Császárnő-osztályú utasszállító

Jármű: Novoil Cluster Stargoods – Császárnő-osztályú utasszállító
Típus:
utasszállító
Lépték: vadászgép
Hossz: 110 méter
Jártasság: szállítóhajó; Tehercsászárnő
Ár: 1,650,000 (felújítva), 1,200,000 használtan
Legénység: 11 (3 tiszt (kapitány, gépész, navigátor), 4 szakács, 4 csapos, +14 robot (13 Se-4 cselédrobot, 1 R2-es egység)
Utaslétszám: 166 fő(12 első osztályon, 26 másodosztályon, 128 turistaosztályon*
Mentőkabin kapacitás: 194 (30 a Starspeeder-ekben, 7 a szabvány mentőkabinokban
Rakterület: 40,000 metrikus tonna
Készletek: 4 hét
Hipermeghajtás szorzó: x1
Tartalék hiperhajtómű: nincs
Fedélzeti számítógép: van
Manőverezőképesség: 0K
Űr: 4
Légkör: 280; 800 km/h
Hajóburok: 4K+1
Pajzsok: 1K
Szenzorok:

Passzív: 15/0K
Fürkész: 30/1K
Kereső: 40/2K
Fókusz: 2/2K


*1 vagy 2 kabint gyakran a zenészek használnak

Leírás: A Novoil-nak az átalakítás során a külső burkolatot csupán három helyen kellet módosítani, így viszonylag olcsón és gyorsan képes volt ilyen hajókat előállítani, más gyárak drága termékeivel szemben.
Megjegyzés az alaprajzhoz: alaprajzon található sárga láncszemek a mágneses pajzsokat jelképezik.

Az átalakítási folyamat az elülső és hátulsó reaktoroknál kezdődött. A hátsó reaktorok közül egyet eltávolítottak, és az így felszabaduló helyre két rámpát és két turbóliftet tettek. A jobboldali folyosót is átalakították, és megcsinálták a felette levő konyha alapját.
A következő lépés a hátulsó kabinoknál a rácsozatot lecserélték és lefedték, beszerelték a szükséges kábeleket és csöveket, az elülső részen megcsinálták a bárt és a konyhát, kiegészítették pár tartalék mágneses pajzzsal (visszatartja légkört sérülés esetén). Eközben a belső mágneses pajzsokat és a raktérajtókat eltávolították, és egy középső és elülső turbóliftet építettek be. Most hogy a kabinoknak elkészült a mennyezete, neki állhattak a felső szintnek.
Az első lépés a konyhához szükséges készlettartályok beszerelés volt az alatta levő szintre. Amint ez elkészült a kialakították a felső bárt, a kabinokat és a zenészek helyét a másik bárral. Az átalakítás során a mennyezeten és folyosón levő telepeket áthelyezték a felső szinti leszállótalpakhoz.
Az utolsó jelentős rész a nagy mentőkabin/sikló hangár volt, illetve a felette található készlettartályok. Az elülső mágneses pajzsokat eltávolították, hogy elszálláskor könnyebben hozzá lehessen férni a tartályokhoz.

Alsó szint

Elülső pihenő helység: Ez az elülső reaktor után következik, a konyhatérrel, nagy tárlókabinokkal és az étellifttel. A konyha után van a nagy lift, ami összekötetést biztosít a felső bárral. A folyosó folytatásában lehet balra elérni a siklókat, míg jobbra az asztalok vannak. Jobboldalt lehet elérni a mosdót. Továbbá itt vannak holo-sakktáblák, illetve baloldat van egy ajtó, amin a legénység közvetlenül elérheti az ebédlőt a konyha érintése nélkül. Az elkerített létrák jobb és baloldat karbantartáskor és vészhelyzetben érhetőek el.
Központi rész: Itt található a nagy siklóhangár, kétrétegű szigeteléssel; mágneses pajzsokkal és hangárkapukkal csakúgy, mint a Tehercsászárnőn. A másik fontos rész a központi folyosó, ami egészen a hátsó reaktormagig vezet, illetve hátul a két beszállórámpa, amit ugyancsak plussz mágneses pajzsok védenek. A két turbólift, ami a felső szintre vezet, ugyancsak itt van.
Kabinok: A siklóhangár után helyezkednek el. Ahogy belépünk jobbra 6, balra pedig 7 másodosztályú kabint találunk. Az ide vezető folyosók a leszállótalpakhoz vezetnek. Itt van pár ablak, amin keresztül az utasok kitekinthetnek, ha kinyitják az ajtót a pilótafülkéből. Dupla mágneses pajzs vigyáz erre a részre, ugyanis a külső burok extrém magas vagy extrém hideg hőfokot tud elérni.
A második és a harmadik folyosó a turistaosztály szállásaira vezet. Minden kabinban van egy ágy mi átalakítható napközben kanapévá. Vészhelyzetben az utasok a leszállótalpak melletti létrát használhatják.
Beszálló rész: Ez a terület tartalmazz a rámpákat, egy terminált és egy turbóliftet. Ezek a liftek nyomásállóak.

