak lelki vonatkozásban
megélni, hanem az embernek mindhárom megnyilvánulási szintjén,
/test-lélek-szellem/ az összes energia-központunkon át egyszerre válunk
képessé megélni, – főleg, ha ez kölcsönössé lesz a férfi-nő
kapcsolatban – csak ekkor mondhatjuk 'Teljes'-nek
élményünket! Ekkor lesz "kis halál" azaz 'Eggyé' válás, a közösen,
egyszerre átélt orgazmus. Ezért is élik meg kevesen ezt az élményt!
Hiszen így teljesen 'átjárhatóvá' válik 'Én'-ünk,
az ego pedig ettől fél legjobban. Attól
félünk, hogy nem válik kölcsönössé a dolog, és kiszolgáltatottá válunk
a társunk számára. Ezzel a félelemmel legtöbbször ki is zárjuk a
kölcsönösség kialakulását, hisz mesterkéltté válik az egész. Vagyis
minden tett, cselekmény, történés, ami nem előre megfontolt, nem
mesterkélt, ami legbensőbb Lényünk önkénytelen cselekedete, az, amit
itt e Földön Boldogságnak nevezhetünk. Ezért igaz az, hogy a szerelmes
ember 'rózsaszínben – szeretetben – látja a világot'! Bár csak ekkor
látja helyesen, hiszen ekkor tompul a "racionális", az
'agyon-kontrollált' ego-alakította
világszemlélet! Ezért boldog az ember, ha Szeret, ha meditál, – azaz
Istent szereti – ugyanis ekkor képes minden közvetlen testi vágytól és
cselekménytől mentesen tisztának megmaradni. Ezzel szemben a szerelem
mindig felborítja az egyén egyensúlyát, békéjét, mert a lélekben, – és
a beteljesüléssel a testben is – idegen fluidokat, én-idegen erőket
enged magába. Ha pedig saját
érzelmeinket elfojtjuk, akkor vagy testi, fizikai vagy
lelki, pszichikai zavarokat idézünk elő – pl.: a harag elfojtásával
magas vérnyomást, a szerelem érzelmének elnyomásával gondolkodási
képességünk tompaságát idézhetjük elő. Mégis, ha két lélek között
létrejön a tiszta Szeretet, a tiszta egybeolvadás, akkor maga a
szerelem már elveszti túl hangsúlyozott szerepét. Amikor az érett
szerelemben már nem a vágyak, az érzelmek tombolnak, amikor már
félretolja a rózsaszínködös vágyak világát az ember, sőt a lángoló
érzelmek tüze is átalakul, és nem marad csak a Szeretet tiszta és
mindig izzó zsarátnoka, akkor az ember egyszer csak megtorpan... Amikor a társában az ember már nem csak az
embert, hanem annak viszontszerető lelkét is meglátja, sőt megérzi az
általa megnyilatkozó Isten valóságát is, akkor szokatlan módon lesz ’éhes’ a lélek. Ekkor egy izzó szenvedéssel és
Szeretettel teljes vágyakozás bontakozik ki, amitől minden, ami 'csak'
Földi, 'szenvedéssé' válik... mert belátja a lélek, hogy ez az egész világ sem
tudja 'kielégíteni', hiszen nem elég ekkor már semmi, ami mulandó, és
senki ember nem elég, egyedül csak Isten !!! Itt az ember érzi és
belátja, hogy nincs az EGY-ség
állapotában, hogy már 'du-ál’-is, azaz
kettészakadt Lény. Ezért KÉT-ségbe is van
esve mindenki, aki már felfedezte önmagában a ’másikfél’
hiányát! Az EGY-séget, a Harmóniát
keressük tehát mindenben és mindenkiben. Ezért házasodunk, ezért vannak
a párkapcsolatok legkülönbözőbb formái, amiket persze a fajfenntartás
ösztöne is segít. A kettéválás előtt is volt egy szakadás, elválás.
'Elváltunk' Istentől, a Teremtőnktől! Ebben a folyamatban lett az EGY-ségben Létező ÉN-ből
önálló, elkülönült 'ego'! EGY-ségből 'ÖN-álló'-ság!
