Pufók Gundark SoroSuub Nyubba-osztályú teheruszály

Leírás és statisztika: The Official Star Wars Adventure Journal, Vol. 1, No. 11, 218 oldalán.

Jármű:
Pufók Gundark SoroSuub Nyubba-osztályú teheruszály
Típus: Teheruszály
Lépték: Vadászgép
Hossz: 22 m
Jártasság: Szállítóhajó; Nyuba-osztály
Legénység: 2
Utaslétszám: 2
Rakterület: 200 metrikus tonna
Készletek: 2 hónap
Ár: nem elérhető
Hipermeghajtásszorzó: x2
Tartalék hiperhajtómű: x16
Fedélzeti számítógép: Van
Manőverezőképesség: 1K
Űr: 3
Légkör: 260; 750 km/h
Hajóburok: 5K
Pajzsok: 1K
Szenzorok:

Passzív: 10/0D
Fürkész: 25/1D
Kereső: 40/2D
Fókusz: 2/3D

Lézerágyú

Tűzív: torony
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 1K+2
Lőtávolság űrben: 1-3/12/25
Lőtávolság légkörben: 100-300/1.2/2.5 km
Veszteség: 4K

Leírás: Ha a tömegteherhajók és a konténerhajók a végzik a SoroSuub szállítás bantharészét, akkor a Nyubba osztályúak nerf részét. A szállítás nagy részét az óriási teherhajók végzik de még így 20%-ban kiveszik a részüket a kisebb hajók. Nem is igazán meglepő hisz a nagyok alulpáncélozottak és lomhák, így a kalózok kiváló célpontjai közé tartoznak. A legénység minimalizálva van gyakran két fő; egy sullusti és egy droid ami a leszállásban segédkezik.

Plusz teheruszályokat lehet csatlakoztatni az elülső és a hátulsó csatlakozási pontokhoz, míg a hajtóművek kikapcsolt állapotban vannak. A hajtómű alapkonfigurációját három elülső és három hátulsó modulhoz tervezték. Minden egyes uszály rendelkezik egy 5K-s hajóburokkal és 400 metrikus tonnát képes szállítani. +1 nehézségi szint jár az első nyolc uszály után. Minden további 8 modul +1K-val nehezíti a próbát. Vagy egy vetélkedő a pilóták közt hogy ki tud a legtöbb uszállyal egy adott távot megtenni.
A Pufók Gundark tartja a rekordot: 35 parszek egy ellenőrizhetetlen leszállással és 13 uszállyal.

Fedélköz (alsó fedélzet): az első fedélzet alatt terül el a hajófenék. A belmagasság 1,30 körül van. Itt kap helyet a hajó legtöbb rendszere.
Leszállótalpak: 5 leszállótalp és a hidraulikus kiegyenlítőik helyezkednek el körkörösen a szint szélén. A talpak íriszszerűen záródó ajtókon át nyúlnak ki.
Repulzorok: A leszállólábak aknáiban helyezkednek el a repulzorliftek, generátorok, és a sugárzók.
Teher lift: Középütt helyezkedik el a teherliftaknája. A lift az 1, 2, és a 3. szintet is képes elérni.
Újratöltési pont: Csak a jobb oldalon lehet elérni az újratöltő csöveket, amin át készleteke és üzemanyagot pumpálnak a hajóba.
Generátorok: Az oldalsó emelkedőn található fő (elöl) és a szárny (hátul) repulzorlift generátor.
Tartalék hiperhajtómű: E között a két generátor közt húzódik meg felül az első szinten a bal oldali dokkoló cső. A fő hajtómű kinyúlik a szárnyban, és ezt veszi körül a különleges alakú páncélzat.
Laterális hajtóművek: A manőverező hajtóművek a négy rekeszben vannak a fedélközben. A 16 manőverező fúvóka egy-egy nyílásban kapott helyet.
Hasi magnetron: A manőverező fúvókák közt helyezkedik el az a rendszer, ami mágneses elven rögzíti a teherkonténereket egymáshoz ill. a hajóhoz. Egy kis részben kap helyet a generátor a tartalék energiacellák, amit egy kis helység választ el tűzfal gyanánt a fő energiacelláktól.
Hiperhajtómű folyadéktartály: Az „aknában” helyezkedik el a hiperhajtómű folyadék tartály.

