Nova-Drive 3-Z könnyű teherhajó

Hivatalos leírás és statisztika: "STAR WARS Stock Ships" 33 & 35 oldal

Jármű:
Nova-Drive 3-Z
Típus:
könnyű teherszállító
Lépték: vadászgép
Hossz: 28 m
Jártasság: szállítóhajó
Legénység: 2
Utaslétszám: 8
Rakterület: 150 metrikus tonna
Készletek: 2 hónap
Ár: 60,000 (új), 20,000 (használt)
Hipermeghajtásszorzó: x2
Tartalék hiperhajtómű: x15
Fedélzeti számítógép: van
Manőverezőképesség: 1K
Űr: 4
Légkör: 280; 800 km/h
Hajóburok: 4K+2
Pajzsok: 1K
Szenzorok:

Passzív: 20/OK
Fürkész: 30/1K
Kereső: 40/1K+2
Fókusz: 2/2K

Két lézerágyú

Tűzív: elülső, jobb, bal hátulsó
Kezelőszemélyzet: 1 másodpilóta
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 1K
Lőtávolság űrben: 1-3/12/25
Lőtávolság légkörben: 100-300/1.2/2.5
Veszteség: 3K

Leírás: A Nova–Drive egy kis hajógyár a Középső Szegélyen így hajóik többsége a Rimma Kereskedelmi útvonalon közlekedik. A hajóik nem saját ötleten alapulnak, hanem a licenszet különböző cégektől vásárolják meg, és egyedi ötleteik alapján módosítva dobják piacra.

A  Nova–Drive licenszelte a Koréliai Mérnökkorporáció által készített YT-1200 terveit pár hónappal a sikeres piacradobás után. Miután a koréliaiak kijelentették hogy már lefutott széria, a Nova-Drive felújította a típust és újra kereskedelmi forgalomba, bocsátotta.

A páncélzatot megerősítették és kibővítették, erősebb hajtóműveket szereltek be, nagyobb rakteret és kényelmesebb lakóegységeket készítettek. A 3-Z fény alatti sebessége megegyezik az YT-1300-éval, de jó pár módosítása felülszárnyalja, mint például; a középre telepített szenzortányér kiváló hatótávval bír, a jobb-bal oldali lézerágyúk előre és hátra is képesek lőni, és az elöl nyíló rakteret könnyebb elérni. A pilótafülke még nyitottabb így jobb a kilátás és a mentőkabin is közelebb került.
Mivel a Nova-Drive nem tartalmazza az R&D költségeket így egy elég versenyképes darab. A Koréliaiak meglepve fedezték fel, hogy az új design és javítások az YT sorozat riválisává tehetik.

Belső felosztás:
A 3-Z teherhajó három főterületre oszlik; központ, jobb és baloldal. A belmagasság a fedélzet nagy részén 2,1 m körül mozog. A hajó peremének nagy részét csakúgy, mint az YT-knél repulzorok fogják közre. A főfedélzet alatt van egy szűk kis, szervizfedélzet. Itt belmagasság csupán 90 cm, a padlórácsokon keresztül fel lehet bukkanni a pilótafülkében, a rakterekben és a gépházban. Itt vannak a leszállótalpak, a fő repulzorok, pár üzemanyagcella, és egy kevés készlet is.

Főbb helységek:


