Külső nézet: Ez a hajó azon az egyetlen képen alapul amit ismerünk. A SkyBlind egy különleges szenzorfürt ráccsal van felszerelve, amit sokat takar a törzsből. Ha ezt a rácsot aktiválják, akkor az erre érkező szenzorsugaraknak a túloldali képet adja és viszont, így zavarva az őket kutatókat. A háló mintázatnak köszönhető elrendezés segítségével, mint a szenzorok mint az emberi szem átlát rajta. Több pajzsenergiával ez még hatásosabb.
Jármű: Loronar SkyBlind felderítőhajó
Típus: felderítőhajó
Lépték: vadászgép
Hossz: 21 m
Jártasság: szállítóhajó, SkyBlind
Legénység: 1
Utaslétszám: 7
Rakterület: 50 metrikus tonna 20 m 3
Készletek: 6 hónap
Ár: 1,120,038 új, 560,019 használt
Hipermeghajtásszorzó: x3
Tartalék hiperhajtómű: x20
Fedélzeti számítógép: igen
Manőverezőképesség: 0K
Űr: 2
Légkör: 225, 650 km/h
Hajóburok: 6K
Pajzsok: 3K (álcázó pajzsok max. három tűzívre)
Szenzorok:
Passzív: 50/2K
Fürkész: 30/1K
Kereső: 50/2K
Fókusz: 3/3K
Protontorpedó vető
Tűzív: torony
Kezelőszemélyzet: pilóta
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 0K
Lőtávolság űrben: 1/3/7
Lőtávolság légkörben: 50-100/300/700m
Veszteség: 7K
Leírás: Az észrevétlenség a felderítők egyik legnagyobb feladata. Amikor üzletelnek egy erős és potenciálisan ellenséges világgal a lopakodás a legjobb taktika. A csillagrendszerek leplezett felderítéséhez alkotta meg ezt a hajót a Loronar. A SkyBlind tökéletesen kielégíti mind a civil mind a katonai igényeket egyaránt.
A SkyBlind titka a kör alakú felépítés, ami minden látható pontot lefed. Az erre illeszkedő rács alakú szenzorfürt maszk blokkolja az aktív és passzív szenzorokat egy elektromágnes pajzzsal, úgy hogy eltéríti a szenzorsugarakat, míg egy optikai pajzs láthatatlanná teszi a vizuális megfigyelés számára. A felszíni megfigyelő sem képes lokalizálni az atmoszférában a közeledő hajót, egyszerű légköri anomáliának véli
A kis rakteret még jobban csökkenti a leszállógömb. A leszállógömb repulzortechnológiával mozog lég- és vízmentesen záródik, habár nem tud túlságosan eltávolodni a bolygó gravitációs terétől. Ha ezt az egységet nem szállítják, akkor a raktér duplázódik.
Szerző megj.: A hajó árát egyetlen könyvben sem közölték mindeddig ezért a szokásos birodalmi felderítőgépek áraihoz viszonyítottuk. Ez a hajó kereskedelmi forgalomban csak használtan kapható.
Szerző figyelmeztetése: Az álcázás egy erős eszköz ne használják könnyelműen. Ez a hajó nem rendelkezik álcázópajzzsal. Itt szenzorfürt rács van. A különbség: az álcázópajzs minden szenzor és vizuális érzékelő elöl elrejti a hajót, míg a rács csupán nehezíti a felfedezését. Más hajóra való áthelyezése nehéz és költséges (plusz alkatrészek és műhely). A módosítások is szintúgy nehezek mert a pajzsok energia igénye nagy, a kevés szabd hely miatt nem túl jól bővíthetők.
Nem könnyű még ezzel a hajóval sem átsiklani a galaxison, még úgy sem ha egy hadosztály fedez. A rendszert legkönnyebb úgy leleplezni, hogy négy vagy több vadász rajzik a hajó körül, ugyanis a rendszer csak három irányba képes ezt az álcát kivetíteni.
