ANK ÓVODA-ISKOLA POGÁNY

Magas színvonalú oktatás és nevelés gyermekeinknek

 

 

KUKKAN-TÓ PROGRAM

 

 

 

ANK Óvoda-Iskola

„Kukkan-Tó”

Környezeti nevelési program alsó tagozatosoknak

„Vándor, ki szomjadat oltod forrásom vizével

            vigyázz reám!

Én husítem arcodat forró napsütésben,

Én frissítem fáradt testedet vándorútjaid után…. „

Célok, tartalmi követelmények rövid bemutatása

Amit az alsó tagozatos tanulóknál szeretnénk elérni:

-         Tiszteljék a környezetet, a környezetbarát magatartást.

-         Élmény legyen számukra a természet.

-         Tegyenek különbséget épített és természetes környezet között.

-         Érzékeljék a víz, a talaj, a levego tisztaságának fontosságát, mint helyi, mint globális szinten.

-         Tudatosodjon a természetbarát viselkedés.

-         Tájékozódni tudjon a közvetlen környezetében.

-         Játékosan sajátíthasson el ökológiai ismereteket.

-         Élvezzék az egészséges környezetet, a terepi sétát, barangolást.

-         Ismerjék meg az adott földrajzi környezetet.

-         Ismerjék meg az adott táj szokásait, hagyományait, építészeti értékeit.

Tartalmi követelmények:

A „Kukkan-Tó” program a település (Pogány) életközösségeit, a tó és környékét, az erdot célozza meg.

Hangsúlyos az iskolából hozott ismeretek felelevenítése, alkalmazása, esetenként új ismeretek szerzése, befogadása.

A foglalkozások integráltak, az adott életközösség nem választandó szét.

Gyakran kerül elotérbe a játszva tanulás, a tapasztalatszerzés. Kiemelt a csoportos tevékenység, a kommunikáció.

A foglalkozások néhány órát vesznek igénybe, a nap további része tetszés szerint felhasználható a szabadido hasznos eltöltésére.

Az egyes modulok egymásra épülnek, de önállóan is felhasználhatók az ismeretbovítésre az igények szerint.

I. MODUL                 A település bemutatása. Hagyományok, szokások, mondák, felelevenítése.

II.MODUL                Járj nyitott szemmel! Ne csak nézz, láss is! Térkép, útvonal, tájékozódás. Településformák összehasonlítása. (város, falu)

III.MODUL               Épített környezet. A tó melletti park keletkezése, kialakítása, növényzete. (bokor, fa, lágyszárúak)

IV.MODUL               A tó keletkezése, földrajzi helyzete, hasznosítása (halastó és horgásztó megkülönböztetése) Környezeti tényezok vizsgálata.

V.MODUL                 Közvetlen vízparti növények, Növényismertetetés, növényfelismerés. Védett növények.

VI.MODUL               A vizek vízpartok állatvilága. Összefüggések feltárása, vizsgálódások. Tápláléklánc.

VII.MODUL              Tó körüli séta. Megfigyelések, helye viselkedés a környezetben

VIII.KIEGÉSZÍTO MODUL

                                    Az erdo élovilága A természet ritmusa. Évszakok váltakozása (kéreg és avarvizsgálat, humusz fogalma, keletkezése)

IX.KIEGÉSZÍTO MODUL

                                    Fazekasság, kézmuvesség a település alkotó értékei.

Érdeklodni lehet:          ANK Óvoda-Iskola  Pogány,           72/425-464

                                    Kovácsné Jakab Gyöngyi    tanító

                                    Varga Lászlóné         tanító

MÁRCIUS 15-e

 

FARSANG

HÚSVÉT

 

 

 

KARÁCSONY

 

 

 

 

 

 

KARÁCSONY

ÜNNEPÉLY

 

 

 

 

ARATÁS-ÜNNEP

 

GYEREKNAP

TESTNEVELÉSÓRÁN

 

 

 

ANYÁK NAPJA