Kenőanyagok

A Lacetti használati utasításban található szervíz táblázat 15.000 km után olajcserét ír elő, de milyen olajat válasszunk, merül fel a kérdés. Hosszas összehasonlítást és elemzést követően a Shell cég ajánlata lett a befutó a többi motorolaj gyártó cég közül.


Shell Helix Ultra

Miért pont a Helix Ultra?... Hangsúlyozom nem a legolcsóbb olaj! Igazodva a sportos vezetési stílusomhoz, és az autó használati utasításban szereplő 5W-30 viszkozitású követelménynek ez az olaj igérte a legjobb teljesítményt.

A Shell Helix Ultra olyan speciális tisztító hatású adalékokat tartalmaz, melyek folyamatosan tisztítják a motor felületét, eltávolítják a káros lerakódásokat, és melyek használatával maximális motortisztaság érhető el. Kimagasló oxidációs stabilitással rendelkezik, amellyel meghosszabbítható a motor élettartama. A Shell Helix Ultra minimálisra csökkenti a motorzajt,(melyet a motor beindítását követően azonnal tapasztaltam) védi és kiváló állapotban tartja a motort a különösen megterhelő modern start-stop körülmények között. A Shell Helix Ultra motorolajat nagyteljesítményű autókhoz fejlesztettük ki. Felélénkíti és felfrissíti a motort. A Shell Helix Ultra az egyetlen motorolaj a világon, amely rendelkezik a Ferrari ajánlásával.



Sok Chevroltet Lacetti tulajdonost hallok panaszkodni, hogy nem gyorsul kellőképpen az autójuk és rengeteget fogyaszt...és az enyém mitől hasít? Szoktam mosolyogni, mivel az egyáltalán nem jut eszükbe, hogy ha 95-ös oktán számú benzint tankolnak (aminek nincs is meg az oktánszáma) miért várják el, hogy az autójuk piros lámpánál megállva gyorsulási versenybe kezdjen egy nagyobb henger űrtartalommal, rendelkező sportkocsival. (példa: egy finom túrós tészta elfogyasztása után nem érdemes neki fogni betonozni, mivel hamar kidőlnénk, ugyan így van a benzinnel is az autó)

Az autónk gyorsulási és erőviszonyait tekintve a leglényegesebb, hogy milyen üzemanyagot tankolunk.

       Nem jó taktika, hogy 95-ös benzint használunk, és a városból kiérve a főuton is tartjuk a 50 km/h-s tempót és várjuk, hogy a fogyasztás csökkenjen. Nem fog, sőt mivel nem kellőképpen tiszta az üzemanyag, így lekormolódik a henger és egyre többet fog fogyasztani. A látszólag olcsó 95-ös oktán számú benzin, igy már nem is olyan olcsó. Ha nagyobb oktán számú benzint használ annak tisztább az égése ez által az autó kevesebbet, fogyaszt.

       A híradástehnika után a legnagyobb átverési statisztikával a benzinkutak büszkélkedhetnek. Magam tapasztalatai alapján xy töltőállomáson tankoltam EVO Neo állítólag 99-es oktán számú Benzint, melyet már az első kuplung ráadásnál meglepődtem, upsz jó lesz óvatosabban pedáloznom, mivel fantasztikusan harapott az autó. Nagyon megörültem, hogy találtam olyan benzint amelyiknél észrevehető a teljesítmény különbség...másnap reggel boldogan ültem be az autóba, "hajrá hajtsuk meg a lovakat" meglepődve vettem észre, hogy a teljesítménynek se híre se hamva. Az utam egyből az ominózus töltőállomás felé vettem. Bár az üzemanyag visszajelző nem indokolta a tankolást, tankoltam ismételten ugyanabból a benzinből. A hatás nem maradt el, ismételten felébredt az autóban "szunnyadó szörny".

