Menü
|
Írásaim:
Van-e élet a halál előtt?
Van-e élet a halál előtt?
Ezoterikus környezetben
sokszor hallok a halál utáni életről, karmáról, angyalokról és
hasonlókról. Sokszor nem tudom eldönteni, hogy mit is gondoljak a
dologról. Engem – bár meg kereszteltek – szinte ateistának neveltek.
A szüleim nem adtak jó példát az Isten szeretetről, néha édesapám,
amikor szorgos barkácsolása következtében véletlenül nem a szöget
találta el a kalapáccsal. De ezek a mondatok nem erősítettek meg a
mindenható létezéséről. Sőt.
Amikor mélyebben belemerültem
az energiás gyógyításba, akkor sem fogadtam el mindent úgy, ahogyan
mondták nekem. A lelkem mélyén soha nem hittem el, vagy legalább is
nem azt, és nem úgy, ahogyan a Katolikus egyház hirdeti. Több éves
kutatómunka után be kellet látnom, hogy nagyon sok ellentmondás van
a Bibliában, mind az Ó-, mind az Újszövetségben.
Lassan kialakult bennem egy saját hit
világ, - jó hát akkor legyen – egy sajátos Istennel. De ez az Isten
tényleg megbocsátó, nem büntet, nem tart félelemben.
A túlvilágról is számtalan
hipotézist is hallottam már, mindegyik valahogy úgy mutatja be, hogy
miután elhagytuk ezt az árnyékvilágot, egy más, egy új, ez jobb
világba csöppenünk. Lehetne most felsorolás jelleggel mindegyiket
leírnom, de nem tartom szükségszerűségét. Mindenki úgyis a sajátját
hiszi, ill. képzeli el. Egy ami biztos, hogy senki nem jött még
vissza onnan, és nem bizonyította be hitelt érdemlően: márpedig ez
így és így van. Addig meg földi halandók, csak találgatunk,
képzelődünk, támaszként használjuk a hozzánk legközelebb álló vallás
alaptéziseit.
Sokszor megmosolyogjuk azokat
a primitív törzseket, akik nagy vigaszsággal, dallal, tánccal,
énekkel búcsúztatják az elmenőket. Még mi nagy gyászba burkolózunk.
De helyesen tesszük-e mindezt?
Nézzük Katolikus szemmel. Ha
az illető Istennek való életet élt, akkor felkerült a mennyek
országába, ahol egy felhőn ülve, lábát lógatva nézi a többi volt
embertársa földi szenvedéseit.
Ha pedig bűnös volt, akkor a pokol
kénköves tüzében ég örök időkig. Ha most megnézzük, hogy hogyan is
búcsúztatjuk szegény halottainkat, az ember azt hihetné, hogy
mindenki a pokolra kerül, mert másként miért siratnánk meg. Csak is
azért, mert sajnáljuk. De hát közeli hozzánk tartozónkról, vagy nem
annyira közeli ismerősünkről ezt még csak fel sem tételezzük. De hát
akkor hitünk szerint a mennyországba jut, akkor meg örülni kellene.
Nem értem én ezt.
Más vallásoknál, a fénylények,
vagy szellemek birodalmába jutunk fel, ha teljesítettük földi
küldetésünket. Itt is az a gond, hogy ha sikeresen vettünk, egy nem
könnyű akadályt, és bevégeztetett, akkor onnantól már sokkal jobb.
Egy kis pihenő után újra visszatérünk, és kezdjük elölről az
egészet, de akkor amikor „elmegyünk”, akkor a jobb, és nem a
rosszabb felé vesszük az utunkat. A sírásra csak akkor lenne okunk,
ha kísértő szellemként itt kellene maradnunk akár egy ódon
kastélyban is. De azokról meg annyit tudunk, hogy azok általában nem
természetes, hanem erőszakos halállal haltak meg.
Avagy színjátékok tárháza.
Az előzőekben a halál
kérdésénél még felmerült bennem valami. A köztudat szerint a
temetésen úgymond végső búcsút veszünk az elhunyttól. De akkora ő
már régen messze jár, bárhová is megy. Akkor csak a fizikai testétől
veszünk búcsút, annak meg teljesen mindegy szerintem. De ez még azt
mondom, rendjén is van, hisz ilyenkor a család is összeverődik néha,
és anekdotáznak az elhunyt valós és sokszor csak képzelt tetteiről,
mondatairól.
Hisz, ha például a
pénztárcánkat veszítenénk el, akkor az első megrázkódtatás akkor ér
bennünket, amikor észre vesszük. A második, pedig akkor, amikor egy
kicsit később, higgadt fejjel számba vesszük, hogy mi is az, amit
ezentúl nélkülöznünk kell. (Kicsit morbid a hasonlat, de nagy
hirtelenjében nem jutott jobb az eszembe.)
Ami már színjáték, az, hogy
időről időre meglátogatjuk a sírt, rendben tartjuk, virágot
ültetünk, azokat ápoljuk, gondozzuk, sokszor évtizedekig. Tehát itt
már nem is a fizikai testnek szól a törődés, hanem az általunk
gondozott virágoknak. Hisz a test azóta már jobb esetben csak néhány
csont maradvány. A síremlék nagyságáról, és minőségéről már nem is
beszélek. De mégis. Az szokott általában a záró rész lenni a
síremléken, hogy „emléke szívünkben örökké élni fog.” De akkor az a
szívünkben él, és nem kint a temetőben. Az emlék nem azonos egy
műkőből, márványból álló síremlék által határolt területre, melynek
a belsejében pompás virágok nyílnak. „De hát mit szólnak a
szomszédok?” hallom számtalanszor édesanyám hangját, ha dacolva
akaratával nem akartam kimenni apukám sírjához. Hisz bárhol tudok rá
emlékezni, hisz az emléke a szívemben él tovább. Teljesen mindegy,
hogy hol. Csak azért meg pláne nem megyek ki, hogy a szomszéd azt
mondhassa, hogy: „Lám milyen jóra való ez a gyerek!” Akkor már a
szomszéd kedvéért és lelki üdvéért megyek ki.
Nem mintha nem törődnék a szomszéd
égbe menetelével, de ezt azért mégse. Még hogy az ő lelke hízzon az
én bánatkönnyeimen?
Na azt már nem.
|