Az i. sz. 611, a játék címe talán nem rejtély, hogy mit rövidít, de azért a tisztázás kedvéért elárulom, hogy "időszámításunk szerint 611". Ez a játék merőben különbözik a korábbiaktól, elsősorban azért, mert itt a játékosok mind egy-egy uralkodói családhoz, klánhoz tartoznak. Az események helyszíne egy kitalált fantáziavilág, amelyet úgy hívnak Keltuzar. Keltuzaron két nagy kontinens van és egy őket körülölelő hatalmas óceán, azonban csak a játék kezdetén még csak az egyik földrész, annak is csak az északi része van benépesedve összesen 6 királyság által. A viszonylag kevés játékos miatt ezek közül csak három királyságban kell játékosnak uralkodni, a másik hármat NJK (Nem-Játékos-Karakter) irányítja.
A cél, hogy megszerezd a trónt, maradj hatalmon, és bővítsd királyságodat. És legyen örökösöd.
A játék csavarja, hogy az idő nem hagyományosan fog telni, hanem ami nektek, játékosoknak mondjuk egy hónap, az a játék világában több év is lehet. Erre azért van szükség, mert a játéktér hatalmas, viszont a világ még középkori szint környékén van, tehát a kommunikáció és minden lassú. A rugalmasságért gyorsítjuk fel az idő menetét, hogy ne kelljen napokat, heteket várni egy-egy eseményre, levélválaszra. Sőt, az i.sz. 611 egy több generációs játék: a felgyorsított idő miatt a karakterek mindössze néhány hónapig élnek (4-5 hónap), majd haláluk után a játékos átveszi a korábbi karakterének örökösének szerepét, ezzel folytatva a vérvonalat és az uralkodást.
Mivel minden királyságban több klán van, és akár a klánokon belül is kialakulhat versengés a trónért, ezért komoly harcokra kell számítani érte. Puccs, felkelés, gyilkosságok, vagy éppen finom manőverezés és manipulálás a cél érdekében. A játékosok okosan akár több generációs terveket is szőhetnek, hogy megszerezzék a trónt.
A játék fontos része persze a többi királysággal való együttműködés, vagy akár hadakozás. Szövetségkötés, beházasodás, árulás, háború, mind ott vannak a pakliban - igazából csak a fantázia szabhat határt.
Ajánlott videó: http://youtu.be/QxeUFEBYDKE
Ne feledkezzünk meg azonban a játék magjáról, vagyis a karakterek közötti interakciókról, beszélgetésekről, amik tulajdonképpen a törzsét adják a szerepjátéknak. Habár az idő gyorsan telik, ez nem jelenti azt, hogy nincs idő, alkalom kijátszani egymás között személyes, karaktermomentumokat. Az idő akkor fog felgyorsulni, amikor utaztok, leveleztek, vagy más fölöslegesen időigényes dolgot végeztek.
Ajánlott cikkek a blogunkról:
- Trónszerzés (http://www.isz611.blogspot.hu/2011/04/tronszerzes.html)
- Vallások (http://www.isz611.blogspot.hu/2011/04/vallasok.html)
- Egy királyság ügyei I. rész (http://www.isz611.blogspot.hu/2011/04/egy-kiralysag-ugyei-i-resz.html)
- Egy királyság ügyei II. rész: Diplomácia (http://www.isz611.blogspot.hu/2011/04/egy-kiralysag-ugyei-ii.html)
- Egy királyság ügyei III. rész: Gazdaság és Kereskedés (http://www.isz611.blogspot.hu/2011/04/egy-kiralysag-ugyei-iii.html)
- Háború (http://www.isz611.blogspot.hu/2011/05/haboru.html)
- Rövid tudnivalók a hat királyságról (http://www.isz611.blogspot.hu/2011/05/rovid-tudnivalok-hat-kiralysagrol.html)
Végül Keltuzar térképe:
(http://users.atw.hu/ankhastic/_IMAGES/keltuzar.jpg)[/center]