Dokkfedélzet - 1. fedélzet: A belmagasság itt 2,10 és elsődleges belépési pontként szolgál a hajóba.
Dokkolócső (jobb és baloldal): ezek a csövek tartalmaznak egy-egy beépített légzsilipet az űrsétákhoz és hajók közti dokkoláshoz, avagy a normál dokkoláshoz (pl: dokkolás újratöltő állomáshoz, terminálhoz, és űrállomáshoz. )
Mentőeszközök: A hajó egyszemélyes mentőkabinja a dokkolócsőnél van elrejtve (bővebb információért lásd a PES-550-est). Ha használják, akkor robbanótöltetek segítségével utat tör magának a hajótesten keresztül. Itt kel továbbá megjegyezni, hogy minden ilyen manőver urán a hajó egy nagyobb javításra szorul a dokkológyűrűnél. Egy-egy ilyen javítás 800 kreditbe kerül.
Előtér (jobb& baloldal): Szomszédos a központi teherlifttel. Itt található továbbá bejárat a különleges raktárhelységhez (elöl és hátul), a fő teherlifthez és a személyzeti lifthez (jobb & baloldalt). Ezekkel a liftekkel könnyedén elérhető a 2-es és a 3-as fedélzet.
Különleges raktárhelység (elöl, és hátul): A különleges raktárhelységből rácsokon keresztül lehet lejutni a fedélközbe a gépekhez. Ezek a lejáratok relatív nyíltabb helyekre nyílnak. A helységeket lehet zárni, nyomás alá helyezni és fűteni az áru követelményének megfelelően. Az elülső központi teret akár nagy mennyiségű folyadék szállítására is lehet használni, kivétel a maró hatásúak.
Alsó uszálykapcsolók (elöl, és hátul): A hajó végein találhatók a kapcsolók, avagy csatlakozók. 8 darab helyezkedik el körben, és ezek rögzítik a hajóhoz az uszályokat. A kapcsolók fizikai és mechanikai kapcsolódást tesznek lehetővé az uszály és az anyahajó közt, ami lehetővé teszi üzemanyag és atmoszféra uszályról a hajóra való átvitelét.

Teherfedélzet – 2. fedélzet: Itt találhatóak a fő raktárhelység egy hatalmas üreges 2 emeletes helység, ahol a belmagasság, ami kb. 4,80-tól 5,40-ig terjed a domborulat miatt.
Fő raktár helység: Ez a terület 6 darab gördíthető ajtóval rendelkezik, ami az alatta található különleges raktárakba vezet. Középen a fő teherlift van, ami egy jobb és baloldali kijárattal rendelkezik.
Üzemanyag tartályok (jobb és baloldal): A fő raktérből érhető el jobb és baloldalt. Mindkét helység tűzfal védi a tankokat. A bal oldali helységben van a repülésirányító és a navigációs komputer, ami a szolgarendszerek és az uszályok vezérlésének nagy részét végzi szoros formációban. A helységek elérhetőek a liften keresztül.
Elülső gépészeti szoba (jobb és baloldal): A üzemanyagtankok előtt helyezkednek el. A jobboldali helységben van további üzemanyagkészlet, tartalék levegő kompresszor, mágneses vezérlő rendszer az elülső rendszerhez. A baloldali helységben egy módosított kisebb üzemanyagtank és egy Nyuub-Wuuba-Lub Slurpy gépezet van (ez a gépezet Boabo-t, Villámot, Szívdobogtató kék tejet és Cherryt képes szintetizálni). Innen egy nyíláson keresztül elérhető a repulzor generátor.
Középső kapcsolók: A hajó jobb és baloldalán a kapcsolók nélkül látható a középső mágneses csatlakozó, ezek rögzítik egymáshoz illetve a hajóhoz az uszályokat.
Hátulsó gépészeti szoba (jobb és baloldal): Az üzemanyagtartályok mögött van, a hátulsó mágneses vezérlők kapnak itt helyet.

