Letöltés rar-ban

Kyr Pusztító, avagy
Cherubim Mortis Mortor - Halálangyal


Pusztító – emessir mortor. A név egyet jelent a halálos veszedelemmel. Kyria katonái számára nincs nagyobb dicsőség, mint az, ha bekerülhetnek az elitalakulatba. Fegyvereik, vértjeik kidolgozása maga a tökély, minden vágásuk a halál ígéretét hordozza. Kevés olyan veszélyes ellenfél akad, mint egy jól képzett Pusztító. Szellemiségük bizonyos mértékig magában hordozza az őrültséget, hiszen a halál közelsége egyre jobb kedvre deríti őket. Nevetnek ott, ahol mindenki más reszketve fél. Különös filozófiájukat jól tükrözi azóta hírhedté vált jelmondatuk; "Nem győzni jöttünk, hanem pusztítani!". Hírnevüket, vagy inkább hírhedtségüket, annak a tulajdonságuknak köszönhetik, hogy akár életük árán is a lehető legnagyobb veszteséget okozták ellenfelüknek, a halál közeledtekor erejüket megsokszorozó, vad mámorral teltek el. A Calowynről elszármazott tagjai a birodalom felemelkedésétől hanyatlásáig mélyálomban pihentek, és csak az Ötszázéves Háború alatt keltették új életre őket. Pyarron előtti 3012-ben vívott második Gra-Tinoli csatában jutottak utoljára főszerephez, ám a legenda úgy tartja, maroknyi Pusztító fedezte a Kristálykönyvtárat szállító óriáshajók kifutását is. Mára mindez a legendák ködébe vész, s azt hihetnénk, kihaltak e földekről, de mégis kóborol Ynev földjén egy-egy hófehér hajú harcos lunírpáncélban, lenyűgöző harci stílusát meg-megcsillantva. Vagy ez csupán dalnokok történeteiben jelenik meg?
Játéktechnikai megjegyzés: Aki ilyen karakterrel akar játszani, annak egy megfelelő előtörténetet kel kidolgoznia.

Pusztítóvá válás


A hetedkorban nem képeznek Pusztítókat, az itt leírt tradíciók már rég feledésbe merültek. Hogy mégis miért van itt akkor ez a kaszt ilyen részletességgel kidolgozva? Hogy esélyt adjon rá azoknak, akik ki szeretnék próbálni ezt az egyedi kasztot, és mindezt valamilyen formában a szabályok közt kívánják tenni. Egy ilyen karakter indítása főleg magasabb szintű csapatokba javasolt.
Több módja is van hogy egy ókyr emessir mortor hogy csöppenthet bele a jelenkor zűrzavaros éveibe: lehet egy esetleg egy fel nem ébresztett harcos, aki álomkamrában töltötte az elmúlt évezredeket. Akár az is, hogy a Pusztító még Kyria korában születet de egy crantai álomkristály machinációi elragadták a lelkét, viszont átvészelte az eltelt évezredeket és újra testet öltött. Esetleg a Gra-Tinoli csatában egy időviharba került és az a Hetedkorig röpítette… ez a lehetőségek kontinense.
A magasabb szintről (3-6) való indulás azért javasolt hogy a magasabb szinten megkapott képzettségeket felszereléssel rendelkezzen. Egy alternatíva lehet az „amnézia” amikor a magasabb szintű dolgokra nem emlékszik csupán szintlépéskor bukkannak fel a képzettségek. Bármelyik módot is válassz a játékos, egy ilyen Pusztító karakterindítás mindenképp a mesélővel való hosszas egyeztetést kíván.

Képességek


Képességeik kidobása megegyezik a harcoséval. (A kyr faji módosító a játékos és mesélő közös megegyezésével történjen)

Harcértékeik

Harcértékeik nem túl magasak harcos főkasztú társaikhoz képest, ez a 10-es KÉ-ben, a 23-as TÉ-ben, és a 70-es VÉ-ben mutatkozik meg. CÉ-jük alapból 0. Szintenként 12 HM-et kapnak már az elsőn is, ebből kötelesek 4-et TÉ-jükre, illetve 3-at VÉ-jükre felhasználni.

