Ezen leírás annak érdekében készült, hogy akik szeretnék a játékban lévő összes achievement-et teljesíteni, azoknak
ezzel a listával némileg könnyebb dolguk legyen. Sajna az egyes pontok leírásánál nem feltétlen egyértelmű, hogy pontosan mit is takar a feladat,
ezért készítettem elsősorban magamnak ezt a leírást. A sorrenden nem egyezik meg sem a STEAM által adottól (mert ott is meg lehet nézni), sem a
játék főmenüjében lévőtől (ez megint más sorrendű). Én olyan sorba raktam őket, ahogy elkezdődnek, illetve van olyan is amit több helyen is meg
lehet oldani, azokat az első lehetséges alkalomnál jelöltem. A sorszámozott listák ha új játékot kezdünk mindig nullázódnak! Tehát ha eltapostunk
például 159 lárvát a 333-ból és újra játsszuk akkor megint nulláról kell kezdenünk, de így legalább nincs kavarodás belőle. Van egy nagyon húzós
feladat, mégpedig a "Little Rocket Man" ami több pályán át is nyomni kell, de részletesen lásd a leírásomat alább. A másik meg nem annyira
idegtépő, de 2 pályán át is tart az a "Get Some Grub" feladat, aminek a nagyon részletes listáját is elkészítettem.
 |
Bone Breaker (csonttörő) Kill 30 enemies with thrown physics objects |
30 ellenfél likvidálása a hozzájuk vágott fizikai objektumokkal (tégla, szikla, láda, pótkerék, sima hordó, stb.....).
A feladat egyszerű, tehát a robbanó eszközök, lőfegyverek, és a feszítővas (crowbar) sem jöhet szóba. A sima zombik elég lassúak, ráadásul nincs
lőfegyverük, ezért érdemes velük szórakozni. Ezt a feladatot rögtön a pálya legelején, ahogy az első zombikkal találkozunk el is kezdhetjük. Az Én
kedvencem a hunterek ellen a pótkerék, illetve az EP1-ben az öntöttvas radiátor:))))
|
 |
Little Rocket Man (kis rakétaember) Send the garden gnome into space. |
Ez egy nagyon hosszúra nyúló feladat. A játék legelején az első házban ahol a rádiókapcsolatot kell létesíteni a
kijárati ajtónál jobbra lesz egy fa polc, alatta lesz egy gnome (piros sapkás kerti törpe). Ezt kell elvinni a kilövendő rakétához (pályarészeken
át) és bele kell rakni a kabinba, megvárni amíg Lamarr (dr. Kleiner szelídített arcra mászója) beszáll, és be kell zárni a kabin ajtaját. Ha
autóval megyünk akkor tegyük a hátsó ülésre, de onnan könnyen kicsúszik. A jó megoldás valami miatt, ha a hátsó szélvédőbe rakjuk bele, akár
hosszában, akár keresztbe. Persze csodák nincsenek, ha használjuk a turbót, vagy nagyobb döccenésnél kiesik. Illetve arra is figyelni kell, ha
pályát tölt, akkor is oldódik valami miatt a kapcsolata az autóval és kicsúszik. Egyébként vagy cipeljük vagy lőjük jó messzire magunk elé. Elég
macerás, mert az autóból sokszor kiesik, vagy elfelejti magával vinni az ember:))) A legdurvább rész az amikor a heli üldöz minket. Alap esetben
padlógáz és szépen a ledobott aknákat kikerülve beszáguldunk a bázisra, ahol meg majd levadásszuk a helikoptert, de a törpével nem lehet csak úgy
száguldozni, meg hirtelen manővereket végezni. A legdurvább az, hogy nekem úgy tűnik mintha a heli egyenesen a törpére vadászna, kilövi a hátsó
szélvédőből, aztán ha a kezükbe vesszük akkor a kezünkből is. Ezen a száguldós részen lesz vagy 2-3 ugrató, ahol szinte biztos ki fog esni a törpe,
ilyenkor a felettünk lévő híd alá álljunk be már ahol lehet, hogy legyen 1 kis fedezékünk. Olyan esetben amikor egy adott helyre amúgy is vissza
fogunk kerülni, akkor hagyjuk ott (például amikor Alyx-et gyógyítják akkor hagyjuk ott mellette, a leszakadó híd esetében amikor az autót megkapjuk
a mesterlövész puskától lőjük át a hídra, vagy a telepen a garázsban amikor buzerálják az autónkat ott a kijárati kapunál a földre tegyük le.
