Az animéről
Macca City sosem alszik, hiszen az ott állomásozó fejvadászok éjjel-nappal ellepik a várost. Kivételes, bár törékeny szövetségük ezúttal nem az emberi tájfunnal szemben köttetik meg, hanem egy bosszúra felesküdt, 20 éve megmenekült rabló kézre kerítését tűzi ki célul.
Kapcsolódó művek az oldalon
Szerintem (spoilereket tartalmazhat!)
A történetileg kihagyható, de valójában kánonnak minősülő movie időrendben a fő történet 9. és 12. részei közé tehető, hiszen a helyszín és a köztes epizódok filler mivolta miatt nem szakad meg a folytonosság.
Nagy kíváncsisággal vágtam neki a lényegében öt-hat, normál epizódot felölelő mozihoz, de a megtekintés alatt többször is az az érzésem volt, hogy sajnos nem azt a Trigunt kaptuk, amit 1998-ból megismertünk. Persze, eltelt azóta az idő, hiszen a sorozat és a movie között 12 év a különbség, így a szempontok is változtak.
A Trigun-fonalat egészen a 9. részig vissza kell görgetni, hogy helyére tegyük a kirakós eme darabját, de valójában onnan is még 20 évet kell visszautaznunk, hogy újra elérjük a jelent. Lényegében ezzel adtak alapot a készítők a filmnek, ami némileg elmagyarázza a következő eseményeket. Ez egyébként elég ügyes trükk, mivel a sorozat a visszaemlékezés után szinte sehol nem tart, ezért könnyen befűzhetővé teszi a filmet.
A történet tehát egy hírhedt rabló, Gasback körül forog. Akinek köze van Macca City-hez, jól ismeri a nevét, de a találkozáshoz még nem volt szerencséjük. 20 éve a férfi eleve egy kolosszus volt, ám miután az akkori csapata elárulta őt és tönkretette a rablást, még tovább fokozta a fenyegető jelenlétét egy igen sokoldalú fegyverrel, amit minden pillanatban a karjára szerelve hord. Ez a pont nagyjából az egyetlen, ami visszahozza a Trigun-hatást, mivel rengeteg fegyvernemet képvisel, ami emlékeztet Wolfwood keresztjére.
A fegyvereken kívül Vash adja az eredetiség megtartását, ugyanis főként a játékidő első felében a klasszikus, rendkívül bugyuta énjével fedi el a valódi kilétét. Ennek hála találkozik össze egy másik új karakterrel, Ameliával, aki konkrétan a sztori dráma részéért felelős. Ugyan érzelmesség nélkül is működhetett volna a mozi, mégis fontos karakternek számít, mert így kapunk egy melléktörténetet is Gasback állandó ámokfutása mellett.
Ahogy a rablóvezér újra ostrom alá veszi Macca City-t, körbeér a történet: újra egyesül a rablóbanda, de ezúttal másabbak a körülmények. A szétválás óta mindenki saját vállakozást indított, de hogy miért tették, és miért éppen így, arra semmilyen magyarázatot nem kapunk. A megrettent társaság a város főépületében keres menedéket Gasback elől, miközben sem ők, se más nem tudja, hogy mi is a vezető valódi célja. Illetve céljai, hiszen nem ok nélkül választotta éppen ezt a várost.
Mivel a konfliktus elkerülhetetlen, Vash végül szembeszáll Gasback-kel. Mondhatnám, hogy ebben semmi meglepő nincs, ez várható volt, viszont a harc végkifejlete az, ami igazán érdekes, itt zárul le a történet drámai szakasza.
Az új szereplők mellett viszatérnek régi arcok, lényegében újra összeverődik az eredeti csapat: Meryl, Milly és Wolfwood is tiszteletét teszi, bár az utóbbi némi csavarral.
A karakterek sokszínűsége tetszett, viszont a Gasback-szál, ami az események nagy részét lefedi, nem áll másból, csak lövöldözésből. Nekem ez néhol egy kicsit kezdett sok lenni, a Trigunra jellemző történeti mélység csak nyomokban fordul elő másfél óra alatt. A Trigun: Badlands Rumble lényegében egy mi lenne/mi lett volna, ha álmodozása a stúdiónak. A sorozatban ugyan van lövöldözés, de itt tíz perc alatt annyi lövedék repül el, mint a szériában tíz epizód alatt. Teljesen egyértelmű, hogy a stúdió ebben az esetben a látványanimét, és nem a történet- és karakterfejlődés orientált irányt célozta meg. Abszolút szakít a hagyományokkal, Vash-t szinte mellékszereplővé teszi, vele párhuzamban pedig a két biztosítási ügynök lány csak töltelékjelenetekhez lett felhasználva. Valamennyire érthető, hogy nem mentek bele a karakterekbe, de egy erősebb történethez kellett volna még egy mozi, ami ezt kettészelte volna, és kiegészítve felépített volna egy mélyebb sztorit. Sajnos további fájó pontja a filmnek, hogy az új karaktereket ki kellett írni a történetből, hiszen a kánonban, azaz a sorozatban ők nem szerepelnek. Személy szerint Ameliáról többet szerettem volna megtudni, viszont erre már nem sok esély van.
Technikai oldal
Ha már történetileg nem a legerősebb a mozi, legalább a benne felhasznált CGI kifejezetten szépre sikerült. Érdemes megjegyezni, hogy a film 2010-es, és a mai számítógépes animációk zömét messze lekörözi.
A CGI mellett természetesen gyönyörú rajzokat is kapunk. A sorozathoz viszonyítva élénkebbek a tónusok, kontrasztosabbak a vonalak és minden részlet sokkal kidolgozottabb.
Zeneileg meglepő módon az openingről le kell mondani, mivel egyáltalán nincs, valamint igazi endingről sincs szó, ahogy stáblista sem gördül a film végén. A hangulati aláfestés jól van összerakva, ahogy azt megszokhattuk: klasszikus gitár, zongora, de a mexikói hangulat is belefér.
Ha valaki keresi az opening dallamát, várja ki Vash és Gasback párbaját, jutalmul kap egy metálosabb verziót az eredetiből.
Zenei ízelítő
A feliratról
Nagyon kiábrándító volt az Anime Dragon felirata. A helyesírással csak hellyel-közzel volt baj, a legnagyobb probléma az angol nyelv nem ismerete. Érezhető, hogy angol volt a forrás, mivel aki egy kicsit is ismeri a Trigun világát, illetve össze tudja kapcsolni a szavakat a látottakkal, az tudja, hogy rengeteg esetben semmi köze a feliratnak az eseményekhez. A fordítás résztvevői nem ismerték az angol szófordulatokat, de nagyon sok esetben az alaki egyezéseket sem. Nem tudom ajánlani az ő feliratukat.
Megnézném újra? Néznék folytatást?
Nem mondom, hogy újranézésre alkalmatlan a film, mert az nem igaz, de nem gyakran néznék bele újra. Folytatást ebben a formában nem igazán lehet beiktatni, csak az idő eltolásával, viszont egy Amelia spin-offra nagyon kíváncsi lennék.