Sharisa-osztályú ágyúnaszád

Jármű: J.A.H. SP-G15E Sharisa-osztályú ágyúnaszád
Időszak: Thrawn után
Típus:
nehéz járőrhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 28,85 m
Legénység: 4 +1/+10
Legénység jártassága:
Utaslétszám: 1 vagy 4 nem több mint 1 hétre
Rakterület: 10 metrikus tonna
Készletek: 2 hónap, üzemanyag 2 hónap, létfenntartás 8 emberhónap, élelem és víz 4 emberhónap (8emberhónap további készletekkel)
Hipermeghajtás szorzó: x1
Tartalék hiperhajtómű: x6
Fedélzeti számítógép: van
Manőverezőképesség: 3K+1
Űr: 10
Légkör: 415; 1,200 Km/h
Hajóburok: 5K+2
Pajzsok: 4K+1
Ár: 750.000 kredit
Szenzorok:

Passzív: 30/ 1K
Fürkész:
60/ 2K
Kereső:
120/ 3K
Fókusz:
10/ 4K

2 Nehéz turbólézer ágyú (összekapcsolt)*

Tűzív: elülső
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 3K
Lőtávolság űrben: 3-15/ 35/ 75
Lőtávolság légkörben: 300-1.5/ 3.5/ 7.5 km
Veszteség: 9K
Töltet: 5 lövés után a tároló lemerül

2 Nehéz lézerágyú (összekapcsolt)

Tűzív: elülső
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 3K
Lőtávolság űrben: 1-3/ 12/ 25
Lőtávolság légkörben: 100-300/ 1.2/ 2.5 Km
Veszteség: 6K

2 Nehéz ionágyú

Tűzív: torony
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 4K
Lőtávolság űrben: 1-3/ 7/ 36
Lőtávolság légkörben: 100-300/ 700/ 3.6 Km
Veszteség: 5K

2 Protontorpedó vető (összekapcsolt) **

Tűzív: elülső
Lépték: csatahajó
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 3K+1
Lőtávolság űrben 2-12/ 30/ 60 :
Lőtávolság légkörben: 4-24/ 60/ 120 Km
Veszteség: 5K
Töltet: 6 db T-P873 Dakra-típusú torpedó csövenként

1 Négyes auto-sugárágyú ***

Tűzív: hátsó
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 3K
Lőtávolság űrben: 1-5/ 10/ 17
Lőtávolság légkörben: 100-500/ 1/ 1.7 Km
Veszteség: 4K+1
Tűzgyorsaság 4
Töltet: 80 lövés utána tároló lemerül

Szenzor csali

Tűzív: hátsó
Jártasság: szenzorok
Tűzvezérlés: 6K
Lőtávolság űrben: 5-25/ 50/ 100
Lőtávolság légkörben: 10-50/ 100/ 200 Km
Veszteség: Nincs, +6K nehézség az ellenfélnek hogy megkülönböztesse a szenzoron az igazi hajót és a csalikat
Töltet: 8

Fegyver megjegyzések:
* A turbólézer egy tárolóból nyeri az energiát, hogy ne borítsa fel a hajó energiaegyensúlyát. A tároló 5 lövésnyi energiát képes tárolni. Ha lemerült 2 kör alatt töltődik vissza 1 lövés.

** A Sharisa visz magával protontorpedót, amivel meglepetést okozhat a nagyobb hajóknak. A torpedókat fedélzeti fegyver jártasággal kell használni, viszont a sebzés és a célzás csatahajó léptékben történik.

*** Ez a fegyver nagysebességű tüzet képes biztosítani, de igénybe veszi a tárolót. A tároló 80 lövés után lemerül és körönként 1 lövésnyi energia tér vissza. A tárolók szabályozását a gépész a hídról jól el tudja látni.

**** A szenzor csalik mozgása 10-es az űrben, úgy mint a Sharisaé. A tüzelésnél a tűzvezérlés hozzáadódik a pilóta szenzor jártasságához.

