2009. augusztus, Maglód
1.) A Vágtázó Halottkémekből kilépésem után 5 évig
készültem az
újrakezdésre. Egy olyan régi tervemhez tértem vissza,
amit még a VHK
előtt határoztam el: ősi népzenei hangszereken játszani a
magyar
népzene legősibb rétegét felelevenítve. És megérett az
idő, az ország
legjobb nép- és dzsessz-zenészeivel sikerült összefognom,
és így
alakult meg a Vágtázó Csodaszarvas.
2.) Nem könnyű besorolni, mert a saját utunkat járjuk, olyan népzenét
játszunk, és annyira más felfogásban, mint ahogy szokás,hogy ez egy
új műfajt jelent. Bartók Béla nyomán ezt nevezhetjük az
"igazi
népzenének", amely minden külső befolyás nélkül,
belső természeti törvények
hatására születik folyamatosan a színpadon, elemi erővel.
Ez a mágikus
erejű népzene volt a hunok népzenéje, ennek nyomai
megőrződtek Kínától
a Kárpát-medencéig, és én összegyűjtöttem ezeket a
nyomokat, és
hozzátéve az ugyanilyen törvények által belőlem született
zenét
alakult ki a Vágtázó Csodaszarvas zenéje. Lehet nevezni
őserejű
világzenének is, mert őserővel elevenítjük fel az
eurázsiai lovasnépek
ősi népzenéjét. Ezért vágtázó a zenekarunk - a sokezer
éves lovasíjász
életmódban jöttek létre ezek a hihetetlenül ritmikus,
energikus,
életerős népzenék.
3.) Azok az úgynevezett nemzeti rockzenét játszó
zenekarok, amelyeket én hallottam, többnyire nyugati rockzenére építik a magyar
motívumokat. Én úgy gondolom, a nyugati rockzene is alkalmas eszköz bármilyen
üzenet közvetítésére, de a magyar népzenét mégis jobban kedvelem a nyugati
rockzenénél. Szerintem egészségesebb, ha az ember saját nemzetének zenei
anyanyelvén fejezi ki magát, különösen, ha nemzeti szellemiséget hordoz.