Lakószint – 3. fedélzet:
A belmagasság itt 1,85. Itt van a legénységi körlet, a fürdő, közös helység, személyi raktár, űrruha szekrény, pilótafülke, és a hajó létfenntartó rendszere.
Bal oldali helységek: Itt van a legénységi szállás. Belépve az előtérbe elérhetővé válik a lift.
Bal oldali lift előszobája: Légzsilipként működhet amennyiben a fő raktárhelységben vákuum van. Innen lehet elérni a fürdőt, a közös helységet és a személy liftet.
Fürdő: Ez a helység csupán az előző helységből érhető el. Egy mosdó, WC és egy apró zuhanykabin található bent. Egy kis nyíláson át innen lehet megközelíteni a bal oldali pajzs helységét.
Pajzs szoba: itt van a pajzsgenerátor és a vezérlő (a szoba tükörképe megtalálható a másik oldalon). Továbbá az elülső reflektorok.
Bungo Bung szobája: Itt van egy apró asztal, egy szék, egy hálóhely alatta fiókok sorával, és egy szekrény. Bungo kivette a felső ágyat (alapesetben két darab van) és most annak a helyén tarja a Boaboo Bonsai-át. (Fordítói megj: ez valamiféle apró bonsai fa lehet, aminek a valamijéből készülhet a feljebb részletezett ital.)
Közös helység: a szoba egyik sarka egy kanapéval van kibélelve. Továbbá található itt még egy profi holotábla, egy szekrény, egy kis konyha (felszerelve autoséf-fel és kis asztallal).
Híd folyosó: A közös helységből indul és egy kanyarral éri el a pilótafülkét. Félútról érhető el a leszálló.
A leszálló: A jobboldali ajtó vezet az űrruha raktárba a baloldali pedig a legénységi raktárba. A legénységi raktár teraszosítva van két különálló szintre amiket egy apró lépcső köt össze. A Pufók Gundarkon ez Rusti szobája, ahol ő a droidjait és fegyvereit tatja.
Híd: A híd két szintre van osztva, a vezérlő árok és a megfigyelő szint. A megfigyelő platformon kap helyet a legtöbb komputer rendszer, és egy korlát veszi körbe. A vezérlő árokban van a pilóta és a másodpilóta helye a megfelelő kijelzőkkel és vezérlőkkel.
Jobboldali helységek: A jobb oldalon helyezkedik el a gépház.
Jobb oldali lift előszobája: Légzsilipként működhet amennyiben a fő raktárhelységben vákuum van. Elérhető innen a víztartály a létfenntartó helység, a létra ami a szárnyfedélzetre vezet, és a személy lift.
Létfenntartó helység: A helység két részre tagolódik; a létfenntartó rendszerek és létra az egyik, míg az oxigén és a víztartályok a másik részt alkotják. A víztartályok mellett van az a szárny elsődleges üzemanyagtankja, a gerincvezetékek, a körkörös fékek, és a bejárat a jobb oldali pajzshelységbe. E mögött kapnak helyet az oxigén tartályok, amiket csupán a 2. fedélzet csapóajtaján lehet megközelíteni. Itt vannak a különböző gáztartályok és készletetek.
Központi vezérlő platform: A központi teherlift tetején és a fölött helyezkedik el és egy korlát veszi körbe. A platform egy nagy nyílással rendelkezik, amin át árut lehet pakolni a teherliftre, ami így légzsilipként működik. Elöl balszélen található a raktér vezérlője, ami a gördíthető ajtókat vezérli, a fő teherliftet, a főbb ajtókat, a mennyezeti darut, és a raktár környezetszabályzóit. (mindezeket egyenként is lehet vezérelni a különböző vezérlő paneleken.)

Szárnyfedélzet: Itt helyezkedik el az energiamag, a fegyverzet, a szenzorok, a fúvókák, ezek alrendszerei és a szárny repulzor rendszere. A belmagasság 1,5 m körül mozog, míg a szélén 50 cm. A fali létrán át lehet idejutni a 3. szintről. A gravitációt a fedélzet 30° dőléséhez állították be. Itt van 3 nyílás a négy bejárati rácshoz (ezek közül egy a kapcsolókarhoz vezet), és hajtóművezérlő panel. A helység mögött helyezkedik el a 3 fúvóka el a hátsó kereső szenzor.
Elül van a fő üzemanyag pumpa és vezérlő, a szubtéri rádió, és a szenzorok. A szoba bal oldalán vannak a hajó energiacellái. Köztük fészkelnek a fő hiperhajtómű elemei. Jobb oldalon fekszik a fő energiamag. Két oldalt helyezkednek el a lézerágyúk és az oldalsó kereső szenzorok. A fedélzet peremén vannak a repulzorok amik a fedélköz repulzorjaival kiváló manőverező képességet adnak. A repulzor vezérlők a szenzor rendszerek baloldalán vannak.

Pufók Gundark SoroSuub - 1. fedélzet
Pufók Gundark SoroSuub - 2. fedélzet
Pufók Gundark SoroSuub - 3. fedélzet
Pufók Gundark SoroSuub - balról
Pufók Gundark SoroSuub - előröl
Pufók Gundark SoroSuub - fedélköz
Pufók Gundark SoroSuub - felülről
Pufók Gundark SoroSuub - középső metszet
Pufók Gundark SoroSuub - szárnyfedélzet
Nyabn Teheruszály
Nyabn Teheruszály - 1. szint
Nyabn Teheruszály - 2. szint
Nyabn Teheruszály - alsó szint
Nyabn Teheruszály - keresztmetszet

auer