 Találkánk a törpével
 A törpe elhelyezése az autón, keresztbe rakva valamivel tartósabb a kapcsolatuk
 A cél a rakéta orrkupja, a kabin ajtaját ne felejtsük el bezárni Lamarr után
|
 |
Acid Reflex (savas reakció) Kill an acid antlion worker. |
Egy "acid antlion worker" (fehér mérgező labdákat dobáló albínó hangya) levadászása. Ez alapból meg lesz a történet
során, el sem tudjuk kerülni őket a barlangban, legalább 10 az utunkba fog kerülni és egyet csak-csak megölünk (SR).
|
 |
Get Some Grub (lárva begyűjtés) Squish every antlion grub in Episode Two. |
A játékban, illetve a barlangokban lévő lárvák (333 db) elpusztítása, részletesen lásd a lenti leírásomat.
|
 |
Into the Breach (áttörés) Help Griggs and Sheckley hold off the invasion inside the mine shaft. |
Ez a feladat is a történet része, ha nem tudjuk megcsinálni, akkor a játékban sem jutunk tovább, a chapter 2 ezzel
kezdődik! Amikor a Vortigaunts-ok a haldokló Alyx-et gyógyítgatják a lift mellett, és nekünk kell a 2 lázadóval (Griggs és Sheckley) az alagutakból
özönlő antlion-ok 4 hullámát túlélnünk, ennyi. Használjuk a ládákban lévő aknákat, legalább az első hullám leegyszerűsödik, illetve a automata
géppuskákat ha akarjuk át is csoportosíthatjuk mindig oda ahova kellenek, de szerintem az alaphelyzetük megfelelő.
|
 |
Deadly Harvest (halálos aratás) Kill an enemy by planting a hopper mine. |
Egy ellenséget a földre helyezett ugró aknával kell kivégezni. Erre olyan sok lehetőségünk nincs, mivel csak 1
helyen emlékszem ilyen aknákra, mégpedig ott ahol Alyx-et a Vortigaunts-ok gyógyítgatják. 2 ládában találunk ~15 db ilyen aknát.
|
 |
Pinata Party Find and break every web cache in Episode Two. |
Minden pókhálós rejtekhely (9 db) megtalálása és bezuzása, használjuk a feszítővasat vagy a gravity gun-t.
- To White Forest - az 59. lárvánál ahol a víz alatt kell a másik részre átjutni ott a bal oldali részen is van a víz alatt egy kivilágított mélyedés, amiben 2 hálót is át kell szakítanunk
- The Vortal Coil - miután a Vort kinyitja nekünk a kaput utána nem sokkal a 99. lárvánál még az első barlang előtt
- The Vortal Coil - az 1. és a 2. barlang között, a 119-es lárvánál
- The Vortal Coil - a 133. lárvánál ahogy a 2. barlangban megyünk felfelé az U alakú úton és több albínó hangyába is botlunk az út tetejénél
- The Vortal Coil - a 140. lárvánál, előtte 2 hangyába is fogunk botlani (a gránátra vigyázzunk!)
- The Vortal Coil - a nagy barlangban van az utolsó 4 rejtekhely, a bejárattól jobbra, nálam a 312-es lárvánál az első
- The Vortal Coil - a nagy barlangban a bejárattól jobbra lévő falon a tartálynál (8 lábú!), nálam a 316-os lárva
- The Vortal Coil - a nagy barlangban a bejárathoz közel magasan fent a mennyezeten (2 arcra mászó!)
- The Vortal Coil - a nagy barlangban a jobb hátsó részen (ahol az alkatrész is van a lifthez) fent a mennyezeten
|
 |
Twofer Defeat both antlion guards outside the White Forest. |
White Forest-ben az erdő végén az alagútnál megjelenő 2 antlion guards legyőzése (chapter 3 - Freeman Pontifex). Ez
is a történet része, nem tudjuk kikerülni. Ha közel megyünk a jobb oldali alagúthoz, akkor jelennek meg, ezért még előtte a zárt területre gyűjtsük
be a robbanó hordókat, és a környékről jó messzire pucoljunk el minden mozgathatót (középre is begyűjthetjük a dolgokat vagy messzire szórjuk szét
őket) mivel azokat ellenünk fogják felhasználni. Nagyon rosszul esik majd ha az arcunkba rúgnak egy öblös V8-as motort:))))
|
 |
Grave Robber (nehéz rablás) Steal a Zombine's grenade. |
Lopjuk el egy zombi gránátját. Sajnos nem csak az a feladat, hogy lopjuk el, de meg is kell vele ölni az adott zombit. Gránát a zombik közül egyedül a combine zombi katonáknál van, akiknek egy headcrab csücsül az arcán. Időnként megállnak amikor minket
észrevesznek, majd egy kibiztosított villogó gránátot a fejük felé tartva sántikálva elindulnak felénk. A gravity gun-al kapjuk ki a kezükből a
gránátot, majd rögtön mehet is vissza a feladónak. Ha nem gurul, pattan el messzire a gránát akkor sikeresen végez a célponttal. A játék során vagy
10-15 alkalmunk lesz ennek a feladatnak a végrehajtására. Az első alkalom, amikor Alyx a távcsövessel (chapter 3 - Freeman Pontifex) védi a
seggünket és beesünk a sátortetős épületbe, aminek a tetején lévő lemezek nagy részét azért szedjük le, hogy a társunk jól rálásson a célpontokra.
