ANK ÓVODA-ISKOLA POGÁNY |
Magas színvonalú oktatás és nevelés gyermekeinknek |
KUKKAN-TÓ PROGRAM
ANK Óvoda-Iskola
„Kukkan-Tó”
Környezeti nevelési program alsó tagozatosoknak
„Vándor, ki szomjadat oltod forrásom vizével
vigyázz reám!
Én husítem arcodat forró napsütésben,
Én frissítem fáradt testedet vándorútjaid után…. „
Célok, tartalmi követelmények rövid bemutatása
Amit az alsó tagozatos tanulóknál szeretnénk elérni:
- Tiszteljék a környezetet, a környezetbarát magatartást.
- Élmény legyen számukra a természet.
- Tegyenek különbséget épített és természetes környezet között.
- Érzékeljék a víz, a talaj, a levego tisztaságának fontosságát, mint helyi, mint globális szinten.
- Tudatosodjon a természetbarát viselkedés.
- Tájékozódni tudjon a közvetlen környezetében.
- Játékosan sajátíthasson el ökológiai ismereteket.
- Élvezzék az egészséges környezetet, a terepi sétát, barangolást.
- Ismerjék meg az adott földrajzi környezetet.
- Ismerjék meg az adott táj szokásait, hagyományait, építészeti értékeit.
Tartalmi követelmények:
A „Kukkan-Tó” program a település (Pogány) életközösségeit, a tó és környékét, az erdot célozza meg.
Hangsúlyos az iskolából hozott ismeretek felelevenítése, alkalmazása, esetenként új ismeretek szerzése, befogadása.
A foglalkozások integráltak, az adott életközösség nem választandó szét.
Gyakran kerül elotérbe a játszva tanulás, a tapasztalatszerzés. Kiemelt a csoportos tevékenység, a kommunikáció.
A foglalkozások néhány órát vesznek igénybe, a nap további része tetszés szerint felhasználható a szabadido hasznos eltöltésére.
Az egyes modulok egymásra épülnek, de önállóan is felhasználhatók az ismeretbovítésre az igények szerint.
I. MODUL A település bemutatása. Hagyományok, szokások, mondák, felelevenítése.
II.MODUL Járj nyitott szemmel! Ne csak nézz, láss is! Térkép, útvonal, tájékozódás. Településformák összehasonlítása. (város, falu)
III.MODUL Épített környezet. A tó melletti park keletkezése, kialakítása, növényzete. (bokor, fa, lágyszárúak)
IV.MODUL A tó keletkezése, földrajzi helyzete, hasznosítása (halastó és horgásztó megkülönböztetése) Környezeti tényezok vizsgálata.
V.MODUL Közvetlen vízparti növények, Növényismertetetés, növényfelismerés. Védett növények.
VI.MODUL A vizek vízpartok állatvilága. Összefüggések feltárása, vizsgálódások. Tápláléklánc.
VII.MODUL Tó körüli séta. Megfigyelések, helye viselkedés a környezetben
VIII.KIEGÉSZÍTO MODUL
Az erdo élovilága A természet ritmusa. Évszakok váltakozása (kéreg és avarvizsgálat, humusz fogalma, keletkezése)
IX.KIEGÉSZÍTO MODUL
Fazekasság, kézmuvesség a település alkotó értékei.
Érdeklodni lehet: ANK Óvoda-Iskola Pogány, 72/425-464
Kovácsné Jakab Gyöngyi tanító
Varga Lászlóné tanító
MÁRCIUS 15-e
FARSANG
HÚSVÉT
KARÁCSONY
KARÁCSONY
ÜNNEPÉLY
ARATÁS-ÜNNEP
GYEREKNAP
TESTNEVELÉSÓRÁN
ANYÁK NAPJA