Közszolgálati és kereskedelmi csatorna

Ismétlés

Műsorszolgáltatások jellemzői

RTL Klub műsor - port.hu

Nézettségi adatok - est.hu

Duna TV- Médiaajánlat

 

Médiatörvény:

2010. évi CLXXXV tv.
a médiaszolgáltatásokról és
tömegkommunikációról

Részlet a Médiatörvényből:

A közszolgálati médiaszolgáltatás céljai

83. § (1) A közszolgálati médiaszolgáltatás célja:

a)  a társadalmi és kulturális értelemben átfogó médiaszolgáltatás nyújtása, amely a lehető

legtöbb társadalmi réteghez és kulturálisan elkülönülő csoporthoz, illetve egyénhez kíván szólni,

b)  a nemzeti, a közösségi, az európai identitás, a kultúra és a magyar nyelv ápolása,

gazdagítása,

c) a nemzeti összetartozás és a társadalmi integráció elősegítése, illetve megerősítése, valamint

a házasság intézményének és a család értékének tiszteletben tartása,

d)  az alkotmányos jogoknak, a törvényes rend alapértékeinek és a demokratikus társadalmi

rend szabályainak megismertetése, támogatása,

e) nemzetiségek, vallási közösségek valamint egyéb közösségek médiával szemben támasztott

igényeinek kielégítése, kultúrájának bemutatása, a nemzetiségek anyanyelvének ápolása,

f)  az életkoruk, testi, szellemi vagy lelki állapotuk, társadalmi körülményeik következtében

súlyosan hátrányos helyzetben lévő csoportoknak, valamint a fogyatékkal élőknek a

médiaszolgáltatásokkal szemben támasztott sajátos igényeinek kielégítése,

g)  a határon túli magyarság kulturális igényeinek szolgálata, nemzeti önazonosságuk és

anyanyelvük megőrzésének elősegítése, az anyaországgal való szellemi kapcsolattartásuk

lehetővé tétele,

h)  a kiskorúak testi, lelki és erkölcsi fejlődését, érdeklődését szolgáló, ismereteit gazdagító

műsorszámok, valamint a gyermekvédelem céljait szolgáló ismeretterjesztő, felvilágosító

műsorszámok közzététele,

i) oktatási és ismeretterjesztő feladatok ellátása, az új tudományos eredmények bemutatása,

j) az egészséges életmódot, a környezetvédelmet, a természet- és tájvédelmet, a közbiztonságot,

a közlekedésbiztonságot elősegítő ismeretek terjesztése,

k)  Magyarország, illetve a Kárpát-medence különböző területeinek társadalmi, gazdasági,

kulturális életét megjelenítő műsorszámok bemutatása,

l) Magyarország és a magyar kultúra, illetve a Magyarországon élő nemzetiségek kultúrájának

bemutatása Európa és a világ számára,

m)  kiegyensúlyozott, pontos, alapos, tárgyilagos és felelős hírszolgáltatás, valamint

tájékoztatás,

n) az egyes eltérő vélemények ütköztetése, a közösség ügyeivel kapcsolatos viták lefolytatása,

a megbízható tájékoztatáson alapuló, szabad véleményalkotáshoz való hozzájárulás,

o)  sokszínű, gazdag választékú, többféle értékrendet bemutató  műsorok közzététele,

színvonalas szórakoztatás, nagy érdeklődést kiváltó műsorszámok bemutatása,

p)  a műsorfolyam minden elemében minőségi műsorkészítés megvalósulása, a médiapiaci

versenyben való ésszerű és indokolt részvétel.

 

 

 

Csatornatípusok összehasonlítása:

 

KÖZSZOLGÁLATI

Működtetője

állam (Közszolgálati Közalapítvány)

Bevétele

reklám, állami támogatás

Törvényes feladata, gazdasági célja

ˇ      egyetemes kulturális örökség, európai identitástudat

ˇ      nemzeti kulturális örökség, értékek, összetartozás, integráció

ˇ      kiskorúak fejlődése

ˇ      vallási, egyházi értékek

ˇ      etnikai, kisebbségi értékek

ˇ      határon túli magyarság

ˇ      hátrányos helyzetűek tájékoztatása

ˇ      magyar nyelv ápolása

ˇ      törvény, jogrend

ˇ      oktatás, ismeretterjesztés

ˇ      egészség, természetvédelem

Reklám (óránként)

6 (8) perc

Csatornák

- M1, M2, Duna

- Mr1 Kossuth, Mr2 Petőfi, Mr3 Bartók, és a körzeti stúdiók

 

 
  KERESKEDELMI
Működtetője gazdasági társaságok
Bevétele reklám
Törvényes feladata, gazdasági célja

ˇ      25%-ban közszolgálati műsorok

ˇ      magyar gyártású műsorok

ˇ      nézettséget hozó műsorok

 

Reklám (óránként) 12 perc
Csatornák

- TV2, RTL Klub, Hír TV, ATV, Sport1, Viasat3, Spektrum, Discovery, ...

- Class FM, Neo FM, ..., helyi rádiók