        Lefordítva a tapasztaltakat a 99-es oktán számot illó-párolgó adalékanyaggal érik el, mely viszonylag hamar elpárolog, így ezt az üzemanyagot hosszabb utak megtételére tudnám ajánlani. Jelenleg a Shell cég V-Power Racing üzemanyagát tesztelem, ami azért különböző más hazai töltőállomásokon kapható magas oktánszámú benzinektől, mert nem a hajdúszoboszlói olajfinomítóból érkezik, hanem külföldről.


Tradíció

Személyes tapasztalat

Mi teszi olyan különlegessé a Shell V-Power Racing üzemanyagot?

    * garantáltan 100-as oktánszámú üzemanyag

    * A Ferrarival közösen fejlesztett Shell V-Power Racing egyedi formulája olyan komponenseket tartalmaz, amelyek a motortérben optimális égést és maximális teljesítményelosztást, ezáltal autója számára több erőt és dinamikusabb gyorsulást biztosítanak

  * A Ferrari által a Forma-1-ben használt Súrlódást Módosító Technológia (FMT). Az FMT egy felületi fedőrétegsegítségével megvédi a kritikus motorelemeket, ezáltal csökkentve a súrlódást a motortérben. Ennek köszönhetően hasznos energia szabadul fel, és már a legelsô tankolástól kezdve jobb teljesítmény érhető el.

    * A motorban lévő lerakódásokat eltávolítja, és meggátolja azok újraképződését, ezáltal védve a motort

    * A Shell V-Power Racing Németországból importált, kénmentes üzemanyag.

A győztes műszaki együttműködés

A Shell és a Ferrari partnersége több, mint 50 évre tekint vissza, létrehozva ezzel a motorsport  történetének legsikeresebb műszaki együttműködését. ez a partnerség számtalan egyéni és konstruktőri FIA Forma - 1 világbajnoki cím elnyerése mellett a Shell V - Power Racing kifejlesztését eredményezte.

Az együttműködés a mai napig erős. Ezt erősítette meg Michael Schumacher is, a 2006-os szenzációs San Marinoi Nagydíjat követően: .Köszönetet kell mondanunk együttműködő partnereinknek, legfőképpen a Shell-nek, aki egy új üzemanyagot fejlesztett ki számunkra ...

A Shell üzemanyagait közvetlenül azon tapasztalatokra építve fejleszti ki, amelyeket a Shell szakemberei a Ferrari csapat mérnökeivel és technikusaival együtt szereznek nap mint nap a versenypályán.

Ez az együttműködés a Shell szakemberei számára egyedülálló módon teszi lehetővé a motor teljesítményének a versenyviszonyok adta extrém körülmények közötti megfigyelését is.

A Forma-1-es versenyek alatt szerzett egyedülállóan széleskörű tapasztalatok végül lehetővé teszik azt, hogy a Shell technológiai ismereteit az Ön autója számára fejlesztett üzemanyagjaiba is átültesse. A megújult Shell V-Power Racing-et ezért most ugyanazzal az adalékanyaggal láttuk el, amit a Ferrari a Forma-1-es versenyek során használ!  Egyszóval, ha a Ferrarit Shell V-Power Racing hajtja, gondoljon bele, mit tehet ez az egyedülálló üzemanyag az Ön autójáért!
Promóció

Üzemanyag, a Ferrari szenvedélyével

A Ferrari élmény, a csúcsteljesítmény izgalma. Ezt biztosítja a megújult Shell V-Power Racing az Ön autója számára is.  A Shell V-Power Racing üzemanyagban a Ferrari szenvedélye ölt testet: kifejlesztését a győztes Ferrarik legendás versenyteljesítménye alapozta meg.

Amikor Shell V-Power Racing-et tankol, nem csupán üzemanyagot tölt autójába. Minden cseppjét abból a célból fejlesztették, hogy folyamatos teljesítményt és erőteljes gyorsulást biztosítson autója számára.
Típus: CHEVROLET
Modell: LACETTI
Évjárat: 2005
Henger ürtartalom: 1.400 ccm
Szelepek száma: 16V
Benzin injektor:  hengerenként