Felső szint

Elülső készletraktár: Hatalmas protein és víztartályok vannak a reaktorok két oldalán.
Elülső bár és holoterem: Ez a helység egy nagy holo-színház, számos nagy holo-képernyővel. A terembe három ajtó vezet; baloldalt egy apró szobából, a készlettartályok felől és jobboldalt a vészhelyzeti létra felöl. Jobboldalt van a bár és egy autoséf, mögötte víz és készlettartályok, továbbá számos speciális szekrény a likőröknek és egyéb minőségi italoknak. A bár mögött van a lift, ami levisz az alsó étterembe. A fő folyosó vezet a luxuskabinokhoz illetve a két másik turbólifthez.
Készlettartályok/központi folyosó:
A két pihenőterület közti folyót hatalmas szervizpanelek szegélyezik amik hangár feletti készlettartályokhoz vezetnek. A jobboldali hangár felett nagy nyomású és hőmérsékletű, víz- és proteintankok kapnak helyet. A kiürült tartályokat és a létfenntartást a hátulsó kis helységből lehet elérni, amibe a turbólift mellett juthat be a személyzet tagja, vagy kívülről a létrán keresztül. O² és üzemanyagok, energiacellák, és létfenntartás kap helyet a másik oldalon, ahova egy apró mosodán keresztül lehet bejutni.
Felső szint kabinjai: Három hatalmas első osztály ú kabin kap itt helyet. Minden kabin rendelkezik egy autoséf-fel és egy privát balkonnal, ahonnan az utasok szemlélhetik az eget. (hogyha kinyitják a pilótafülkéből). Minden kabinban négy utas fér el kellemes és privát légkörben. Az ablakok melletti asztalokat rács védi az esetleges balesetektől, a falakra számos holoképernyőt szereltek fel, illetve van minden szobában egy nagy holo-asztal is a társasjátékoknak. A kanapét itt is lehet ágynak használni, illetve napközben itt pihenni.
Hat kisebb turista-osztályú kabin van itt amiben általában a gazdag utasok szolgái kapnak helyet. A fennmaradó kabinokat a zenekar használja.

Hátsó bár/étterem/zenekar: A fő folyosóról érhető el ez a hatalmas helység, amit számos mágnese pajzs véd katasztrófa esetére. Hogy biztosítsanak meghittebb légkört, három asztal tettek közvetlenül a kabinok mögé. A zenekar baloldalon kap helyet a csillagos égbolt előtt. Vannak itt további asztalok és három holo-asztal is.
Konyha/gyengélkedő: Az étterem közepén van a bár és mögötte a konyha. Itt az autoséf-fel egyszerűbb ételeket készítenek, amit a szobapincér visz az első osztályú kabinokba. Itt van a gyengélkedő, ahol az esetleges betegeket/sérülteket látják el. A gyengélkedő a legkorszerűbb felszereléssel rendelkezik és van a hajón egy képzett ember is, aki elsősegélynél többet tud nyújtani, illetve gyakran egy orvosrobot is.
Létfenntartás: Bal oldalon kap helyet el lehet érni a turbóliftből, az étteremből és az alsó szintről létrán át. Itt vannak az üzemanyagtartályok, és egyéb felszerelések és a tartalék energiacellák.

Császárnő-osztályú utasszállító
Császárnő-osztályú utasszállító - alsó fedélzet
Császárnő-osztályú utasszállító - felső fedélzet

auer