Első fedélzet:
Itt a belmagasság 2,1 m. Itt van a hajó központi turbóliftje, amit nyolc különálló rész ölel körbe. Itt vannak a fő repulzorok, (vezérlők, generátorok, sugárzók), és a négy leszállótalp. Ha a hajó leszáll, a turbólift kiterjeszthető a felszínre és ki- ill. bejáratként használható.
Második fedélzet:
Itt a belmagasság 2.5 m. A turbóliftből kilépve 4 nagyobb helységbe botlunk. Itt vannak a hajó protontorpedó vetői. Ez az alapfegyverzet a hajón ugyanis a többi energiafegyver jelentősen zavarná a hajó álcázórendszerét. A vetőcsövek 26 robbanófejet tartalmaznak, darabjuk 725 kredit. Itt van még a hajó készlete és üzemanyag-tartaléka, a turbólift körüli tartályokban. Extra készletek is tárolhatók itt. A leszálló lábak egyes részei ide is kiterjednek, nyolc kisebb rekeszben kapnak helyet. Itt van a torpedók miatt egy kis szakadás a szenzor rácsban, amit az alatta és felette levők kompenzálnak.
Harmadik fedélzet:
Itt a belmagasság 2,5 m. A turbólift körüli nyolc helységet egy körfolyosóról lehet elérni. Itt van két nagy légzsilip, jobb és baloldalt, egy elülső légtartály, egy nagy helység, és négy kisebb.
Elülső légtartály: A szint legelején van, pontosan a leszállógömb alatt. Ez a helység csak a külső légzsilipjén érhető el, a körfolyosóról nem. A helység mennyezete követi a felette levő dokk alakját így a helység közepén a legkisebb a belmagasság. Itt van a SkyBlind szinte összes levegő- és vízkészlete. Továbbá itt kapott helyet a létfenntartó rendszer.
Légzsilipek: (jobb és baloldalt) Itt van két tágas rakodó daru (mindkét helységben 1-1) a mennyezetre erősítve. A teleszkópos mechanika segítségével képes kinyúlni a légzsilipen, és árut pakolni a felszínről. A daruk 10 metrikus tonnát képesek egy alkalommal felemelni.
Üres helységek: Ezeket a helységeket át lehet alakítani akár rakodótérnek akár, a küldetés specifikációira, a tulajdonos kívánsága szerint.
Negyedik fedélzet:
A belmagasság itt is 2.5 m. A turbólift körül van a leszállógömb dokkoló mechanizmusa és négy, a körfolyosóról nyíló helység. Az óramutató járása szerint a dokktól; jobboldali elülső gépészeti szoba, jobboldali gépház, középső gépház, baloldali gépház, baloldali elülső gépészeti szoba.
Leszállógömb dokkja: A hajó legnagyobb eleme, a hajó ívének közepén helyezkedik el, és 3 szintre átnyúlik. Ebben a dokkban vannak az újratöltő berendezések és maga a leszállógömb. A rögzítő karmok indítják és húzzák vissza a leszállógömböt. A dokk zsilipjét ellátták szenzor maszkkal, ami a hajó rendszerivel együttműködik az álcázás során. Ezt a helységet szabvány légzsilipként lehet használni, ha a leszállógömb nem tartózkodik bent.
Jobb- és baloldali elülső gépészeti szoba: a két szoba egymás tükörképe, itt vannak a manőverezőfúvókák, a pajzsgenerátorok és -vezérlők. Ezek a vezérlők szabályozzák a pajzsot és az álcázó funkciót. Egy jól irányzott lézerágyú lövés képes egyszerre tönkretenni a manőverezőfúvókákat, a pajzsot és az álcázást. A fúvókák közt üzemanyagcellák vannak.
Gépházak: Az a három helység ami elfoglalja a 4-es szint hátsó felét, azonos felszereltséggel bír. Az ok ami miatt nem javítható túlságosan az álcázás, az hogy ezekbe a helységekbe nem fér több gép. Nagyobb teljesítmény esetén ezek a helységek telítve vannak üzemanyagcellákkal és tartalék elemekkel. Mindhárom helységben van egy hiperhajtómű mag és két ionhajtómű. Ezek miatt a többszörözött rendszerek miatt nagyon nehéz a SkyBlind megnyomorítása.
