Az  állomási vezetékezés menetét két fő csoportra bonthatjuk szét. A kitérő körzetek és a vágányok vezetékezése.
Bemutatásra kerül az első kitérők oszlopokkal történő villamosítása, majd az állomási vágányok felett a keresztgerendás és a keresztmezős megoldás közül lehet választani. A keresztmezős megoldás szebb (olcsóbb?) nincs annyi oszloptenger ha szétnézünk. A gerendás megoldást gyorsabban és egyszerűbben lehet kivitelezni. Ki mit választ. Fontos eldönteni, hogy milyen vezetékeket használunk az állomások mellékvágányain. Itt is kell "kígyóztatni" a vezetéket. Tehát felváltva alkalmazni az L és R vezetékeket, vagy pedig csak C-t használni és azt rakni hol jobbra; hol balra. (A keresztgerendák a későbbiekben kerülnek kiadásra.

Ha elkészült az állomás  és a nyíltvonal felöl az állomási szakaszolásnál tartunk onnan folytatva az építkezést az első kitérők felett még lehet oszlopokkal villamosítani, de előfordulhat, hogy már itt is gerenda vagy mező szükséges.

Keresztmező készítése:

A keresztmező két fő részből tevődik össze. Az oldalkarokból és a parabolából. A parabolának 3 verziója készült, attól függően, hogy hány vágányt akarunk áthidalni.

Először a megfelelő sablont tegyük a vágányokra. Ezeket megatáljuk "scenery" és "trackside" objektumként is. Nevükben benne van a parabola fajtája és a vágányok száma valamint a vágánytengelytávolság. (pl. PTS KMPL tool 8T 5,00m). Némely sablonból egy-egy vágányszámhoz készült több féle verzió. Ezek a parabola ívében és a végükön lévő oszlopok magasságában különböznek.

Rátesszük a sablont a vágányokra és elkezdjük a munkavezetékek lerakását. Először mindig a munkavezetéket kell lerakni, hogy később az oldalkarokat és arra a megfelelő parabola elemeket rá tudjuk  tenni. Egy komplett állomáson célszerű előre lerakni az össze sablont, hiszen van annyi féle vezeték és felkötési pont, hogy biztosan találunk nekünk megfelelőt.
A munkavezetéket ne a végeleges helyére, hanem egy picivel arrébb tegyük le. Így a később kihúzott oldalkaroknak nem lesz útba.

De a vezetékből már látjuk milyen oldalkarra lesz szükség.

Ha minden vágány felett elkészült a munkavezeték, akkor lerakhatjuk az oldalkarokat, kezdő és végpontot, esetleges szigetelőket.
Először a két oszlopot tegyük le a két végére. Itt lehetőség van távolabb helyezni az oszlopot. Alapból 3.5 méterre van de van lehetőség 5 méterre is letenni. Ha esetleg rakódó terület vagy egyéb okból távolabb kell letenni, akkor arra is van lehetőség. A megfelelő magasságú oszlop, valamint az ahhoz tartózó kikötő parabola elem a sablonról leolvasható.

Miután leraktuk az oszlopokat következhetnek az oldalkarok. Jobb oldalról elindulva a Start elemmel kezdjünk bele. Ezeket az elemeket a "kma lwa" nevet beírva megtalálhatjuk. Nyilván az oszlop magasságától függ, hogy keskeny (S) vagy széles (W) elemmel indítunk. Az hogy új, használt, vagy rozsdás kivitel az mindenkinek a saját döntése; mint ahogyan az is, hogy szigetelő, vagy a nélküli elemmel kezd.

Jelen esetben én rozsdás kivitellel kezdtem.

A következőkben már a vezetéktartó oldalkarokra van szükség. Melynek kiválasztásában segít az ott lévő munkavezeték.

Látható, hogy pl egy balra "kígyózó" vezetéknél valamilyen L típusra lesz szükség. Ha nagysebességű (y) vezetéket használunk akkor nyilván L(y)-ra.

Két vágányt ha el kell szigetelni egymástól, akkor valamelyik szigetelős részre van szükség. Ez lehet egy illetve dupla szigetelős. Pontosan féltávig húzzuk a drótot és utána  folytatjuk szigetelős dróttal. (Vagy teljesen áthúzzuk a következő pontig és inkább scenery szigetelőt alkalmazunk.)

Ha minden vágány felett elkészültek az oldalkarok akkor az utolsó a végpont legyen.

Ezzel az oldalkarok a helyükre kerültek. Most a vezetékeket is a helyére igazíthatjuk persze a SHIFT-et nyomva, hogy ne ragadjon oda a karhoz. Célszerű felülnézetben elvégezni ezt a műveletet.