Ez ismétlődött az 'ÖN-álló'-ság
kettészakadásánál, és ez nem más, mint a 'DU-ÁL'-felek
szétválása / (DU = kettős) + (ÁL = álság)= KÉT-ségbe
esett hamis állapot/. Ebben a KÉT-ségbe
esett, hamis állapotban, amikor állapotunkat felismerjük, természetes,
hogy mindenkiben a minket kiegészíteni képes "másik-felet" keressük.. Önmagunk 'másik-felét'! Hogy meg is találjuk,
ahhoz arra kell törekedni, hogy együtt, egymásért teremtsünk, és ne azt
nézze egyikünk se, hogy mit nyerhet a kapcsolatból, vagy hogy
megkapja-e azt, amit eleve elvárt a másiktól. Hanem azt nézze mindkét
fél, hogy mit tehet önzetlenül a kapcsolathoz, annak érdekében, hogy a
másik fél még inkább ki tudja fejleszteni, és ez által össze bírja szedni önmagát.
Ha úgy
hozza életünk, hogy valóban a saját Duál-felünkkel
találkozunk, akkor az arról ismerhető fel, hogy mindig, mindenben
képesek vagyunk egymást kiegészíteni, és együtt, egy akarattal szinte
bármit képesek vagyunk elérni, megteremteni. Bár igaz, hogy egymás
felismerése is, és az együtt-teremtés is csak akkor sikeres igazán, ha
a Duál-felek azonos, vagy nagyon közeli
fejlettségi fokon állnak, minden szinten. Ez pedig természetesen,
mindig az általános emberi átlag feletti fokozatot, fejlettséget
jelent. A Duál-Egység azonban Szellemi
állapot, nem földi Társasjáték!
Az önállósult ego
– ami ugye nem egy EGÉSZ-ség! – mindent
maga akar egyedül végrehajtani, ‘megteremteni’ – még saját párját is! – holott
nyilvánvalóan fél-sikerre ítélte önmagát, mikor fél-lénnyé vált! Épen
ezért, az ’újra-Eggyé-válni’ tudást
elsajátítani jöttünk ide a Földre is. Ezért téves az a hozzáállás az
élethez, hogy „– Mindent a magam erejéből akarok
(!) megvalósítani!” Ha csak az ego akar,
az mindig kevés a sikerhez! A társadalomban azért van a család, hogy
összefogással, együttműködéssel teremtsünk megélhetést, egzisztenciát.
A lélekvilágban azért kell a Lélek-Társ,
hogy minél nagyobb belső harmóniában (a jin
és jang erők egyensúlyával) képesek
legyünk mindenkit ‘Társ’-nak elfogadni, és
így ha kell, segíteni. A Szellemvilágban csak akkor tudunk Eggyé válni „duál-párunkkal”, ha már teljesen feltisztulva, a
különböző Lét-rétegekből a szétszórt ‘részeinket’ össze-szedve
maximális összhangba kerültünk önmagunkkal és egymással. Ezt megtanulni
jöttünk e Földre, mindannyian! Erre való a házasság. A családi fészek,
mint biztos háttér, a biztonság szabadságát képes nyújtani, ahonnan
bátran és sebezhetetlenül vagyunk képesek kitekinteni, ‘ki-kirándulni’
a Lét bármely rétegébe! Hiszen ha a család betölti ezt a szerepét,
akkor ott már több-kevesebb lelki harmónia is jelen van, sőt Szellemi
hasonlóság is, hiszen még itt a földi társadalmi síkon se tudunk
megmaradni egymás mellett egy alapvető mértékű hasonlóság nélkül. Így,
ha már van házastársunk, akkor mindenképpen meg kell tanulni a vele
való harmóniát, hiszen úgyis mindenkivel kapcsolatban ez az alapvető
feladatunk, hiszen csak így válhatunk képessé minden szinten
harmóniában és EGY-ségben Létezni! Tehát,
ha van egy családunk, vagy akár csak egy ’közös-ség’-ünk
valakivel, amiben a kölcsönös Szeretet működik, – a Szeretet három
szintje pedig: testben a tisztelet és a testiség; lélekben az empátia
és a szerelem; Szellemben pedig a megértés, a szolgálat, és persze
minden szinten a Szeretet! – akkor ebből a biztonságos fészekből
szabadon szárnyalhatunk embertől emberig, lélektől lélekig, és mindig
képesek leszünk károsodás nélkül visszatérni e fészekbe. A társhoz és a
fészekhez való hűség azonban csak akkor 'Igaz Erény', ha az életünknek
'Igazi Párjához' köt az – bár mással az előbb vázolt Szeretettel teljes
kapcsolat nem is 'működik' teljességgel. Ha egy kapcsolatban az
'együtt-teremtés' elfogadható mértékben működik, akkor kevésbé kétséges
a hűség abban a kapcsolatban, mert nyilvánvaló, hogy kisebb-nagyobb
mértékben minden férfi-nő páros képes erre. Maximumot elérni azonban
ebben mindenki csak a saját, igazi Duál-felével
képes.
