Hivatalos statisztika és leírás: "STAR WARS® Pirates and Privateers" 61. oldal,
Jármű: SoroSuub Nella 342
Típus: könnyű teherhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 29,7 méter
Jártasság: szállítóhajó; Nella sorozat
Legénység: 1 (1 pilóta +1 elsőtiszt)
Utaslétszám: 5 (4)
Rakterület: 50 metrikus tonna (40 tonna konténerekben +20 tonna különálló)
Készletek: 2 hónap (2 üzemanyag, 6 hónapnyi oxigén, víz és élelmiszer)
Hipermeghajtás szorzó: x2
Tartalék hiperhajtómű: x12
Fedélzeti számítógép: van
Manőverezőképesség:
Űr: 1K
Légkör: 280; 800 km/h
Hajóburok: 4K
Pajzsok: 1K
Ár: 22,500 használt; 120,000 új (helyreállított)
Szenzorok:
Passzív: 15/1K
Fürkész: 30/2K
Kereső: 45/2K
Fókusz: 2/2K+1
Hivatalos leírás:
A Nella sorozat mára már lefutott. Ez egy öregebb modell, amit tartósnak és megbízhatónak tartanak de a tervezést befejezték amikor az YT-1300-as piacra került.
Az a hajó csak a klasszikus trilógia idején van használtban.
A Nella 342 sokáig a Sullusti Tervezés mestermunkájának tartották. A tervezést és kivitelezést a SoroSuub fő csapta végezte élükön Num Nallib-al.
A hajót célzottan a Középső szegélyre és Peremvidékekre tervezték, ahol ilyen kis hajókra van szükség hogy ellássák a milliónyi kolóniát, telepet és űrállomást.
A hajót Nella után nevezték el, ami egy nyájban élő állat a Sulluston, és mint földi rokonát, a hajót is úgy tervezték, hogy sokáig működőképes legyen nehéz körülmények közt. Jelentős még a hosszú nyak és a lekerekítet farok hasonlósága is.
Ennek a strapabíró kis hajó számos módosított típust lehet a Peremvidék minden sarkában megtalálni, ahol megszokott látványnak számít. Bárhogy is, a hajó erőssége számít egyben gyengéjének. Például a hajtómű a népszerű Hoersch-Kessel ionhajtómű, ami megbízható számos üzemanyaggal működik, minimális módosításokkal. A fúvókák cseréje viszont felér egy anyagi csőddel. Kisebb problémák mindenfelé akadnak, és nagyrészt ezek okozzák a károk és bosszúságok többségét.
Amikor a kalózkodás növekvő problémát jelentett a Régi köztárság végnapjaiban, sok kapitány érzete úgy, hogy kevés a legénysége és fegyverzete a galaxis számos régióiban. A konvojokban utazás már nem volt elég védelem a hajóknak, és a Nella 342 nehezen tudott alkalmazkodni. A hajó energiamagját megbízhatónak és energiatakarékosnak tervezték, nem pedig pajzsok megerősítésére vagy fegyverek ellátására. A SoroSuub tervezett jópár pajzsokkal és fegyverzettel megerősített hajótípust de a legtöbb tulajdonos nem engedhette meg magánk egy új hajó vásárlását.
Számos Nella eset áldozatul a ragadozóknak, csakúgy mint felszíni névadója, mielőtt háziasították. Ezek a hírek rossz fényt vettek a hajóra és egyre kevesebben használták. A kegyelemdöfést a Koréliai YT sorozat megjelenése adta. A Nella jó ideig versenyzett az YT-1000-essel, de amikor az YT-1300-as kijött, lehúzták a redőnyt. Nem mintha az YT-1300-as olyan tökéletes hajó lett volna, viszont olcsó volt, viszont egy Nellát 2-3 Koréliai teherhajóval lehetett helyettesíteni bármely területen.
Miután a Sullust a Birodalom részévé vált, a hajógyártást újabb gond fenyegette: hajói nem feleltek meg a Birodalmi törvényeknek mivel a belső tér Sullsutiakra vagy kisebb méretű humánokra volt tervezve.
A Felkelés alatt a Nellának számos alternatívája jelent meg. Sok ilyen hajót hagyták el a Klón háborúk elött, mivel a hajtómű tönkrement és nem tudták kicserélni. A Klón Háború utáni Lázadó és Birodalomi fegyverkezési versenyben piacra dobtak egy modernizált fegyverrendszert, ami túl drágának bizonyult akkoriban. A legtöbb SoroSuub leányvállalt is ezt az irányvonalat követte, modernizált repulzorhajtóművet, és ezáltal megnövelt raktérkapacitást kínélt csupán 500 kreditért.
Nem tudni meddig tartható ez a sorozat, ezért ezt megszakítva, indították el a Nesst osztályú szállítóhajók gyártását, ami nehézkesen próbál az élvonalban maradni.
Nella 342
Nella 342 alaprajz
auer
Torsten "VOID" Logemann, Lucas P, Frank V Bonura |