Incom A-24 Kopó

Hivatalos statisztikák "Wanted by Cracken" 81 oldaláról.

INCOM A-24 Kopó

Típus: Felderítőhajó
Lépték: Vadászgép
Hossz: 14 m
Legénység: 1 fő
Utaslétszám: 1 fő
Rakterület:
A-24E: 220 kg
A-24P: 1 metrikus tonna
A-24 : 2 metrikus tonna
Készletek:
A-24E: 3 hónap
A-24P: 2 hónap
A-24 : 1 hónap
Ár:
A-24E: 227,880 (újonnan), 56,970 (használt)
A-24P: 195,480 (újonnan), 48,870 (használt)
A-24 : 163,080 (újonnan), 40,770 (használt)
Hipermeghajtás szorzó:
x1
Tartalék hiperhajtómű: x10
Fedélzeti számítógép: igen
Manőverezőképesség: 2K
Űr: 8
Légkör: 350; 1000 km/h
Hajóburok: 3K+2
Pajzsok: 2K
Szenzorok:

Passzív: 20/0K
Fürkész: 35/1K
Kereső: 40/2K
Fókusz: 2/3K

Két lézerágyú (összekapcsolt)

Tűzív: elülső
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 2K+1
Lőtávolság űrben: 1-3/12/25
Lőtávolság légkörben: 100-300/1.2km/2.5km
Összekapcsolt veszteség: 5K

Leírás: az A-24-est tervezése és megjelenése az Incom aranykorára esik. Ez egy felderítőhajó, két fős szállítókapacitással, egy pilóta és egy utas illetve egy astromech egység másodpilótának. Miközben már csoportjának öregebb tagjai közé tartozik, még mindig kiváló manőverezőképességgel és fényalatti sebességgel rendelkezik.

Km-ek figyelmébe:
a WEG nem vette figyelembe a hajó statisztikáinál a hajó kis méretét. Ezen a hajón nincs elég raktér 3 hónapnyi készletnek, és üzemanyagnak plussz két tonna szabad raktérnek. A „házi” statisztikában javítottam ezeket az adatokat.
Az árak sem voltak feltüntetve, így ezeket az X-szárnyúéhoz igazítottam. Újonnan már nem lehet ilyen hajót beszerezni, de az „új” ár tartalmazza a javítás költségeit.

Variációk: A-24E vagy Felfedező típus maximális hatótávja és legjobb kihasználtsága a mélyűri csillagkategorizálás. Az A-24P avagy Bolygófelderítő típus nagy raktérrel rendelkezik, és jól megfelel a bolygókutató szerepnek. Az alapmodell kis hatótávolságú, ezért leginkább a fejvadászok kedvelik.

Megjegyzés a külső képhez: Ez az egyetlen kép az A-24-es Kopóról amit a WEG kiadványaiban találni. Azt a képet Rob Caswell rajzolta. A képen többnyire a hajó felső része látszódik így képzeletem alapján készítettem az alját. A tervezés közben az ugyancsak Incom gyártmányú X-szárnyú designját vettem néhol alapul, mint például a leszállótalpaknál és a szellőzőrácsoknál.- Frank V Bonura

Pilótafülke modul:
A belmagasság itt nagyon kicsi csupán 1.5 m. A pilótafülkébe a felső ajtón keresztül lehet bejutni. Legördíthető létra helyezkedik el mindkét oldalon a bejárat szomszédságában. A pilótafülkében két, a hajó minden rendszerének vezérlésére alkalmas állomás található, egy pilóta és egy a másodpilóta részére. A megszokottól eltérően a pilóta ül hátul, míg a másodpilóta elöl. Másodpilóta helyett lehet asztromechanikai robotot használni, ebben az esetben az első ülést eltávolítják, de akár a hátsót is el lehet. Mindkét ülés rakétameghajtású katapultszerkezettel van ellátva. A szerkezetet be lehet állítani mind légköri mind űrbeli katapultálásra. A légköri beállítás az alapeset és ez megakadályozza az űrbeli katapultálást. Az űrruha tökéletesen kapcsolódik az üléshez, onnan nyeri az energiát a katapultálás után. A hajó rendelkezik mentőegységgel is; az elülső vezérlőrészt el lehet választani a központi törzstől. A mentőegység nem túl megbízható, mert gyakran meghibásodik a hajó elhagyása közben. A parancsnoki rész tartalmaz egy ételfeldolgozót, egy élelmiszerraktárat, egy mosdót és egy WC-t is. Mindezek a berendezések kicsik és spártai kialakításúak a helyszűke miatt. A létfenntartó rendszer az ezek mögötti falban van.

Központi törzs: a belmagasság itt is csupán 1.5 m, és a legénységnek le kell lépnie a pilótafülkéből. Az astromech robotoknak oldalazva kell itt járkálniuk. A hajó e részét áruszállításra, plussz üzemanyag és készlettárolásra, vagy akár mindkettőre lehet használni. Ezeket a baloldali ajtón keresztül lehet bepakolni. (Kivétel jelent az A-24E, amin nincs ilyen ajtó)
- az A-24 modellnél ez a raktér
- az A-24P-nél a raktér vákumban van és egy belső ajtó zárja le
- az A-24E-nél ez rész tele van készletekkel és üzemanyaggal amit egy hátsó szűk úton keresztül lehet bepakolni
- az A-24P-nél és a A-24E-nél ez a járat elég széles hogy egy asztromech képes legyen használni

Hátsó gépészeti modul: Ezt a helyet szűkösen de el lehet érni leginkább a hosszú és mozgékony végtagokkal. Sok hajón egy astromech posztol az ajtó előtt, mert még nekik a legkönnyebb a szervizelés. Itt van a hajó energia magja, a hiperhajtómű (fő és tartalék), ion hajtómű, fő fúvókák, manőverező fúvókák, pajzs (generátorok, vezérlők és kivetítők), energiacellák, fegyverrendszer (vezérlők és ágyúk), és üzemanyagcellák (középen).

Játéktechnikai megjegyzés:
Látva a hajó alakját javaslom a –1K-s levonást abban az esetben, ha javítást repülés közben végzik. A robotok kivételt képeznek ez alól, ugyanis javítókarukat ilyen körülményekre tervezték. Ugyancsak javaslom a szállítóhajó javítás helyett a vadászgépjavítást, mert inkább abba a kategóriába esik.

Incom A-24 Kopó
Incom A-24 Kopó - változatai
Incom A-24 Kopó - raktér elrendezés
Incom A-24 Kopó - WEG

auer