Grand Theft Auto 4 (GTA IV.) térképek, 100% lista, speciális karakterek, Stevie SMS autói (írta caprine)
Császtok! Ezen leírás nem egy végigjátszás, csak a játékban fellelhető, a 100%-hoz szükséges de a térkép által nem mutatott speciális feladatok, küldetések lelőhelyeit szeretném vele megmutatni. A pálya iszonyú nagy, illetve nem nagyobb mint a San Andreas csak sokkal több objektum van rajta. A leírásban lévő a térképeket a netről szereztem, ezekre raktam fel a jelölő pontokat, számokat, illetve több térképet egyesítettem, vagy éppen feldaraboltam. A képekből kivettem a felesleges részeket, például a kék háttérként funkcionáló vizet, így kissé nyomtatóbarátabb lett már ha valaki ki akarja nyomtatni. Minden objektumról készült egy nagy kép, azon ugye rajta van a radarkép ami sokat segít a tájékozódásban, de egy köztes térképet is beillesztettem a még könnyebb navigálás véget. Ezeket a térképeket elsősorban magamnak készítettem, mivel nem voltam megelégedve a netten fellelhetőkkel, szinte mindegyikben találtam hibát, pontatlanságot vagy éppen hiányosságot, nem állítom hogy az enyém 100%, de közelit hozzá. Minden szigetről van egy nagy térkép, azon sorszámoztam a helyeket, ennek megfelelően sorszámoztam az elkészült képeket, és fűztem hozzájuk némi leírást. Semmi extra csecsát nem raktam az oldalra, nem a design hanem az információ megosztása volt a lényeg. Gondolkodtam egy tippek-trükkök részen is, de több oldalnyit tudnák írni, pláne miután elolvastam a GTA 4 könyvét is, így a terjedelme miatt inkább kihagytam. Ráadásul külön kellene írnom az EFLC-ről (Episode From Liberty City), és az elég sor plusz munka lenne.
Tartalomjegyzék:
Alap tudnivalók, hibák:
A játék mentés könyvtára WIN7 esetében: c:\users\profile\AppData\Local\Rockstar Games\
Az alap GTA 4 és a
2 kiegészítő is ugyan ide ment, a (user music) mp3-at is ide kell tenni a 3 játék közösen tudja ezeket használni. Ha felrakjuk az alap GTA 4 -hez az 1.07-os patch-et,
akkor közös ikonnal elindithatjuk mindhárom részt. Sajna sok hiba továbbra is benne maradt a játékban. Ezek nagy része grafikai hiba, de vannak egyéb hibák is.
A maximális beállításokhoz, egy elég gyors, ráadásul 1.5GB memóriával rendelkező VGA kell, amik 2011-ben 80.000ft felettiek felelnek meg, amivel elég kevesen
rendelkeznek. Teljesség igénye nélkül néhány hiba a patch és a legújabb NVIDIA driver (bár ATI 5850-el is végignyomtam) felrakása után:
100% elérése
A 100% több kisebb részre bontották, és ezek a kisebb részek is több feladat külön vagy együttes teljesítéséből tevődnek össze. Például Steve SMS-ben rendelt autóinál a 2% csak akkor jár ha mind a 30 verdát leszállítottuk. Szinte mindegyik részfeladatra ez igaz, egyedül a haverok speciális képességeinél vettem észre, hogy a bő 5% 3 részletben a 3 havernak megfelelően megkapjuk szépen folyamatosan. Ha megvan a 100% akkor azt a "100% Game Completion" felirat jelzi a képernyő bal felső sarkában egy rövidke időre, illetve a statban a gerenal fül tetején véglegesen. Fontos, ha csalás használunk akkor azt a játék észreveszi, erre figyelmeztet és nem fogjuk tudni elérni csak a 99%-ot!
Stevie SMS autó rendelései
Egy idő után Brucie megadja a telefonszámunkat a Stevie nevű autószerelő haverjának. Ez a 30 feladat konkrét helyen álló, konkrét autóra vonatkozik, nem lophatunk egy másik ugyan olyan márka/típus/színű autót, azt nem fogadja el. Itt annyival nehezebb a dolog a Brucie féle Email-es rendeléseknél, hogy SMS-ben kapjuk a rendelést, de nem kapjuk meg a pontos koordinátákat, hanem csak a városrészt, környéket, útcát, valami híresebb épületet, 1-2 esetben ezek kombinációját. Kapunk egy MMS képet is az autóról, amin különösen a háttérben lévő épületek segíthetnek sokat a megtalálásban (tornyok, hidak), aztán ha rémlik az embernek, hogy azt melyik területen látta akkor irány oda és lehet keresgélni. Készült 3 nagy térkép, amin besorszámoztam a helyeket, de a képekre még külön is rátettem egy kisebb térképket, mindenki maga dönti el neki melyik szimpatikusabb. Ha valaki saját maga akarja megtalálni a gépeket, akkor annak a nagy térképet ajánlom, amin a városrészeken belül a negyedek is jelölve vannak (ezt megkapjuk infoban), így már csak azt a területet kell átfésülni. Egyszerre 1 autót kapunk, amig nincs meg addig nem kapjuk meg a következöt, határidő nincs, de naponta 1, max 3 ilyen feladatot kaphatunk. Pontosabban ha készen vagyunk eggyel és mentük akkor a felébredés után (6 óra) néhány másodperccel jön a következő MMS. Persze a zsaruk nem nézik jó szemmel a ténykedésünket, és ha egy lassúbb autót kell ellopni akkor adódhatnak komplikációk:)))) Az autókat nem fix sorrendben kapjuk, végignyomtam vagy 3 alkalommal a játékot, de mindig más sorrendben jöttek az SMS-ek, a lenti sorrend csak egy a sok közül. De mivel az adott jármű mindig ugyan ott van, ezért a leírás tőkéletesen használható.