Életerő, Fájdalomtűrés


A Pusztítókat a sok küzdelem, gyakorlás, a természetes élet és az ősi technikák megedzik, így magas mind Életerő-, mind Fájdalomtűréspontjaik száma. Ép alapjuk 7, ehhez adja a karakter Egészsége 10 feletti részét. Fp alapjuk 6 és ehhez (az állóképesség és akaraterő 10 feletti részén túl) minden szinten (már az elsőn is) további k6+4 Fp járul.

Képzetségeik

A Pusztítók sok képzetséget megkapnak, így nemigen jut idejük és energiájuk más képzetségek elsajátítására. Ezért Kp alapjuk mindössze 4, amihez szintenként, már az elsőn is, még 6 Kp járul.

1. Szint

1 Fegyverhasználat (4)* Mf
Nehézvértviselet (3)* Af
Dragon shoenor (Harcművészet) (3) * Af
Történelemismeret (Kyria) (2)* Af
Pszi (3)* Af
Pusztítók titkos nyelve (Jelbeszéd) (3)* -
Pusztítás (2)* (Csak ÚT szerint) -
Mászás * 20%
Esés * 10%
Ugrás* 15%
Éberség (csak MT szerint) 15%

* Új tekercsek szerinti induló Elsődleges képzettségek. Az ezekhez szükséges képzettségeket is megkapja. Másodlagos képzettségek: Helyismeret 3, Kultúra 3, Élő nyelv 3. Minden más tekintetben Harcos kasztúnak számít.

2. Szint

Hadrend Af
Pusztítás Af

3. Szint
1 Fegyverhasználat Af

4. Szint
Nehézvértviselet Mf

5. Szint
Pszi Mf

6. Szint
Hadvezetés Af
Pusztítás Mf

Fegyverek


Kedvelt fegyvereik: másfélkezes kard, rövidkard, buzogány, csatabárd, buzogány, hajítóbárd, pallos, kétkezes buzogány, kétkezes csatabárd, nyílpuska. Pajzsokat nem hordanak, de páncéljuk alkarvédőjével gyakorta hárítják a csapásokat.
A Pusztítók 7. szinten kapják meg igazi páncélzatukat, két általuk kiválasztott fegyvert, amit külön az ő számukra kovácsolnak. Mind a kard, mind a vért elvesztése iszonyatos megaláztatás, amit csak visszaszerzésével és a tolvaj halálával lehet lemosni. A felszerelése 8 Tsz-től a Személyes Aura védelmét élvezi.
Minden kézifegyver, amit hetedik szinten kapnak egy különleges lunír-abbit ötvözet, ami a következő módosítókkal, bír az alapértéken kívül és nem javítható tovább:

Sp

+2

+5

+5

+2


Pusztító kard:
Enyhén ívelt másfélkezes kard, széles keresztvassal. Az egyélű pengét nagyerejű vágásokra tervezték, így a tizenhét alaptechnikában csupán három szúrás szerepel. A kard pengéje h alvány kékes-ezüstös színű, minden egyes darab más és más mitikus elemekkel van díszítve, mestertől függően. A kardot a varázskovácsok évekig készítik különböző mágikus fémek ötvözetéből. (Az értékei nem javíthatók tovább, mágikusnak minősül)
Értékei: Ké: 8 Té: 18 Vé. 17; sebzés: 2k6+2; támadás/kör: 1; súly: 2 kg

Duplavájatú nyílpuska:
A két vájat egymás alatt helyezkedik el, mintha két nyílpuskát egybeerősítettek volna. Specialitása hogy, akár egyszerre is kilőhető a két nyílvessző, ellenkező esetben az íjász akármeddig is tartogathatja a második vesszőt. A további körökben könnyű nyílpuskához hasonlóan működik. Ez egy bármilyen terepre ideális fegyver, tusa egyetlen kovácsolt acélív, ami egy szálkás szuronyban végződik, melyet általában kézitusában használnak. (Külön fegyverhasználat képzettség)
Értékei: Ké: 3 Cé: 16; táv: 40 méter ; sebzés: 1k6+2; támadás/kör: 2-1; súly: 7 kg
A szurony értékei: Ké: 4 Té: 10 Vé: 10; sebzés: 1k6; támadás/kör: 1