Lift: A fő bejárata a hajónak itt van. A lift első sarkait speciális módon csatlakoztatják a hajóhoz így működhet liftként és rámpaként egyaránt.
Elülső légzsilip: A lift előtt van, itt öltöznek be űrsétákhoz és készülnek a hajó-hajó közti csatlakozásra. A légzsilipen kívül vannak a dokkoló felszerelések és az űrruhaszekrények.
Rakodótér : A lift mögött terül el, először itt teszik le az árut. Ezt a területet meg lehet közelíteni a rácsok alól is. Innen vezet két hatalmas ajtó a szomszédos rakterekbe, két kisebb a legénységi részbe és egy a gépházba. Az egész terület a „Rakodni tilos” övezetbe tartozik a könnyebb mozgás végett.
Személyzeti rész: Ennek a résznek a jobb és a baloldala el van választva a légzsilip és a lift miatt.
Gépház:
A rakodótér mögött terül el, mint a hajó legnagyobb helysége, elérhető a rakodótéren és a raktereken keresztül. A helység közepén pihen az energiamag. A maggal szemben vezérlő és biztonsági panelek vannak. Ezek kiterjednek a négy ion hajtómű és a fúvókák vezérlésre is. A középső fúvóka gyorsít, amíg a két külső fúvóka be nem melegszik és mozgásba nem indul. Az ion hajtómű tetején kapott helyet a pajzsgenerátor és a vezérlő. A hátsó kiszögelésekben a különleges anyagú üzemanyagtartályok kaptak helyet. A gépház vonalát követve jutunk a hiperhajtómű helységekbe, ahol a tatalék hiperhajtómű és ezek vezérlői kapnak helyet. Ez a helységet kintről is el lehet érni egy csapóajtón keresztül, a szűk hely miatt egy ember vagy egy astromech fér csak be. A helység külső borításán hőpajzsok helyezkednek el.
Játéktechnikai megjegyzés: a hajó kettéosztott hiperhajtóművel rendelkezik. Ha mindkettő tökéletesen működik, akkor van 2-es szorzó. Ha csupán egy, akkor 15-ös.

Jobboldal:
Legénységi rész:
A rakodótérből érhetők el a közös helység.
Közös helység: Ez a hajó „kulturális” központja, a konyha. Egy asztal terül el középen körülötte nyolc szék, ételfeldolgozó, éléskamra, és egy mosogató.
Hall: A konyha mögött van, a körletekbe és a készletekhez ill. a létfenntartó felszereléshez vezet.
Legénységi szállás:
A legénység minden tagjának jár egy párnázott dupla hálóhely két szekrénnyel. Mindez a jobb oldalra tükrözve is megtalálható.
Raktér:
A rakodótéren át érkezik ide az árú. A falak nagyrésze párnázott. A raktér közepén van egy szervizlejárat. Ennek a közepén van a hiperhajtómű szerelőaknája. Oldalt van két szervizpanel az ágyúhoz. A rácsok mögött a futnak az energiamagból ide a vezetékek.
Létfenntartó helység: Itt vannak a létfenntartó felszerelések és a készletek. Szomszédos a hiperhajtómű hűtővíz tankjával.

Baloldal:
Legénységi rész: A rakodótérből nyílik, és tovább vezet a lakóegységekbe.
Hall: a rakodótér mögött van, csatlakozik a legénységi szálláshoz, a fürdőhöz, a mentőkabinhoz és bal oldali raktérhez.
Fürdő: 3 WC, 3 mosdó és egy kétszemélyes zuhanyzó
Mentőkabin bejárat: A helység légzsilippel van elválasztva a halltól és a legénységi szállástól
Raktér:
Teljesen a jobb oldali tükrözése. Csupán középen található meg egy Rakodni tilos! Terület, ami a pilótafülkéből vezet ki a szállásokhoz ill. a mentőkabinhoz. Innen vezet egy lépcső a pilótafülkébe. Balra a mentőkabintól van egy szervizpanel a pilótafülke alatt, ami a főbb vezérléseket látja el.
Mentőkabin állás:
Itt van a szabvány mentőkabin egy vetőcsőben. Kilövéskor robbanótöltetekkel kiszabadítja magát a hajóból. Szomszédos a hiperhajtómű hűtővíz tankjával.
Pilótafülke: Egy ívelt lépcső vezet fel. Két rács van a padlón, ami a szervizjáratba vezet. Négy ülés található, pilóta, másodpilóta, és két további. A pilótafülke az YT-kre jellemző kialakítással rendelkezik; körben monitorok és kijelzők egy tágas ablak alatt. A szenzor vezérlők egy része az orrban kapott helyet. A repülésirányító rendszer és a fékezők a fülke alatt vannak.

Nova-Drive 3-Z könnyű teherhajó - balról
Nova-Drive 3-Z könnyű teherhajó - felülről
Nova-Drive 3-Z könnyű teherhajó - előröl
Nova-Drive 3-Z könnyű teherhajó - tervrajz

auer