Czerka Fly-sorozat

Czerka Művek Firefly-osztályú kompakt támadóhajó

Jármű: Czerka Korporáció CAS-25 „Firefly” (Szentjánosbogár)
Típus:
kompakt támadó/szállítóhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 10.05 m
Jártasság: vadászgép: Fly-osztály
Legénység: 1+2
Utaslétszám: 6
Rakterület: 1 tonna (emelési képesség), 150 kg
Készletek:
Üzemanyag: 3 nap
Létfenntartás: 18 ember nap
Hipermeghajtás szorzó: nincs
Tartalék hiperhajtómű: nincs
Fedélzeti számítógép: nincs
Manőverezőképesség: 2D+1 (űr), 2D+2 (légkör)
Űr: 7
Légkör: 350; 1,000 Km/h
Hajóburok: 2K+2
Pajzsok: 0K
Ár: 9000 kredit
Szenzorok:

Passzív: 10/ 0K
Fürkész: 20/ 1K
Kereső: 40/ 1K+2
Fókusz: 1 / 2K

Czerka Fegyverzet LVT-500 Iker sugárágyú torony

Tűzív: torony (hátra és oldalra)
Lépték: lépegető
Jártasság: fedélzeti fegyverek
Tűzvezérlés: 1K
Lőtávolság űrben: 1-3 / 12 / 25
Lőtávolság légkörben: 100-300 / 1.2 km / 2.5
Veszteség: 5K (összekapcsolva)

Czerka Fegyverzet LVT-500 Iker sugárágyú torony

Tűzív: torony (előre és oldalra)
Lépték: lépegető
Jártasság: fedélzeti fegyverek
Tűzvezérlés: 1K
Lőtávolság űrben: 1-3 / 12 / 25
Lőtávolság légkörben: 100-300 / 1.2 km / 2.5
Veszteség: 5K (összekapcsolva)

Leírás: A Fly-osztályú szállítóhajókat a Mandaloriai háború körül kezdték kifejleszteni, nem sokkal a Köztársaság és a Revan vezette Új Sith Birodalom közti háború elött. A Czerka akkoriban jött rá hogy szüksége van egy használható hajóra, a nagyobb hajók közti utazásokhoz, és csapásmérő erőre a primitívebb közösségek ellen.
Bárhogy is, a Czerka a hajóit árufuvarozásra tervezte, de számos hajó nem volt felszerelve nagyméretű hangárral. Emiatt ezek a Fly-osztályú hajók olyan kompaktok amennyire csak lehet, mindegyiket felszerelték egy speciális dokkolórendszerrel. Minden hajó ebben családban hasonló rendszerrel rendelkezik, a lehető legkisebbel amit bele tudtak gyömöszölni a konstrukcióba.

A Firefly-osztályú támadóhajó az alapmodell a Fly-sszorozat tagjai közt, el van látva két könnyű lézerágyúval a kisebb vadászgépek és felszíni egységek ellen. Ez a hajó jobban hasonlít az APC-re (Armored Personal Carrier- - páncélozott személyszállító) mint egy siklóra vagy személyszállítóra. Hogy helyet spóroljanak, a hajót nem látták el reaktorral vagy energiamaggal. A hajó csupán az energiacellákból nyeri az energiát. A limitált bevetési határ nem akkora probléma. Pár humán elfér ezen szűk kis hajón, habár az alapmodellt nem szerelték fel hiperhajtóművel, a hatótávja bőven elég rendszerbeli feladatok ellátására.
Miután az első prototípus megépült, a tervezők észrevették hogy a hajó rosszul detektálható szenzorokkal a kis mérete és az energiamag hiánya miatt. A mérnökök ezt az előnyt megtartották a sorozatgyártásra is.
Az energiakiment és komplexitás a kezdeti prototípus pajzs és szenzorrendszeréből masszívan vissza lett fogva a vastagabb páncél miatt, ami tovább nehezítette a szenzoros érzékelést. A korai szakaszban tesztelt iker ionhajtóműveket lecserélték egy erősebb, és kisebb hőkibocsátású Hoersch-Kessel Praxon-76 fúvókára. Ez a hajtómű még gazdaságosabb általános cirkálósebességgel és az eredetivel ellentétben nem hagy detektálható nyomot.
A Firefly-t egy pilóta vezeti, egy másodpilóta elülső tüzér ül mellette, hátul pedig a hátsó tüzér. Nem igazán alkalmas nagy tömegű árú cipelésére, de hat ember elfér a kézipoggyászaikkal hátul. Legtöbbször ezek Czerka katonák vagy céges zsoldosok, akiket felszíni támadásokban vetnek be primitívebb technológia szinten élők ellen, vagy ellenőrzéseket tartank nagyobb hajókon.

Különleges szabályok:
Minden a hajódetektálásra irányuló szenzordobáshoz -1 levonás jár.


