Egy kis ördög,Avagy milyen is valójában egy gilera Dna??
Egy kis általános maszlag
Fura,mi?Úgy néz ki,mintha valami megvadult óvodás sztrítfájter lenne,de közben egy robogó blokk dübörög benne! Most akkor hogy is van ez?Üléspozíció,,mintha moci volna,fékek:mintha moci volna,megjelenés:mintha moci volna(?)vajon milyen párosítás ez? Engem nem túlzottan érdekelt a dolog évekid,de tavaly év közepe felé elkezdtem spekulálni,hogy azért pöpec dolog lehet lustálkodni rajta:) Aztán véletlenül rábukkantam egyre,,elég szakaddtacska állapotban,,szar gumikkal.Első próbakörökben a halálba kívántam az egészet,de hirtelen csoda történt,,lecseréltem a gumikat!!a kockás fos gumiktól annyira nem fordult,azt hittem ez valami félretervezett zsákutcája a gilera cégnek. Aztán egyszercsak midnen más lett.Felkerültek a michelin pilot sport gumik és a motr elkezdett kanyarodni.Gumicsere előtt csaka bohóckodás ment, mert ugye az a 15lóerő egész jó vicceket tud produkálni,fék harap,és mindenki néz,hogy vajon miez.De a gumicseréig nem éreztem magam nyeregben. További Internetről származó képek!!!!.
Pontosabb Adatok

Fekvő,1 hengeres 4ütemű 4 szelepes vízhűtéses 125ccm-es blokk,34mm-es karburátorral,fokozatmentes szíjhatjtással, önindítóval.Gyárilag 9000es fordulaton gyorsít a motor 90-100ig,utána forog csak tovább,így van hangolva a hajtás.15le fojtatlan teljesítmény, nicasil bevonatú henger.




Legnagyobb nyomaték: n.a.
Maximális teljesítmény: 15 Le 10.800 RPM-en.

A variátornak köszönhetően a motor mindig kelő fordulaton dolgozik,tipikus robogó.Jól bevállt erőforrás,több motorban ez a blokk dübörög,vagy nagyobbköbcentis testvére.(malaguti madison,piaggio hexagon,runner..stb)

.




Maximális sebessége(egyenes úton): 119,7 Km/h 11000-es fordulaton.
78kg-os pehely testem alatt, krossz bukóban:)
Azért a sport dobbal egész jól hallani még 120nál is ahogy morog a pici:)..
A kis Dna nagyon szép műszereket kapott,jól leolvashatóak, minden szükséges infót megtalálsz rajta.Analóg fordulatszámmérő(nagyon buta:) ) és digitális kilóméteróra,,nincs túlextrázva,de minek is:) .

