Terepasztal
T-Track
Kiállítás
Nagyvasút
Kisvasút
Képeslap
Utazás
Linkek
Kapcsolat

Frissítve:
2010-09-10 14:34

T-Track

T-Track egy nemzetközi, de főleg amerikai modul szabvány, kifejeztten a KATO Unitrack sínrendszerhez. Röviden: az alap egység egy 310x210 mm-es egyenes szakasz. Minden egységen két vágyány van 33 mm-es tengelytávolsággal. Ezekhez kapcsolható 311,15x311,15 mm-es vagy 365,125x365,125 mm-es íves modul (fura méretek az inch-ből való átváltás miatt vannak). A modul rendszer miatt akármiylen sorrendben egymás után kapcsolhatóak az elemek. Bővebb információ T-Track hivatalos vagy nem hivatalos oladlán.

Ez iheltés illetve az ötlet egy amerikai klubb honlapjának a böngészése közben jött. Az oldal elősként azzal keltette fel a figyelmemet, hogy japán témával fogalkozik ami nekem különösen kedves. A klubb neve Japan Rail Modelers of Washington DC, röviden JRM. A klubb egy jelentős méretű T-Track modul rendszerű asztalt épített. A galériában sok nagyon jó kép van. Különösen ajánlom Philip Cook valamint Curt LeVan galériáit.

A mértetk európaivá alakiítása után levágattam a szükséges elemeket 8 mm-es rétegeltlemezből. Az elemek egymáshoz illesztés 4x4 cm-es tömbökkel, ragasztással történik. Íme a végeredmény:

T1T2t3

Persze tervek születtek szép számmal. A először egy kisvárosi vasúti megállót és annak környékét szeretném elkészíteni. Az állomásnak minimum a dupla modul mérte (620mm) szükséges, az még ráér. Ezért ez a darab az állomás előtti modul lesz. Az állomás után szeretnék egy híd modult ami alatt egy kisebb folyócska folyik át.

Terv

A terep kialakításhoz néhány saját képet vettem alapul. A képek az Ome Line-on készültek. Az első kép Higashi-Ome állomáson készült a következő pedig Ome végállomás előtti nyíltvonalon.

Minta

Minta 2

Haladok tovább. A két vágány közötti részt kiszórtam, olyan kaviccsal, aminek ugyan olyan színe van mint a töltésnek. Megfestettem a szélesebb részt, a már jól bevált FALLER aszfaltfestékkel. Itt ugyis épületek és vagy utak lesznek, így nem kell majd utólag az épület alól kilógó részeket festeni. Pláne, hogy az épületek nagyobbik része meg sincs. A vágányok másik oldalán pedig egy füves rész fogok kialakítani. Nem szerettem volna, hogy tükörsima felület legyen, ezért a fű alá egy alapréteget készítettem. A keverék kiszárított homok, tapétaragasztó és egy kevés gipsz.

 

A szélesebb oldalon a vágányok mellé szintén kavicsot szórtam, de már nem a töltés színéval megegyezőt. Ezután a NOCH fűvel szórtam és pár cserje szerűséget is elhelyeztem.

Ez egyetlen japán épületem ez a saroképület. Itt egy kereszteződést készítettem. Ahogy azt illik, persze jobbkormányos közlekedés lesz az asztalon.

Be is futott az első szerelvény egy JR e233 sorozatú szerelvény formájában.

Folytatásban megveszem a szalagkorlátot, ami az utat fogja elválasztani a vaspályától, mint ahogy az a másofik képen is látszik.