TIE/ln

Jármű: Sienar Fleet Systems TIE/ln
Típus: TIE/In (Sienar Flottaszállító Rt.)
Lépték:
Vadászgép
Hossz: 6,3 m
Jártasság: Vadászgép: TIE vadász
Legénység: 1 fő
Legénység jártassága: Vadászgép 4K+1, fedélzeti fegyver 4K
Rakterület: 0,25 köbméter, 65 kg
Készletek: 2 nap
Manőverező képesség:
2K
Sebesség: 10
Légkör: 415; 1200 km/h
Hajóburok: 2K
Szenzorok:

Passzív: 20/0K
Fürkész: 40/1K
Kereső: 60/2K
Fókusz: 3/3K

2 lézerágyú

Tűzív: Elülső
Jártasság: Fedélzeti fegyver
Tűzvezérlés: 2K
Lőtáv űrben: 1-3/12/25
Lőtáv légkörben: 100-300/1,2 km/25 km
Veszteség: 5K

Ár: 60,000 (új), 25,000 (használt

Leírás: A TIE flották felderítést végeznek, őrjáratoznak, földi csapatokat támogatnak, csempészeket és kalózokat üldöznek illetve lázadókra vadásznak. A legtöbb pilóta számára inkább a TIE-ok mint a Csillagrombolók szimbolizálják a Császár hatalmát. Kevés hajó kerülhet szembe egy rombolóval, de TIE-jal szinte mindenki.
A TIE Fightert a Köztársasági Sinear Systems tervezte és építette (ezt később a köztársaság összeomlása után átnevezték Sinear Fleet Systemsre (SFS)) mint a galaxis egyik legjobb hajókat gyártó cége. Kezdettől fogva nagy mennyiségben gyártották a TIE Fighter-eket, és ezt folytatták a Császárság alatt is, habár a termelés lelassult, mert a Halálcsillag program nagy erőforrás elvonással járt.
A hatszögletű nappaneleikről könnyen felismerhető hajók egy különleges meghajtási elvet alkalmaznak. Ionizált gázokat gyorsítanak a fénysebesség jelentős részére mikrorészecske gyorsítók által. A gyorsan mozgó részecskéket a hátsó szellőztetőnyílásokon keresztül bocsátják ki ezzel hajtva előre a hajót. Mióta a TIE-ok ezt a nagy hatásfokú meghajtást használják, csak korlátozott mennyiségű üzemanyagot szállítanak. Az iker ion motorok (Twin Ion Engines - TIE) nagy tolóerőt hoznak létre viszonylag kis tömeggel - ez az oka, hogy a TIE-ok ilyen gyorsak és fordulékonyak. Teljes sebességnél a motorok gyorsabbak mint a legtöbb kereskedelemben kapható hajó és csúcs technológiájú harci gép mint például az Incom T-65.
A pilóták bármilyen irányba fordíthatják a kibocsátás irányát így jutva ezzel nagy fordulékonysághoz. A profi pilóták pörögnek, csúsznak a hajóikkal hihetetlen manőverek közben. A pilótáknak azonban óvatosnak kell lenniük: a fékezést okozó ellenirányú részecske kibocsátás súlyos sérüléseket okozhat a tartó oszlopokban. Így bármilyen gyorsan is fordulnak, nem tudnak gyorsan megállni.
A Felkelés által használt hajókkal szemben, a TIE-ok nincsenek felszerelve hiperűr meghajtóval. Ennek részben az az oka, hogy a Császári vadászokat általában nagyobb hajók támogatják, míg a Felkelés gépei függetlenül működnek. A másik ok, hogy a hiperűr meghajtók jelentős súlyt képviselnek és a telepítésük jelentősen csökkentené a hajók manőverező képességét. Az utolsó ok pedig az, hogy drágák.
A TIE Fighterek két lézerágyúval vannak felszerelve, amiket a gömbölyű törzsbe építettek bele. Eredetileg a motorból nyerték az energiát, de ez csökkentette fürgeségüket a csatákban, mikor a lézereket gyakran használták. Most külön generátort telepítettek erre a célra megnövelve ezzel a lézerek erejét és hatótávolságát.
Az ion motoroknak nincsen mozgó alkatrészük és magas hőmérsékletű részei, éppen ezért sokkal kevesebb karbantartásra van szükségük, mit a legtöbb hajónak. A több alkatrész azonban olyan szorosan van bepakolva a gépbe, hogy nehéz tesztelés vagy javítás céljából hozzájuk férni azon ritka alkalmakkor, mikor kötelező ellenőrzésen esnek át. Ezért egy TIE ilyenkor napokig, sőt hetekig is üzemen kívül lehet. A legtöbb rendszere szabványos birodalmi kiadás így az alkatrészek bárhol könnyen hozzáférhetők.
A TIE-ok nagy hátránya a pajzsok hiánya. A panelek és a törzs páncélozva van, ami ígér ugyan némi védelmet, de pajzsok nélkül egy TIE igen védtelen a nagy erejű vagy katonai lézerek közvetlen találatával szemben. Hivatalosan a pilóták ezt a hátrányt a gyors kitérésekkel és irányváltoztatásokkal ellensúlyozzák. A gyakorlatban azonban ezt nagy számban történő támadással, elsőként való tüzeléssel próbálják kikerülni, nagy veszteségekkel.
A TIE pilóták elit közösséget alkotnak a Császári Hadtesten belül. Az esélyes pilóta növendékeknek, általában önkénteseknek, aktív egységektől kell átjönniük. Minden jelöltnek szigorú vizsgálaton és válogatáson kell átesnie. A jelentkezőknek mintegy 10 százaléka felel meg, a többi megy vissza az egységéhez. Azok, akik továbbjutottak hosszú gyakorlatok és kiképzések alanyaivá válnak és több száz órát repülnek. A kiképzést Csillagrombolókról irányítják így a pilóták közvetlen tapasztalatokat szereznek a harci környezettel és a küldetésekkel kapcsolatban.
Akár egy helyőrséghez, akár bolygóvédelemhez, akár támadó vagy védő flottához kerülnek, a TIE-ok mindig csapatban dolgoznak. A pilóták megtanulják és alkalmazzák azokat a taktikákat, amivel elvághatnak menekülési útvonalakat, elfoghatnak ellenséges hajókat illetve amikkel együttműködhetnek nagyobb földi vagy űrbéli erőkkel, ha szükséges.
A pilótákat nagy elismerés övezi mind a Császár, mid az ellenfeleik részéről. Még a nagyobb és erősebb gépeken repülő Felkelő pilóták is respektálják a TIE-okat és pilótáikat. Persze a TIE-ok legnagyobb előnyét általában a nagy számuk adja.

TIE/ln

auer