Koréliai CU-37XL Felfegyverzett könnyű futárhajó

Jármű: Koréliai CU-37XL Küldönc
Éra: Régi Köztársaság vége
Típus: könnyű futárhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 27,65 m
Jártasság: szállítóhajó; CU-37
Legénység: 3 (pilóta, elsőtiszt, tüzér)
Utaslétszám: 5 fő
Rakterület: 10 metrikus tonna
Készletek: 3 hét (3 hétnyi üzemanyag, 24 ember-hétnyi levegő víz és élelem)
Hipermeghajtás szorzó: x2 (két hiperhajtómű mag párhuzamosan működik)
Tartalék hiperhajtómű: x12 (egy hiperhajtómű mag esetén)
Fedélzeti számítógép: igen
Manőverezőképesség: 1K+1
Űr: 7
Légkör: 350; 1000 km/h
Hajóburok: 3K+2
Pajzsok: 1K+1
Ár: 50.000 (használt) 118.000 (új)
Szenzorok:

Passzív: 10/0K
Fürkész: 25/1K
Kereső: 50/2K
Fókusz: 2/3K

Iker lézer ágyú

Tűzív: torony
Kezelőszemélyzet: 1
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 1K
Lőtávolság űrben: 1-3/12/25
Lőtávolság légkörben: 100-300/1.2/2.5
Veszteség: 4K

Leírás:
A CU-37XL a CU-37 megnyújtott utódja, amit a Koréliai mérnökkorporáció fejlesztett ki, hogy kielégítse a könnyű futárhajó iránti igényeket további utas/legénységi kapacitással. Akárcsak elődje az XL is eredetileg fegyvertelen volt, viszont a lassabb és kevésbé manőverezőképes tervezés miatt mégannyira sem volt képes elkerülni a kalózokat, ezért a CEC ellátta távvezérelt lézerágyúval védelmi célból. Az XL limitált szériában jelent csak meg, csupán negyede volt az elődnek ezért is látni ritkábban, mint a CU-37-est.

Különleges szabályok:
A hajótervezéséből adódóan a páncélzat fejlesztési költségei duplázódnak.

A decentralizált energiamag miatt egyik meghibásodása esetén nem bénul le a hajó. Bármi okból is álljon le az egyik, a manőverezőképesség 0K-ra csökken, és minden sebesség a felére. Továbbá mindez magával vonja az egyik hiperhajtómű leállását, is így a hipermeghajtás szorzó a tartalék üzemre esik vissza.

A fény alatti sebesség a tömeg miatt negatívan változott, de megfelelő szereléssel a régihez közel azonos szint érhető el.

A nagyobb teljesítményű fúvókák a miatt a vibráció a hajó tömegközéppontjában elég kényelmetlen, így nem javasolt a hajtóműket sokáig túljáratni, ha teljesítmény a maximumom van a vibráció és a nyomás képes hosszabb időtartam alatt mikrorepedéseket okozni, ami végzetes katasztrófához vezet.

A hajó a felsorolt 10 tonnánál több árut is képes szállítani. Minden egyes további 2 tonna (maximum 18 tonna összesen) -1-el csökkenti a manőverezőképességet. (0K+2 12 tonna, 0K+1 14 tonna stb.) Űrben képes vonatatni minden egyes 20 tonna vontatmányért veszít egy pontot a sebességéből, maximum 80 tonnáig (-4 űr). Ehhez szükséges a hátsó rész megerősítése (5000 kredit) mivel a hajó nem vontatónak lett tervezve.

Fő fedélzet
A belmagasság 100 és 250 cm közt változik.

Pilótafülke: a hajó elején kap helyt a pilótafülke. Három ülés található, egy pilótának, és két kiegészítő ülés, amit lehet másodpilótaként használni, gépészként vagy kiemeltebb utasok is elfoglalhatják. Ide az előtérből vezető lépcsőn át lehet bejutni.

Előtér: Közvetlenül a pilótafülke mögött. A legénység az itt leereszthető létrán át juthat a hajóba. Repülés közben a létra be van húzva, hogy ne akadályozza a mozgást.

Gépészeti szekció: A előtér és a legénységi szállás közt van. Az egyedi hajtóműrendszer miatt dupla kezelőfelület van itt. Innen szabályozható az energiaelosztás, az energiamagok, és innen érthetőek el a sérült rendszerek. A bejárati panelek a konzolok alatt és felett vannak, amin keresztül elérhető a hűtőrendszer, az energiacellák, és a szenzorok.

Szárnyak: A gépészet mögött vannak a szárnyak. Itt kapnak helyet a készleteket, és a hajó hűtőrendszerei.

Hajtóművek: a szárnyak végén kapnak helyet. Itt van a hajtómű energiamag, hiperhajtómű, elülső repulzorlift és leszállótalpak. A hajón belülről nem elérhető.

Elülső legénységi szállás: Itt található a közös helység, ülőhelyekkel, autóséffel kis szekrénnyel, WC-vel és tusolóval. Továbbá itt kap helyet a négy ágy, amik önmagukban a hajó mentőkabinjai is. A mennyezeten egy szép kilátást biztosító panorámaablak van.

Hátulsó legénységi szállás:
Itt található a közös helység, ülőhelyekkel, autóséffel kis szekrénnyel, WC-vel és tusolóval. Továbbá itt kap helyet a négy ágy, amik önmagukban a hajó mentőkabinjai is. A mennyezeten egy szép kilátást biztosító panorámaablak van. A konzol egyaránt használhatja a legénység és az utasok, szenzorokhoz, kommunikációhoz, szórakozáshoz, vagy a fegyverhez.
Raktér: A hajó hátuljában kap helyet a raktér. A legénységi szálláson át közelíthető meg pár lépcsőn át. Itt található két lift a rakodás megkönnyítésére, és hátul van a hajó légzsilipje. A hátsó leszállótalpak és repulzorliftek itt hátul kapnak helyet.

Kisegítő gépek: A raktér körül kap helyet a hajó készletinek további része, a pajzsrendszer és a hátsó szenzorok.

Koréliai CU-37XL Küldönc
Koréliai CU-37XL Küldönc - alaprajz

auer

Eric "Servo" Allen, Lucas Pichette, Torsten "Void" Logemann, Michael "tpkc KLICK" Devore

http://swda.art-of-void.de/Index/freighters/CEC_CU-37XL.html