Ghtroc Iparvállalat Tehercsászárnő

Készítették Sean Callahan, és Frank V Bonura.

Hivatalos statisztikák és leírás „Pirates & Privateers” 68. oldalán.

Jármű : Ghtroc Iparvállalat Tehercsászárnő osztályú hajó
Típus: Közepes teherhajó
Lépték:
V adászgép
Jártasság: Szállítóhajó; tehercsászárnő
Hossz: 110 m
Legénység: 4 fő
Utasok: 8 fő
Rakterület: 50 000 metrikus tonna
Készletek: 2 hónap
Ár:
1 millió (új); 825,000 (használt)
Hipermeghajtásszorzó:
x2
Tartalék hiperhajtómű: Nincs
Fedélzeti számítógép: Van
Manőverezőképesség:
0K
Űr:
2
Légkör: 225; 650 km/h
Hajóburok: 3K+2
Pajzsok: 1K
Szenzorok:

Passzív: 15/0K
Fürkész: 30/1K
Kereső: 40/2K
Fókusz: 2/2K

Leírás : A 720-as típus piacra dobása és viszonylagos sikere után, a Ghtroc iparvállat megpróbálta megvetni a lábát a nagy teherhajók közt is a Tehercsászárnővel. A próbálkozás megbukott és tovább lendítette a vállalatot a csőd felé. A legtöbb hajót a piacra dobták így próbálva meg fedezni a vállalat adósságát.

Külső nézet:
Miután átnéztük a képeket, rájöttünk, hogy a hajó csupán a 720-as nyújtott „limuzin-változata”. Az eltérések csupán a több leszállótalpban és a középső rész felépítésben van.

Pilótafülke - fej és nyak
Rámpa - áll
Szenzorfürt ablak - váll, vállap
Manőverező fúvókák - elülső uszony
Hiperhajtómű tekercs - hónalj és kopoltyú
Dokkológyűrű / mentőkapszula - oldalsó uszonyok vagy lábak
Ion fúvókák - farok
Energia mag - páncél

A hajó három fő részre osztható:
Elülső rész – a Ghtroc 720 modell alapján
Meghosszabbított rész – új tervek szerint
Hátsó rész – ugyancsak a Ghtroc 720 modell alapján

Mesélő figyelmébe:
Számos érdekes pletyka erről a hajóosztályról. Egyik ilyen miszerint a hajó eleve hibásan készült és súlyosabb sérülés esetén a mentőkabinok hozzáférhetetlenné válnak az utasok számára. Sok kapitány tette át a mentőkabinokat az elülső részbe hogy könnyebben elérhető legyen. Ez jócskán megkönnyíti a hajó elhagyását szükséghelyzetben. A Lázadók híresztelése szerint, a Birodalom le akarja járatni a programot, becsmérlő Holonet hírekkel és hamis jelentésekkel. Egyik teória szerint azért mert a hajó könnyedén átalakítható vadászgép anyahajónak. Mindezen okok miatt a Tehercsászárnő volt a Ghtroc Iparvállalat utolsó hajója mielőtt feloszlott.
Alsó szint:
A belmagasság itt 5.74 m és az alábbi helységekkel rendelkezik:

Elülső modul helységei:
Ez rész 2.13 m magas, mert kicsit magasabban fekszik, mint a megnyújtott raktér. Oda lépcsőkön keresztül lehet eljutni.

