Gthroc teherhajó

Készítette Frank V Bonura, Ross Hedvicek, Ed Obarowski, Lucas P, and "B.M.K

Jármű: 720-as teherűrhajó
Típus: Szabvány könnyű teherhajó
Lépték: Vadászgép
Hossz: 35 m
Legénység: 1, 1 fő tüzér
Utaslétszám: 10 fő
Rakterület: 135 t
Készletek: 2 hónap
Hipermeghajtásszorzó: x2
Tartalék hiperhajtómű: x15
Fedélzeti számítógép: Van
Manőverezőképesség: 1K
Űr: 3
Hajóburok: 3K+2
Légkör: 260; 750 km/h
Pajzsok: 1K
Szenzorok:

Passzív: 15/0K
Fürkész: 30/1K
Kereső: 50/3K
Fókusz: 2/4K

Kettős lézerágyú

Lépték: Vadászgép
Tűzív: Elülső
Jártasság: Fedélzeti fegyver
Tűzvezérlés: 1K+2
Lőtávolság űrben: 1- 3/ 12/ 25
Lőtávolság légkörben: 0.1-0.3 km/1.2 km /2.5 km
Veszteség: 4K

Ár: 98,500 (új); 23,000 (használt) kredit

Leírás: Az YT-1300-asnál kevésbé népszerű, de ugyanolyan strapabíró modell, mely főleg a Külső szegély szélén vált elterjedtté, ahol a gyártó cég székel. Bár a Gthroc Iparvállalat azóta már megszűnt, a teherhajói közül pár ezer még mindig dolgozik; általában egyszerű fuvarozási munkákat vállalnak, amik nem járnak azzal a kockázattal, hogy közben harcba keverednek. A Gthroc 720-as egy népszerű modell a külső szegélyen, ahol a gyártó cég is székelt.
Az Új Köztársaság a Birodalom elleni harca során, öt évvel az endori csata után, köztársasági mérnökök kifejlesztettek egy "Shroud" (Szemfedő) fedőnevű teherhajó/vadászgép típust, melyben egy módosított Ghtroc teherhajó egy X-szárnyú vadászgépnek adott otthont.
A Ghtroc 35 méter hosszú, és lapos hajóteste van. Formára egy nagy teknősnek tűnhet, a cső alakú pilótafülkéjével, pont ott, ahol a teknős fejének kéne lennie. A két elülső "vezérsík" a két hajtóműblokk, megfelelő szögbe állítva. A hátsó "vezérsíkok" a mentőkabinok kilövőállásai. Tároló és javítóállomásokat a tartalékhajtóművek alatt, a hiperhajtóművet pedig a két mentőkabin között lehet megtalálni. Mivel a fényalatti hajtóművek a hajó első felében, a hiperhajtóművek pedig a végében vannak, sok a javításokat megkönnyítő helyet hagytak keresztül kasul a hajóban. A hajó nagy részét a rakterület és a legénység lakórésze foglalja el.
Az űrutazók nagy része és a csempészek kedvelik a Ghtroc-ot, mert csak egy embert igényel a hatásos irányításhoz. Egy lövész szükségeltetik, hogy megfelelően kezelje a fegyverrendszereket. A hajónak elég helye van a legénységen túl még 10 utasnak. A Ghtroc képes 135 metrikus tonnát kezelni, sokkal többet, mint a YT-1300-as, és kéthónapnyi üzemanyag valamint élelmiszerkészlete van.
A Gthrocot nem a sebességre sem pedig harcra építették, ennek ellenére egy nagyon megbízható hajó. A hajó páncélzata vékony, de még kibírja a kisebb kalóztámadásokat, vagy más veszélyt. Fegyverzete mindössze egy iker lézerágyú

Pilótafülke - fej és nyak
Rámpa - áll
Szenzorfürt ablak - váll, vállap
Manőverező fúvókák - elülső uszony
Hiperhajtómű tekercs - hónalj és kopoltyú
Dokkológyűrű / mentőkapszula - oldalsó uszonyok vagy lábak
Ion fúvókák - farok
Energia mag - páncél
Alsó fedélzet
Belmagasság 2,13 m.