Ám nem csak
emiatt tapasztalható hűség az emberi kapcsolatokban.
Van, aki az életre való 'rálátás'
képességének hiányában, a társadalmi normáknak – amik saját 'hitei' is
– való megfelelési vágyból tart ki választott társa mellett. Van, aki
csak megalkuszik önmagával és körülményeivel sokszor még akkor is, ha
érzi, és talán tapasztalja is, hogy nem teljesen kielégítő számukra az
a kapcsolat. Gyakran 'ál-erény' kovácsolódik így a 'szükségből'. Ennek
a 'szükség'-nek lehetnek praktikus, anyagi,
vagy akár testi okai is, de lehet, hogy egyszerűen csak nem adódik
lehetőség a választásra, az egyén kishitűsége és a megalkuvásra való
hajlandósága, vagy félelmei, téves hitei miatt. Van, aki a jószívűség
álarcába burkolt birtoklási vágyának engedve választ társat magának;
„– Majd én megtanítom neked,
hogyan kell élni!” – felkiáltással. Ám ez a
kapcsolat nyilvánvalóan mellőzi a kölcsönösségnek és a Teljességnek még
az igényét is, bár ez nem mindig felismerhető a felek számára.
Napjainkban vannak, akik a 'spirituális gőg'-jüknek engedve maradnak hűségesek
társukhoz. Sokan még büszkék is, az így látványosan alakítható 'hűséges
társ' szerepére. – Mégis, tapasztalataim szerint még ezek közül is
sokan csak hazudják ezt! – A hűség akkor
válhat 'kegyetlen béklyó'-vá, ha a felek
között akkora a különbség, – bármely szinten is! – hogy az akadályozza
az egyént a földi dolgok megtapasztalásában, a lelkiek megélésében,
vagy akár a Szellemi fejlődésben is.
Sokan azzal
magyarázzák ál-hűségüket, hogy jobb az utódoknak, ha nem 'csonka-család'-ban nőnek fel. Pedig az a szülő,
aki tévesen szeret, sohasem engedi el gyermekét, de ezzel egy életre
megnyomoríthatja! Lelkét függőségben tartja, testét pedig 'a
neveléssel' véli hatalma alatt tartani. Ahelyett, hogy a felnövekvő
gyermeke elé az ő szabad fejlődését biztosító eszközöket és
lehetőségeket helyezné, túlterheli elvárásaival, saját korlátjainak
továbbadásával. Mindez azért alakulhat így, mert a szülők is csak
'csonka-személyiségek' maradnak, mert akadá-lyozzák
egymás kiteljesedését, és ezzel a gyermekük személyiségének
kiteljesedését is. Ezzel szemben a szülők, bár külön is élnek, de
mindkettő éli a saját, teljességre törekvő életét, sokkal jobb,
tisztább élet-mintát, és akadályoktól mentesebb pályát kap gyermekük
személyiségének fejlődése útján. Főleg akkor jobb ez, ha legalább az
egyik szülő megtalálja élete 'Igazi-párját', és azzal Teljességre
törekvő, harmonikus egyenrangúságot, kiegyensúlyozottságot adó
kapcsolatban – azaz Szeretetben – él. Ám még az így megtalált ’Igazi Társ’-unktól
sem kérhetjük, hogy „– Légy az enyém!” –, hanem
csak azt, hogy „– Fogadj el, hogy megoszthassam
magam Veled, hogy megoszthassuk egymás Teljességét, az ’én-te’ a ’MI’ Valóságát és Istennel való EGY-ségét, EGÉSZ-ségét!”