Bejárati rámpa: az „áll” a hajó elülső be- ill. kijárata légzsilippel ellátva. A légzsilip tökéletesen zár, így akár űrsétákra is innen lehet indulni. A rámpa liftként is funkcionál így teherbírása 500 kg.
Szenzor fülke: A külső „áll” „váll” és „vállapok” tartalmazzák a hajók szenzor és kommunikációs rendszereit. A rendszerekhez a szervizjáratokon lehet bejutni, ami a rámpa helységéből nyílik.
Elülső gépész szoba : (jobb & baloldalt) Az elülső „uszonyok” rejtik a hajó ion manőverező fúvókáit. Itt vannak továbbá a hajó energiacellái, felhasználható tárolótartályok, üzemanyagtartályok, üzemanyagpumpák, elülső pajzsvetítők, -szabályzók, és -generátorok. Az elülső folyosó végéről nyíló szervizjáraton át közelíthető meg
Gyorsító és stabilizáló helység: (jobb & baloldalt) Az elülső „uszonyok” mögötti terület, amit akár hónaljnak is nevezhetünk. Ez a két szoba ad otthont a hiperhajtómű gyorsító tekercseinek (az 1-esnek és 2-esnek). Továbbá itt vannak leszállótalpak is. Ezt a helységet el lehet érni a külön raktérből. Egy jólképzett pilóta ide lőve minimális kárral képes megnyomoríthatja a hajót
Utas kabinok: Itt van 2 ágy, 2 szekrény, és fejenként egy szék. A hely a legkevesebb zajnak és rázkódásnak van kitéve az utasok kényelmének érdekében.
Központi csarnok: A feljárórámpa után helyezkedik el, itt van a másik rámpa, ami a felső fedélzetre a pilótafülkébe vezet, ennek a helységnek a mennyezetéről nyílik.
Folyosók: (jobb & baloldalt) A csarnok körül vannak, a raktérbe és a legénységi szállásba vezetnek.
Legénységi szállás: A legénységi szállás kényelmesen, külön a pilóta és a másodpilóta részére. Mindkét helyen van 1 ágy, szekrény, ruhásszekrény, szék és egy falról lehajtható asztalka. A hangok és vibrációk a VIP szobához hasonlatosan alig érzékelhetők.
Központ: A legénységi szállás után van a fürdő és a konyha. Mindkét helységet 2 fős személyzet és 10 utas számára tervezték, hogy különböző időpontokban is fürödhessenek, moshassanak, ehessenek. 2 mosogató, 3 WC, 1 sima és 1 dupla zuhanyzó. Van még 1 ételfeldolgozó és 8 ember számára ülőhely, 1 újrafeldolgozó és egy éléskamra.
Elülső reaktor helység : a konyha mögött helyezkedik él és hajó öt reaktorából kettő itt található meg.
Körfolyosó: Az ovális folyosó fogja körül védelmezően a hajó két energiamagját. A folyosóról a konyhába és hosszas séta után a mentőkabinokhoz lehet jutni.
Elülső létfenntartó helység: (jobb & baloldalt) A menekülőfolyosók mellet található és onnan is közelíthető meg. Itt van a hajó jó pár létfenntartó rendszere.
Elülső üzemanyagtartályok: (jobb & baloldalt) A menekülőfolyosók mellet található és onnan is közelíthető meg. A hajó üzemanyagkészletnek egy része van itt.

Meghosszabbított rész helységei:
A belmagasság itt 5.74 m magasabb, mint a hajó többi részén. A hajó többi részéből lépcsőkön át közelíthető meg.

1-es, 2-es, 3-as, 4-es raktér: A számozás hajó orrától kezdődik és halad hátrafelé. Úgy tervezték, hogy bármit lehessen itt tárolni, teherkonténereket, robogókat, suhanókat, kamionnyi felszíni járműveket, vadászgépeket. A raktere három hatalmas, a fedélzetbe visszahúzható tolóajtóval akár el is szigetelhetőek. Az ajtókat mágneses pajzs védi így képesek megakadályozni a levegő elszivárgását. A rakterekbe a menekülőfolyosóról számos helyen be lehet jutni.
1-es raktér: Legelöl helyezkedik el. Jobboldalán a 4. Gyorsító és stabilizáló van, míg baloldalt 3-dik. Ezek a helységek mind a raktérből mind a folyosóról megközelíthetőek.
2-es raktér: A hatalmas raktér bal oldalán van az egyes jobb oldalán, pedig a kettes rakodóajtó. Az ajtók duplák, így képesek légzsilipként működni. Mindkét ajtónak van mágneses pajzsa, hogy képes legyen siklókat, mentőkabinokat, vadászokat fogadni anélkül, hogy kieresztené az atmoszférát. Ezt a részt le lehet zárni az óriási páncélozott ajtókkal. Az ajtók 12,62 m szélesek és 4,12 m magasak, tehát minden ennél kisebb jármű vagy teherkonténer átfér alatta.
3-as raktér: Itt van a hármas és négyes rakodóajtó. Amúgy teljesen megegyezik a 2-es raktérrel.
4-es raktér: Ebben a raktérben két teherlift van ami megkönnyíti a ki és berakodást. Egy lift egyszerre három tonnát képes felemelni. A terem a nagy ajtóval és a két kisebbel zárható le.
Gyorsító és stabilizáló helység 3, 4, 5, 6, 7, 8: (jobb és baloldalt) Ezek a helységek kiköpött másai az 1-es és 2-es helységnek, és persze egymásnak. Mindegyikben egy hiperhajtómű gyorsító tekercs és egy leszállóláb van.