Bejárati rámpa: az „áll” a hajó elülső be- ill. kijárata légzsilippel ellátva. A légzsilip tökéletesen működik, így akár űrsétákra is innen lehet indulni.
Szenzor fülke: A külső „áll” „váll” és „vállapok” tartalmazzák a hajók szenzor és kommunikációs rendszereit. A rendszerekhez a szervizjáratokon lehet bejutni, ami a rámpa helységéből nyílik.
Elülső gépész szoba : (jobb & baloldalt) Az elülső „uszonyok” rejtik a hajó ion manőverező fúvókáit. Itt vannak a hajó energiacellái, felhasználható tárolótartályok, üzemanyagtartályok, üzemanyagpumpák, elülső pajzsvetítők, -szabályzók, és -generátorok. Az elülső folyosó végéről nyíló szervizjáraton át közelíthető meg.
Hiperhajtómű gyorsító fülke: (jobb & baloldalt) Az elülső „uszonyok” mögötti terület, amit akár hónaljnak is nevezhetünk. Ez a két szoba ad otthont a hiperhajtómű gyorsító tekercseinek. Ezt a helységet el lehet érni a külön raktérből. Egy jólképzett pilóta ide lőve minimális kárral megnyomoríthatja a hajót.
Elülső leszállótalp: (jobb & baloldalt) A folyosó végén a manőverező fúvókák mögött. A folyosóról érhető el.
VIP szoba: Itt van 2 ágy, 2 szekrény, és fejenként egy szék. A hely a legkevesebb zajnak és rázkódásnak van kitéve az utasok kényelmének érdekében.
Központi csarnok: A feljárórámpa után helyezkedik el, itt van a másik rámpa, ami a felső fedélzetre a pilótafülkébe vezet, ennek a helységnek a mennyezetéről nyílik
Folyosók: (jobb & baloldalt) A csarnok körül vannak, a raktérbe és a legénységi szállásba vezetnek.
Legénységi szállás: A legénységi szállás kényelmes, külön a pilóta és a másodpilóta részére. Mindkét helyen van egy ágy, szekrény, ruhásszekrény, szék és egy falról lehajtható asztalka. A hangok és vibrációk a VIP szobához hasonlatosan alig érzékelhetők.
Központ: A legénységi szállás után van a fürdő és a konyha. Mindkét helységet 2 fős személyzet és 10 utas számára tervezték, hogy különböző időpontokban is fürödhessenek, moshassanak, ehessenek. 2 mosogató, 3 WC, 1 sima és 1 dupla zuhanyzó. Van még 1 ételfeldolgozó és 8 ember számára ülőhely, 1 újrafeldolgozó és egy éléskamra.
Központi reaktor helység : A hajó abszolút közepén helyezkedik el. A reaktort a második szinten egy körfolyosó fogja közre.
Körfolyosó: elérhető innen a központ, a jobb és bal oldali rakterek, személyzeti szállók, és a tehernyílás.
Raktér: A mérnökök úgy tervezték, hogy tucatnyi dolgot lehessen tárolni; robogók, suhanók, felszíni járművek, ritka robogó típusok. A raktárajtók módosításával kiváló robogó szállító lesz. Az árut a teherliften vagy a tehernyíláson keresztül pakolják be. Vészhelyzet esetére vannak a „Rakodni tilos!” feliratú csíkos területek, amin keresztül a személyzet és az utasok a mentőkapszulákat érik el. A mentőkabinokat a mennyezeti ajtókon lehet elérni. A droid lift is itt van. Itt is csíkok vannak a padlón. A mennyezeten sok panel van rendszerjavításra, fenntartásra, üzemanyag cserére. A masszív rács eltávolítható a padlóról a repulzorlift javításához.
Személyzeti szállók: (jobb & baloldalt) ezekben a szobákban 3 ágy (1 normál és 2 hálóhely) és egy nagy szekrény van. Ezek a szobák nem kimondottan az utasoknak készültek, ugyanis itt a legnagyobb a vibráció és a zaj. A szimpla ágy felhajtható hogy jobban idomuljon az idegenekhez, akiknek így nem kell a folyosón aludniuk.
Teher lift: a lift 3 metrikus tonnáig bármit képes megemelni. Innen két ajtó vezet a fő szervizszobába.
Fő szervizszoba: Ez a hajó „farka”. Itt van a hiperhajtómű, tartalék hiperhajtómű, 2 ion hajtómű, 2 fúvóka, szenzor és gyorsító modul.
Hátsó leszállótalpak: A raktér mögött. Hasonlatos az első szobához szükség esetén még az alkatrészek is cserélhetők. Innen nyílik a hátsó rakodótér.
Hátsó rakodótér : (jobb & baloldalt) Az oldalsó „uszonyoknál” van. Rámpák vezetnek le a felszínre, amin az árut lehet bejutatni, szükség esetén pedig ezek a rámpák megemelve szolgálnak a mentőkabinok indítására. Ugyancsak itt vannak a túléléshez szükséges felszerelések felhalmozva.
Felső szint
A belmagasság a pilótafülkében 1,80 a többi szervizjáratban viszont csak 1,20 m.

