Autóbusszal északi irányból Győrből, nyugatról Pápáról, délről Veszprémből, míg keletről Bodajkról biztosított az eljutás a hegység felé.
Veszprémből a legtöbb járat Zircre közlekedik. Ebben az irányban 10-50 perces követési időközzel közlekednek az autóbuszok. Néhány közvetlen járat
van Borzavár--Porva, Lókút--Bakonybél, Dudar--Bakonycsernye, Csesznek--Bakonyszentkirály irányába, azonban zirci átszállással több lehetőség közül
válogathatunk. Ajkára a 8-as számú főúton és a szebb útvonalon haladó, Úrkúton át közlekedő járatokkal juthatunk el. A Balaton-parton
Balatonalmádi és Balatonfüred autóbuszos ellátottsága a legjobb, Balatonfűzfő és Balatonkenese már kevesebb járattal érhető el, a többi faluba 1-2
óránként indul autóbusz a megyeszékhelyről. A Balatonfüredtől nyugatra eső parti települések Veszprémből néhány kivételtől eltekintve csak
átszállással közelíthetők meg.
Pápáról Zircre (és vissza) napi 2-3 autóbuszjárat közlekedik Bakonybélen keresztül, túrázásra alkalmatlan időpontokban.
Győr--Zirc--Veszprém[--Balatonfüred] járatok óránként, kétóránként közlekednek, elvileg légkondícionált, kisebb-nagyobb csomagtérrel rendelkező
autóbuszokkal.
Közlekednek Várpalota--Tés--Jásd--Szápár viszonylaton is autóbuszok (naponta 3, jásd átszállással még egy), melyek csatlakozást adnak ill. vesznek
Zirc irányából Szápáron. (A csatlakozások igen kis tűrésűek, ezért fokozottan ügyeljenek az időbeosztásra!)
Budapest és Veszprém között óránként, félóránként közlekedik autóbusz, így igen sok átszállási lehetőség adódik Veszprémben a különböző irányokba. A Budapest--Zirc[--Bakonybél--Pápa] vonal járatai is megfelelő időpontban indulnak, azonban ezekből csak 3-4 közlekedik egy nap, és viszonylag lassúak. A Volán-járatok menetrendjének online keresője: http://www.menetrendek.hu/cgi-bin/menetrend/html.cgi
A Budapest--Székesfehérvár--Várpalota--Veszprém--Szombathely/Zalaegerszeg gyorsvonatok kétóránként, ütemes menetrend szerint közlekednek mindkét irányban. IC-szolgáltatás ezen a vonalon nem érhető el. A Győr--Veszprém vasútvonalon napi három vonat köti össze a két megyeszékhelyet, a többi csak Győr--Bakonyszentlászló--[Zirc] viszonylatban közlekedik. A vonatok elvileg csatlakozást biztosítanak az említett Budapest--Szombathely/Zalaegerszeg, az ütemes menetrend szerint közlekedő Budapest--Győr--Szombathely/Sopron IC és a Budapest--Wien--[...] Railjet vonatokhoz (8-26 perc átszállási idővel). A gyorsvonatok és a személyvonatok tekintetében ne várjunk túlzott minőséget... A Balaton északi partján közlekedő járatok [Budapest--]Székesfehérvár--Balatonfüred--Tapolca viszonylatban közlekednek leggyakrabban. A menetrend itt nem ütemes. Veszprém és a Balaton között közforgalmú vasúti összeköttetés jelenleg nincs. Nyári időszakban Siemens Desiro diesel-motorvonatok is közlekednek a vonalon, emelve az utaskomfortot. A menetrendi adatok elérhetők a http://elvira.mav-start.hu oldalon.
Az alábbi információk tájékoztató jellegűek, a nyári időszakra vonatkoznak. Pontosan az aktuális vasúti menetrendben találhatók meg.
Budapest--Veszprém--Szombathely/Zalaegerszeg: a reggel Budapestről és a délután Budapestre közlekedő járatokon van kerékpárkocsi. Ezenkívül a
szerelvényfordák sajátosságai miatt más járatokon is feltűnhetnek kerékpárszállításra alkalmas kocsik a vonatban.
Győr--Veszprém: a megyeszékhelyek közötti vonatokon általában van kerékpárszállításra alkalmas kocsi, mely a vonat elején vagy végén található.
[Budapest--]Székesfehérvár--Balatonfüred--Tapolca: a vonatok szinte mindegyikén található kerékpárszállító kocsi.
Szeretnénk felhívni a figyelmet a kerékpárszállítás egy kevéssé ismert formájára. A "kék" vonatok alapvetően kétféle kocsiból vannak kiállítva:
fülkésből és termesből. A fülkés kocsi oldalán egy nagy szürke téglalap van, a termeseken ez nincs, ők teljesen kékek. Bizonyos termes kocsik
egyik végében az ajtó mellett található 2-3 kerékpár állítva tárolására alkalmas akasztó is. Ezt a kocsi oldalán kis piktogram is jelzi.
A kerékpárszállítással kapcsolatos részletes információk a http://www.mav-start.hu/kerekpar/ oldalon találhatók.
Külön nem térünk ki egy település megközelítésére sem - mivel igen sok térkép, elektronikus eszköz és közlekedés tábla segíti az eljutást - ennek ellenére néhány gondolatot hozzáfűznénk a közlekedés eme formájához is.
A Bakony nem a tolvajok legfőbb működési területe (a Balatonról ez már nem mondható el), ennek ellenére ne hagyjanak értékeket a járműben! Használják a kijelölt parolóhelyeket, még akkor is, ha 500 méterrel többet kell érte gyalogolni! (Vasútállomások, autóbusz-pályaudvarok környékén a legtöbb helyen találhatók P+R-jellegű parkolók.)
Ügyeljenek a területek kezelői (pl. erdészet) által kihelyezett behajtást korlátozó táblákra! A szabályszegőket az Erdőtörvény biz. paragrafusai alapján megbüntetik.
Végül de nem utolsósorban: ne parkoljanak buszmegállóban, ezzel ugyanis veszélyeztetik a biztonságos közlekedést!
Polgár János