Hátsó rész helységi:
A belmagasság itt 2,13 m, mert magasabb van, mint a raktér. Oda rámpákon és lépcsőkön lehet lejutni.

Hátsó körfolyosó: Ez a folyosó fogja közre a 3-as, 4-es és 5-ös energiamagot, és védi a négyes raktér áruitól. Innen érhető el a fő gépház, a hátsó létfenntartó helység, és a menekülőfolyosók.
Hátsó reaktorok: A gépház előtt van a hajó további három reaktora, amik a második szintre is átnyúlnak.
Hátsó létfenntartó helység: (jobb & baloldalt) A menekülőfolyosók mellet található és onnan is közelíthető meg. Itt van a hajó jó pár létfenntartó rendszere.
Hátsó üzemanyagtartályok: (jobb & baloldalt) A menekülőfolyosók mellet található és onnan is közelíthető meg. A hajó üzemanyagkészletnek egy része van itt.
Gyorsító és stabilizáló helység 9, 10: (jobb & baloldalt) Megegyezik az előzőkkel.
Hátsó rakodótér: A hajó végében található a „lábakban.” Rámpa vezet a felső szintre, hogy az onnan érkező árut le lehessen csúsztatni. Ha felemelik a rámpákat kilőhetők a mentőkabinok. A helység számos készletet tartállyal rendelkezik, ami kritikus lehet a hajó és a mentőkabin számára.
Fő gépház: A reaktorok mögött van, a hajó „farkában”. Ellőről hátrafelé haladva következők vannak bent; hiperhajtómű, 2 ionhajtómű, 2 fúvóka és szenzor modul.

Felső szint:

A felső szint csupán helyenként teljes, de ott a belmagasság 2,13 m. Ilyen helység a pilótafülke, a mágnes pajzs szobája és a dokkoló karok. A feslő szint többi része csupán szúk 90 cm-es szervizjárat. Továbbá jelentős mennyiségű üzemanyag és készlet van itt elraktározva.

Elülső modul helységei:
A belmagasság a pilótafülkében 1,8 méter. A felső szinten nem lehet az elülső modulból a meghosszabbított részbe jutni.

Pilótafülke: A „fejben” van. 4 irányító konzol van itt, az elülső kettő a hajót irányítja, a két hátsó a létfenntartást, a dokkolást, rakodást, pajzsokat, szenzorokat, kommunikációt, és az energiamagok funkcióit. Ehhez két konzol szükséges emberi személyzet, hogy a hajó öt összekapcsolt energiamagját megfelelően kezelni tudják.
Pilótafülke raktár: (jobb & baloldalt) a pilótafülke mögött a rámpa két oldalán vannak. A helységeket áru vagy űrruhák tárolására használják. Itt van továbbá a hajó repülésirányító rendszere. Ebbe az üresnek tűnő szobába lehet később a z esetleges fegyvervezérlő rendszert elhelyezni.
Rámpa: a pilótafülke mögött a „nyakban” van. A rámpa légmentesen képes lezárni a két fedélzetet. A rámpa az alsó szinten a központi csarnokba nyílik. A rámpa az asztromechek is könnyebben elérik a pilótafülkét. A rámpa végén van a hajó fő gerincvezetéke, illetve a rámpavezérlő rendszer és hidraulika.
Létfenntartó helység: (jobb & baloldalt) A 2vállakban” van. A pilótafülke két oldalán. A hajó létfenntartó készlete, gépezeti és a légkör újrahasznosító van itt.
Elülső üzemanyag-tároló helység: (jobb & baloldalt) A rámpa két oldalán vannak az üzemanyagtartályok. Itt van a ez elektronikus vezérlésű üzemanyagcellák, pumpák és készlet tartályok. A rámpán keresztül vagy a szervizpaneleken át érhető el. A szabvány lézerágyút nem szerelték fel erre a modellre úgy mint a 720-asra de könnyen csatlakoztatható. Speciális adapterrel akár csatahajó léptékű fegyver is csatlakoztatható rá, az energiarendszer bírná. A fegyvertöltő rendszer a jobb és baloldalon ezen a hajón kihasználatlan, habár rájuk lehet csatlakoztatni a fegyverzetet.
Felső reaktorok:
A háton levő kidomborodó „gerinc” alatt van. A reaktorok mindkét szintet elfoglalják. Fent 6 szerviznyíláson át közelíthetőek meg.
Üzemanyagtartály: Az egyes és kettes gyorsító és stabilizáló helység felett van. További üzemanyag és létfenntartó készlet van itt. Az elülső üzemanyagtartály felől, avagy alulról közelíthető meg.