Játéktechnikai megj.: A SkyBlind páncélzata 6K-s így a gépházat megtámadni elég nehéz. Ha egy hiperhajtómű megsemmisül, akkor a hipertér sebesség 11x, ha kettő, akkor 20x.
Metszet:
Ez nézet segít megérteni a szintek egymáshoz való kapcsolódását. Itt látható ahogy a turbólift az összes szinten végighalad. A lift alul képes utasok vagy legénység felvételére, kiadására. Ezt természetesen az űrben is működik, a droidok és/vagy a legénység így juthat ki az űrbe javításokat végezni. Abban az esetben, ha a lift meghibásodik egy létra is leereszthető. A képen még jól látható hogy a leszállógömb milyen szinteket foglal el.
Alternatív külső kép:
Ezen a képen jól megfigyelhető hogyan dokkol a leszállógömb a hajóba. A képen látható a harmadik szintről baloldalt a zsilipen kinyúló daru, ami épp terhet emel fel, míg a jobboldali üresen várakozik. A daruk 10 tonnát képesek mozgatni.
Ötödik fedélzet:
A belmagasság itt is 2.5 m. A turbólift körüli körfolyosóról hét szoba nyílik, míg a hajó szélén üzemanyagcellák sorakoznak.
Elülső légtartály: A szint legelején van, pontosan a leszállógömb felett. A konyhából vagy a fürdőből érhető el, a folyosóról nem . A helység padlója követi az alatt levő dokk ívét így a belmagasság a középen a legkisebb. Itt is vannak további légtartályok.
Fürdő: A légtartály mellett jobbra. A helységben 4 WC, 4 zuhanyzó, 3 mosdókagyló és egy szekrény.
Lakóegységek: A hátsó részben helyezkedik el mind a négy. Minden lakóegységnek közös előszobája van egy másikkal, ahol két szék és két asztal van. Az előszobából nyílik két hálószoba. Minden szoba egyszemélyes a legénység vagy az utasok részére készült, tartalmaz egy ágyat, egy éjjeliszekrényt és egy széket.
Konyha: Itt van az ételfeldolgozó, két szekrény egy nagy asztal nyolc székkel, és egy kis sarokszekrény.
Hatos fedélzet:
A belmagasság itt is 2.5 m. A külső gyűrűben üzemanyagcellák vannak, míg a belsőben kilenc helység.
Híd: Ebből a helységből irányítja a pilóta az egész hajót. A képernyők segítségével tökéletes képet kap 360° fokban. Erre álcázás közben nagy szükség is van. A híd nem rendelkezik acélüveg ablakokkal a pilóta semmit sem lát szabad szemmel. A hajóból egyedül a leszállógömb ablakán lehet kitekinteni. Ez a hajó egyik gyengesége, hiszen a szenzorok nélkül a pilóta megvakul. Erre az esetre lehet vizuális kontroll mellett, a leszállógömbből irányítani a hajót.
Jobb és baloldali számítógépszobák: A híd két oldalán megtalálható helységben sok ezer elektronikai műszer és tartalék van, ami a hajó irányításához elengedhetetlen. A fő rendszerek el vannak osztva a szintek közt, és több helyről lehet vezérelni őket. Ezek a szobák a hídról közvetlenül nem érhetők el csupán a két szomszédos helységből.
Üres helységek: A fedélzet többi részén üres helységek sorakoznak. Lehet őket akár raktérnek használni, vagy a tulajdonos igényei szerint berendezni.
Hetes szint:
A belmagasság itt 2,1 m. Itt vannak a peremen hajó maradék üzemanyagcellái. A turbóliftről érhető el a nyolc mentőkabin. A kabinok felfelé indulnak, robbanótöltetek segítségével távolodnak el a hajótól. Kilövéskor a páncélzat egy speciális része leszakad, utat engedve a kabinnak. További készletek találhatók itt is. A turbólift csakúgy, mint az alsó szinten képes az űrbe kinyúlni.
Loronar SkyBlind
Loronar SkyBlind - alsó fedélzet
Loronar SkyBlind - középső fedélzet
Loronar SkyBlind - felső fedélzet
auer
|