Az
i. sz. 611, a játék cÃme talán nem rejtély, hogy mit rövidÃt, de azért a tisztázás kedvéért elárulom, hogy "idÅ‘számÃtásunk szerint 611". Ez a játék merÅ‘ben különbözik a korábbiaktól, elsÅ‘sorban azért, mert itt
a játékosok mind egy-egy uralkodói családhoz,
klánhoz tartoznak. Az események helyszÃne egy kitalált fantáziavilág, amelyet úgy hÃvnak
Keltuzar. Keltuzaron két nagy kontinens van és egy őket körülölelő hatalmas óceán, azonban csak a játék kezdetén még csak az egyik földrész, annak is csak az északi része van benépesedve összesen
6 királyság által. A viszonylag kevés játékos miatt ezek közül csak három királyságban kell játékosnak uralkodni, a másik hármat NJK (Nem-Játékos-Karakter) irányÃtja.
A cél, hogy megszerezd a trónt, maradj hatalmon, és bÅ‘vÃtsd királyságodat. És legyen örökösöd.
A játék csavarja, hogy az idő nem hagyományosan fog telni, hanem ami nektek, játékosoknak mondjuk egy hónap, az a játék világában több év is lehet. Erre azért van szükség, mert a játéktér hatalmas, viszont a világ még középkori szint környékén van, tehát a kommunikáció és minden lassú.
A rugalmasságért gyorsÃtjuk fel az idÅ‘ menetét, hogy ne kelljen napokat, heteket várni egy-egy eseményre, levélválaszra. SÅ‘t, az i.sz. 611 egy
több generációs játék: a felgyorsÃtott idÅ‘ miatt a karakterek mindössze néhány hónapig élnek (4-5 hónap), majd haláluk után a játékos átveszi a korábbi karakterének örökösének szerepét, ezzel folytatva a vérvonalat és az uralkodást.
Mivel minden királyságban több klán van, és akár a klánokon belül is kialakulhat versengés a trónért, ezért komoly harcokra kell számÃtani érte. Puccs, felkelés, gyilkosságok, vagy éppen finom manÅ‘verezés és manipulálás a cél érdekében. A játékosok okosan akár több generációs terveket is szÅ‘hetnek, hogy megszerezzék a trónt.
A játék fontos része persze a többi királysággal való együttműködés, vagy akár hadakozás. Szövetségkötés, beházasodás, árulás, háború, mind ott vannak a pakliban - igazából csak a fantázia szabhat határt.
Ajánlott videó: http://youtu.be/QxeUFEBYDKENe feledkezzünk meg azonban a játék magjáról, vagyis a karakterek közötti interakciókról, beszélgetésekről, amik tulajdonképpen a törzsét adják a szerepjátéknak. Habár az idő gyorsan telik, ez nem jelenti azt, hogy nincs idő, alkalom kijátszani egymás között személyes, karaktermomentumokat. Az idő akkor fog felgyorsulni, amikor utaztok, leveleztek, vagy más fölöslegesen időigényes dolgot végeztek.
Ajánlott cikkek a blogunkról:
Végül Keltuzar térképe:
[/center]