ALDERNEY (6db) - ALGONQUIN (10db) - BOHAN + Charge Island + DUKES + BROKER (14db) = 30db
Speciális karakterek/személyek
Ezek mellék küldetések, de a 100%-ba ezek is beleszámítanak. Ha haladunk a pályán és a radarunkat figyeljük akkor 1 kék pálcikaember fogja őket jelezni (de többnyire csak a radaron, a térképen csak ritkán!). Fontos dolog, ha mission közben vagyunk akkor hiába megyünk el mellettük, se a radaron, se a térképen nem jelennek meg (1-2 kivétel azért van). Csak akkor találkozhatunk velük ha freeride módban vagyunk!!! Mindegyikük ad valamilyen érdekes feladatot, de van hogy semmit se kell csinálni csak végignézni a videót. Ezek egy része a fő küldetésekben is szereplő mellék szereplők, akik értelemszerűen csak bizonyos idő után fognak megjelenni a kijelölt helyen. Ilyen például az orosz maffiafőnök felesége Mrs. Faustin a vidámparknál, csak a férjének a kivégzése után érhető el. Ezen kívül nekem úgy tűnik egyikük-másikuk esetében a napszak is számít, tehát nem mindegy, hogy hajnalban vagy délben kocsikázunk arra. Vannak a fő sztoriban nem szereplő teljesen új figurák is, akik ha az adott területre beszabadulunk akkor rögtön elérhetőek, ilyen például a repper a Broodway-en (ALGONQUIN közepén ahol a 2 széles út átlósan keresztezi egymást). Egyes figurákkal több kalandunk is lesz, és mindegyik más-más helyen. Ilyen például Jeff akinek első körben a feleségét kell követni, később a felesége hulláját kell eltüntetni, majd átmegy szatírba és arra kér hogy a kinézet új nőjének a pasiját likvidáljuk. Én már első alkalommal is le akartam lőni annyira idegesített (ő például pont nem kell a 100%-hoz), végén szerencsére történik vele egy kis baleset. Jeff esetében röhögtem egy sort amikor magyarázta az alagsori parkolóban a véres női hullát a hátsó ülésen: "Van egy kis problémám, egy nagy kicseszett problémám. Történt egy kis baleset a konyhában. Emlékszel a feleségemre, Shirley? Beleesett a konyhakésbe vagy 50-szer..." (szabad fordításban). Lesz majd egy srác (Eddie Low) akivel 2 alkalommal is találkozunk, de az roppant elég, igazi pszichopata. Az illetőt el kell vinni a kikötőbe, hogy elengedje a patkányait, kiderült, hogy rájuk gerjed ... nem véletlen mondják azt hogy New York 10 millió pszichopata városa. De lesz drogos csaj aki bárkivel képes egy spangliért lefeküdni, vagy éppen divatmániás aki az 500 dolcsis cipője nélkül senkinek érzi magát, stb. Fontos tudni, hogy nem mindegyikük számít bele a 100%-ba, aki nem kell azoknál jelöltem a listában hogy opciós, nem kötelező. Ezekből az opciós karakterekből kétféle van: 1. akivel nem is találkozunk alap esetben a történet folyamán 2. akikkel találkozunk és a döntéseink alapján lesznek elérhetőek később. Ide tartozik például Iván akit az egyik első feladatunk elkapni majd eldöntjük elengedjük, vagy lelökjük a tetőről. Ha lelökjük, akkor értelemszerűen nincs több találka. Összesen 14 személlyel 22 találkozásra van lehetőségünk. A térképen kékkel jelöltem, sorszámoztam az emberkéket, a sorszám alapján a listában kikereshetőek.
ALDERNEY (3 db), ALGONQUIN (11 db), DUKES + BROKER (6 db) = 20 db
DUKES + BROKER
ALGONQUIN
ALDERNEY
10 darab Corvette az utcában (az utolsóval a STOP táblánál Én parkoltam ferdén), csorgott a nyálam
rendesen, elviselném ezt a látványt az udvarunkon:)))
de ha jól számolom ez a 15db Ferrari sem rossz látvány
Autók és a valóság
Készítettem egy kisebb listát a játékban megjelent autókról, amiknek jelentős része a "való" világban is meglévő sorozatgyártású modellekről lett mintázva.