A Szellemvilágban ezért is nincsenek nemek –
ezért nem is lehet itt már összetéveszteni a Szeretetet a szerelemmel!
– bár szívesen teszik ezt némelyek! Persze, az is az Út, csak azon ez
az ellenkező irány, mivel a szerelem az asztrális világhoz, a szex
önmagában pedig mindig csak az anyagi világhoz, a hét csakra közül a
két alsó csakra aktivitásához köt.
A tiszta Szeretet élményét egymástól
megtagadni nem helyes, hiszen csak így tanulhat meg a Lélek minden
embert szívébe fogadni, Szeretni, azaz így találhatja meg Istent, és
tanulhatja meg igazán Szeretni Őt! Ám vigyázni kell, nehogy a buzgó
Isten-keresésünkben célt tévesszünk, és valamely emberben véljük
felfedezni Istent! Egyik ember sem maga Isten, hiszen az emberekben
csak a különböző minőségben megnyilvánuló Isten hat, és Van Jelen mint ’Létbentartó’ -mivel
Ő nem személyválogató! Lám, mi mégis azok vagyunk, hiszen nem tudunk
mindenkit egyformán Szeretni! Fel kell hát nőni a Szeretetben, a
Tiszta, a Teljes Szeretethez! Igen, lehetséges Mindent és Mindenkit
egyformán Szeretni! Istent is, a szerelmemet is, embertársaimat is
egyformán, és még önmagamat is! Önmagunkat helyesen Szeretni annyit
jelent, hogy összeszedvén önmagunkat, Tudatos kapcsolatot létesítünk
Lényünk minden rétege, minden Megnyilvánultsága és a Teremtőnk között.
Ezzel párhuzamosan azonban ki kell fejlesztenünk magunkban a Tiszta
Szeretet képességét minden teremtmény, és persze minden ember felé is,
az ő tisztaságuknak megfelelő mértékben – de nem csak gondolatban, azaz
nem csak tudati szinten! Egyformán Szeretni mindenkit
annyit jelent, hogy értelmemmel, lelkemmel és akár tettekben
megnyilvánuló szolgálattal is képes legyek minden embert és Teremtményt
egyformán Szeretni és elfogadni. Ez nem jelenti azt, hogy mindenkibe
szerelmesnek /stb./ kellene lenni, hanem azt, hogy legyek nyitott, de
ne a lélek kötődését, a szerelmet keressem minden másneműben – avagy ’nem más nemű’-ben –
és ne is csak a szexet keressem minden, arra alkalmas – avagy akár
alkalmatlan – testben. Sőt, ne is csak a tudást, a ’bölcsességet’
keressem minden nálam okosabb vagy csak okosabbnak látszó emberben,
avagy mindezeket bárkiben is, aki valamiért felkelti érdeklődésemet, –
hanem sokkal inkább jelenti azt, hogy tudatosan ki kell építenem a
Szeretettel Teljes, és a hétköznapokban is működő ’világomat’
minden szinten. Amiből tudok hatni elsősorban a ’saját-világomra’
és a ’kül-világra’, aminek hatásait is
képes vagyok így elfogadni, feldolgozni. Tapasztalataim szerint valóban
lehetséges megélni a Szeretetnek egy – sajnos még, vagy
már? – nem elterjedt formáját, még férfi és nő között is, amit talán
Igaz Barátságnak nevezhetnék. Ennek feltételei: egymás
gondolatvilágának ismerete, és a kölcsönös feltétel nélküli
bizalom, megértés, elfogadás. Itt a testi vágyak és
a lélekszerelem érzései elmaradnak, csak az Igaz, Tiszta Szeretetnek,
azaz a Létezés Teljességének és Boldogságának megélése,
kiegyensúlyozottsága a ’Jelen-Valósága’.