Páncél


A vértezet igazi remekmű, minden egyes darab hasonlít egymásra, de különbözik is. A vértet a kyr varázskovácsok készítették hajdanán, hosszú rituálék és mágikus procedúrák segítségével valamely lunír és acél ötvözetéből. A befejezés utolsó lépcsőfokát jelentette a Hatalmasok különleges varázslata, mely életre keltette a holt anyagot, egy szikrányi értelmet adott neki. Ezek a varázsvértek a Pusztítók legféltettebb kincsei közé tartoztak, és újabb Kapukat nyitottak meg az arra érdemesek előtt.
Megjelenését tekintve a vért a különböző lunírfajták egyikének a színét viseli, de tizenegyből kilenc esetben smaragdzöld. A vért kap­csok nélkül zárul, második bőrként tapad a testre, és robosztus mé­retei dacára szabadabb mozgást enged viselőjének bár­mely hetedkori harci öltözéknél. A teljesvérthez, páncélcsizma, páncélkesztyű és sisak tartozik. Minden vért rendelkezik névvel, amit a gazdája ad neki. A vértek a viselőjükkel töltött idő alatt ugyanúgy fejlődnek és tapasztalnak. Nagyon ritka hogy ezek a vértek túlélik gazdájukat, de ha megtörténik, akkor új urukat ők maguk választják ki, és nem hajlandók akárki akaratának engedelmeskedni. A vér tisztaságára mindig figyel így új tulajdonosa csak kyr lehet, de maga a származás nem elég, egyfajta belső tartás is szükségeltetik.
A páncél személyre szabott védelmet nyújt, ez az érték változó (SFÉ: 6+k3, MGT: k5+ 1 kg , súly: 8+k5 kg).
A páncél, nemhiába félig-meddig élő, a megszerzéstől számított 5 szinten már képes a gazdájával mentális úton kommunikálni. A legrégebbi, ötödkori csatavértek képesek akár élőszóban is beszélni.
A páncélt bizonyos szinteken, amikor a Pusztító magasabb rangot ér el, (7. Tsz, 10. Tsz illetve 13. Tsz) különleges rúnákkal látják el az alábbiak közül, továbbá kivételes fontosságú feladatok jutalmául kerülhet vértjére. Mindegyik szinten egyet választhat magának és ezt később sem másíthatja meg. A rúnák a manahálóból merítik energiájukat. A vésetek mestermágikus (ÚT 269. o) varázstárgyként kezelendők. Mindegyik vésetnek harcban 2% esélye van a sérülésre, ha egy megfelelő mestermágikus fegyver legalább 10 Sp-nyi sebzést okoz rajta. (A változókat; k2, k10 egyszer kell kidobni az erősség maradandó).
Őselemek ellen védő rúnák 3+k2-es erősségű elemi tüzet, vizet, földet illetve levegőt közömbösítenek (normál tűz esetén kétszeres hatásfokkal), használat közben a vésetek tűz esetén magmaszínűen, víz esetén kéken, föld esetén sötétbarnán izzanak, levegő esetén megkristályosodik a levegő a rúnák körül. A rúnák a páncél oldalán, vesetájékon helyezkednek el kétoldalt, folyamatosan működnek.
Asztrál- VAGY Mentáltestet védő rúnák, 20+k10-et adnak a ME-hez. Használat közben a vésetek asztrális alapú támadáskor vörösen, míg mentális operációnál sötétkéken ragyognak, ezzel figyelmeztetve viselőjét. Mentális védelemnél egy kéklunír pánt, asztrális védelemnél pedig egy vöröslunír pánt futja körbe a sisakot homlok magságban. Folyamatosan működik. (A kettő nem zárja ki egymást)
Hőaurát biztosító rúnák, hatásuk megegyezik az ET 394 oldalán leírt meleg zeke hatásával, vésetei a vállvértnél helyezkednek el, folyamatosan működnek.
Villám ellen védő rúnák 3+k2-es erősségű villámot semlegesítenek. Használat közben a vésetek elektromosan szikráznak, bárminemű elektromos alapú támadás ellen védenek. A rajzolatok a két alkaron találhatók, folyamatosan működnek..
Éjellátást biztosító rúnák. A rúnák a halántékra kerülnek és parancsszóra aktiválódnak. Viselőjét képes felruházni ultralátással 21 lábon belül. A rúnák határozatlan ideig működhetnek.
Teleport kesztyű. A páncélkesztyűre kerülő rúnák képessé teszik viselőjét arra, hogy naponta ötször a kiválasztott fegyvereit (maximum kettőt), legyen az bárhol 1 mérföldön belül, a saját kezébe tudja teleportálni. Természetesen a mágikus gátló, börtönző jelek és területek kivételes helyeket jelentenek, ott ez az eszköz hatástalan. A rúnák hangra aktiválódnak és kékesen felderengenek.
Lebegtető rúnák. A hosszan tekergőző rúnák a páncélcsizmán kapnak helyet és képesek naponta háromszor a tulajdonost, és testsúlyán kívül 30 fontot 5 percig egy futó ember sebességével mozgatni bármely irányba. A véstek parancsszóra aktiválódnak.
Gyógyító rúnák. Csak 13. Tsz-en kerülhetnek a vértre. Félóránként 1 Ép-t és 15 Fp-t regenerál, a sebek elfertőződésére az esély 0%, a vérző sebek 2 kör alatt összezárulnak, a mérgek ellen +k3-at ad a mentődobásokra. Ezek a nagyon ritka rúnák a lapockákon vannak.
Időrúnák. Csak 13. Tsz-en kerülhetnek a vértre. A hangra aktiválódó rúnák a páncél tulajdonosát k2+3 körre a varázslói Gyorsítással ruházzák fel. A vésetek a csataszoknyán helyezkednek el.

