A Védelmező egy új rövid hatótávú vadászgép, ami régebbi hajók teveire épül. A FarStar volt ezeknek az elődje.
A Védelmezőt kifejezetten űrvédelemre tervezték. Könnyű kompakt kis vadászgép könnyű páncélzattal de hatásos tűzerővel. Ez a hajó kicsit nagyobb, mint az A-szárnyú (1) ezáltal elég nehéz célpont az ellenfél tüzéreinek.
Nincs hiperhajtóműve így függ az anyahajójától. A Védelmező jóval lassabb, mint a modern vadászgépek, például az A-szárnyú, de V-szárnyúnál, vagy Z-95-nél jóval fejlettebb. A vadászgép kiválóan manőverezhető a kinyújtható S-vezérsíkokkal. Harc közben ezek ki vannak nyújtva, de szimpla utazás esetén visszahúzzák. Ezek az S-vezérsíkok lehetővé teszik hogy akár 180°-os fordulatokat is tegyen. Ezek miatt a vezérsíkok a légkörben nagyon nehezen halad, mivel a légellenállás akár le is tépheti. Ezért a légkörben általában visszahúzott vezérsíkokkal halad, mert így habár lassabb de legalább ép a vadász.
Jármű: Köztársasági Mérnökkorporáció Védelmező vadászgép
Típus: rövidtávú védelmi vadászgép
Lépték: vadászgép
Hossz: 5.3 m
Jártasság: vadászgép: Védelmező
Legénység: 1, tüzérek: 1 (2)
Legénység jártassága: változó
Rakterület: 50 kg
Készletek: 1 hét
Manőverezőképesség: 4K (1K+2 légkörben, 3K a vezérsíkokkal (3))
Űr: 8
Légkör: 350; 1000 km/h (4)
Hajóburok: 2K+2
Pajzsok: 1K
Ár: 45,000 (új) 15,000 (használt) (5)
Szenzorok:
Passzív: 30/1K
Fürkész: 60/2K
Kereső: 90/3K
Fókusz: 4/4K
2 lézerágyú (szárnyakon, összekapcsolt) (2)(6) (7)
Tűzív: elülső
Kezelőszemélyzet: (1 tüzér)
Jártasság: fed. fegyver
Tűzvezérlés: 1K
Lőtávolság űrben: 1-5/20/35
Lőtávolság légkörben: 100-500/2/3.5 km
Veszteség: 5K (6)
Lézerágyú (orrban) (6)
Tűzív: elülső
Kezelőszemélyzet: pilóta (6)
Jártasság: 2K
Tűzvezérlés: fed. fegyver
Lőtávolság űrben: 1-5/20/35
Lőtávolság légkörben: 100-500/2/3.5 km
Veszteség: 4K (6)
Megjegyzés és hibajavítás:
(1) Méret: Az A-szárnyú mérete, a filmekben a méretarányok figyelembe vételéve kisebb, mint a Védelmezőé. A hivatalos statisztikákban az A-szárnyú 9.6 m de itt 4.5-nek vesszük.
( 2) Tüzér korlátozás: A tüzér csak akkor tudja használni a fegyvert, ha az S-vezérsík ki vannak engedve, különben az ágyúk nem tudnak tüzelni. Ilyenkor a tüzér más feladatokat lát el (vezérsík irányítás, szenzorok, pajzsok, tűzvezérlés, energiaelosztás, létfenntartás) és együttműködik a pilótával.
(3) S-vezérsíkok használata légkörben: A vezérsíkot egy kör alatt lehet kitolni vagy visszahúzni ha ép. Ha légkörben használják, akkor 3K lesz a manőverezőképessége. Ilyenkor a terep nehézsége ellen kell dobni egy ellenállást a hajóburoknak. Ha pilóta 1-est vagy 6-ost dob a dzsókerkockán akkor hozzáad vagy levon 1K-t a páncélból. A pajzs ezt a hatást 1K-val csökkenti. Ha egy vezérsík meghibásodik, akkor két körre –2K manőverzőképessége lesz. Ha mindkettő tönkremegy, akkor egy körre 0K lesz. Egy vagy két vezérsík elvesztése 50% mozgás elvesztését is jelenti.
(4) Sebességkorlátozás: Ez hajó lassabban halad a légkörben.
(5) Használt hajó ára: A hajó először a DarkStryder kampányban jelenik meg 4 évvel az Endori csata után. Ekkor a Védelmező még új ezért nagy valószínűséggel az Endori csata idején kezdték el gyártani.
(6) Ágyúk szeparált értékei: Az eredeti statisztikában 3 lézerágyú volt összekapcsolva de így másodpilóta fellegessé vált. Ha a két ágyú külön tüzel, akkor egyszerre két célpontot célozhat. Ha viszont összekacsolják akkor 6K-s sebzése van.
Opcionális szabály: (Mesélőtől függ)
(7) Energia elosztás: Az S-vezérsíkok vissza vannak húzva akkor a fennmaradó energiát a hajó más rendszereibe lehet irányíni. +1K pajzs, +1K sebzés az orrágyúkba, sebességnövekedés stb…
ÚK Védelmező (légköri)
ÚK Védelmező (űrbeli)
ÚK Védelmező belülről
auer
Frank V Bonura
|