Eladó CAGIVA MITO EVO

 

Gyárt. Év.:  1994 [2001 óta van Magyarországon]

Müsz. Érv.: 2008/8

Hengerűrt.: 125 ccm

Teljesítm.: 34 Le

Végsebb.: 160km/h

Gyorsulás: 0-100km/h ~ 6 sec

Fogyasztás: Vársoban: 5-6 l

Városon kívül: 4 l

 

Extrái: 30-as Dell’Orto karburátor és elöl a láncnál kisebb a fogaskerék (13-as a gyári 14-es helyett) ezálltal jobban gyorsul és alacsony fordulatról is húz, de a végsebessége „csak” 160km/h (Folytás nincs benne ezért ki tud pörögni akár 170km/h-ra, de ezt nem ajánlom).

Minden més gyári benne. Kormánylengés-csillapító és Carbon kipuffogó is van rajta.

 

A motort 2006 áprilisában vettem 24.000 km-rel. Az elöző tulaj állítása szerint 8.000km-et ment, de a blokkhoz nem nyúlt.

Ezért sajnos 2.000km után megszorúlt (Az ilyen 125ccm-es, 2ütemű, nagy teljesítményű motoroknál ez nem meglepő. Olaj és kíméléstől függően 10.000-15.000 km-enként ez várható). Kapott egy új hüvelyt és dugattyút (Vertex). Sajnos olyankor még nem tudtam, hogy a dugó nicasilos (Nikkel és szilicium ötvözet. Igen erős anyag. Ne tágul annyira mint a vas és ellenállóbb.) míg hüvelyt csak vasból gyártanak (a gyári az nicasilos, de nem lehet utángyártani). A két anyag teljesen máshogy tágul, így 3.300km után újra megszorúlt. Ezt a hibát amúgy úgy szokták kiküszöbölni, hogy nagyobb illesztést hagynak a két alkatrész között, ezálltal csökken a teljesítmény (igaz, nem érezhető).

Az új hengert most úgy rakták össze, hogy kapott megint egy új hüvelyt és a dugót egy speciális gép segítségével átszerkeztették (Elvileg ilyen gép csak 1 van magyarországon).

A lényege (ennyire nem drasztikus a helyzet, de a lényege ez):

(A kék színű a hideg állapot, a piros amikor már bemelegedett)

Normál dugóval:  à

A dugattyú teteje természetesen jobban tágul és a vashüvely rászorúl. Ezt szokták nagyobb illesztéssel orvosolni, de akkor (főleg hidegen) veszt a teljesítményből.

 

Speckón átszerkeztve:  à

Fent a dugattyú többet tágul, így van helye most tágulni.

 

A motorról még elmondható, hogy bár 13 éves, egyáltalán nem látszik rajta. Teljesen gyári festése van. Gondolom sose bukfenceztek vele.

 

Mindig Castrol R2-es motorolajat kapott. Egyszer se hagyott cserbe (kivétal amikor megszorúlt).

 

A motorkáról videót is csináltam: www.lmb118.atw.hu/videok.htm

 

További képek a motorról (2007 nyár)

KÉSZSÉGGEL VÁLASZOLOK MINDEN KÉRDÉSRE.

 

ÉRDEKLŐDNI: tel. 0620/244 69 10 (hétköznap délután 3-tól)

               Email: sunand@freemail.hu

A motor Budapesten van.

 

HONDA CRX csere érdekel (akár ráfizetéssel).

 

A motor mellé +50.000-ért adnék egy bőr motoros ruhát (fekete-fehér-piros). 2 részes, protektorral.

Teljesen ÚJ! 190cm-200cm magas emberekre. (Gatya 56-os, kabát XXL)

Külön is eladó (mármint motor nélkülJ) árban megegyezünk.