A 2. alkalom amikor az autóval a hegy tetején a rádióadónál megállunk és a hunterek megtámadnak. Itt a jobb oldali első épületben szokott lenni
2 combine zombi, ezekből az egyik ha hagyunk neki rá időt akkor előkapja a gránátot.
|
 |
Meet the Hunters (találka a vadászokkal) Survive the Hunter ambush with Alyx. |
Túlélni a hunter-ek támadását Alyx-al együtt. Amikor az autóval megállunk a rádióadónál a zárt kapu előtt és a bal
oldali épület tetején beesünk, lemegyünk a pincébe, majd a vezetékek összedugdosása után megjelenik 2 vadász+1. Ha velük végeztünk és átmegyünk az
út másik oldalára akkor megint megjelenik 2, ha ők is megvannak akkor kész a feladat (SR).
|
 |
Payback (visszafizetés) Kill a Hunter with its own flechette. |
Végezzük ki egy hunter-t a saját kis robbanó tüskéivel. Egy nem egyszerű feladat, hiszen nekünk nincsen ilyen
fegyverünk sajna. Fogjunk meg valami közepes méretű tárgyat a gravity gun segítségével (ne egy kólás üveget mert az túl kicsi, de az ügyesek
próbálkozhatnak vele), például az autó gumit ajánlom, mert az szinte minden háznál van, és várjuk meg amíg a hunter tűzet nyit ránk. A felénk
repülő nyilakat ezzel a tárggyal - mint egy pajzzsal - fogjuk fel, majd a tüskék felrobbanása előtt dobjuk hozzá a tárgyat a vadászhoz, hogy nála
robbanjon fel ne a mi kezünkben. Vigyázzunk, mert a tüskék időzítve vannak, ne várjunk túl sokáig, figyeljünk a hangjukra! Az első hely ahol a Meet
the Hunters achivement is van talán a legjobb helyszín, hisz egyszerre 2 hunter is tüzel ránk, így elég sok tüskét be tudunk gyűjteni, ráadásul az
épületen belül túl sok mozgási terük sincsen, nem tudnak nekünk futni, valamint több megfelelő méretű tárgy is akad a raktárban és az udvaron is.
Itt eleve a házban a tetőn is már úgy ugorjunk be, hogy egy ilyen kerék van a kezünkben. Akkor jó, ha a hunter nem simán összeesik és meghal, hanem
felugrik a levegőbe és elpárolog. A gépkocsi kerekek több helyen is, ahol a vadászok feltűnnek a közelünkben lesznek, ezekkel 2-3 alkalommal simán
hozzájuk dobva a vadászokat gyakorlatilag 1 lövés nélkül kivégezzük őket, ez a lőszerspóroló üzemmód:)))) A radiátor a másik szilárd tárgy ami még
bejött ellenük.
 Az adótorony és a kiszolgáló épületek, ahol 2 achievement is teljesithető
 A pótkerék a legjobb objektum a vadászok ellen, simán 2-3 dobással is hatásos, de pajzsnak is remek, csak ne élével fogjuk meg!
 Két sikeres vadász megsemmisités lefotozva
|
 |
Puttin' On a Clinic (kórházba juttatás) Defeat the chopper in Episode Two without any misses. |
Amikor autóval robogunk a heli meg üldöz minket, mi meg bemenekülünk a telepre itt kell a helit a saját gránátjaival
semlegesíteni, de úgy, hogy minden gránát amit hozzávágunk az találjon is. Ha 1 is mellé megy akkor nincs meg a feladat! A legjobb az ha megpróbálunk
mindig alatta lenni.
|
 |
Gunishment! Destroy the Combine Autogun in the junkyard. |
Miközben javítják az autónkat, a roncstelep végén a házban lévő automata géppuskafészket kell semlegesíteni. Ehhez
el kell oda jutni (kúszva), a teherautóról fel az épület tetejére, ablakon be, és egy gránáttal (teherautón van egy ládányi) robbantsuk fel (nyissuk
ki a takaró lemezét a piros gombbal és dobjunk be mögé egy gránátot), majd a keletkezett lyukon át tudjuk az épületet elhagyni.