Ha a vért túlütés miatt SFÉ-t veszít, akkor gazdájának 3 órára vízbe kell tennie, és 1 font nyersvasat kell melléhelyezni. A páncél három óra alatt regenerál 1 SFÉ-t. Minden esetben, ha 3 SFÉ-nél nagyobb veszteség éri a vízbe még negyed font nemesfémet is kell rakni. Amennyiben csupán 1 SFÉ-je maradt lefoszlik gazdájáról, és amíg meg nem javítják használhatatlan. A javítást nem lehet részletekben végezni.

Sok mindent le lehetne írni a Pusztítók harci arzenáljáról. Értekezni vértekről, melyek beszéltek és gondolkodtak, kardokról, melyekbe lelkeket kovácsoltak - melyek a Hatalmasok kézjegyét viselték mind. Kiváltságos varázstárgyakról, birodalmi ereklyékről, melyekről darabonkénti nyilvántartást vezetnek évezrede óta - s melyek csatákat döntenek el azóta is.

Dragon Shoenor , avagy a Sárkány érintése


A Pusztítók alapkiképzéséhez tartozik ez a stílus arra az esetre, hogyha netán fegyverei nélkül kéne harcolnia. A Kyr Birodalom számtalan küzdőstílusa ez az egy volt méltó, hogy a Pusztítók megtanulják. Mint nevéből is kitűnik inkább a ritkább, de erősebb támadásokat részesíti előnyben. Meglehetősen stabil állásokat tartalmaz, romboló erejű ütésekkel. A Pusztító nem csak karjának erejét, hanem szinte egész testsúlyát beleadja a jól kiszámított pillanatban leadott ütésbe ez, pedig egy teljesvértezetű harcosnál óriási előnyt jelent. Ezért a technika sebzése 2k6, viszont körönként csak egy támadásra nyílik lehetőség, mivel a sebzés nagysága a jó időzítésen múlik. (Ezzel a technikával okozható Ép sebzés is!)
A Mf +10 kp ekkor, a mesterfokú fegyverhasználat bonuszait kapja meg. ÚT szerint a 4. fokhoz még 10, ezen felül az 5. fokhoz még 12 kp kell. Az 5-dik fok csökkenti a túlütés küszöböt 10-el. Ezt különböző technikák csökkenthetik még, de a legalacsonyabb határ nulla.

A harcértékek:

 

KÉ:

TÉ:

VÉ:

Sebzés:

Kéz

3

10

3

2k6


Speciális:
A technikát nehézvértezetű harcosok dolgozták ki, így a sebzésbe beleszámít a viselt páncél is. Ez rákozott vértnél +1, mellvértnél +2, félvértnél +3, teljesvértnél +4. Viszont hátránya, hogy amennyit ad a sebzésre annak dupláját vonja le a támadóból.

