Ügyviteli és levelezési alapfogalmak

  1   2              
               
        3         
               
 4                
               
 5                
     6            
7                8   
               
      9           
               
    10             
               
    11             

vízszintes

1. Gyűléseken, üléseken, tanácskozásokon, tárgyalásokon elhangzott kijelentések, viták, események, határozatok írásbeli rögzítése meghatározott formában.
3. Írója ügye kedvező elintézéséért valamely hatóság, illetőleg egyéb szervezet vagy intézmény vezetőjéhez (vezetőségéhez) fordul.
4. Ügyintézés, ügyiratkezelés
6. Az intézményekhez érkező vagy azok által készített hivatalos levelek és más műfajú iratok összefoglaló neve
7. Egy távollevő személyhez intézett, papírlapra irt, rendszerint borítékba zár, leragasztott vagy lepecsételt s főleg postán továbbított értesítés, tudósítás, közlés.
9. Hivatalos szervek döntéseit - engedélyét, elutasítását, jóváhagyását - tartalmazza.
10. Minden olyan okirat, amely nem minősül közokiratnak. Ilyen pl. a számla, a meghatalmazás
11. A vevő olyan szándékot nyilvánít az eladó felé, hogy annak valamely termékét ( az eladási feltételek ismeretében) konkrétan meg kívánja vásárolni.

függőleges

2. Az átvétel írásos bizonyítéka (bizonylata). Az állítja ki (írja alá), aki az átadott dolgot, tárgyat átvette.
3. A bíróság, közjegyző, államigazgatási szerv vagy más hatóság által ügykörén belül, meghatározott alakban kiállított okirat. A benne foglaltak - az ellenőrző bizonyításig - teljes bizonyítható erővel bizonyítja.
5. Mindkét fél számára meghatározza a jogokat és kötelezettségeket
8. Az irat érkezésének időpontját, a beküldő nevét, az irat tárgyát, jellegét és az esetleges kezelési feljegyzéseket rögzítjük.