 A célpont, a kapcsolóval nyissuk ki a takaró lemezt és dobjuk be a résbe a gránátot
|
 |
Hit and Run (üss és fuss) Run over 20 enemies with the car in Episode Two. |
Üssünk el legalább 20 ellenséget, mármint autóval. Erre ott van esélyünk amikor a heli üldöz minket, illetve ha
átjutottunk a telepen utána is lesz még vagy 10-12 zombi akiket immáron kényelmesen elüthetünk. Nem számoltam, de összesen olyan 30-35 elüthető
célpontunk lesz, így minden másodikat el kell hogy csapjuk.
|
 |
Cache Checker (rejtett jelölő) Find every radar cache in chapter Under The Radar. |
Mind az 5 detektorral ellátott rejtekhely megtalálása. Miután a roncstelepről kijöttünk egymás után következnek, a
frissen beépitett radar mutatja mindegyiket.
- Az út közepén lévő furgonban, a ládákat robbantsuk fel hozzá.
- A bal oldali épületben, középen lesz egy felállított fém lemez, azt a gravity gun-al húzzuk magunk felé, hogy lefeküdjön, a résen dobjunk be alá egy gránátot és álljunk rá. A detonáció felrepít minket a platformra, a kapcsolót állítsuk át, és már be is mehetünk a rács mögé a felszerelésért.
- A telepen hátul lévő kis épület padlója alatt, egy gránáttal egyszerűsíthetjük a feladatunkat.
- A bal oldalon lévő sziklák között másszunk be, az útban lévő kavicsokat tegyük odébb.
- Az út mellett jobbra a hegyről magasan lógó darun. Elérni nem lehet, a a sárga jelen lévő szikla viszont tökéletes ahhoz, hogy ledobjuk vele a ládákat.
|
 |
Gordon Propelled Rocket (hajitott Gordon rakéta) Unlock the rocket launcher lambda cache in chapter Under The Radar. |
A "launcher lambda cache" nem más mint a "Cache Checker" 2. eleme. Miután megkaptuk a lambda radarral felszerelt
autónkat irány surány, a 2. radarjelnél álljunk meg. A bal oldali épületben, középen lesz egy felállított fém lemez, azt a gravity gun-al húzzuk
magunk felé, hogy lefeküdjön, a résen dobjunk be alá egy gránátot és álljunk rá. A detonáció felrepít minket a platformra, a kapcsolót állítsuk át,
és már be is mehetünk a rács mögé a felszerelésért.
|
 |
Quiet Mountain Getaway (csendes hegyi menekülés) Survive the ambush at White Forest Inn. |
White Forest Inn-nél túl kell élni a hunterek és a combine katonák támadását, de ez amúgy is a sztori része (SR).
|
 |
Hot Potat0wned (meleg paradicsom) Kill a Combine soldier with his own grenade. |
A feladat rém egyszerűnek tűnik, a combine zsoldos eldobott gránátját vegyük fel, dobjuk vissza és persze bele is
kell, hogy halljon:))) A probléma az, hogy nagyon ritkán használnak gránátot, de a White Forest Inn -ben lévő támadásnál többször is (a dombon
felfelé menet a kanyarban biztosan) illetve a 2. silónál is előfordulgat, így legyünk rá felkészülve a GG-al mert sok esélyünk nincsen.
|
 |
Pedal to the Metal Beat DOG in a race to the White Forest base. |
Az autós kalandunk közben találkozunk ismét Beat DOG-al, akivel a dombon felfelé kell versenyeznünk a White Forest
base kapujáig. Természetesen nekünk kellene nyernünk, de turbó használata nélkül esélyünk sincs, így ha feltöltött akkor nyomjuk is rá, persze elég
jól kell időzíteni hozzá. Már rögtön az indulás után nyomhatjuk, félig a vízben haladva szépen le is előzhetjük a pléhkutyát. A dombon felfelé nem
egyszerű a dolog, így mindenképpen még lent előzzünk! Amíg elérjük a domb alját 2 turbot is ellöhetünk, annyinak elég kell lennie. A dombon felfelé
menet megint mehet 2 adag, a kanyarban viszont sose nyomjuk rá mert grizes.
|
 |
Secondary Silo Secured (másodlagos siló biztosítása) Secure the launch doors on missile silo 2. |
Szintén a történet része, az üzemen kívül helyezett és üres 2. rakétasilóba betörő combine zsoldosokat kell hűvösre
tennünk és a tetejét visszazárnunk. Ez is a kedvenceim közé tartozó rész, az üres silóban a fentről lövöldözgető katonák leszedése nyílpuskával nagy
élmény. Mivel itt elég sok combine katonába belebotlunk akik közül több kézigránátot is használ remek lehetőség a "Hot Potat0wned" achivement
teljesítésére (SR).