Tulajdonosi tapasztalatok,avagy irány a betoncsík!!
Ez a kedvenc részem!! :)
Szóval mint már mondtam,gumicseréig borzadáj volt.Nagyon fura,szokni kell,hogy nem hosszú a gép és valljuk meg,azért az a 135kg nem épp egy pille súly .egy hét után már sikerült mindenben megbarátkozni a kis monsterrel:) Sok apróság van rajta,ami megboldogíthatja a kis motorozásainkat ezzel a masinával. A müszerfalra tényleg jó ránézni!Pöpec,jól olvashatú,és abszolút korszerű.A kezelőszervek jól kéznél vannak,nemkell nézelődni,hogy hol van az a fránya indexkapcsoló:) Az üléspozíció,,hát azt nem hasonlítgatnám semmihaz,az olyan dna-s.Ülsz,mint egy vad naked bike-on,közben 2méter hosszú sincs a gép,és az egész 14es kerekeken gurulgat:) De akárhogy is csűröm-csavarom,jó rajta ülni.Kényelmes az ülés,a hátam nem fáj rajta mindaddig,amíg nem kezdek el vele "hasítani". Sajna a 189cm-mel elég necces rajta szélvédelmet keresni,mart az ugye nulla:)
Lábtartók magassága 3 pozícióban állítható!(wáóóó) szóval hangolható a kanyarodási tudásodhoz,vagy magasságodhoz:)
No,akkor irány Tihany,aztán Győr!!
Felülök rá,kulcs elfordít,berreg az immobiliser:) Aztán katt,és jön a visszafogott puffogás(gyári dobbal:) ) Szépen,kimérten ketyeg, semmi mellékzörej,ésegész kellemesen harapja a gázt.Forgatom,forgatom,még mindig semmi,,na jó,elég a finomkodásból,csumagáz:) Mindjárt más,,megindult,,nem akarok senkinek hazudni,40ig olyan a gyorsulás,mint egy egészséges jog,node utánna kezd el igazán harapni!Nagyon finoman morog a blokk,motorféken nagyon király hangja van:)Gyorsítok,gyorsítok 50,60,70,80,85,90,95,98,100,102,105...és jön a hajkurászás,,,egyenes úton olyan 105ig hiphopp felmegy,sépen elgyorsul,de utánna már elég lassan jönnek a plusz kilóméterek:)
80-nál még bátran előzgetek,hozzá kell tenni,hogy a kis Dna azért inkább lendületmotor,mint erőgép,de ha megtanulod használni,akkor nagyon dinamikusan lehet vele közlekedni. Oké,,eleget beszéltünk a gyorsításról,most próbáljunk meg megállni.
Fék,fék,,hmm,ez fog,de fura,,nagy hangsúlyt kap a hátsófék eléggé,nagyon durván lassítja a motort,hiszen hátul vana sok kiló. A motoron elől hátul(szériában) 240mm-es tárcsák vannak,ez amolyan türhetőnek hangzik,hátul teljesen elég,adagolható,megbízható. Elől is jónak tűnt 2 hétig,aztán amikor már picit elkezdtem vele vadulni,akkor már az első futómű és fékrendszer kombináció nevetségesen gyengének bizonyult.Elől is megkapta a pilot sport sc gumit,ami bitangjól tapad,no a gumicsere után kicsit javultak a féktávjaim,és most már a fék és az elsőteló cseréje fogalmazódott meg bennem,soha nem nyugszom:) Szóval igen erősen kell húzni a féket ilyen 100as tempókról,a teló egyből beül,felkoppan,nem reagál az úthibákra.Ezt nagyon utálom benne.Euroringes próba alatt nem volt ez akkora gond,de a magyar utakon elég nagy baj ez.hátsóteló állítható,asszem 5 fokozatban,legkeményebbre állítva eltűnt a kis mértékű úszó,szitáló mozgás,szóval a hátuljával nincs baj.
Városi használat mellet viszont egy fullos paripáról beszélhetünk.Megjelenése feltűnő,jó a kiállása,fékezhető,gyorsul,fordul(nem mint egy jog,de azért jóó) De én amondó vagyok,hogy a gyári elsőteleszkóp mindenképpen igényelne egy upgrade kit-et,amit nem nagyon lehet hozzá kapni,ez inkább amolyan csináld magad meló. Én úgy oldottam meg ideiglenesen,hogy esztergáltam bele 2 pogácsát,és kapott sűrűbb olajat is,de nem ért sokat a dolog sajna.
Parkolókban,versenypályán,utcán próbálgatva a dönthetőségét,,szerény véleményem szerint nagyon pöpec.Nem kell húzni lefele,csak jó helyen kell ülni.Viszont egy dolog nagyon rossz benne,balra döntésnél nagyon hamar leér a középsztender,ami egy 60-70es tempónál már nagyon ciki tud lenni,ha felül rá a segge a gépnek.Sajna mivel robogó,ugye a hajtás szélessége adott,így nem lehet teljesen lapjára tenni balra a gépet.Szóval csak ésszel,elég veszélyes a dolog,én körforgalomban már fordultam emiatt majdnem 180fokot:D
Sok oldalról megközelítve,minden tapasztalatomat összevetve egyszerűen jó.Jól megy,jól fordul és jó érzés ülni
rajta!!ez szerintem nagyon fontos.
Előnyei
Hátrányai
• A kezelőszervek jól elérhetők.
• Kellemes gyorsulás,kellemes hang.
• Nagyon "digós" design,szép gömbölyű
• Fordulékony
• Hátsó futómű hangolható,jól tuningolható az egész gép,jó alap..
• Nagyon gyenge az elsővilla,nyeklik,felüt,beül.
• Két személlyel kissé nevetséges.
• Hiába van sisaktartója,sokmindenre nem jó
• Kicsit talán sokat fogyaszt(4.6l)


További infók,érdekességek
A motort már sajnos nem gyártják,csak 50ccm-ben.nagyobb tesója,a 180ccm-es szériában 21lovat tud.Jól tuningolható,kapható hozzá a malossinál minden,30lóig fel lehet tornászni,minden pénz kérdése .
Németországban van bajnokság is ezekkel a gépekkel 70ccm-es verzióban.