Egy kis ördög,Avagy milyen is valójában egy gilera Dna?? | |||||||||||
Egy kis általános maszlag | |||||||||||
![]() | |||||||||||
Pontosabb Adatok | |||||||||||
• Legnagyobb nyomaték: n.a. | |||||||||||
Tulajdonosi tapasztalatok,avagy irány a betoncsík!! | |||||||||||
![]() Szóval mint már mondtam,gumicseréig borzadáj volt.Nagyon fura,szokni kell,hogy nem hosszú a gép és valljuk meg,azért az a 135kg nem épp egy pille súly .egy hét után már sikerült mindenben megbarátkozni a kis monsterrel:) Sok apróság van rajta,ami megboldogíthatja a kis motorozásainkat ezzel a masinával. A müszerfalra tényleg jó ránézni!Pöpec,jól olvashatú,és abszolút korszerű.A kezelőszervek jól kéznél vannak,nemkell nézelődni,hogy hol van az a fránya indexkapcsoló:) Az üléspozíció,,hát azt nem hasonlítgatnám semmihaz,az olyan dna-s.Ülsz,mint egy vad naked bike-on,közben 2méter hosszú sincs a gép,és az egész 14es kerekeken gurulgat:) De akárhogy is csűröm-csavarom,jó rajta ülni.Kényelmes az ülés,a hátam nem fáj rajta mindaddig,amíg nem kezdek el vele "hasítani". Sajna a 189cm-mel elég necces rajta szélvédelmet keresni,mart az ugye nulla:) Lábtartók magassága 3 pozícióban állítható!(wáóóó) szóval hangolható a kanyarodási tudásodhoz,vagy magasságodhoz:) No,akkor irány Tihany,aztán Győr!! Felülök rá,kulcs elfordít,berreg az immobiliser:) Aztán katt,és jön a visszafogott puffogás(gyári dobbal:) ) Szépen,kimérten ketyeg, semmi mellékzörej,ésegész kellemesen harapja a gázt.Forgatom,forgatom,még mindig semmi,,na jó,elég a finomkodásból,csumagáz:) Mindjárt más,,megindult,,nem akarok senkinek hazudni,40ig olyan a gyorsulás,mint egy egészséges jog,node utánna kezd el igazán harapni!Nagyon finoman morog a blokk,motorféken nagyon király hangja van:)Gyorsítok,gyorsítok 50,60,70,80,85,90,95,98,100,102,105...és jön a hajkurászás,,,egyenes úton olyan 105ig hiphopp felmegy,sépen elgyorsul,de utánna már elég lassan jönnek a plusz kilóméterek:) 80-nál még bátran előzgetek,hozzá kell tenni,hogy a kis Dna azért inkább lendületmotor,mint erőgép,de ha megtanulod használni,akkor nagyon dinamikusan lehet vele közlekedni. Oké,,eleget beszéltünk a gyorsításról,most próbáljunk meg megállni. Fék,fék,,hmm,ez fog,de fura,,nagy hangsúlyt kap a hátsófék eléggé,nagyon durván lassítja a motort,hiszen hátul vana sok kiló. A motoron elől hátul(szériában) 240mm-es tárcsák vannak,ez amolyan türhetőnek hangzik,hátul teljesen elég,adagolható,megbízható. Elől is jónak tűnt 2 hétig,aztán amikor már picit elkezdtem vele vadulni,akkor már az első futómű és fékrendszer kombináció nevetségesen gyengének bizonyult.Elől is megkapta a pilot sport sc gumit,ami bitangjól tapad,no a gumicsere után kicsit javultak a féktávjaim,és most már a fék és az elsőteló cseréje fogalmazódott meg bennem,soha nem nyugszom:) Szóval igen erősen kell húzni a féket ilyen 100as tempókról,a teló egyből beül,felkoppan,nem reagál az úthibákra.Ezt nagyon utálom benne.Euroringes próba alatt nem volt ez akkora gond,de a magyar utakon elég nagy baj ez.hátsóteló állítható,asszem 5 fokozatban,legkeményebbre állítva eltűnt a kis mértékű úszó,szitáló mozgás,szóval a hátuljával nincs baj. Városi használat mellet viszont egy fullos paripáról beszélhetünk.Megjelenése feltűnő,jó a kiállása,fékezhető,gyorsul,fordul(nem mint egy jog,de azért jóó) De én amondó vagyok,hogy a gyári elsőteleszkóp mindenképpen igényelne egy upgrade kit-et,amit nem nagyon lehet hozzá kapni,ez inkább amolyan csináld magad meló. Én úgy oldottam meg ideiglenesen,hogy esztergáltam bele 2 pogácsát,és kapott sűrűbb olajat is,de nem ért sokat a dolog sajna. Parkolókban,versenypályán,utcán próbálgatva a dönthetőségét,,szerény véleményem szerint nagyon pöpec.Nem kell húzni lefele,csak jó helyen kell ülni.Viszont egy dolog nagyon rossz benne,balra döntésnél nagyon hamar leér a középsztender,ami egy 60-70es tempónál már nagyon ciki tud lenni,ha felül rá a segge a gépnek.Sajna mivel robogó,ugye a hajtás szélessége adott,így nem lehet teljesen lapjára tenni balra a gépet.Szóval csak ésszel,elég veszélyes a dolog,én körforgalomban már fordultam emiatt majdnem 180fokot:D Sok oldalról megközelítve,minden tapasztalatomat összevetve egyszerűen jó.Jól megy,jól fordul és jó érzés ülni rajta!!ez szerintem nagyon fontos.
|
Előnyei
| Hátrányai • A kezelőszervek jól elérhetők. |
• Kellemes gyorsulás,kellemes hang. • Nagyon "digós" design,szép gömbölyű • Fordulékony • Hátsó futómű hangolható,jól tuningolható az egész gép,jó alap.. •
Nagyon gyenge az elsővilla,nyeklik,felüt,beül. | • Két személlyel kissé nevetséges. • Hiába van sisaktartója,sokmindenre nem jó • Kicsit talán sokat fogyaszt(4.6l)
| További infók,érdekességek
| A motort már sajnos nem gyártják,csak 50ccm-ben.nagyobb tesója,a 180ccm-es szériában 21lovat tud.Jól tuningolható,kapható hozzá a malossinál minden,30lóig fel lehet tornászni,minden pénz kérdése
. Németországban van bajnokság is ezekkel a gépekkel 70ccm-es verzióban.
| |