Különleges megjegyzés:
Nagy energia jelzés: a nagyenergiájú energiamagja jóval feltűnőbb a szenzorokon. A szenzort használók ezért kapnak +2K-t a hajó keresésére, ha a hajó rendszeri harci állapotban vannak. Ez nem vonatkozik a hajó és csalik közti különbségre.

Tömör tervezés: A Sharisa az, amit a gépészek egymást közt csak a „tömör tervezésnek” hívnak. Nagyon összetett és egymástól függő rendszerei vannak ezért nagyon nehéz módosítani. Bármely esetben, ha a hajót módosítják, a költség, az idő és a nehézség duplázódik. Az időt és a nehézséget úgy lehet csökkenteni, hogy visszaviszik a gyárba, és ott módosítják a szerelők, de ilyenkor minden módosításról hivatalos bejegyzés készül.

Leírás:
Thrawn főadmirális hadjárata után Kaoumi Királyi család újraértékelte a haderejük katonai hatásfokát. Eddig a Kaoumini Királyi Haditengerészet Kuati gyártmányú Firespray járőrhajókat használt járőrözésre és büntetőfeladatokra, és ezek a hajók nagyon gyorsan kiöregedtek. A Királyi Csalás ezért megbízta a Jaihendi Ara és fiai céget (J.A.H.) hogy egy új ágyúnaszádot tervezzen a Firespray helyett. Ennek az eredménye lett az SP-G15 Sharissa osztályú ágyúnaszád, egy erős, gyors hajó, jobb mint amire szükségük volt. A hajó érthetően drága, még úgy hogy közeli rokonságban vannak a Kuati arisztokráciával de a eredmény magáért beszél.
A Sharisa gyorsan megjelent a Kaoumini területen és hamar hírnevet szerzett magának a kalózok és csempészek körében, mint egy új kellemetlen ellenfél. Az évek múlásával, és fejlesztésekkel a Sharisa még mindig versenyképes maradt. A legfontosabb fejlesztés, a javított célzórendszer volt, ezáltal a pilóta képes célzárat alkalmazni a frontális és oldalsó ellenfelekre.

A siker után a Kaoumini szolgálatában álló J.A.H. kifejlesztett egy könnyített verziót, az egyéb ügyfeleknek. Mivel a hajót a Királyi Haditengerészetnek tervezték, más haderőknél nem lett annyira népszerű mivel drága, és egyedi nem szabványos alkatrészeket használtak, ami csak a gyártónál lehetett elérni. Az eladások elég lassan haladtak, ugyanis a gyár inkább a Haditengerészet modelljeire fordított nagyobb fegyelmet, továbbá a vásárlóknak várni kellett, amíg a hajójuk megépül, és a vámtörvények miatt jópár extra lemaradt róla, mit például a fejlesztett protontorpedó célzórendszer.

Különleges körülmények:
Miután a legtöbb alkatrészt a Kaoumini-n gyártják, a javítások nehézkesek drágák és időigényesek. A legtöbb független tulajdonos inkább visszaviszi a hajóját a Kaoumini-ra, minthogy máshol próbáljon szerencsét. Ez egy problémával jár: a Kaoumi a Magvilágok közt található, meglehetősen messze például a Peremvidéktől egy rossz hajtóművel. A helyi lakosok meglehetősen barátságosak a várható látogatókkal szemben, az ő normájuk szerint, máskülönben. (angol szöveg is ilyen értelmetlenül fogalmazott)
A nagyobb változtatások a páncélon, a hajtóművön a hiperhajtóművön vagy az egyéb egyszerűen módosítható rendszereken elég lehangoló. A Sharisa rendszerei hihetetlenül összefüggőek, és a barkácsolásos megoldások többet ártanak, mint használnak. Akik gyakran szorulnak az űrben javításra, azok bizony sokat átkozódnak a komplex rendszerek miatt.

A Sharisa tervezése tipikus Kaoumini munka különleges kanyarokkal. Kaoumi egy óceánvilág, a hasznosítható szárazföld luxus. Emiatt a Kaoumini hajók vízre is képesek leszállni. A Sharisa sem kivétel ezalól, vannak alsó hajtóművei, vízzáró a bejáratai rámpája, a fegyverei, el van látva a kikötéshez szüksége felszerelésekkel. Ezek segítségével képes vízen landolni, és 4.6 m mélyen tevékenykedni mindenfajta károsodás nélkül.