Czerka Művek Dargonfly-osztályú kompakt támadóhajó

Jármű: Czerka Korporáció CAS-25b „Dragonfly”
Típus:
kompakt támadó/szállítóhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 11.25 m
Jártasság: vadászgép: Fly-osztály
Legénység: 1+2
Utaslétszám: 10
Rakterület: 1 tonna (emelési képesség), 200 kg
Készletek:
Üzemanyag: 2 nap
Létfenntartás: 26 ember nap
Hipermeghajtás szorzó: nincs
Tartalék hiperhajtómű: nincs
Fedélzeti számítógép: nincs
Manőverezőképesség: 2D (űr), 2D+2 (légkör)
Űr: 7
Légkör: 350; 1,000 Km/h
Hajóburok: 2K+2
Pajzsok: 0K+2
Ár: 10000 kredit CAS-25b, 14000 kredit CGAS-25b
Szenzorok:

Fürkész: 20/ 1K
Kereső: 40/ 1K+2
Fókusz: 1 / 2K

Czerka Fegyverzet LVT-500 Iker sugárágyú torony

Tűzív: torony (hátra és oldalra)
Lépték: lépegető
Jártasság: fedélzeti fegyverek
Tűzvezérlés: 1K
Lőtávolság űrben: 1-3 / 12 / 25
Lőtávolság légkörben: 100-300 / 1.2 km / 2.5
Veszteség: 5K (összekapcsolva)

Czerka Fegyverzet LVT-500 Iker sugárágyú torony

Tűzív: torony (előre és oldalra)
Lépték: lépegető
Jártasság: fedélzeti fegyverek
Tűzvezérlés: 1K
Lőtávolság űrben: 1-3 / 12 / 25
Lőtávolság légkörben: 100-300 / 1.2 km / 2.5
Veszteség: 5K (összekapcsolva)

A Dragonfly egy hosszbab verziója a Firefly-nak több teret hagyva az utasoknak mit az alapmodell. Kicsit kevésbé kezes, mint az elődje, de más tulajdonságaik megegyeznek. A létfenntartás itt tovább tud üzemelni a több utas miatt.
Továbbá mivel kicsit nagyobb a Dragonfly, fel van szerelve erősebb hajtóművel, ami hosszabb utakon sem melegszik túl.
A hajónak van egy javított felszíntámadó verziója is, (CGAS-25b) ami megerősített pajzzsal van ellátva, (3K+1) és javított célzórendszerrel felszerelt ágyúja van. (tűzvezérlés 2K az orrágyúnál)

Különleges szabályok:
Minden a hajódetektálásra irányuló szenzordobáshoz -1 levonás jár.

Czerka Művek Thunderfly-osztályú kompakt támadóhajó

Jármű: Czerka Korporáció CAS-25c „Thunderfly”
Típus:
kompakt szállítóhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 11.25 m
Jártasság: vadászgép: Fly-osztály
Legénység: 1+1
Utaslétszám: 12
Rakterület: 1.2 tonna (emelési képesség), 250 kg
Készletek:
Üzemanyag: 2 nap
Létfenntartás: 28 ember nap
Max. 3 hiperugrás
Hipermeghajtás szorzó: x6
Tartalék hiperhajtómű: nincs
Fedélzeti számítógép: nincs (tárolja az adatokat vagy asztrorobot használ)
Manőverezőképesség: 2D (űr), 2D+2 (légkör)
Űr: 7
Légkör: 350; 1,000 Km/h
Hajóburok: 2K+1
Pajzsok: 1K
Ár: 20000 kredit
Szenzorok:

Passzív: 10/1K
Fürkész: 20/ 1K
Kereső: 40/ 1K+2
Fókusz: 1 / 2K

Ez hajó a legújabb kiadása a Fly-sorozatnak, a fegyverzetet feláldozták a több utashelyért és raktérét, továbbá beszereltek egy kisebb hiperhajtóművet. A páncélzata kicsit vékonyabb, mint a testvéreinek, de egy speciális árnyékoló anyaggal van ellátva ami nehezíti az érzékelését.
Hogy az ilyen jellegű küldetésekre alkalmasabb legyen, csökkentették a szenzorrendszerét, és felkészítették a leszállótalpát a kemény leszállásokra. Egy bevetésen a Thundefly általában 2-10 fős csoportokat telepít az anyahajóról a rendszerben. A hajók előre számolt rövid hatótávú hiperugrásokakl jutnak a célpont közvetlen közelébe, és gyorsan a légkörbe lépnek, mint egy hullócsillag. Ideális esetben észrevétlenül landol, kipakolja az embereket. Ezután álcázzák, és csak bevetésé végén száll fel (általában szabotázs, hírszerzés, kémkedés és hasonló akciók.)
Erről a hajóról hiányzik a már megszokott tetőkijárat. Emiatt nem képes az űrben csatlakozni más hajókhoz. Hogy ellensúlyozzák a hajó alulfegyverzettségét, a fölös energiát a pajzsokba fordították.

Különleges szabályok:
Minden a hajódetektálásra irányuló szenzordobáshoz -2 levonás jár.

Torsten "Void" Logemann, Tobias "Hase" Hauser

auer