Különleges képességek

Minden fegyverük sebzéséhez a 14 feletti Erő sebzésjáruléka adandó hozzá, a különleges harci technikák miatt. Ha a fegyvernek nem járna sebzésjárulék, akkor a 18 feletti Erő adódik hozzá. (Értelemszerűen az íjakhoz és a hasonló fegyverekhez nem)
Ezenkívül, minden 2. Szinten +1 Sp-t kapnak.
A túlütés küszöbük pedig hetedik szinttől fogva 10-el alacsonyabb. Ez különböző technikák csökkenthetik még, de a legalacsonyabb határ nulla. Ezt alá sohasem mehet, mert így előállna az a helyzet, hogy találat nélkül túlütötte az ellenfelet.

Az itt található tudás és technikák javarésze túl átvitt értelmű. Elveszítené a varázsát és lényegét, ha áttennék a szabályrendszerbe, ezért csupán hangulati elemként javaslom a használatát.

Pusztítás

6. fok
Képesség-követelmények:
Ügyesség 18, Erő 19
Képzetség-követelmények:
Fegyverhasználat 5. fok, Fegyverismeret 4. fok
Képzetség-pont igény: 80 kp
Ismertetés: „ Ez a képzettség mára jószerivel teljesen feledésbe merült, még alapfokú ismerői is kevesen vannak, nemhogy a valódi mesterek. (Más kérdés, hogy ez talán jobb is így.) Minden kétséget kizáróan tudjuk azonban, hogy létezik hatodfoka. A Pártütés Korában a kyr birodalom elitcsapatainak, a rettegett Pusztítóknak a titkos technikája volt: az utolsó regruta is elsajátította legalább alapfokon. A Pusztítók generálisainak és vezénylő tisztjeinek haditetteiről hitelt érdemlő források tudósítanak, mindenekelőtt Jahrn-on Kryel kristályba zárt életrajza.
Ezek a félelmetes harcosok eszelős őrültként tomboltak a csatamezőn, talpig páncélba bújtatott ellenfeleket vágtak szét egyetlen kardcsapással, és ha valakinek a fejére sújtottak, az ütés erejétől még akkor is kiloccsant az agyveleje, ha a sisakja máskülönben kibírta a terhelést és nem szakadt be. Aligha tévedünk, ha e mögött a képzettség hatodfokú ismeretét gyanítjuk. Ynev nagy szerencséjére a féktelen öldöklésnek ez a technikája azóta szinte nyom nélkül kiveszett a világból.”
(Út. 107 o.)
A Pusztítás hatodfoka egy elfeledett ősi tudás melyet a Hetedkorban talán egyvalaki, aki ismerhet. Aki birtokában van ennek a már-már legendás képességeknek annak támadásai során nem számít az ellenfél vértezete. Játéktechnikailag a nem mágikus SFÉ-k nem számítanak, a természetes vértek (pikkely, irha) negyedelődnek, a mágikusak pedig feleződnek. (kivételt képezhet a Km által megállapított vért). További előnyei; a túlütés küszöb újabb tíz ponttal csökken, de természetesen a nullát így sem lépheti át. Továbbá amennyiben a képzettség ismerője felveszi az Anatómiát 3. fokon egy másik, az embertől eltérő testfelépítésű lényre, az arra a lényre is képes alkalmazni ezt a képzettséget.
Megtanulása: okítani sehol sem oktatják. Ősi romvárosok mélyén elfeledett emlékkristályokban talán fellelhető még ez a tudás (Az Ynevi Kalandozásokban szereplő Véridő c. modul méltó jutalma lehet egy ilyen kristály). A képzettség jelentősen felborítaná a játékegyensúlyt, ezért a Jk-k ne akarják megtanulni.

Rangok

A Pusztító 7. Tsz-en válik igazi Pusztítóvá, mikor megkapja felszerelését, és helyet kap az egyik ékben. 8. Tsz-től tíznagyi rangot, vagy kyrül gardor-i kap, részfeladatokat és kisebb akciókat vezet, páncéljára három vonás kerül. Ettől a rangtól, és szinttől felfelé mindenki jogosult a mortor megnevezésre. 10. Tsz-en válik hadnaggyá, vagy ewydor-rá mikor már sok csatát megjárt és több tucat éles bevetés áll a háta mögött, páncéljára újabb két vonás kerül. Létfontosságú taktikai képességekkel, parancsnoki tudással, kell rendelkezni ehhez a ranghoz, és képesnek kell lennie önálló döntés meghozatalára. 13. Tsz-en válik kapitánnyá, másnéven arapator-rá, és két újabb vonás kerül a páncélra, így számuk hétre nő.
Ennél magasabb rang nem létezik a Pusztítók hiearchiájában habár természetesen a régvolt Kyriában akadták ennél jóval tapasztaltabb képességű emessir mortorok, mint például Jahr-on Kyrel.