Egy másik sajátosság hogy a Kaoumi lakosa egy humán alfaj, akik magasnak és vékonyak, a többség 215 cm körül van. Emiatt a Sharisa belmagassága 300 cm a legtöbb helyen. A legtöbb ember így törpének érzi magát, de a vukik vagy az ithoriak kényelmesen elférnek.

Fő fedélzet:
Ezen a fedélzeten 300 cm a belmagasság.

Elülső gépterem: Az elülső harmadban helyezkedik el. Itt vannak a protontorpedóvetők, a hiperhajtómű a pajzsgenerátor a készlettartályok és az energiamag.
Tüzérségi célzórendszer: Egy kis helység a célzószenzorok alatt.
Legénységi szállás: Itt van egy kis raktér, egy cella, a konyha a fürdő, és a szállások. Ezalatt találhatóak a készletek a repulzorliftek, és a hátsó leszállótalpak.
Cella: jobboldalt található ez kis helység, ahol ideiglenesen szoktak foglyokat őrizni, amíg egy nagyobb hajóra nem tudják átadni.
Raktér: A cellával szemben van egy apró raktér és fegyvertár a különleges küldetésekhez szánt felszereléshez.
Mosdó: a cella mellett van közvetlenül, itt egy WC, mosdó és zuhany található, tovább egy apró kis szekrény a tisztálkodási cikkeknek.
Közös helység: baloldat a raktér mögött van a közös helység. Egy kis étező van itt, holo játéktáblával, és egy ételkészítő. Itt található egy létra, amin át a pilótafülkébe lehet jutni. A fő bejárat, a beszállórámpa is innen érhető el.
Szállás: jobboldalt a közös helységgel szemben van. Három ágy van itt, asztal számítógéppel, kis szekrény, és székek. Van négyágyas változata is.
Hátsó gépterem: A rámpa két oldalán van két helység, ahol készleteket, energiakonvertereket, üzemanyag elosztókat és aknatelepítőt találunk. Ezek a rendszerek (kivétel az aknatelepítő) a rámpáról érhetőek el és szervizelhetőek repülés közben.

Repülő fedélzet:
Ezen a fedélzeten 300 cm a belmagasság.

Pilótafülke: A pilótafülke a legnagyobb helység ezen a fedélzeten, a belmagassága 3 m felett van. A fő fedélzetre egy létrán át lehet lejutni. Négy legénységi állomás van itt, a pilóta a kommunikációs és pajzs tiszt, a szenzortiszt (későbbiekben e helyett a tüzérségi célzórendszer) és a hátsó torony lövésze. A pilótafülkének két kijárata van, egy a pilóta ülés mögött a tetőn hajók közti csatlakozása, egy pedig a baloldat a leszálláshoz.
Pilótaülés: A pilótaülés egy 107 cm magas emelvényen van. A pilóta kezeli az elülső fegyvereket, ő vezeti hajót és irányítja a legénységet.
Kommunikációs és pajzs állomás: A pilóta ülése mögött helyezkedik el jobboldalt.
Szenzor állomás: A kommunikáció állomás mögött jobboldalt.
Tüzér állomás: a szenzor állomással átellenben, innen irányítják távirányítással a hátsó quad üteget.
Mentőkabin folyosó: Közvetlenül a pilótafülke mögött vannak a kabinok. A folyosó belmagassága 215 cm. Innen lehet eljutni pár géphez, a rámpa mechanikához és az aknarakóhoz.
Gépterem: A mentőkabinok mögött találhatóak az energia konverterek, és az energia-elosztó rendszerek, és a hátsó quad torony rendszerei. Ezeket egy 1 m-es kis járaton át lehet elérni. A többi gép körben helyezkedik el a pilótafülke közt, ami a levegőszabályozást, az ECM-et, a kommunikációt és a repülésvezérlést szabályozza.

Sharisa ágyúnaszád
Sharisa fő fedélzet
Sharisa repülő fedélzet

auer

Kayle Skolaris, Michael "tpkc KLICK" Devore