|
 |
Defense of the Armament (fegyverzet védelme) Save the missile silo from the Combine offensive. |
A rakétabázis megvédése a 3 lábú strider-ek (magyarításban nyakigláb) és a hunter-ek támadásától. Ez is a történet
része, tehát semmi plusz melót nem jelent. Igazából mivel csak a silót kell megvédeni, elég ide beállni és mindenkit bevárni. A vadászokat üssük el
az autóval, vagy ha van rakétánk akkor azzal is arathatunk, de azt inkább tartalékoljuk a pofátlanabbakra. A turbót nem nagyon tudjuk használni,
az esetek többségében olyan szépen elugrálnak előlünk:((( A nyakiglábakat a Magnusson elektromos bombákkal kell likvidálni, a teleporthelyeiket
a radaron szerencsére jelölik. Összesen 12-13 zsiráflábút kell likvidálni, és mindegyiknek van 1-3 vadász kísérője. A vadászok azért zavaróak, mert
nem csak miránk de a bombára is vadásznak, és milliméter pontosan lőnek, még a célpontra kilött levegőben repülő bombát is eltalálják. Tehát ha van
egy vadász a közelünkbe, akkor felesleges is megpróbálni a célpontra juttatni a bombát. Némi ötlet, hogy a támadás akkor indul csak el, amikor a
fűrészmalomnál beszélünk az ellenállás tagjaival, tehát előtte van időnk körbemenni a pályán és az úton lévő farönköket eltakarítani. Kétféle
strider van a viselkedésük alapján. Az egyik lassan, komotosan megy a célja felé, velünk nem is igazán foglalkozik, nála van idő a vadászok
likvidálására, utána meg őrá. A másik (3 db van ilyen, lásd "Neighborhood Watch"-nál) nagyon gyorsan kissé gugolva száguldozik, olyan gyorsan,
hogy lehagyja a vadászokat, így ebben az esetben vele kell kezdeni és csak utána a vadászokkal.
 A terület térképe
|
 |
Neighborhood Watch (szomszédfigyelő) Save all buildings outside the missile silo from destruction. |
Ez egy elég nehéz és összetett feladat. Ha nem lennének a hunter-ek, akkor nem lenne olyan nehéz, de sok időt el
lehet rájuk pazarolni. Amikor a silót kell a történet szerint megvédeni a 3 különálló épület (a garázsban a térképen be is mutatják nekünk őket)
megvédése a strider-ektől (középen fent lévő Sawmill/ fűrészmalom, és a keletre/nyugatra lévő két épület). A stratégia következő, nézzük a radart,
induljunk el a megjelent piros pont felé, a vadászokat az autóval üssük el, ha mákunk van akkor egyszerre akár kettő is sikerül, de ez elég ritka.
Ha nem akkor menjünk egy kicsit túl, kézifék és irány a másik, de minimális időt pazaroljunk rájuk, gyakoroljuk, mentsünk sürün. Utána guruljunk a
strider lába alá/mellé és használjuk a magnusson mágneses bombát, majd irány az utánpótlás. A 3 épületre csak 3 nyakigláb veszélyes a 12-ből, őket
könnyű megismerni mert hosszú gyors léptekkel alacsonyra eresztett felsőtesttel rohannak a (halálukba) célpontjuk felé, és ez a szerencsénk, mert
így kicsit lemaradnak a kísérő vadászok. Még ha nem láttjuk is, lehet hallani ahogy nem a szokásos lassú dobbanásokkal halad, hanem sokkal gyorsabb
léptekkel. A két szélső épületnél a bombák teleportja bent van, ezért itt némi könnyítés, ha egy vagy több bombát az épületen kívül lerakunk a
földre. A 3 veszélyes nyakiglább és a célpontjuk:
- A 2. ami nagyon gyorsan jön és elég messziről tűzelni fog, kevés rá az idő, de nem jelenik meg az első kimulásáig. Pontosan ezért várjuk meg
amíg az 1. a fűrészmalom közelébe ér (mellette fog elmenni a bázis felé) és akkor nyírjuk ki. Így csak viszonylag kis távolságot kell majd
megtennünk, marad némi időnk odaérni a másik oldalra. Mivel a 2. nyakigláb el sem jön a malomig, egészen messziről tűzet nyit és a bomba
felvételével sok idő eltelik (na meg nem lehet vele futni) ezért csináljuk azt, hogy a malomtól jobbra (keletre) a szikláknál (ahol majd
a strider felveszi a tűzelőállását) a földre tegyünk le egy bombát még a legelején, így az 1. likvidálása után szépen csak iderohanunk,
felkapjuk a bombát és már lőhetjük is fel a célpontunk felsőtestére.
- A 7. a darutól indul, ennek célpontja a nyugati épület. Ahogy megjelenik a radaron rögtön spuli a nyugati épület, szerencsére a vadászok nem
bírják vele tartani a lépést, és eléggé lemaradnak, így előbb a háznál várjuk be a nyakiglábat, szedjük le, és csak utána foglalkozzunk az
érkező vadászokkal.