Most következhet a legszebb rész; a parabola elkészítése. :)
Ehhez válasszuk ki a kívánt elemeket. Jelen esetben a "kmpl" szót beírva máris csak a parabola elemei válnak láthatóvá. A széléről indulva először a"P-XX" elemre van szükség. Ez attól függ milyen színű oszlopot tettünk le milyen távolságra. itt ugye a 4e pontba kell eljutni. Beírva máris csak ezek az elemek jelennek meg. Mint látható ide a K13-35 R elem kell. Így a 3.5 méterre levő rozsdás oszlopból a 4e pontba jutunk el. Ezért kellett először az oldalkarokat lerakni, hogy lássuk mely pontba kell csatlakozni. Itt jegyezném meg, hogy nem is feltétlenül kulcsszavakkal kell keresgélni. Egyszerűbb beírni a keresendő elem nevét, vagy annak egy részletét.

Ha kiválasztottuk a megfelelő elemet akkor tegyük le, de ne a végleges helyére hanem egy kicsit távolabb onnan. Majd ha elkészült az egész akkor a helyére igazítjuk.

A következő lépcső nevét beírva már csak az az egy ill. két elem jelenik meg amit használhatunk.

Ha "B" vagy "E" elemből indulunk ki akkor van lehetőség függőleges porcelán nélküli parabolaelem lerakására is.

Ezt a lépcsőzetes módszert követve a sablonról leolvasva a következő elemet haladjunk egészen a végéig és fejezzük be egy záró elemmel a parabolát. Minden pontból a legtávolabbi elem ami még elkészült az a 9. lépcső. Ha ez mégis kevésnek bizonyul, akkor alkalmazzunk "lwa i" keresztsodronyt és arra is függesszünk fel egy pontot.

Ezzel a parabola el is készült.

Most már csak a helyére kell igazítani a parabola elemeit. Ezt a fésűk segítségének köszönhetően végezhetjük akár felül akár oldalnézetben is. Ha a közelítés távolodás közben nyomva tartjuk a SHIFT gombot, akkor egészen apró lépéseket lehet tenni.

A fekete téglalap alakú felkötések közepén jöjjön át a piros vonal teteje. SHIFT-et használjuk, hogy ne ragadjanak egymásba.

Ezzel kész. :)

Egy rövidke videó is készült róla.

Készültek összeszerelt parabolák. Ezeket trackside-ként kell a sínekre tenni. Ezáltal megspórolunk egy kis munkát. Ezek úgy vannak elkészítve, hogy a függőleges felfüggesztések a vágányok felett középre esnek. Ezért van értelme, ha nem a C oldalkarral végezzük a vezetékezést, hanem az R és L karokkal. Ekkor ugye középre esik a felfüggesztés és máris tudjuk használni ezeket a kész parabolákat.

Fajtájuk szerint három félét lehet megkülönböztetni:

Mindegyik vágányszámhoz és rendszerhez készültek. Nevükben foglalják a rendszer fajtáját és a vágányok számát:
pl.: PTS KMPS P 3T 4,00m AA

Természetesen ez csak maga a parabola az oldalkarokat ugyanúgy nekünk kell lerakni. Majd utána a helyére igazítani és kész. Erőforrást és időt takarítunk meg.

 Fixpontok keresztmezőben.

Keresztmezőkben is meg kell fogni a vezetéket fixpontokkal. Ennek megvalósításához két féle módszer áll rendelkezésre. A mellékvágányokon/tárolóvágányokon egy sima "V" átkötés van a vezetékben.

Az ehhez szükséges vezeték nevében a "fixp2" szerepel. Pl.: "PTS W40 FIXP2 NN CC" Minden fajtában fellelhetőek, telepítésük hasonló, mint a normál vezetékeknek.

Az átmenő fővágányokon már más a helyzet. Hasonlóan a nyíltvonalhoz a tartósodrony megfogását ki kell vezetni egy oszlophoz. Itt azonban előfordul, hogy az oszlop több vágánnyal arrébb van. Ezért hosszabb vezetékre van szükség aminek a vége magasan van.

Látható, hogy itt két kikötés is van egy a közelebbi egy a távolabbi oszlophoz. Természetesen csak egyet kel alkalmazni. Ennek eldöntése attól függ, hogy mennyire nagy szögben kell kivezetni a vezetéket.
Ezekhez használható vezetékek pedig az UP2 és UP3.

pl.: "PTS Wxx UP2 -------" Léteznek szigetelőkkel tűzdelt vezetékek, hogy a külön áramkörre kötött vágányokat el tudjuk szigetelni egymástól.

Ha megvan a megfelelő vezeték akkor már csak az oszlophoz kell rögzíteni amit megtehetünk az UP2, UP3 szerelékekkel. Ezek scenery objektumok.

pl. : "PTS Szerk K12 r01 FP UP3"