Emberi Létemnek
legkülönösebb és legmagasztosabb ’Szeretet-élménye’
ez!
A Szeretet a Földi-ént (az anyagot, az ego-t) akarja lebontani. Az embernek a
'szeretete' éppen ezt az ego-t akarja
megkötni, fenntartani – erőszak, vér és
szenvedések árán is! A Szeretet ezzel szemben mindent old, és
alkalmassá tesz ez által a viszont-Szeretetre.
Isten azonban nem csak akkor Szeret minket,
ha mi viszont-Szeretjük Őt, Ő nem szab
feltételeket. Mivel parancsra nem lehet Szeretni, csakis szabad
akaratból, így Isten sem kényszerít arra, hogy Szeressük Őt. „Rész
vagyunk az Egészből és ’Valóság’ vagyunk az
’Ő Való’-ságából”, azaz bármit teszünk,
hiszünk, érzünk, azt Ő teszi általunk. Az Ő Szeretete tehát Szerelem is!
Ha a külső és belső harmónia létre is jön az
egyénben, de azt egyedül éli meg, magányosan, akkor csak az üresség, a
végtelen és az idő élménye, érzékelése érvényesül. Hiányzik ugyanis a
Szeretet Teljességének az élménye, megélése. Ám, ha a viszonzott
szerelem is jelen van, – akkor
az, ámbár rózsaszín ködbe is burkol mindent, de ha ez a hatása nem
kerül túlsúlyba – akkor előtérbe kerül a helyesen értelmezett
önszeretet, mivel a teljes harmónia miatt nincs ’hiány’.
Ha ekkor Igaz Szeretettel tud az ember önmagára tekinteni, gondolni,
akkor megtelik minden rétege a Szeretet Energiájával, és az ’Itt és Most a Helyemen ’Való’
Vagyok’ tudatával. Ez valóban képes fókuszálni a Lény testi erőit, a
lelki érzékeit, érzéseit, és a Szellemi Valóságát is a számára ’Itt és Most’ megélhető szférára, és Önvalójára
abban. Így ha a szerelemben megtanult, megélt ’kiáradást’,
amit a hétköznapi ember így fejez ki szólásaiban: „– Neked
adom a szívem, a lelkem! – és
– Lehozom néked a csillagokat is az égről!”
– nem korlátozza az egyén egyetlen,
kiválasztott embertársára, hanem korlátlanul Éli meg azt, minden
ember és Lény felé, akkor Éli az ’Agapét’!
Ha ekkor
az ember ’fókusza’ valóban a Szellemében
marad, és véletlen se süllyed sem a lelki, sem az anyagi szintre, akkor
az így megélt viszonzott szerelem jelentheti az Igaz Boldogságot e
Földön.
Így válik a szerelem
Igaz Szeretetté, a ’két-fél’ Egy-gyé.
... Tapasztalatom szerint ilyen a szerelem útja,
ami szintén elvezet a Szeretet Útjáig, a Szeretet pedig így válik 'A KRISZTUSI ÚT'-tá!
Hiszen mind a három sík, mind a tizenkét szféra tapasztalata, erénye,
és mind a
2x(7+5) csakra – azaz a teljes Lény –
teljesítménye, tudatossága benne van!
„Szeretlek!
Szívem
legtisztább szándékával,
lelkem legteljesebb
érzésével,
Lényem legmélyebb forrásából
fakadó, Őszinte Szeretettel Szeretlek!”
***********************
Kívánom,
váljon ez a mondat minden ember ajkán általános köszöntéssé, legyen a
megszólított akár férfi, akár nő, akár idős, akár gyermek…
*HOGY
FELOLDHASSON VÉGRE MINDENT A SZERETET!*
***********************************