- A 8. is elég gyorsan jön a víztorony felől, célpontja a keleti épületcsoport amit a hétmérföldes lépteivel hamar el is ér. Ha nem sietünk,
akkor a vadászok is megérkeznek a végzetes lövés előtt és akkor sokkal nehezebb dolgunk lesz.
|
Get Some Grub (lárva begyűjtés) részletes listája
333db, van belőlük, ebből 91 db a chapter 1-ben, a maradék 242 db a chapter 2-ben érhető el. Ha meg akarjuk nézni,
mennyit gyűjtöttünk be, akkor ezt az achievement menüben tehetjük meg. Ha új játékot kezdünk akkor az érték nullázodik, ami szerintem teljesen
jogos. Tipp: némi könyebbséget jelent, ha az options/audio/caption pontban bekapcsoljuk a "TURN CLOSED CAPTIONS" (minden felírat mutatása) pontot.
Ezzel nem csak halljuk a lárvák hangját (a háttérzajok elnyomhatják), hanem felíratban is tájékoztatnak minket minden zajról (sikitás, hegesztés,
sírás, stb.), így sokkal könyebb dolgunk lesz. Persze van néhány néma lárva:((((, illetve néhány nagyon távol lesz tölük ezért nem fogjuk meghallani,
de erről majd a listában.

Némi könnyitést jelent a close caption/minden felírat bekapcsolása
A feladat egyszerünek tünik, de jónéhány el van dugva, vagy csak pont nincs benne a látoterünkben. Ne pazaroljuk
rájuk a drága löszert, a feszítővas és a gravity gun pont elég hozzájuk, már ha nem tudjuk eltaposni őket, de lesz néhány nagyon távoli célpont is.
A vadászat akkor kezdődik amikor a bányában megtaláltuk a polcon a pisztolyt, majd a beszakadt padlón leestünk abba az aknába, aminek az alján egy
mérgező headcrap vár minket.
- 1-5: mielőtt beugranánk abba a vájatba aminek az alján víz van, ennek a peremén körben 2 szóló és egy 3-as csoport
- 6: ha kimásztunk a vízből az üregben bal oldalon a falon 1 (pisztoly a földön)
- 7: a kanyarban
- 8-11: a folyóson a háló előtt 1, a hálóban 1, és a földön 2
- 12-14: kanyarban lévő jobbra kanyarodó barlangos részen balra 2, és majdnem szemben magasan 1
- 15-17: tovább előre, 3 lesz balra lent a földön
- 18-19: a csatornában még a következő háló előtt vagy 8 méterrel a földön 2
- 20-23: hálóban 1, a földön 2, balra a falon 1
- 24-26: miután leugrottunk a lyukba a bánya tárnába ahol az első acid antlion-al fogunk harcolni, ettől jobbra a tárna végén a ládák mögött a földön 3
- 27: a tárna végén ahol a 2 acid antlion lesz, még előtte a balra lévő rácsos beugró végén a kék szekrény mellett a falon
- 28: a 27 mellett lévő kék szekrényben, trükkös, mivel csendben van, nyissuk ki az ajtaját (alap E) ekkor ugat fel, és ott lesz bent egy jó elhízott példány (alig fér be a szekrénybe) némi söréttel együtt (ezt sokan nem találták meg!)
- 29: a 28-nál az üreg peremén
- 30: ha leugrottunk az üregbe a földön 1
- 31: az üregben a földön egy 357-es colt társaságában 1
- 32: az üregben a kanyarban a kijárat előtt a falon 1
Bejutottunk a rács mögé, jön egy nagy öblös barlang, szemben elég magasan is látni célpontokat, de elsőnek a 2 támadó szárnyas hangyát likvidáljuk
(a rácsnál lévő robbanó hordókat használjuk fel ellenük, meg a lárvák ellen is!).
- 33-34: a jobb oldalon a kanyarban az úton 2
- 35-37: az út közepén az oszlop mögött lévő hálóban 1, és után lent a földön 2
- 38-41: a hálónál fent a falon 4
- 42-44: kicsit még feljebb a falon egy 3-as csoport
- 45-49: még magasabban az üregtől jobbra a falon 1, balra 3, és az üregben is van 1
- 50-53: mielőtt átugranánk a cseppkövek felett a másik oldalra jobbra lévő üreg szájánál körbe a falon 3, és magában az üregben 1 bár ez utóbbit innen nem nagyon látni
- 54-55: ha átugrottunk a cseppkövek felett, akkor balra a földön 2.