Meghosszabbított rész helységei:
A 2,3 m belmagasságú helységet létrákon át lehet megközelíteni, alulról ugyanis nem áll közvetlen kapcsolatban a szomszédos részekkel. A helységek az alsó szint raktereinek megnagyobbított részei.
1-es és 2-es platform: (jobb & baloldalt) Az egyes raktérben levő 3-as és 4-es gyorsító és stabilizáló helység felett van. A hajó két pajzsgenerátora kap itt helyet, amit létrán át lehet megközelíteni. Továbbá itt van bizonyos mennyiségű üzemanyagkészlet, a leszállótalpak felső részei, és a mágneses pajzs rendszerei illetve hangárkapuk rendszerei.
3-as és 4-es platform: (jobb & baloldalt) Az 5-ös és 6-os gyorsító és stabilizáló helység felett van. Levegőkészleteket tárolnak itt, illetve a mágneses pajzs rendszerei illetve hangárkapuk rendszerei kapnak itt további helyet.
5-ös és 6-os platform: (jobb & baloldalt) Megegyezik az 1-es és 2-essel.
7-es és 8-as platform: (jobb & baloldalt) A 4-es raktér teherliftjei felett van. Üzemanyagkészlet és a hajó két fő pajzsgenerátor (oldalanként egy) van itt.

Hátsó rész helységi:

A dokkoló karokban a belmagasság 2,13 m de a többi területen csupán 90 centis szervizjáratuk vannak. Magasabban van, mint a meghosszabbított rész, amihez innen nem lehet átjutni.

Felső reaktorok: A háton levő kidomborodó „gerinc” alatt van. A reaktorok mindkét szintet elfoglalják. Fent 8 szerviznyíláson át közelíthetőek meg.
Hátsó üzemanyag-tároló helység: (jobb & baloldalt) A rámpa két oldalán vannak az üzemanyagtartályok. Itt van a ez elektronikus vezérlésű üzemanyagcellák, pumpák és készlet tartályok. A folyosóról kétoldalt két-két szervizpanelen át közelíthető meg.
Hátsó generátor szoba:
Közvetlenül a felső reaktorok mögött van. Itt vannak a hátsó pajzsgenerátorok, pajzsvezérlők, és vezérlők. A folyosóról nyíló szervizpanelen át közelíthető meg.
Hátsó dokkoló karok: (jobb & baloldalt) Leghátul a hajó „hátsó lábaiban” vannak. Ezek a helységek számos funkciót elláthatnak, mint például légzsilip, dokkológyűrű és mentőkabin kilövő. A rámpa lenyitható az alsó szintre, amin keresztül áru mozgatható. A rámpa felemelve segíti a mentőkabin kilövését. A szabvány Ghtroc mentőkabint használja, ami a 720 honlapon megtalálható. A karok háromszorosan záródnak így használhatóak űrsétákhoz, vagy külső javításokhoz. A dokkológyűrűket szabványos csatlakozóval szerelték fel így szinte bármilyen űrhajóhoz, vagy állomáshoz képes csatlakozni. A mentőkabin az alsó szintről egy lehúzható létrán át közelíthető meg.

Tehercsászárnő
Tehercsászárnő - alsó fedélzet
Tehercsászárnő - felső fedélzet

auer