Gymsnor-3 könnyű teherhajó

Jármű: CorelliSpace Gymsnor-3 teherhajó
Típus:
könnyű teherhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 34,1 m
Legénység: 1 fő
Jártasság: szállítóhajó; Gymsnor-3
Utaslétszám: 4 fő
Rakterület: 95 metrikus tonna
Készletek: 1 hónap
Ár: 19,000 (használt)
Hipermeghajtás szorzó:
x2
Fedélzeti számítógép: Van
Űr: 4
Légkör: 280; 800 km/h
Hajóburok: 5K
Pajzsok: 1K
Szenzorok:

Passzív: 15/0K
Fürkész: 30/1K
Kereső: 45/2K
Fókusz: 3/3K

Lézerágyú

Tűzív: Torony
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 1K+2
Lőtávolság űrben: 1-3/12/25
Lőtávolság légkörben: 100-300/1.2/2.5km
Veszteség: 4K

Leírás: Egy ambíciózus tett hibájaként születtet meg a Gymsnor-3, amivel a koréliai teherhajópiacra akartak betörni. A széria tagjaival manapság is találkozhatunk a koréliai űrben.

A hajó új állapotban kerül 72.000 kreditbe (a szerző személyes kalkulációja) ami egy elég jó alkalmi vétel. Sok vásárló panaszolja; a szűk ágyakat, a pilótafülke kis belmagasságát, a pilótafülke látási viszonyait, az elülső bejárat hiányát, az elülső berakodási lehetőség hiányát, a daru hiányát, a tartalék hiperhajtómű hiányát, és hogy nem lehet másik hajóra dokkolni. A legnagyobb szépséghibája a lézerágyú elhelyezése. Ezt a gyári alapmodell ágyút csak „Különleges sziklaseprő”-nek hívják, ugyanis inkább aszteroidák ellen használható mind kalózok ellen. Az ágyú csupán előre és oldalra képes tüzelni, a magas hátsófelépítmény ugyanis komoly vakfoltot jelent. A kalózok gyakran ki is használják ezt a hátrányt, és hátulról megközelítve lövik szét a hajtóműveket.

A hajó védelmében meg kell említeni, hogy vannak jó tulajdonságai is. Ezt a típust a mérnökök aszteroidamezőn való biztonságos átkeléshez tervezték. A tripla törzs nagyon merev így a kisebb tárgyak egyszerűen lepattannak róla. Ez egyesítve egy gyári pajzsgenerátorral lehetővé teszi a hajó túlélését egy kisebb aszteroidamezőben. Továbbá a pilótafülke mentőkabinként is működik, így ha a fő létfenntartó rendszer tönkre is megy, lehet használni mentőkabinét. A kabin könnyedén le és visszacsatlakoztatható így használható siklóként és felszíni járműként. (bővebb leírás hamarosan).

Játéktechnikai megj.: Ha hátrafelé akarnak lőni javasolt a –2K-s levonás. Hátulról nagyon nehéz eltalálni azt az ágyút, így ha az jön ki, hogy „fegyver megsemmisült/hibás” akkor más kárt kell választani.

Belső elrendezés: A hajó öt részből áll; a kupolás parancsnoki állás, összekötő folyosó, a törzs, a bal és jobboldali gondola.

Parancsnoki állás: az alsó szinten van a pilótafülke, ahol a belmagasság csupán 1,2 m. Van egy szék a pilótának egy a másodpilótának és négy az utasoknak. A hajó minden funkcióját egyaránt lehet vezérelni mind a pilóta mind a másodpilóta helyéről. Efölött van egy szűk alig több mint félméteres szint, ahol is a hajó szenzorai kaptak helyet. Ide a mennyezeten levő csapóajtón keresztül lehet bejutni. A pilótafülke mentőkabinként is szolgál így az alsó szinten létfenntartó felszerelés, és üzemanyag van. Az itt található két ion hajtómű, a leszállótalpak és a manőverező fúvókák csak akkor működnek, ha a pilótafülke le van választva.
Összekötő folyosó:
Összeköti a törzset a pilótafülkével. Nem túl magas csupán 1 m. A folyosó a törzs felé emelkedik. A folyosóban nincs mesterséges gravitáció, így gyorsabban és kényelmesebben lehet áthaladni rajta. A folyosón van a fegyvervezérlő, célzó és tüzelő rendszer.
Törzs: a belmagasság itt 1.85 m. A legelején két kis helységben fegyvervezérlők találhatóak. Emögött van a konyha és balra a fürdő. A fürdőben van egy mosdó egy zuhanyzó és egy WC. A konyhában van egy kis asztal, élelmiszerraktár, és egy ételfeldolgozó. Emögött van a raktér, ami az alsó szint nagyrészét elfoglalja. A hajó végén van a rámpa helysége. Ez a helység légmentesen lezárható és alkalmas a rakomány kidobásához, vagy űrsétákhoz. Leghátul vannak a manőverező-stabilizáló rendszerek.
A felső szint belmagassága 1,5 m, és folyosóról érhető el. Itt vannak a hajó elülső és oldalsó pajzsgenerátorai, a létfenntartó rendszer, és legelöl a mechanikai szoba. Leghátul van a gépház. Itt van az energiamag a hiperhajtómű az ionhajtómű és fúvókák. Emögött vannak a hátsó pajzsgenerátorok.
Gondolák: a belmagasság 1,5 m. Itt vannak a leszállótalpak négy külön helységben. A legénység és az utasok kabinjai, a gondolák közepén kaptak helyet. A szobák teljesen egyformák. Az utasok kabinjai mögött vannak a víztartályok. Leghátul vannak mindkét oldalon az üzemanyagcellák. Ezalatt vannak a repulzorgenerátorok és sugárzók.

CorelliSpace Gymsnor-3 teherhajó

auer