- 56-59: ha átmásztunk a vizes részre a bal oldalon a parton 2, és jobbra a sziklán 1, majd alatta ahol a vízalatti átjáró van megint 1
- 60-63: ha átjutottunk a víz alatt akkor rögtön jobbra a partoldalban 2, meg pont előttünk a ládánál a földön megint 2
- 64-66: a következő tócsától balra 1, jobbra 2
- 67-69: a tócsa után a földön a ládánál 2, majd néhány méterre az alagúttól jobbra a falon még 1
- 69-70: tovább előre, az alagútban a földön 2
- 71-74: újabb vizes rész, balra a falon 4
- 75: a víz után a kis parton 1
- 76-79: a cseppköves alagútban a kanyarban a földön 2, és néhány méterre a másik kanyarban a földön megint 2
- 80: az alagút végén (mielőtt szétágazik és lesz egy barlang is) magányosan a földön 1
- 81: itt fog minket 3 hangya megtámadni, a balra lévő alagútrész falán 1
- 82-86: a 3 hangya kivégzése után a nagy oszlopnál 3 a földön, és néhány méterrel a másik irányba megint a földön 2
- 87-88: a pókháló előtt néhány méterre az alagútban a földön 2
- 89-91: a pókhálóban 1, utána rögtön a földön 2. ITT van vége a chapter 1-nek!
- 92-93: mielőtt leugranánk az alagútba ami Alyx-hoz vezet a kanyarban 2 a földön, bár távolabbról, még mielőtt töltené a chapter 2-öt le lehetne lőni, de fizikailag mégis csak a chapter 2 részen van.
- 94-96: Ha végeztünk a négy folyosóról áramló óriás rovarok hadával, akkor a meginduló Vort után spuli a 12-es alagútba. A falba lévő résen belépve a kanyarban a földön lesz 3.
- 97-98: következő kanyarban a földön 2
- 99-102: a hálón átjutva a 2. hálós rejtekhelyhez jutunk, mellette 1 a falon, 3 meg a háló mögött
- 103-105: tovább az alagútban néhány méterre a földön 3
- 106-108: háló után egy barlangos rész jön, rögtön előttünk a földön 3
- 109: picit lejjebb esve a földön 1....
- 110-111: ....majd balra a falon 2
- 112-113: ezt könnyű elnézni, még mindig a barlangban magasan a mennyezeten 2
- 114: ahol a hangyák támadnak a földön 1
- 115-116: picit tovább haladva az úton balra fent a falon 2
- 117-118: ahol az újabb alagút kezdődik a földön balra 2
- 119-120: egy újabb hálós rejtekhely, amiben 2 is van, elég vakító a fény
- 121-122: az alagút végén ahol az újabb barlang kezdődik 2 a földön
- 123-126: ha követjük a balra az íves utat akkor az átellenes oldalon a falon 4
- 127: keskeny ösvényen 1
- 128: a felfele tartó út elején a földön 1
- 129-132: a barlangból felfele tartó úton 2 is, és utána megint 2, de ezeket a hangyák el szokták taposni nekünk
- 133-134: a cseppkő után egy újabb hálós rejtekhely jobbra, benne van 2 is
- 135-137: tovább az alagútban, a földön 3
- 138-139: itt megint támad 1 hangya, jobbra a falon fejmagasságban 2
- 140-142: egy újabb hálós rejtekhely, alatta 2 a falon, és 1 pedig benne
Ugrás be a résen a következő területre. Innen sok lárva látható és fegyverrel a kerítésen át is likvidálható, de én inkább a sorba haladást ajánlom.
- 143-145: ahogy beugrottunk a résen balra a földön 3
- 146-148: ha átjutottunk a kerítésen a zombikhoz, jobb oldalon a földön 3 (a szekrénynél kiszögelt 2 nem számít)
- 149-151: ha a liftbe beszállunk és megyünk lefelé a liftakna falán kb. középen lesz 3
- 152-153: liftből kiszállva a földön 2
- 154-156: lift másik oldalán a földön 3
- 157-159: a rács mögött ahol a combine zombi is van a földön 2, rácson 1
- 160-163: következő lift előtt a földön 1, mögötte a földön 2, és a lift alatt 1
- 164-165: mielőtt elindulnánk a lifttel felfelé a liftaknában a falon lévő 2 darabot innen is lelőhetjük
- 166: ha felért a lift, mellette a falon 1
- 167-171: a közelben a földön 3, és még az aggregát előtt is van a földön 2
- 172: ha átmentünk a kapu alatt, a jobbra lévő bányaszerelvényen
- 173-176: ha levettünk 2 ládát a bányaszerelvényről, akkor az elindul a szakadékba, ha a szakadék peremére kiállunk akkor jobbra fent az üreg körül látunk 4 lárvát, azokat innen kel levadásznunk
- 177-185: a domboldalban a sínen lévő 9 lárva többségét elpusztítja a szerelvény, nekünk már csak a maradék 2-el kell foglalkoznunk
- 186-188: ha a domb tetején felmentünk a létrán, az adagolónál leestünk a szerelvényre ami leszánkázott velünk a vizes árokba, de kimásztunk belőle és létra legalján állunk akkor balra az akna falán 3
- 189-191: a létrán felfele menve jobbra megint 3
- 192-193: még feljebb megint 2
- 194-197: a létra tetejénél 1, és jobbra a falon 3
- 198-203: balra a résen amerre mennünk kellene 3 a falon, 3 a sín mellett a földön
- 204-209: kicsit feljebb a sínek mellett 3, és a mennyezeten megint 3
- 210-212: a résen bemenve balra a földön 3
- 213-216: jobbra a falon 2, és a szakadék peremén is 2
- 217-221: a szakadékkal szemben nagyon magasan az üregnél 5 darab, pisztoly a mérvadó eszköz
- 222-226: a szakadék szélén állva a majdnem szemben lévő 5 példányt is le lehet innen szedni, de az U alakú úton haladva egész közel tudunk hozzájuk kerülni
Jön egy nagy nagy terület, szemben a hosszú lift amivel fel kellene mennünk legfelülre, és a területen egymás ellen harcolnak a zombik a rovarokkal, itt 1 sincs!