Pilótafülke:
A „fejben”. 4 állomás van itt a 2 első vezérli a hajó funkcióit, a 2 hátsó a létfenntartást, dokkolást, rakodást, pajzsokat, szenzorokat, és komrendszert.
Fegyverkezelő szoba: (jobb & baloldalt) A pilótafülke mögött a rámpa két oldalán. Ez a két ívelt helység szolgál a hajó fegyverzetének és védelmi rendszereinek kezelésére.
Rámpa: A „nyakban”. A rámpa légmentesen zár a két szint között. Ezen a rámpán az astromech robotok is könnyedén járhatnak. A rámpa mögött vannak huzalozások, a vezérlők, a motorok és a hidraulika.
Létfenntartó vezérlő helység: a „vállakban” van a pilótafülke két oldalán. Innen lehet vezérelni a légnyomást és a levegő-visszaforgatást. Gyakran tárolnak itt létfenntartó felszerelést.
Elülső üzemanyagraktár : (jobb & baloldalt) a rámpa másik oldalán van. Innen lehet vezérelni a hajó üzemanyagcelláit, üzemanyagpumpáit, fegyvertöltő egységét, és a készleteket. A rámpáról és a szerviz panelen át közelíthető meg.
Felső reaktor helység: a haja közepén a „páncél” alatt van. Ez a hajó egyetlen része, ami két szintet foglal. Itt van a hajó energiamagja és az energiakonverterek. A folyosóról 4 szervizpanelen lehet megközelíteni.
Központi üzemanyag raktár: a raktér a hajó többi része közt van. Itt vannak a hajó üzemanyag cellái és az oxigéntartályok. Az alatta levő raktér mennyezetén át közelíthető meg.
Hátsó készlet szoba: A reaktor mögött van, itt vannak a az elektromos kezelőszervek és készletek. A folyosóról 4 szervizpanelen át érhető el.
Hátsó pajzsgenerátor: közvetlenül a felső reaktor mögött van. Itt vannak a hátulsó pajzsvetítők, vezérlők, és generátorok. A folyosó egyetlen panelen át közelíthető meg.
Hátsó dokkolóplatform : (jobb & baloldalt) a hajó legvégén, az oldalsó „uszonyokon”. Ez a platform több funkciót is ellát úgymint: légzsilip, dokkológyűrű, mentőkabinkilövő. Akár innen is lehet a raktérbe pakolni. Segíthetnek a mentőkabinok gyorsabb kilövésébe. Használható még külső javítások szükséges zsilipként. A dokkológyűrűk egy univerzális mágneses rögzítéssel bármilyen hajóhoz képesek csatlakozni. A mentőkabinok egy búlyukon keresztül közelíthetők meg a raktár mennyezetéről.

Ghtroc teherhajó
Ghtroc teherhajó – felső fedélzet
Ghtroc teherhajó – alsó fedélzet

auer