Egy kis portfolio



Tekintheted alkotói blog-nak, amit 1-2 évente frissítek.

1994-ben a 10. 576 kByte magazinban megjelent egy versike Sir Riverrõl, aki csak újságot akart venni.
Ennek a folytatását írtam meg egy kis elemzéssel, ami az újság 12. számában meg is jelent.




Egy saját fordítás, rövid tanulmány a fényekrõl és megvilágításról:
Fények (pdf formátum)
A történet eredetijét itt találod


Úgy fél évtizede 3D studioban lemodelleztem az otthonunkat. Az élet váratlan viharai miatt a modellek, sok hónapi munkám az enyészeté lettek. A winchesterem valamelyik tetû számítógépét erõsíti. Élete utolsó sikere legyen...

Pár kisebb modell megmaradt, ha tetszik, szabadon felhasználhatók.


Néhány próba-render a szobánkról (ennyi maradt emlékbe):



'Brazil' render-engine
'Mentalray' render-engine
'Scanline' render-engine



Néhhány megmaradt modell 3D Studio Max formátumban (letölthetõ):


Ariane-5 hordozórakéta, makett (.zip 1 797 kB)


Egyszerû dohányzóasztal (.zip 462 kB)


Álló CD tartó (.zip 30 kB)


Számítógép sarokasztal (.zip 2 111 kB)


Videoton TS2510 TV készülék (.zip 6 051 kB)


Nemsokára elérhetõ lesz....
Drop a message, if you need it in 3DSMax


A 3Dsmax 2016 összekócolta az Ariane-5 mesh-t. Upgrade-eltem, megpróbáltam kicsit kifésülni. Itt a két új verzió corona render-engine alá, és standard material-lal is, hogy egyszerûbb legyen konvertálni.

Corona:







Standard:







Download: Ariane-5 corona+standard all in one upgraded: 2017-06-12

És ugyanez Poser formátumban.
Az elso fele Firefly a második SuperFly renderrel:



Poser-re innen tudod letölteni:
ShareCG - Ariane 5 in Poser

Egy 2007-es ujjgyakorlat, egy sci-fi kellék energiafegyver. Az eredeti 3Ds file elenyészett, a Poser-re átültetett változat és .obj file a ShareCG.com -ról letölthetõ:



Jelenleg ezen ügyködöm. Egy gyors preview:



És ezzel párhuzamosan ezen is:



2016-03-02 - Ma 'befejeztem' a házikót, és felraktam a ShareCG-re.


Download from ShareCG


2019.07.07.
Úgy tűnik a Mars leszálló egységet hosszú időre jegeltem. Belekezdtem azóta egy másik aszteroida-állomás projektbe is 'Outpost-Hayabusha' néven, de most az is a hûtõben.

A legújabb alkotás a 2001 a Spaceodyssey -hez kötődik. Először csak a sisakot akartam lemodellezni, ami elég komoly kihívás, mivel formailag nagyon összetett, minden nézetből teljesen más formát mutat.



De hogy ne lógjon a semmiben a sisak, előtte gyorsan le akartam gyártani a hozzá tartozó szkafandert. De ha van szkafander, kell hozzá a csizma, kesztyű, Life-support készülék, vezérlők, csatlakozók, hevederek...
Sikerült elvesznem a részletekben, egyre mélyebbre merültem, hogy minél pontosabb legyek. Nem sikerült... Ráadásul a film is következetlen, például két heveder csatlakozásánál egy bőrcsik rögzíti őket, később ott egy patent van, aztán egyszercsak egy csat jelenik meg. Sokszor kellett dönteni, melyiket veszem alapul.

Itt még az ágyéki toldásnál látszik a patent, aztán később kapunk hozzá csatot is:

Sajnos a háti Life-support-on van néhány felirat, ami felderíthetetlen, az eredeti filmes kellékek eléggé tönkrementek ahhoz, hogy már ne lehessen elovasni. Senki sem tudja, mi lehetett eredetileg.
Közben lazításképp, a sok-sokj frusztráció levezetésére, és hogy a teszt-renderek ne a feketeségben lógjanak, gondoltam, gyorsan generálok egy környezetet. A kultikus 8 oldalú folyosó éppen megfelelt erre.
De a fekete lapok, amikre réges-régen azt hittem, ablakok a nagy sötét semmire, valószínűleg kerámia fűtőegységek. Ez egy belső raktár, és minden egyes lapja egy ajtó, ami mögött két kisebb rekesz van, ajtókkal.
Így minden egyes lap az egy fedél, két zsanér, két zárónyelv, egy fűtőlap, egy felirat-tábla, egy fogantyú, mögötte két rekesz fedél két-két zárókallantyúval, két felirat-táblával.
Egy folyosó szegmensnek 8 lapja van, és még szerencse, hogy a folyosó csak 5 ilyen szegmensből áll, valamint egy lezáró falból csövekkel, 40 világító test, bejárati nyílás kipárnázott szélekkel, küszöbbel, közlekedő sínpár, és máris 300 alkatrész felett járunk.
És itt is a következő következetlenség: a folyosón belülről nézve a bejárati nyílás térdmagasságtól fölfelé van kipárnázva, de mikor a másik irányból látszik, teljes magasságban párnázott. Mivel a belső nézet gyakrabban fordul elő a filmben, e mellett döntöttem.
Ja, és a folyosón végigfektetett közlekedő sín is hol van, hol nincs.

Itt szeretném megjegyezni, hogy a 3DSMax program sokszor egy átgondolatlan fércműnek tűnik, egy ad-hoc tákolmány. Mindjárt telepítésnél beállítom, hogy az alapmértékegység centiméter, soha nem dolgozom másban.
És amikor sokadszorra megnyitom a szokásos projektet, közli, hogy a file inch-ben van, akarom-e konvertálni a max mértékegységére. Mi van?!!! De gyakran fordul elő fordítva, hogy a file centiméterben van, de a max inch-be akarja áttenni. Teljes az össze-visszaság a mértékegységek körül. Ismét bebizonyosodott, hogy az amerikaiak idióták hozzá, nem véletlenül zuhant le a Mars-járójuk.
Ebben a pillanatban például a projekt régebbi változatából akartam átemelni egy alkatrészt (a kaput), de a max ezt ismeretlen meggondolásból a földre fektette, és még 20 fokkal el is forgatta. Ugyanaz a projekt, csak korábbi változat, sem a mértékegység, sem a méret, sem a helyzet nem változott a két file között. Amúgy még oldalakon át sorolhatnám az idiótaságait, de ez friss 'élmény', és most bosszant.




És itt néhány régi próbarender 'Poser' alól 'Luxrender'-rel:




Ha valamelyik tetszett, megírhatod a véleményedet. mercutioaquarius@freemail.hu