- 227-230: ha feljutottunk a lifttel, majd eljutottunk a ledönthető rácsig, a "4"-es számnál 2 a mennyezeten, 2 a falon
- 231-232: a "4"-es után balra vagy 10 méterre a falon 2
- 233-236: a "4"-es után jobbra a földön 4
- 237-239: ha bejutottunk a fém csőbe és átmentünk a ventilátor lapátjai alatt, majdnem a cső végén a padlón lévő rés előtt 1, utána 2
- 240 a résen belül jobb oldalon még a háló előtt lesz 1
- 241-242: a következő háló előtt 2
- 243-246: a víz feletti háló alatt 4 (1 középen, 3 meg körben), ha valamelyik fent maradna, akkor lentről a vízből is leszedhetőek
- 247-248: a vízbe beesve majd kibukva szemben a cseppköveken 2
- 249-250: ha a víz alatt átmentünk a másik oldalra akkor szemben 2
- 251-254: középső parton lesz 4, (3 egy csoportba meg 1 feljebb)
- 255-256: a 3. placcon is van 2, innen kell a sárga folyosóba továbbmenni
- 257-259: a sárga világos folyóson 3 lárva jön egymás után
- 260-263: ha leugrottunk a körfolyosóra (hangya) jobbra menve lesz a középső területbe egy sárga üreg, ennek a bejárati falán 1, és bent 3
- 264-268: a következő sárga üreg bejáratánál 2, és bent 3
- 269-270: bent a perem után még 1, és a kijáratnál a háló előtt is 1
- 271-272: a kijáratnál forduljunk meg, nehogy elmenjünk a falon lévő 2 előtt
- 273-284: balra tovább, a következő sárga üreg bejáratánál 2, bent 1, majd még beljebb a véres részen 3, a peremen leesve kettő 3-as csoport
- 285-286: az üreg kijáratánál is van 2
- 287-289: a jobbra szemben lévő üreg bejáratánál
- 290-292: üregbe belépve 1, majd 2
- 293-295: a véres peremen leesve a háló előtt a falon 1, majd a háló után a kijárat oldalán 2
- 296-300: rohanás körbe a mérges őr elől, az első utunkba kerülő szokásos sárga barlang bejáratánál 2, és bent a földön 3
- 301-311: futás balra, a peremen le, a jobbra lévő üreg bejáratánál 3, bent 3, majd a kijáratnál a háló előtt megint 3, és a kijáratnál kívül 2
Futás jobbra, a betört deszkázott részen be, ha leestünk kövessük a csövet a nagy terembe.
- 312: bejárattól jobbra lesz egy hálós rejtekhely és benne 1 lárva.
- 313-315: bejárattól jobbra a sarokban a földön 3
- 316: bejárattól jobbra lévő falon középen (a tartály mögött) egy újabb hálós rejtekhely, benne 1 lárva meg egy arcra mászó
- 317-319: az összetört lift mögött ahol a fogaskerék alkatrész van 3 lárva a földön
- 320-322: az összetört lift felett a mennyezeten a hálós rejtekhely mellett 2, és benne 1
- 323-325: a megjavítandó lift mögött a földön 3
- 326-328: a bejárattól nézve a sínen befelé jövet fent a mennyezeten lesz egy hálós rejtekhely, benne egy arcra mászó, meg 1 lárva, plusz mellette 2 lárva
- 329: kijáratnál lévő generátornál
- 330-332: a generátor után a kaptár előtt a földön
- 333: miután Alyx magához tért és felmentünk vele a lifttel, az alagútban jobb oldalon a bedeszkázott résznek azon az oldalán ahol az őrkutya megjelenik az alagútban bal oldalon egy robbanó hordó társaságában lesz az utolsó 333. lárva