Szintlépés


A sok tanulás és extra képesség miatt a fejvadász táblázat szerint lép szintet.

Mentalitás


A hetedkori világ gyökeresen más számukra, mint Kyria. Viselkedésük nagyban függ korábbi világképüktől, habár az elmondható hogy többségük nem kedveli Toront árulása miatt. Orwellától még Toronnál is jobban undorodnak, hisz a Birodalom végzetét okozta. Az orwellánusokat haladéktalanul másvilágra küldik, búvóhelyeiket kifüstölik.
Puszta kedvtelésből ritkán ölnek, nem hagyják érzelmeiket elhatalmasodni maguk felett, azonban ritkán kegyelmeznek. Eszközökben nem válogatnak, ellenfeleiket kíméletlenül és szívfájdalom nélkül pusztítják el. Ha lehet egyenesek, kerülik a hazugságot, de ha a kitűzött célt másképp nem tudják végre hajtani, nem riadnak vissza tőle.
Jellemük a Rend, Halál elemekből épül fel, isteneik a régi Kyria istenei: Weila, Igere, Morgena, Tharr, Sogron.

Tradíciók

Amennyiben a Pusztítónak a csata előtt van ideje felkészüli, általában elmond egy imát istenéhez, majd eldobja a fegyverhüvelyeit, mondván ezekre úgysem lesz szüksége az elkövetkezőkben.
Egyes Pusztítók azt az elvet követik, miszerint ha valaki fegyvert ránt, csak akkor teheti vissza a hüvelyébe, ha vért is ontott vele. Amennyiben előhúzza a fegyverét, és nem harcol, köteles megvágni vele magát.
Előszeretettel használják jelmondataikat is; „Nem győzni jöttünk, hanem pusztítani!", „Jó nap ez a halálra.”

"Messze dobogó léptek zajára kél
A késő esti hűvös, baljós szél.
Orkánként szól az üvöltők szava;
Mortis non Imperior, Mortis non Kyria!

Gigászi termetük torpanni, nem látszik,
Ajkukon kósza mosollyal, a halál játszik,
Szemükben csillog a dühüknek fénye,
Életük a harc, s nem a nyugodt béke!

Lelkükben izzik a pusztítás szava,
Testükben feszül meg Kyria Hatalma!
Roppant karjaiban pallossal játszik,
A halállal vitára kelvén, nem packázik!

Dobogó léptükre menekül az ellen,
Nincs ki félsz nélkül kiállna
A hatalommal szemben!

Érkezésük üdvös az egész Országnak,
Kyria örök, míg Pusztítók csatáznak!"
(Randon: A pusztító)

A Pusztító egy erős kaszt. Erről lehet vitázni. Viszont figyelembe kell venni, hogy a kalandozócsapat három alappillére – a kard, a könyv, és a kulcs - közül csupán a kardot jelenti. Ugyanúgy szüksége van más beállítottságtársaknak, mint egy barbárnak, vagy lovagnak. Ezt a kasztot azoknak a tapasztaltabb játékosoknak ajánlom, akik kedvelik a kyreket és a kaszthoz kapcsolódó mentalitást. Azok viszont kik elsőre végigolvasva arra jutottak hogy, ”Milyen állat, de jól lehet vele gyakni..” nos ők esetleg még várjanak vele egy kicsit. A kaszt megismeréséhez javaslom az ajánlott irodalmat elolvasni.

Ajánlott irodalom:
Kyria örök - Alkony
Hollóidők
Vas ideje
Anyrok alkonya
Lobogók hajnala
Por a porhoz
A kyr Pusztítókról
Kyr históriák

„Mert egy Pusztító csatában hal meg, és egy Pusztító számára – Kyria örök”

auer 2007-10-29.